لینکسازی چیست؟
لینکسازی از اقدامات بسیار مهم جهت بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو میباشد. با لینکسازی رباتهای گوگل ارتباط بین صفحات سایت شما را بهتر درک میکنند و فرآیند ایندکس شدن آن سریعتر اتفاق میفتد. همچنین میتوانید با ایجاد لینکسازی اصولی کاربران را به سمت صفحات دیگر سایت خود هدایت کنید. این کار باعث میشود کاربران از حضور در سایت شما لذت ببرند و تجربهی خوشآیندی برای آنها خلق شود. داشتن استراتژی لینکسازی مناسب و پیادهسازی آن میتواند تاثیر چشمگیری در بهینهسازی سایت شما برای موتورهای جستجو داشته باشد که این امر نیازمند صرف هزینه و زمان برای دریافت بازدهی مناسب خواهد بود.
مزیتهای لینکسازی
افزایش نرخ بازدید صفحات سایت
تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران ثابت
بهبود رتبه صفحات سایت در موتورهای جستجو
کاهش چشمگیر زمان ایندکس شدن صفحه
انتقال اعتبار به سایت مقصد
افزایش اعتماد موتورهای جستجو
انواع لینکسازی
لینکسازی داخلی
در لینکسازی داخلی یک صفحه از سایت به صفحهای دیگر از همان سایت لینک داده میشود. این کار میتواند تاثیر زیادی روی بهبود سئو (SEO) سایت داشته باشد. با لینکسازی داخلی میتوانید کاربران را به صفحات دیگر از سایت خود هدایت کنید و اعتبار خود را افزایش دهید. همچنین این کار باعث انجسام در طراحی نقشه سایت خواهد. در نتیجه رباتهای خزنده گوگل به راحتی در صفحات سایت شما مطالب را برسی میکنند و سرعت ایندکس شما آنها بیشتر میشود.
انواع لینکسازی داخلی
لینکهای Footer
لینک تصویری
انکر تکستها (Anchor Text)
لینک جاوا اسکریپت
لینکسازی خارجی
در این شیوه لینکسازی، صفحات یک سایت به وبسایتهای خارجی لینک میشوند. در این روش هم شما میتوانید از صفحات سایت خود را به سایتهای دیگر لینک خارجی بدهید و هم وبسایتهای دیگر میتوانند مطالب و مقالات شما را در سایت خود تبلیغ کنند. دریافت لینک خارجی از وبسایتهای معتبر میتواند تاثیر چشمگیری روی اعتبار دامنه سایت شما داشته و موتورهای جستجو نیز برای این لینک ارزش زیادی قائل هستند. استراتژیهای دریافت لینک خارجی یکی از مهمترین ابزار سئوکاران و وبمسترها برای بهبود رتبه سایت است که نیازمند طراحی و پیادهسازی دقیق و هدفمند خواهد بود.
انواع لینکسازی خارجی
لینک ایمیلهای تبلیغاتی
لینک انجمنها
لینک شبکههای اجتماعی
رپورتاژ آگهی
لینک موقعیت محلی
لینک ویدیویی
لینکهای محتوا
بوکمارک شبکههای اجتماعی