نقش تبلیغات در سئو و رتبه سایت
حتما شما به دنبال اینکه تبلیغات گوگل چیست با این مقاله روبرو شده اید باید گفت تبلیغات از دیرباز موثرترین روش معرفی محصول میباشد. امروزه با گسترش فضای مجازی، کسب و کارها از روشهای آنلاین تبلیغات برای رشد و توسعه خود استفاده میکنند. این نوع از تبلیغات علاوه بر ایجاد ترافیک برای وب سایت میتواند در دریافت بکلینک نیز موثر باشند.
در پاسخ به این سوال که تبلیغات گوگل چیست باید گفت به طور کلی Google Ads که قبلا به عنوان Google Adwords شناخته میشد، ممکن است سودآورترین تصمیمیباشد که شما برای کسب و کار خود میگیرید. نحوه استفاده موثر آن را در این مقاله خواهید آموخت.
مردم از گوگل برای جستجو ۳.۵ میلیارد بار در روز استفاده میکنند. هر جستجو فرصتهایی را برای شما فراهم میکند تا نام تجاری خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید؛ این به معنی افزایش سرنخ ها، تبدیل و فروش است. این جاست که تبلیغات گوگل وارد میشود.
Google Ads به شما این امکان را میدهد که هنگام جستجو کلمات کلیدی مرتبط، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. اگر این کار به درستی انجام شود، میتواند منجر به افزایش مشاهده و فروش شود.
تبلیغات هدفمند
مهمترین تفاوت تبلیغات آنلاین با سایر روشهای تبلیغاتی در این است که به صورت هدفمند اجرا میشود و تنها مشتریان بالفعل را جذب میکند. در نتیجه باعث جلوگیری از هدررفت بودجه و سرمایه خواهد شد.
تبلیغات در وبسایتها
شما میتوانید با طراحی کمپینهای تبلیغاتی در سایر وبسایتها، بازدیدکنندگان را به سایت خود هدایت کنید و ترافیک ورودی را افزایش دهید.
تبلیغات گوگل چیست؟
در تعریف اینکه تبلیغات گوگل چیست باید گفت Google Ads یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین و پولی است که توسط گوگل ارائه میشود. این شرکت موتور جستجو که در ابتدا Google Adwords نام داشت، این سرویس را در سال ۲۰۱۸ به عنوان Google Ads تغییر نام داد.
روش کار اساسا یکسان است؛ وقتی کاربران یک کلمه کلیدی را جستجو میکنند، نتایج جستجوی خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو دریافت میکنند. این نتایج می تواند شامل تبلیغات پولی باشد که آن کلمه کلیدی را هدف قرار داده است.
به عنوان مثال، اگر کلاس ورزش را جستجو کنید، میبینید که همه تبلیغات مربوط به این عبارت در بالای SERP قرار دارند.
اولین نتایج در گوگل معمولا اکثریت قریب به اتفاق ترافیک جستجوها را به خود اختصاص میدهد. با این حال، خرید تبلیغات در گوگل لزوما رتبه اول را تضمین نمیکند. احتمالا بسیاری از بازاریابان دیگر برای یک کلمه کلیدی مشابه از طریق Google Ads رقابت میکنند.
نحوه کار Google Ads
Google Ads تحت مدل پرداخت به ازای کلیک(PPC) عمل میکند. این بدان معناست که بازاریابان یک کلمه کلیدی خاص را در گوگل هدف قرار میدهند و برای کلمه کلیدی مورد نظر پیشنهاد میدهند. رقابت با دیگران نیز کلمه کلیدی را هدف قرار میدهد.
پیشنهادات شما بر اساس “حداکثر پیشنهادات” است یا حداکثر مبلغی که مایل به پرداخت هزینه برای یک تبلیغ هستید. به عنوان مثال، اگر حداکثر پیشنهاد شما ۴ دلار باشد و گوگل تعیین کند که هزینه هر کلیک شما ۲ دلار است، آن محل تبلیغ را دریافت میکنید! اما اگر آنها تشخیص دهند که این مبلغ بیش از ۴ دلار است، شما محل آگهی را دریافت نمیکنید.
از طرف دیگر، می توانید حداکثر بودجه روزانه را برای تبلیغ خود تعیین کنید. شما هرگز بیش از مبلغ مشخصی برای آن تبلیغ در روز هزینه نمیکنید و این به شما کمک میکند تا درک بهتری از میزان بودجهای که برای کمپین تبلیغاتی دیجیتال خود دارید، داشته باشید.
بازاریابان سه پیشنهاد برای پیشنهادات خود دارند:
هزینه به ازای کلیک (CPC)؛ وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک میکند چقدر هزینه میکنید.
هزینه عددی (CPM)؛ چقدر به ازای ۱۰۰۰ نمایش تبلیغ پرداخت میکنید.
هزینه برای هر مشارکت (CPE)؛ وقتی کاربر کار خاصی را در تبلیغ شما انجام میدهد (برای ثبت نام در لیست، تماشای ویدیو و غیره) چقدر هزینه می پردازید.
سپس گوگل مبلغ پیشنهاد را میگیرد و آن را با ارزیابی تبلیغ شما به نام نمره کیفیت جفت میکند. به گفته گوگل:
“نمره کیفیت برآوردی از کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود است. تبلیغات با کیفیت بالاتر میتواند منجر به کاهش قیمت و موقعیت تبلیغات بهتر شود. “
نمره بین ۱ تا ۱۰ است که ۱۰ بهترین نمره است. هرچه امتیاز شما بالاتر باشد رتبه شما بهتر است و هزینه کمتری باید برای تبدیل هزینه کنید. نمره کیفیت شما همراه با مبلغ پیشنهادی شما رتبه آگهی شما را ایجاد میکند و موقعیتی که تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر میشود.
هنگامیکه کاربر تبلیغ را میبیند و روی آن کلیک میکند، بازاریاب هزینه کمی را برای آن کلیک می پردازد (بنابراین پرداخت به ازای هر کلیک).
ایده این است که هرچه کاربران بیشتری روی تبلیغات یک بازاریاب کلیک کنند، به احتمال زیاد اهداف تبلیغات را محقق میکنند.
گوگل انواع مختلفی از کمپینهای مختلف را ارائه میدهد که می توانید از آنها استفاده کنید:
کمپین جستجو
کمپین نمایش
کمپین خرید
کمپین ویدیویی
کمپین برنامه
تبلیغات هدفمند
مهمترین تفاوت تبلیغات آنلاین با سایر روشهای تبلیغاتی در این است که به صورت هدفمند اجرا میشود و تنها مشتریان بالفعل را جذب میکند. در نتیجه باعث جلوگیری از هدررفت بودجه و سرمایه خواهد شد.
تبلیغات در وب سایتها
شما میتوانید با طراحی کمپینهای تبلیغاتی در سایر وب سایتها، بازدیدکنندگان را به سایت خود هدایت کنید و ترافیک ورودی را افزایش دهید.
رپورتاژ؛ تاثیرگذارترین شکل تبلیغات
رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری نوعی از تبلیغات متنی در فضای وب است که در قالب خبر یا گزارش منتشر میشود. مزیت رپورتاژ آگهی در این است که متفاوت از شکل معمول تبلیغات میباشد و میتواند اعتماد کاربر را تا حد زیادی جذب کند.
بهبود سئو سایت
در رپورتاژ آگهی با دریافت بک لینک از سایتهای معتبر و پربازدید میتوانید وضعیت سایت خود را برای موتورهای جستجو بهبود ببخشید و در نتیجه ترافیک بیشتری دریافت کنید.
دائمی بودن تبلیغات
با درج آگهی در سایتهای خبری میتوانید خیال خود را از بابت دائمی بودن رپوتاژ خود در آنها راحت کنید.
بهروز رسانی آگهی
بر خلاف تبلیغات سنتی که ایجاد تغییر نیازمند صرف هزینه و زمان میباشد، در رپورتاژ آگهی میتوانید هر زمان که بخواهید متن و نوشتار آگهی خود را تغییر دهید یا بهروز رسانی کنید.
تاثیرگذاری بیشتر
ماهیت رپورتاژ آگهی کاملا متفاوت از روشهای معمول و رایج تبلیغات میباشد. به همین دلیل کاربر اعتماد و اطمینان بیشتر نسبت به آن دارد.
تبلیغات گوگل؛ رقابت برای دریافت کلیک
در صورتی که کمپینهای مختلف تبلیغات آنلاین را برای کسب و کار خود استفاده کردهاید ولی به نتیجه مطلوبی کسب نکردید، تبلیغات گوگل (Google Ads) میتواند پیشنهاد متمایزی باشد.
شما میتوانید با اجرای کمپین تبلیغات از طریق گوگل، با مدیریت روی پنل کاربری گزارش دقیقی از ترافیک ورودی سایت خود داشته باشید.
Google Ads؛ رتبه اول محبوبیت
همانطور که از نمودار مقابل پیداست تبلیغات گوگل رتبه اول استفاده توسط کسب و کارهای اینترنتی را در اختیار دارد. این موضوع در داخل کشور اهمیت بیشتری یپدا میکند. زیرا بسیاری از پلتفرمهای ارائهدهنده تبلیغ در کشور ما کاربر کمتری دارد یا فیلتر هستند و مورد استفاده قرار نمیگیرند.
این امر موجب رقابت بیشتر در کلیک کاربران و دریافت ترافیک خواهد شد. بنابراین کسب و کارها باید با مدیریت بودجه کمپینهای تبلیغاتی خود را پیادهسازی کنند و در نتیجه بازدهی بیشتری کسب کنند.
هزینه تبلیغات گوگل
متوسط هزینه هر کلیک در ایالات متحده معمولا بین ۱ تا ۲ دلار است. با این حال، هزینه تبلیغ گوگل برای شما بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است. این عوامل شامل کیفیت وب سایت شما و میزان پیشنهاد شما است. بنابراین هزینه از آگهی به آگهی دیگر متفاوت است.
حال که با مفهوم تبلیغات گوگل چیست آشنا شدید ، برای درک میزان هزینه تبلیغات گوگل برای کسب و کار شما، ابتدا باید سیستم حراج تبلیغات را بشناسید. هنگامیکه کاربر کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو میکند، گوگل به طور خودکار وارد حالت حراج میشود و رتبه تبلیغات شما را با رتبه بندی بازاریاب دیگر که آن کلمه کلیدی را مورد هدف قرار داده مقایسه میکند.
برای این موضوع که بدانید تبلیغات گوگل چیست و چه سایت هایی را ترجیح می دهد، سیستم حراج آگهی و رتبه بندی تبلیغات گوگل وب سایتهایی را ترجیح میدهد که بیشترین امتیاز را نسبت به وب سایتهای دیگر به کاربران میدهند. بنابراین ممکن است ببینید CPC شما بسیار کمتر از یک شرکت بزرگ با بودجه تبلیغاتی بزرگ است فقط به این دلیل که تبلیغات شما کیفیت بهتری داشته است.
نحوه استفاده از Google Keyword Planner برای تبلیغات
بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید تبلیغات خود را با Google Keyword Planner بهینه سازی کنید.
Google Keyword Planner یک ابزار کلید واژه رایگان در گوگل است که به شما کمک میکند مواردی را که کسب و کار شما باید هدف قرار دهد را انتخاب کنید.
روش کار ساده است؛ کلمات و عبارات مربوط به کسب و کار خود را در برنامه ریز کلمات کلیدی جستجو کنید. سپس اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی مانند تعداد دفعات جستجو افراد در اختیار شما قرار میدهد.
همچنین مبالغ پیشنهادی که باید برای کلمه کلیدی پیشنهاد دهید و همچنین میزان رقابت کلمات کلیدی به شما میدهد. از آنجا، می توانید تصمیمات بهتری در مورد کمپین Google Ads خود بگیرید.
مرحله ۱: به Keyword Planner بروید
برای دریافت مفهوم تبلیغات گوگل چیست ابتدا به وب سایت Google Keyword Planner بروید و بر روی Go to Keyword Planner در مرکز کلیک کنید. به Keyword Planner بروید
مرحله ۲: حساب خود را تنظیم کنید
در تنظیم حساب Google Ads، مطمئن شوید که وارد حساب گوگل خود شده اید. پس از انجام این کار، روی حساب جدید Google Ads در وسط صفحه کلیک کنید.
در صفحه بعد، با انتخاب کشور، منطقه زمانی و واحد پول خود، صحت اطلاعات کسب و کار خود را تأیید کنید. هنگامیکه همه چیز به درستی انجام شد، روی ارسال کلیک کنید.
حساب Google Ads اطلاعات تجاری را تأیید میکند. وقتی این کار را کردید، به صفحه تبریک ارسال میشوید. بر روی کاوش کمپین خود کلیک کنید.
مرحله ۳: به Google Keyword Planner بروید
سپس به داشبورد کمپین Google Ads خود خواهید رسید. در منوی بالا روی Tools & Settings کلیک کنید. سپس بر روی Keyword Planner کلیک کنید.
در ابزارها و تنظیمات کلید واژه برنامه ریز، به برنامه ریز کلید واژه گوگل منتقل میشوید. برای یافتن کلمات کلیدی جدید برای هدف، از ابزار Discover new keywords استفاده کنید. این ابزار به شما امکان میدهد کلمات کلیدی مربوطه را جستجو کرده و لیستی از ایدهها را برای کلمات کلیدی جدیدی که میتوانید هدف گذاری کنید، ایجاد کنید.
وقتی روی دریافت نتایج کلیک میکنید، لیست کلمات کلیدی شما را در اختیار شما قرار میدهد و اطلاعات زیر را در مورد آنها به شما نشان میدهد:
میانگین جستجوگران ماهانه
رقابت
اشتراک گذاری آگهی تبلیغاتی
پیشنهاد بالای صفحه (محدوده کم)
پیشنهاد بالای صفحه (محدوده بالا)
همچنین لیستی از ایدههای کلید واژه پیشنهادی را به شما نشان میدهد. به این ترتیب می توانید با استفاده از Google Keyword Planner شروع به کار کنید.
مزیت Google Ads
اگر می پرسید “چرا از Google Ads استفاده کنم؟” در حال حاضر باید بپرسید “چرا که نه؟”
این شبکه چیزی برای مشاغل در همه اندازهها، با بودجههای متفاوت و اهداف تبلیغاتی متفاوت دارد و مزایای زیادی در این زمینه وجود دارد. در اینجا نیز چند مورد ذکر شده است.
-
دسترسی گسترده گوگل
در میان جستجوکنندگان در گوگل، افرادی هستند که به دنبال راه حل مشکلاتی هستند که کسب و کار شما میتواند ارائه دهد و به احتمال زیاد پاسخ آن را در گوگل جستجو کردهاند. و اگر میتوانید به آنها در یافتن پاسخ کمک کنید، حتی اگر با تبلیغات باشد، به احتمال زیاد آنها شما را نسبت به رقیبانتان انتخاب میکنند.
-
با هر بودجهای اقدام کنید
یک کلیک میتواند صدها دلار برای برخی از مشاغل هزینه داشته باشد حتی در صنعت حقوقی، کلمات کلیدی بلندی وجود دارد که به ازای هر کلیک به ۱۰۰۰ دلار میرسند.
اما اکثر کلمات کلیدی هزینه چندانی ندارند و حتی اگر این کار را انجام دهند، مزیت استفاده از تبلیغات میتواند محدودیتهایی را بر بودجه روزانه، حداکثر پیشنهادات و موارد دیگر ایجاد کند. به این ترتیب، میتوانید مطمئن باشید که حتی اگر مانند یک شاهین حساب خود را زیر نظر ندارید، هرگز بیش از آنچه می خواهید هزینه نمیکنید.
همچنین میتوانید تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید در هر ماه هزینه کنید و بودجه را بر اساس نمودار عملکرد تنظیم کنید. هنگامیکه یک تبلیغ بسیار عالی عمل میکند، میتوانید هزینه تبلیغ را برای آن افزایش دهید تا به نتایج دلخواه را به دست آورید. این کار به طور معکوس باعث کاهش هزینه تبلیغات در یک تبلیغ ضعیف میشود.
-
آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید
وقتی مردم “تبلیغات گوگل” را میبینند، بیشتر به فکر ایجاد ترافیک از طریق تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو هستند. اما در تعریف تبلیغات گوگل چیست باید گفت بسیار بیشتر از این است. آنها همچنین میتوانند ابزاری عالی برای ایجاد آگاهی از نام تجاری باشند. چیزی که تحقیقات نشان میدهد چیزی است که بازاریابان با عملکرد برتر در اولویت قرار میدهند.
تقویت نام تجاری، شخصیت، شهرت و غیره؛ همه برای ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان ضروری است. هرچه این موارد را به طور مداوم تکرار کنید، نام تجاری شما قویتر میشود و اعتماد بیشتری در مشتریان احتمالی کسب میکنید. و اعتماد چیزی است که در نهایت باعث خرید و مشتریان وفادار شما میشود.امیدوارم با خواندن این مطلب به این موضوع که تبلیغات گوگل چیست پی برده باشید و بتوانید از آن استفاده کنید.
[WPSM_AC id=10153]