سئو داخلی

چند اصل مهم در سئوی داخلی سایت

فاکتورهای سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی موضوعی است که می توان گفت که تاثیر زیادی در بالا آمدن سایت شما در نتایج گوگل خواهد داشته باشد. برای بهبود سئو داخلی سایت و عملکرد بهتر در نتایج گوگل کافیست چند فاکتور ساده را به یاد داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید تا متوجه تاثیرات باورنکردنی و فوق العاده آن را ببینبد . در این قسمت قرار است که با این فاکتورها را بیشتر اشنا شویم و به صورتجدا گانه به انها بپر

هر مقاله‌ای و یا هر صفحه‌ای در سایت شما نیازمند یک عنوان صفحه می باشد. کلمات کلیدی مهم و مرتبط با آن صفحه از سایت شما هم باید در عنوان ذکر شده باشد زیرا اگر زمانیی کابر کلمه ی کلیدی را سرچ کرد، گوگل سایت شمارا شناسایی کند و او را به سمت سایت شما هدایت کند. تگ عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی می باشد که باید خاطر نشان کرد که حتما یکبار از ان استفاده شود و می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما بسیار کمک  کند.

بهینه‌سازی محتوا متنی

برای اینکه مخاطب به سایت شما مراجعه کند و از مطالب شما استفاده کند، باید محتوای کاربردی و مفید و با کیفیت به او تحویل داده شود. درباره ی محتوای سایت و تاثیر آن بر روی کاربر و در سئو داخلی به صورت مفصل بحث خواهیم کرد، اما اگر بهترین محتوا را هم نوشتید، نیاز است که هر از گاهی به آن سر بزنید و آن را بهینه‌سازی و سئو کنید.

این بهینه‌سازی می‌تواند شامل موارد زیادی باشد که در زمان نوشتن رعایت نکرده یم، یا نیاز به تغییراتی باشد که محتوای شما را در مقایسه با رقبا بهتر و کامل تر کند و باعث شود که در رتبه‌های بالاتری از سایر رقبا قرار بگیرید. باید در نظر داشته باشیم که گوگل هر چند وقت یک‌بار، الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند و با هر بروزرسانی قوتر می شود، بهینه‌سازی محتوا، محتوای شما را هم به‌روز نگه می‌دارد که این عمر در سئو بسیار مهم است و همین باعث می‌شود تا گوگل و الگریتم های ان ارزش و اعتبار بیشتری برای شما قائل شود.

تگ‌های بدنه

کاربرانی که به سایت شما می ایند تا مطلبی از آن را بخوانند، با دیدن محتوای تکراری ، ممکن است سایت شما را ببندند و هر چقدر هم مطالب شما مفید باشد، به آن توجهی نکنند. اضافه کردن این تگ‌های در بدنه باعث می‌شود تا محتوای شما سر و شکل تازه ای پیدا کند و کاربر بداند که در کجای آن باید به دنبال اطلاعات مورد نظر خود بگردد و ان را بیابد.

تگ‌های بدنه می‌توانند از H1 تا H6 استفاده شوند. تگ H1 را فقط یکبار در هر متنی می‌توان استفاده کرد. عناوین مهمی که در محتوا وجود دارند را می‌توان با H2 و زیر عنوان‌های آن را با H3 نمایش داد. از تگ‌های H2 و H3 به تعداد دلخواه می‌توان استفاده کرد. اما به این نکته توجه کنید که استفاده‌ی بیش از حد تگ‌های بدنه هم می‌تواند خسته‌کننده باشد.

علاوه بر کاربران، گوگل هم استفاده از تگ‌های بدنه را می‌پسندد و زمانی که شما این تگ‌ها استفاده می‌کنید محتوای سایتتان را باکیفیت‌تر تلقی می‌کند. اگر در تگ‌ها بدنه از کلمه کلیدی مورد استفاده در آن محتوا هم استفاده کنید که عالی می‌شود و بر سئو داخلی سایت شما تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

چگالی کلمات کلیدی

یکی دیگر از مواردی که در سئو داخلی و افزایش رتبه سئو اهمیت دارد، استفاده درست از کلمات کلیدی در محتواست. الگوریتم‌های قدیمی گوگل اینگونه بود که هرچه بیشتر از کلمات کلیدی در متن استفاده می‌کردید، ارزش بیشتری برای سایت شما قائل بود. اما بعد از مدتی گوگل الگوریتم‌های خود را به روز کرد و به سمت کاربر پسند بودن برد.
در الگوریتم‌های جدید گوگل، اگر از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید، نه تنها سایت شما رتبه بهتری نخواهد گرفت، بلکه جریمه هم می‌شوید و در نتایج اسمی از شما نخواهد بود. پس استفاده‌ی درست از کلمه‌ی کلیدی چیزی است که الان بیشتر اهمیت دارد.

طبق آماری که از گوگل منتشر شد، چگالی کلمات کلیدی در هر متن باید بین ۲ تا ۵ درصد باشد و بهتر است در پاراگراف اول استفاده شود و روی آن‌ها به مطالب دیگر لینک داده شود. استفاده‌ درست از کلمات کلیدی می‌تواند در افزایش آمار بازدید از سایت شما بسیار موثر باشد.

بهینه‌سازی تصاویر 

تصاویر یکی از مهم ترین عناصر در سئو سایت می باشد اگر تا بحال از تصاویر استفاده نمی کردید از این پس تجدید نظر کنید و به بهینه‌سازی آن فکر کنید. دقت داشته باشید که در تصاویر از نام جایگزین و ترجیحا کلمه کلیدی استفاده کنید و هدف از نمایش آن عکس را به صورت خلاصه توضیح دهید. با اینکار اگر عکس برای کاربر وارد شده در سایت شما نمایش داده نشود، می‌تواند متوجه شود که هدف از قرار دادن آن تصویر چه چیزی بوده است و مفهوم عکس لود نشده را متوجه میشود. همچنین این تصویر در جستجوی تصاویر گوگل هم نمایش داده خواهند شد.

لینک‌دهی داخلی

برای ارتباط بهتر بین مطالب در سایت شما، از لینک‌دهی داخلی می‌توانید استفاده کرد. ایجاد ارتباط بین مقالات و وبلاگ ها و حتی محصولات شما باعث می‌شود تا محتواهای دیگر هم دیده شوند و کاربرانی که یه شایت شما مراجعه کردند مدت زمان بیشتری را در سایت باشد. همین موضوع باعث خواهد شد تا گوگل مطالب شما را مفید و با ارزش بداند و رتبه‌ بندی بهتری در نتایج برای شما در نظر بگیرد.

تگ توضیحات

در تگ توضیحات حدود ۱۶۰ کلمه می‌توانید استفاده کنید و بیشتر از ان را گوگل در متایج نشان نمی دهد و در آن با استفاده از کلمه کلیدی بر سئو داخلی تاثیر می گذارد در واقع شما بایدبا کلمات کلیدی جمله بسازید تا گوگل متوجه ی این شود که متن درون مقاله ی شما درباره کلمه ی کلیدی می باشد. این تگ به تازگی مورد توجه الگوریتم‌های گوگل قرار گرفته است و در عین حال می‌تواند در جذب کابر بسیار با اهمیت باشند.

چرا سئو داخلی مهم است؟

 

 

سئو داخلی یا On-page SEO ، در واقع روش هایی برای بهبود و توسعه درون وب سایتمان است که موجب افزایش رتبه سئو می شود ؛ یعنی قسمت هایی که می توانیم کنترل کنیم.

سئو داخلی به بهبود ترافیک سایت شما کمک می کند. از آنجا که خیلی از جنبه ها را شامل می شود ،برای تسلط بر On-Page SEO سئو داخلی به دانش گسترده احتیاج دارید.SEO داخلی در راستای بهینه سازی محتوای یک صفحه برای موتورهای جستجو می باشد . هدف سئو داخلی این است که به موتورهای جستجو بفهماند و به خزنده های موتور جستجو برای درک معنی و زمینه صفحات شما کمک کند.

کلمات کلیدی

تعداد جستجو‎ی کلمات کلیدی

تعداد جستجو‎ی کلمات کلیدی

یکی از مهمترین اصل های سئو داخلی،تحلیل کلمات کلیدی ای است که کاربران در اینترنت جستجو می کنند. این اصل اولین قدم در سئو می باشد که رعایت آن موجب افزایش رتبه سئو می شود. اگر میخواهید کلمات کلیدی مورد نظرتان را انتخاب کنید ،بهتر است که از ابزار Google Keyword Planner استفاده کنید، چون از طریق آن می توانید کلماتی را پیدا کنید که بیشترین جستجو را در ماه و سال گذشته دارند و وقت خود را با کلمات با جستجوی کمتر هدر ندهید.

انواع تگ

نقش تگ‎های هدر در سئو داخلی و افزایش رتبه سئو

تگ‎های عنوان مختلفی مانند H3 ،H2 ،H1  وجود دارد. این تگ‎ها عنوان ها و زیرعنوان ها را واضح می‎کنند.از آنجایی که موتور جستجو فقط می تواند به عنوان ها را در زمانیکه در تگ H در HTML صفحه، علامت گذاری شده باشند شناسایی کند. تگ‎های عنوان به درک کردن محتوا توسط موتور‎های جستجو کمک می‎کنند.

خواندن مقاله آموزش استفاده صحیح از تگ های هدینگ H1 تا H6 در متن به شما توصیه می شود.

قرار دادن نوشته ی Alt برای تصاویر

ویژگی تصاویر

گذاشتن Alt برای تصاویر

برای اینکه تصاویر توسط موتورهای جستجو خوانده شوند و ایندکس شوند، از نوشته ی Alt و یا نوشتن توضیح برای عکس استفاده کنید بهتر است.همچنین شما باید در توضیح تصاویر از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. این کار برای اینکه زمانی که جستجو می شود جستجو عکس مورد نظر با کلمه ی کلیدی مرتبط، در رتبه ی اول عکس ها قرار بگیرد و از آن طریق نیز ترافیک سایت شما بالا میرود و به بهبود سئو داخلی و افزایش رتبه سئو در سایتتان کمک می کند.

تگ‎های عنوان

محتوا

بهینه سازی محتوا

محتوا نقش مهمی در سئو داخلی دارد. شما باید محتوای یونیک و جذاب و آموزنده برای سایتتان تولید کنید.محتوای مورد نظرتان باید کلمات کلیدی مرتبط و با لینک های صحیح داشته باشد. نباید از کلمات کلیدی در محتوا زیاد استفاده کرد. چگالی کلمه کلیدیتان باید تا ۱٫۵ درصد با ترکیبی از کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی در محتوای مورد نظر به کار رود. ابزار SEO quake را برای تحلیل و افزایش رتبه سئو بسیار مناسب است.

بهینه سازی محتوا

سرعت سایت

نقش سرعت وب سایت در سئو داخلی و افزایش رتبه سئو

در رتبه‎ بندی در موتور جستجو سرعت وب سایت اهمیت زیادی دارد و بسیار مهم است که رعایت آن موجب افزایش رتبه سئو می شود. اگر سرعت وب سایت شما پایین است یا خیلی دیر لود می شود، بازدید سایت شما پایین می آید. سرعت سایت موجب تجربه ی کاربری بهتر برای کاربران شما می شود. اینکه زمان بازشدن صفحات وب سایتتان باید بین ۱ تا ۳ ثانیه باشد را در نظر بگیرید.اگر می خواهید سرعت را اندازه گیری کنید بهتر است از light house استفاده کنید.

نقش سرعت وبسایت در بهینه سازی سایت

نقش انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سئو داخلی سایت

زمانی که یک کلمه کلیدی انتخاب می شود به این معنا است که محتوای نوشته شده در آن صفحه درباره همان کلمه کلیدی یا حول محور آن می چرخد. به همین خاطر از نظر محتوایی شما می بایست چند باری کلمه کلیدی مدنظر را در نوشته استفاده کنید. در گذشته این مساله به این صورت بود که هرچقدر بیشتر از کلمه کلیدی استفاده می کردید گوگل شما را در آن کلمه کلیدی در نتایج بالاتری نشان می داد. همین مساله سایت های اسپمی ایجاد کرده بود که وقتی وارد صفحات آنها می شدید با هیچ محتوایی رو به رو نبودید به جز تکرار بی معنای کلمات کلیدی. در حال حاضر گوکل این الگوریتم را به شدت بهینه کرده است و دیگر تکرار صرف کلمات کلیدی برای سئو گرفتن کافی نیست.

در حال حاضر یک چگالی برای کلمه کلیدی در متن در نظر گرفته می شود که با توجه به حجم محتوایی که نوشته شده می بایست تا یک حدی از کلمه کلیدی مدنظر استفاده کرده باشید. اگر از پلتفرم وردپرس برای وب سایت خود استفاده می کنید می توانید افزونه یواست سئو را نصب کنید و از امکاناتی که در این زمینه به شما می دهد استفاده نمایید. زمانی که در این افزونه کلمه کلیدی دلخواه و چیزی که قرار است محتوای آن صفحه حول محوریت آن بچرخد را وارد می کنید، یک مجموعه نکته به شما یاد آور می شود.