آموزش سئو مقدماتی

سئو سایت

آموزش سئو مقدماتی – قسمت اول

در این مقاله آموزش سئو مقدماتی قصد داریم شما را با اصول اولیه‌ی سئو یا بهینه سازی سایت موتورهای جستجو آشنا کنیم. دنیای بهینه‌ سازی موتور جستجو بسیار پیچیده و همیشه در حال تغییر توسط گوگل است اما شما به ‌راحتی می‌توانید اصول اولیه ی آنرا درک کنید و حتی مقدار جزیی از دانش SEO می‌تواند در نتیجه تفاوت زیادی در کار شما ایجاد خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید

 

مبانی اولیه ی بهینه‌سازی موتور جستجو

تا به ‌حال در مورد سلسله ‌مراتب نیازهای مازلو چیزی شنیده‌اید؟ این مبحث یک نظریه روان‌شناسی است که عموم نیازهای انسان (مانند هوا، آب و ایمنی جسمی) را نسبت به نیازهای پیشرفته‌تر و والا تر (مانند عزت و تعلق اجتماعی) ارجعیت می‌دهد. این نظریه میگوید: شما نمی‌توانید بدون اطمینان از برآورده شدن نیازهای اساسی‌تر، به نیازهای بالاتر و والاتر دست بیابد.

رند فیش کین برای توضیح، روش هرمی در مورد سئو ایجاد کرد و ما آن را  “سلسله‌مراتب مازلو در مورد نیازهای سئو” نام گذاری کرده‌ایم.

آموزش سئو مقدماتی

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اولین قدم در سئو خوب با اطمینان از دسترسی خزنده ها یه سایت آغاز می‌شود و از آنجا به بالا و اصول مهمترحرکت می‌کند.

با استفاده از این نمودار، خواهیم توانست هفت مرحله را برای موفقیت در جستجوگر گوگل دنبال کنیم:

درر اولین قدم همان طور که پشتر گتیم دسترسی خزنده را فعال کنید تا موتورها بتوانند وب‌سایت شما را به خوبی بخوانند.

محتوای جذاب که به پرسش مخاطب یا جستجوگر پاسخ دهد زیرا که محتوا اصلی ترین قسمت سئو می باشد.

کلیدواژه برای جذب موتور های جستجوگران و کاربرانی که به دنبال یک کلمه می گردند.

تجربه کاربری یا همان ui عالی از جمله سرعت بارگذاری سریع و UX جذاب

محتوای شایسته اشتراک که پیوندها، نقل قول‌ها و.. را جدب گننده باشد.

عنوان، URL یا همان پیوند ها و توضیحات برای رسم CTR بالا در رتبه‌بندی

علامت‌گذاری قطعه که به اسم اسکیما نیز شناخته می شود، جهت برای برجسته شدن در SERP ها

 

در ادامه این فصل از آموزش مقدماتی سئو ما کمکتان می کنیم تا دانش و اعتماد به‌ نفس شما در حین حرکت به بالا افزایش بیابد.

 

سئو (seo) چیست و اصول ان؟

SEO مخفف کلمه ی انگلیسی Search Engine Optimization به معنای “بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو” می باشد. این روش باعث ایجاد کیفیت و کمیت ترافیک وب‌سایت شما می شود، همچنین باعث می‌شود نام تجاری شرکت شما در نتایج موتورهای جستجو  در رتبه ی بالا قرار بگید که به این امر برندینگ می گویند. سئو همان قدر که در مورد خود موتورهای جستجوگر است مربوط به افراد هم می‌شود. به این منظور که آنچه کاربران به ‌صورت آنلاین جستجو حواهند کرد و پاسخ‌ هایی که می‌خواهند دریافت کنند را درک کنیم و در مسیرشان قرار دهیم در واقع کا ما پاسخ به سوالات کاربران می باشد؛ پس در کلماتی که استفاده می‌کنند و نوع محتوایی که می خواهید استفاده کنید بسیار مهم می باشد . دانستن پاسخ این پرسش به شما گمگ میکند تا با افرادی که به دنبال راه حل‌ های آنلاین می‌گردند به پاسخ سوال خود برسند که این رسالت گوگل می باشد،

پی بردن به هدف مخاطب، یک طرف سکه‌ی سئو است و طرف اصلی ان نیز هست؛ و ارائه آن به طوری که خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند آن را بیابند و درک کنند طرف دیگر این ماجرا می باشد.

انتظار ما ایت است که در آموزش مقدماتی سئو شما یاد بگیریم چطور هر دو کار را با دقت و مهارت انجام دهید انجام دهیم.

 

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند

موتورهای جستجو دستگاه پاسخگویی به کاربران هستند. آنها میلیاردها قطعه محتوا را جدا سازی و بهینه و هزاران عامل را مورد ارزیابی قرار می دهند تا مشخص شود کدام محتوا به‌ احتمال زیاد به سؤالات کاربران در حال جست و جو  پاسخ می‌دهد.

موتورهای جستجوگر همه این وظایف را با بررسی و فهرست‌بندی تمام محتوای موجود در اینترنت (صفحات وب، PDF، تصاویر، فیلم‌ها و…..) از طریق فرایندی به نام “خزیدن و نمایه‌سازی” انجام خواهند داد.

د مرحله ی بعد آن را با توجه‌ به مطابقت با پرس‌وجو انجام شده در مرحله ای که از آن با عنوان “رتبه‌بندی” یاد می‌کنیم به کار بر نمایش می دهد .

 

کدام نتایج جستجو “ارگانیک” هستند و چگونه؟

همانگونه که قبلاً گفتیم، نتایج جستجوی ارگانیک نتایجی هستند که از طریق سئو در لیست موتورهای جستجو قرار می‌گیرند تا به کار بر نمایش داده شود و بابت آن هزینه‌ایی برای تبلیغات پرداخت نخواهد شد (مثال: تبلیغات گوگل ادورز). 

تبلیغات به ‌وضوح به صورت یک کلمه ی ad در  برچسب‌گذاری می‌شدند و نتایج باقیمانده معمولاً به شکل “۱۰ پیوند آبی” ذکر شده در زیر آنها بود. اما با تغییر روش جستجو، چگونه می‌توانیم امروز نتایج ارگانیک را تشخیص دهیم؟

امروزه، صفحات نتایج موتور جستجو – که معمولاً  SERP  نامیده می‌شوند – با هر دو قالب تبلیغاتی و پویاتر از نتایج ارگانیک به نام ویژگی‌های SERP، پر شده است. ویژگی‌های جدید SERP همچنان تحت تأثیر آنچه مردم به دنبال آن هستند، ظاهر می‌شوند.

به‌عنوان‌مثال اگر “آب ‌و هوای نور” را جستجو کنید، به‌ جای پیوند به سایتی که ممکن است این پیش‌بینی را داشته باشد، یش‌بینی آب‌ و هوا برای شهر نور را مستقیماً در SERP مشاهده خواهید کرد و اگر “پیتزا نور” را جستجو کنید، نتیجه “بسته محلی” متشکل از مکان‌های پیتزا نور را مشاهده خواهید کرد. راحت است، درست است؟

لازم به یادآوری است که موتورهای جستجو از طریق تبلیغات درآمد کسب می‌کنند. هدف آنها حل بهتر جستجوهای جستجوگر (در SERP ها) ، بازگرداندن جستجوگران و نگه‌داشتن آنها در SERP ها است.

برخی از ویژگی‌های SERP در گوگل ارگانیک هستند و می‌توانند تحت تأثیر SEO قرار گیرند. اینها شامل قطعه‌های ویژه (یک نتیجه ارگانیک تبلیغ شده است که پاسخی را در داخل یک جعبه نمایش می‌دهد) و سؤالات مربوط (مانند جعبه‌های “مردم نیز می‌پرسند”).

شایان‌ ذکر است که بسیاری از ویژگی‌های جستجوی دیگر وجود دارد که اگرچه تبلیغاتی پولی نیستند، اما به طور معمول نمی‌توانند تحت تأثیر سئو قرار گیرند. این ویژگی‌ها اغلب دارای داده‌های به ‌دست ‌آمده از منابع داده اختصاصی مانند ویکی‌پدیا، WebMD و IMDb هستند.

معرفی SERP

چرا سئو سایت بسیا مهم است

درحالی‌ که تبلیغات پولی، رسانه‌های اجتماعی و سایر سیستم عامل‌های آنلاین می‌توانند باعث ایجاد ترافیک در وب‌سایت‌ ها شوند، بیشتر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو و به صورت اورگانیک هدایت می‌شوند.

طبق امار به دست امده از کل جستجوهای ایالات متحده، فقط ۲.۸ درصد از مردم روی تبلیغات پولی کلیک می‌کنند.

به طور خلاصه: SEO دارای ۲۰ فرصت ترافیک بیشتر در برابر PPC در تلفن همراه و دسکتاپ می باشد.

سئو همچنین یکی از تنها راه های بازاریابی آنلاین است که اگر به ‌درستی تنظیم شود، می‌تواند به‌ مرور سود خود را پرداخت خواهد کرد . البته اگر محتوای جامعی ارائه دهید که شایسته رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، در این صورت بازدید شما می‌تواند با گذشت زمان گلوله برفی داشته باشد، درحالی‌که تبلیغات برای ارسال بازدید به سایت شما به بودجه مستمر نیاز دارد.

موتورهای جستجو هوشمندتر می‌شوند، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند.

بهینه‌سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما به‌درستی نمایه‌سازی و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

 

سئو

آیا باید یک متخصص SEO ، مشاور و استخدام کنم؟

بسته به پهنای باند، تمایل به یادگیری و پیچیدگی وب‌سایت (های) خود، می‌توانید SEO اصلی خود را انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید به کمک یک متخصص نیاز دارید. در هر صورت اشکالی ندارد!

اگر در نهایت به دنبال کمک متخصص هستید، مهم است که بدانید بسیاری از آژانس‌ها و مشاوران “خدمات جستجوگرها را ارائه می‌دهند” ، اما کیفیت آنها می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

دانستن چگونگی انتخاب یک شرکت سئو خوب می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند زیرا روش‌های اشتباه سئو در واقع می‌تواند بیش از آنکه به شما کمک کند به سایت شما آسیب برساند.

 

سئوی سایت

 

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه ‌سیاه

“سئو کلاه سفید” به تکنیک‌هایی از سئو، بهترین روش‌ها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که مطابق با قانون موتور جستجو، تمرکز اصلی آن برای ارائه ارزش بیشتر به مردم است.

“سئو کلاه ‌سیاه” به تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که سعی در اسپم کردن/گول زدن موتورهای جستجو دارند.

گرچه سئو کلاه‌ سیاه می‌تواند کارساز باشد، اما وب‌سایت‌ها را در معرض خطر مجازات و یا نمایه‌سازی (حذف از نتایج جستجو) قرار می‌دهد و دارای پیامدهای اخلاقی است.

وب‌سایت‌های مجازات شده مشاغل ورشکسته شده‌ای دارند. این فقط دلیل دیگری است که باید در انتخاب متخصص یا آژانس سئو بسیار مراقب باشید.

 

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

 

موتورهای جستجو اهداف مشابهی را با صنعت سئو دارند

موتورهای جستجو می‌خواهند به شما در موفقیت کمک کنند. در واقع، گوگل حتی دارای یک راهنمای شروع بهینه‌سازی موتور جستجو است، دقیقاً مانند همین مقاله آموزش سئو مقدماتی. آنها همچنین کاملاً از تلاش‌های انجمن جستجوگرها پشتیبانی می‌کنند.

کنفرانس‌های بازاریابی دیجیتال – مانند Unbounce ، MNsearch ، SearchLove و MozCon متعلق به خود Moz – به طور منظم مهندسان و نمایندگان موتورهای جستجوی بزرگ را به خود جلب می‌کنند.

گوگل از طریق تالار گفتمان راهنمای مرکزی وب مستر و با میزبانی پاتوق‌های ساعت اداری زنده به مدیران وب و سئو سایت کمک می‌کند.

(متأسفانه، رینگ، انجمن‌های وب مستر خود را در سال ۲۰۱۴ تعطیل کرد.)

درحالی‌که دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت از موتور جستجو به موتور جستجو دیگر متفاوت است، با این حال اصول اساسی آن ثابت می‌ماند: سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. در عوض یک تجربه آنلاین عالی برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل‌های موتور جستجو را دنبال کنید و نیاز کاربر را برآورده کنید.

 

اهداف سئو

 

رهنمودهای گوگل وبمستر – Google Webmaster

موارد زیر را به یاد بسپارید و به آنها عمل کنید، گوگل خوشش می‌آید.

صفحات را ابتدا برای کاربران ایجاد کنید، نه موتورهای جستجو.

کاربران خود را فریب ندهید.

از ترفندهای سئو کلاه سیاه که برای گول زدن موتورهای جستجو استفاده می‌شود خودداری کنید.

یک سوال خوب این است که آیا شما راحت می‌توانید توضیح دهید که با یک وب‌سایت برای یک کارمند گوگل چه کاری انجام داده‌اید؟

تست مفید دیگر این است که بپرسید، “آیا این به کاربران من کمک می‌کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشته باشد، آیا این کار را می‌کنم؟ “

به این فکر کنید که چه چیزی وب‌سایت شما را منحصربه‌فرد، ارزشمند یا جذاب می‌کند.

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:

محتوای تولید شده به‌صورت خودکار

شرکت در طرح‌های پیوند

ایجاد صفحاتی با محتوای اصلی کم یا بدون محتوای اصلی (به‌عنوان‌مثال کپی شده از جای دیگری)

Cloaking  -روشی برای نمایش خزنده‌های موتور جستجو نسبت به بازدیدکنندگان با محتوای متفاوت.

متن و لینک‌های مخفی

صفحات Doorway – صفحاتی که برای رتبه‌بندی مناسب برای جستجوهای خاص جهت هدایت بازدید به وب‌سایت شما ایجاد شده‌اند.

 

دستورالعمل‌های مدیر وب بینگ

اصول اساسی که نظر خزنده‌های بینگ را جلب می‌کند:

محتوایی واضح، عمیق، جذاب و آسان برای یافتن در سایت خود ارائه دهید.

عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.

پیوندها به ‌عنوان نشانه‌ای از محبوبیت و پیوندهای پاداش بینگ در نظر گرفته می‌شوند که رشد ارگانیک دارند.

نفوذ اجتماعی و سهام اجتماعی سیگنال‌های مثبتی هستند و می‌توانند در بلندمدت در رتبه‌بندی ارگانیک تأثیر داشته باشند.

سرعت صفحه همراه با یک تجربه کاربری مفید مهم است.

برای توصیف تصاویر از ویژگی‌های alt استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوای آن را بهتر درک کند.

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:

محتوای نازک، صفحاتی که بیشترین تبلیغات یا پیوندهای وابسته را نشان می‌دهند یا در غیر این صورت بازدیدکنندگان را به سایت‌های دیگر هدایت می‌کنند رتبه خوبی ندارند.

تاکتیک‌های سو link استفاده از پیوند که هدف آنها تورم تعداد و ماهیت پیوندهای ورودی مانند پیوندهای خرید، شرکت در طرح‌های پیوندهاست، می‌تواند منجر به نمایه‌سازی شود.

اطمینان حاصل کنید که ساختارهای URL تمیز، مختصر و متناسب با کلمات کلیدی وجود دارد. پارامترهای پویا می‌توانند URLهای شما را کثیف کرده و باعث ایجاد محتوای تکراری شوند.

URL ها را در صورت امکان توصیفی، کوتاه، کلمه کلیدی را غنی کنید و از نویسه‌های غیر حرفی خودداری کنید.

دفن پیوندها در Javascript / Flash / Silverlight؛ محتوا نیز از این موارد دور نگه دارید.

محتوای تکراری

پرکردن کلمات کلیدی

 Cloaking – روشی برای نمایش خزنده‌های موتور جستجو نسبت به بازدیدکنندگان با محتوای متفاوت.

 

 

آموزش مقدماتی سئو – رهنمودهایی برای نمایندگی مشاغل محلی خود در گوگل

یکی دیگر از موارد آموزش سئو مقدماتی که که خوب است به آن اشاره کنیم سئوی مشاغل محلی است، اگر مشاغلی که شما برای آن کار سئو انجام می‌دهید به‌صورت محلی کار کند، یا از ویترین فروشگاه خارج شود و یا برای انجام خدمات به مکان‌های مشتریان برسد، برای لیست Google و برای کسب‌وکار من واجد شرایط است.

برای مشاغل محلی مانند اینها، Google دستورالعمل‌هایی دارد که بر آنچه شما باید و نباید در ایجاد و مدیریت این لیست‌ها انجام دهید، حاکم است.

مواردی کی باید رعایت شود:

مطمئن شوید که واجد شرایط درج در فهرست Google برای کسب‌وکار هستید؛ شما باید یک آدرس فیزیکی داشته باشید،

حتی اگر آدرس خانه شما باشد، و باید رودررو مشتری یا در محل زندگی خود (مانند فروشگاه خرده‌فروشی) یا در محل زندگی خود (مانند لوله‌کش) به مشتریان خدمات ارائه دهید.

صادقانه و دقیق همه جنبه‌های داده‌های مشاغل محلی خود را نشان دهید، از جمله نام، آدرس شماره‌تلفن، آدرس وب‌سایت، دسته‌های مشاغل، ساعات کار و سایر ویژگی‌ها.

مواردی که باید از آنها اجتناب کرد:

ایجاد لیست‌های Google برای کسب‌وکار نهادهایی که واجد شرایط نیستند.

نمایش نادرست هر یک از اطلاعات اصلی کسب‌وکار شما، از جمله “پرکردن” نام تجاری خود با کلمات کلیدی جغرافیایی یا خدماتی، یا ایجاد لیست برای آدرس‌های جعلی

استفاده از صندوق‌های پستی یا دفاتر مجازی به ‌جای آدرس‌های معتبر خیابان

سو استفاده از بخش بازبینی در لیست گوگل برای کسب‌وکار من،

از طریق بررسی‌های مثبت جعلی درباره تجارت شما یا موارد منفی جعلی از رقبای شما پرهزینه، اشتباهات مبتدی ناشی از عدم خواندن جزئیات دقیق دستورالعمل‌های Google است.

 

تحقق تصمیم کاربر

به ‌جای اینکه این دستورالعمل‌ها را نقض کنید و سعی کنید موتورهای جستجو را در رتبه‌بندی بالاتر خود قرار دهید، بر درک و تحقق اهداف کاربر تمرکز کنید. وقتی شخصی به دنبال چیزی می‌رود نتیجه مطلوبی می‌خواهد، چه در مورد بلیط‌های کنسرت و چه در مورد عکس گربه، محتوای مورد نظر “تصمیم کاربر” است به این معنا که در نهایت باید خواسته‌ی جستجوگر برآورده شود.

وظیفه شما به ‌عنوان سئوکار این است که به ‌سرعت محتوای مورد نظر خود را در قالبی که آنها می‌خواهند در اختیار کاربران قرار دهید.ما در مجموعه مقالات آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته تلاش می‌کنیم تا شما را به این امر نزدیک کنیم.

انواع معمول کاربر:

اطلاعاتی: جستجوی اطلاعات. مثال: “بهترین نوع لپ‌تاپ برای عکاسی چیست؟ “

پیمایش: جستجوی یک وب‌سایت خاص. مثلا:  Apple

معامله‌ای: جستجو برای خرید چیزی. مثال: “معاملات خوب با مک بوک پرو”

همچنین ارزیابی کنید که رقبای عالی‌رتبه شما در حال حاضر چه محتوایی را ارائه نمی‌دهند.

ارائه محتوای مرتبط و با کیفیت در وب‌سایت شما به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و مهم‌تر از آن، اعتبار و اعتماد را برای مخاطبان آنلاین شما ایجاد می‌کند.

قبل از انجام هر یک از این موارد، ابتدا باید اهداف وب‌سایت خود را برای اجرای یک برنامه استراتژیک سئو درک کنید.

 

تحقق تصمیم کاربر

 

اهداف وب‌سایت / مشتری خود را بدانید

در این بخش از آموزش سئو مقدماتی به KPI ها می‌پردازیم، با علم به اینکه می‌دانیم اهداف هر وب‌سایت متفاوت است، بنابراین برای درک اهداف تجاری یک سایت خاص وقت بگذارید. این نه ‌تنها به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید در کدام قسمت از سئو باید تمرکز کنید، بلکه به شما کمک می‌کند تا نقاط گفتگو را برای مذاکره درباره پروژه‌های سئو با مشتری، رئیس و غیره ایجاد کنید.

KPI های شما (شاخص‌های کلیدی عملکرد) برای اندازه‌گیری بازده سرمایه‌گذاری در سئو چگونه خواهد بود؟

به عبارت ساده‌تر، فشارسنج شما برای اندازه‌گیری موفقیت در تلاش‌های جستجوی ارگانیک چیست؟ شما می‌خواهید آن را مستند کنید،

حتی اگر به همین سادگی باشد:

برای وب‌سایت، سئو KPI اصلی من است.

در اینجا چند KPI رایج برای شروع وجود دارد:

حراجی

بارگیری‌ها

ثبت‌نام از طریق ایمیل

ارسال فرم تماس با ما

تماس‌های تلفنی

و اگر کسب و کار شما دارای یک مولفه محلی است ، می خواهید KPI برای لیست های گوگل برای کسب و کار من نیز تعریف کنید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:برای تماس کلیک کنید. شاید متوجه شده باشید که مواردی مانند “رتبه‌بندی” و “ترافیک” در لیست KPI وجود ندارد و این عمدی است.

“اما یک‌لحظه صبر کن! ” تو بگو. “من به اینجا آمدم تا در مورد سئو جستجو کنم زیرا شنیدم که این می‌تواند به من کمک کند رتبه‌بندی کنم و میزان بازدید را کسب کنم، و شما به من می‌گویید این اهداف مهم نیستند؟ “

اصلاً! درست شنیده‌اید سئو می‌تواند به وب‌سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و در نتیجه بازدید بیشتری را به وب‌سایت شما هدایت کند، اما اصل این است که رتبه‌بندی و ترافیک وسیله‌ای برای رسیدن به هدف هستند.

اگر هیچ‌کس به سایت شما مراجعه نکند، در رتبه‌بندی استفاده کمی وجود دارد و اگر این بازدید به هدف بزرگ‌تری از کسب‌وکار نرسد، در افزایش بازدید شما کاربرد کمی دارد.

به ‌عنوان ‌مثال، اگر شما یک سایت تولید SERP را اجرا می‌کنید، ترجیح می‌دهید:

۱۰۰۰ بازدیدکننده ماهانه و ۳ نفر فرم تماس را پر می‌کنند؟ 

۳۰۰ بازدیدکننده ماهانه و ۴۰ نفر فرم تماس را پر می‌کنند؟

اگر از سئو برای هدایت بازدید به سایت خود برای هدف تبدیل استفاده می‌کنید، امیدواریم که مورد دوم را انتخاب کنید! قبل از شروع سئو، اطمینان حاصل کنید که اهداف تجاری خود را مشخص کرده‌اید، سپس از سئو برای کمک در جهت دستیابی به آنها استفاده کنید – نه برعکس.

 

سئو خیلی بیشتر از معیارهای باطل است. اگر به‌خوبی انجام شود، به مشاغل واقعی کمک می‌کند تا اهداف واقعی را برای موفقیت خود به دست آورند.

این مقاله آموزش سئو مقدماتی به شما کمک می‌کند تا در جستجوگرها، داده‌محور باشید. به‌جای اینکه به طور تصادفی تیر را در سراسر مکان پرتاب کنید ( هرچند وقت یک‌بار خوش‌شانس شوید)، چوب بیشتری را پشت پیکان‌های دیگر قرار دهید.

آموزش سئو مقدماتی

آموزش سئو