
سئو چیست ( آموزش سئو به زبان ساده )؟
آموزش سئو به زبان ساده : SEO مخفف Search Engine Optimization به معنی“بهینهسازی موتور جستجو” است. سئو مجموعهای از کارها برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است. بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به مجموعهای از تاکتیکها و دستورالعملها گفته میشود که اگر بهدرستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر میشوند.
سئوی سایت به سه قسمت تقسیم بندی می شود : سئوی داخلی که مربوط می شود به هر آنچه که ما در داخل سایت خود انجام می دهیم تا در نتایج گوگل بالا بیاییم ، سئوی خارجی که مربوط به اقداماتی است که از خارج سایت روی آن اعمال می کنیم مانند بک لینک دهی ها و در نهایت سئوی تکنیکال که مربوط به مسائل فنی و تکنیکال سایت مانند ارتقا سرعت سایت و کش شدن سایت و سایر مسائل فنی سایت می شود.
آموزشهای سئو
تاریخچه سئو
آموزش سئو به زبان ساده : اولین بار یاهو در سال ۱۹۹۵ بحث اصول و قوانین سئو را مطرح نمود. اما با ورود جستجوگر گوگل به دنیای جستجو ،اصول سئو شکل و شمایل اش تغییر کرد . جستجوگر گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال ۱۹۹۸ ساخته شد و توانست در مدت کمی نظر مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جلب کند تا جهان سئو و جستجو را به کاربران جهان نشان دهد . موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار توسط کاربران مختلف در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد و از این طریق روزانه صدها میلیون دلار درآمد به دست می آورد. موفقیتها و پیشرفتهای گوگل در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال ۲۰۰۰ از الگوریتم گوگل تبعیت کند.


گوگل و تاریخچه سئو
گوگل توانست به کمک طراحی ساده و هوش مصنوعی خود در میان کاربران اینترنت، طرفداران زیادی را به خود جذب کند. مهمترین هدف گوگل، پیدا کردن نتایج مورد نظر کاربران در میان صفحات وب است. بنابراین گوگل برای حفظ محبوبیت خود و بهبود تجربه کاربری همیشه بر این باور است که باید بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد. بر این اساس، گوگل همیشه در حال ارائه پارامترهای جدید و هوشمند برای رتبه بندی سایتهای مختلف می باشد. این معیارها و اصول در قالب الگوریتمهای مختلف ارائه میشوند. زیرا با افزایش تعداد سایتها و محتوای آن ها، انتخاب بهترین و مرتبطترین نتایج کار آسانی نیست. در گذشته با وجود سایت های کمتر ، موتورهای جستجو با معیارهایی مانند سرعت بارگذاری، عنوانهای مناسب و محتوای استاندارد و… آنها را از نظر سئو رده بندی میکردند. اما به مرور تمام این فاکتورها به صورت پیش فرض در میان سایتها رعایت شد و گوگل نیاز به فاکتورهایی جدید برای ارزیابی آنها داشت. بنابراین همیشه الگوریتمها و معیارهایی جدید برای سئو سایتها در نظر میگیرد. البته فاکتورهای جدید، معیارهای قبلی را که گوگل در نظر گرفته است به هیچ عنوان نقض نمیکنند، بلکه آنها به صورت پیش نیاز و پیش فرض در نظر گرفته میشوند. از همین رو آموزش سئو به زبان ساده بسیار امر مهم در عصر امروز می باشد.
امبدوارم که آموزش سئو به زبان ساده به شما داده باشیم
آخرین مقالات آموزشی سئو
No items found