ردیابی عملکرد سئو

موتور جستجو

فصل ۷

ردیابی عملکرد سئو

آنها می‌گویند اگر می‌توانید چیزی را اندازه بگیرید، می‌توانید آن را بهبود ببخشید.

 

یافت عملکرد سئو:

سئوکاران حرفه‌ای از رتبه‌بندی و تبدیل به لینک‌های ازدست‌رفته و

موارد دیگر برای کمک به اثبات ارزش سئو ردیابی می‌کنند.

 

اندازه‌گیری تأثیر کار و اصلاح مداوم شما برای موفقیت در جستجوگرها،

حفظ مشتری و ارزش ادراک شده شما بسیار مهم است.

 

همچنین به شما کمک می‌کند تا در صورت کار نکردن اولویت‌های خود را محکم کنید.

 

ردیابی عملکرد سئو

 

با پایان در ذهن شروع کنید

اگرچه داشتن چندین هدف (هم کلان) معمول است،

اما تعیین یک هدف نهایی اولیه ضروری است.

 

تنها راه برای دانستن اینکه هدف اصلی یک وب‌سایت باید چیست،

درک کامل از اهداف وب‌سایت و یا نیازهای مشتری است.

سؤالات خوب مشتری نه‌تنها درجهت دهی استراتژیک تلاش شما مفید است، بلکه نشان‌دهنده اهمیت شما نیز می‌باشد.

 

نمونه سؤال مشتری:

  1. آیا می‌توانید مختصراً تاریخچه شرکت خود را برای ما بیان کنید؟
  2. ارزش پولی تازه واجد شرایط چقدر است؟
  3. سودآورترین خدمات / محصولات شما (به ترتیب) کدام‌اند؟

هنگام ایجاد هدف اصلی، اهداف اضافی و معیارهای وب‌سایت، نکات زیر را به‌خاطر بسپارید:

نکات تعیین هدف

  • قابل‌اندازه‌گیری: اگر نمی‌توانید آن را ردیابی کنید، نمی‌توانید آن را بهبود ببخشید.
  • خاص باشید: اجازه ندهید اصطلاحات بازاریابی صنعت مبهم اهداف شما را کاهش دهد.
  • اهداف خود را به اشتراک بگذارید: مطالعات نشان داده است که نوشتن و به اشتراک گذاشتن اهداف خود با دیگران، شانس دستیابی به آنها را افزایش می‌دهد.

 

اندازه‌گیری

اکنون‌که هدف اصلی خود را تعیین کردید، ارزیابی کنید که کدام معیار اضافی می‌تواند به سایت شما در رسیدن به هدف نهایی کمک کند. اندازه‌گیری معیارهای اضافی (قابل‌اجرا) می‌تواند به شما در حفظ نبض بهتر در مورد سلامتی و پیشرفت سایت کمک کند.

 

معیارهای نامزدی

رفتار افراد پس از رسیدن به سایت شما چگونه است؟

این سؤالی است که معیارهای تعامل می‌خواهند به آن پاسخ دهند.

برخی از معیارهای معروف برای سنجش میزان تعامل افراد با محتوای شما شامل موارد زیر است:

 

نرخ تبدیل

تعداد تبدیل‌ها (برای یک اقدام / هدف موردنظر) تقسیم‌بر تعداد بازدیدهای منحصربه‌فرد.

نرخ تبدیل را می‌توان برای هر چیزی، از ثبت‌نام ایمیل گرفته تا خرید تا ایجاد حساب، اعمال کرد.

دانستن نرخ تبدیل شما به شما کمک می‌کند تا میزان بازده سرمایه‌گذاری (ROI) را که ممکن است

ترافیک وب‌سایت شما ارائه دهد، ارزیابی کنید.

 

زمان در صفحه

چه مدت افراد در صفحه شما صرف کردند؟

اگر یک پست وبلاگ ۲۰۰۰ کلمه‌ای دارید که بازدیدکنندگان فقط به طور متوسط ۱۰ ثانیه برای آن‌وقت می‌گذارند،

احتمال اینکه این محتوا مصرف شود بسیار ناچیز است (مگر اینکه یک خواننده سرعت بالا باشد).

بااین‌حال، اگر URL در صفحه کم باشد، این نیز لزوماً بد نیست. هدف صفحه را در نظر بگیرید.

برای مثال، طبیعی است که صفحات “با ما تماس بگیرید” متوسط زمان کمتری در صفحه داشته باشند.

 

صفحات در هر بازدید

آیا هدف صفحه شما این بود که خوانندگان را درگیر خود کنید و آنها را به مرحله بعدی برسانید؟

در این صورت، صفحات هر بازدید می‌تواند یک معیار ارزشمند تعامل باشد.

اگر هدف صفحه شما از سایر صفحات سایت شما مستقل باشد

(به‌عنوان‌مثال: بازدیدکننده آمد، آنچه را که لازم داشت دریافت کرد، سپس سایت را ترک کرد)،

صفحات کم در هر بازدید مشکلی ندارند.

 

نرخ  پرش

جلسات “Bounced” نشان می‌دهد که یک جستجوگر از این صفحه بازدید کرده و

بدون مرور بیشتر در سایت شما خارج شده است.

بسیاری از مردم سعی می‌کنند این معیار را کاهش دهند زیرا

معتقدند این امر با کیفیت وب‌سایت مرتبط است،

اما در واقع اطلاعات کمی از تجربه کاربر به ما می‌گوید.

 

ما شاهد مواردی از افزایش نرخ پرش برای وب‌سایت‌های رستوران با طراحی مجدد هستیم که عملکرد آنها بهتر از هر زمان دیگری است.

 

در تحقیقات بیشتر مشخص شد که افراد برای یافتن ساعات کاری،

منوها یا نشانی به‌سادگی می‌آیند و سپس قصد دارند شخصاً به رستوران مراجعه کنند.

یک معیار بهتر برای سنجش کیفیت صفحه / سایت، عمق پیمایش است.

 

عمق پیمایش

این میزان پیمایش بازدیدکنندگان از صفحه‌های وب منفرد را اندازه‌گیری می‌کند.

آیا بازدیدکنندگان به محتوای مهم شما می‌رسند؟

در غیر این صورت، روش‌های مختلف تهیه مهم‌ترین محتوای بالاتر را

در صفحه خود مانند چندرسانه‌ای، فرم‌های تماس و غیره آزمایش کنید.

 

کیفیت مطالب خود را نیز در نظر بگیرید.

آیا کلمات بی‌مورد را حذف می‌کنید؟

آیا ادامه کار در صفحه برای بازدیدکننده اغواکننده است؟

ردیابی عمق پیمایش را می‌توانید در Google Analytics تنظیم کنید.

 

جستجو در ترافیک

رتبه‌بندی یک معیار ارزشمند SEO است، اما اندازه‌گیری عملکرد ارگانیک سایت شما در اینجا متوقف نمی‌شود.

هدف از نمایش در جستجو این است که توسط جستجوگران به‌عنوان پاسخ سؤال آنها انتخاب شود.

اگر رتبه‌بندی می‌کنید اما هیچ ترافیکی دریافت نمی‌کنید، مشکلی دارید.

 

اما چگونه حتی می‌توانید میزان بازدید سایت شما از جستجو را تعیین کنید؟

یکی از دقیق‌ترین راه‌های انجام این کار استفاده از Google Analytics است.

استفاده از Google Analytics برای کشف بینش‌های ترافیکی

(Google Analytics (GA با درزهای زیادی درگیر است – به حدی که اگر نمی‌دانید کجا را جستجو کنید، می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

این یک لیست جامع نیست، بلکه یک راهنمای کلی برای برخی از داده‌های ترافیکی است که می‌توانید از این ابزار رایگان دریافت کنید.

 

Google Analytics

 

ترافیک ارگانیک را جدا کنید

GA به شما امکان می‌دهد از طریق کانال بازدید سایت خود را مشاهده کنید.

با این کار هرگونه ترس ناشی از تغییر کانال دیگر کاهش می‌یابد

(به‌عنوان‌مثال: کل بازدید به دلیل متوقف شدن یک کمپین تبلیغاتی پرداخت می‌شود، اما ترافیک ارگانیک ثابت است).

 

با گذشت زمان به سایت خود مراجعه کنید

GA به شما امکان می‌دهد کل جلسات / کاربران / بازدید از صفحه را در یک محدوده تاریخ مشخص

در سایت خود مشاهده کردهو همچنین دو دامنه جداگانه را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

چه تعداد بازدید از یک صفحه خاص داشته است

گزارش‌های محتوای سایت در GA برای ارزیابی عملکرد یک صفحه خاص بسیار مناسب است – به‌عنوان‌مثال،

تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فردی که در یک محدوده تاریخ مشخص دریافت کرده است.

 

ترافیک از یک کمپین مشخص شده

برای انتساب بهتر می‌توانید از کدهای UTM (ماژول ردیابی خارپشت) استفاده کنید.

منبع، رسانه و کمپین را تعیین کنید و سپس کدها را به انتهای URLهای خود اضافه کنید.

وقتی افراد شروع به کلیک کردن روی پیوندهای کد UTM شما می‌کنند، این داده‌ها در گزارش “مبارزات” GA جمع می‌شوند.

نرخ کلیک CTR

CTR شما از نتایج جستجو به یک صفحه خاص (به معنای درصد افرادی که از نتایج جستجو روی صفحه شما کلیک کرده‌اند)

می‌تواند اطلاعاتی در مورد بهینه‌سازی عنوان صفحه و توضیحات متاب خود ارائه دهد.

این داده‌ها را می‌توانید در Google Search Console ، یک ابزار رایگان Google پیدا کنید.

علاوه بر این، Google Tag Manager ابزاری رایگان است که به شما امکان می‌دهد پیکسل‌های ردیابی را بدون نیاز به تغییر کد،

در وب‌سایت خود مدیریت و استقرار دهید. این کار ردیابی راه‌اندازها یا فعالیت‌های خاص را در وب‌سایت بسیار آسان‌تر می‌کند.

 

CTR

 

معیارهای متداول جستجوگرها

مرجع دامنه و مرجع صفحه (DA / PA)

معیارهای اختیارات اختصاصی Moz بینایی قدرتمندی را در یک نگاه ارائه می‌دهند

و به‌عنوان معیارهایی نسبت به Domain Authority و Page Authority رقبا بهترین استفاده می‌شوند.

رتبه‌بندی کلمات کلیدی

موقعیت رتبه‌بندی یک وب‌سایت برای کلمات کلیدی موردنظر. این همچنین باید شامل داده‌های ویژگی SERP ،

مانند قطعه‌های ویژه و جعبه‌های “مردم همچنین از آنها بخواهید” که برای آنها رتبه‌بندی می‌کنید.

سعی کنید از معیارهای بیهوده مانند رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی رقابتی که مطلوب هستند اما اغلب خیلی مبهم هستند

و به‌اندازه کلمات کلیدی با دم طولانی تبدیل نمی‌شوند، اجتناب کنید.

 

تعداد بک لینک‌ها

تعداد کل پیوندهایی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند یا تعداد دامنه‌های ریشه لینک دهنده منحصربه‌فرد

(به معنی یک در هر وب‌سایت منحصربه‌فرد، زیرا وب‌سایت‌ها اغلب چندین بار به وب‌سایت‌های دیگر لینک می‌شوند).

درحالی‌که اینها هر دو معیارهای متداول پیوند هستند، ما شما را تشویق می‌کنیم که با دقت بیشتری به کیفیت بک لینک

و پیوند دامنه‌های ریشه‌ای سایت خود دقت کنید.

 

ردیابی عملکرد سئو

 

چگونه می‌توان این معیارها را ردیابی کرد

ابزارهای مختلفی برای پیگیری موقعیت سایت شما در SERPها ، سلامت خزیدن سایت، ویژگی‌های SERP و معیارهای پیوند،

مانند Moz Pro و STAT ، در دسترس است.

Moz و STAT API (از جمله ابزارهای دیگر) همچنین می‌توانند به Google Sheets

یا سایر سیستم‌عامل‌های داشبورد قابل تنظیم برای مشتریان و چک سریع چک‌های جستجوگرها در یک نگاه کشیده شوند.

این همچنین به شما امکان می‌دهد فقط از معیارهایی که برای شما مهم است دیدگاه‌های تصفیه شده‌تری ارائه دهید.

ابزارهای داشبورد مانند Data Studio ، Tableau و PowerBI همچنین می‌توانند به ایجاد تجسم داده‌های تعاملی کمک کنند.

 

ارزیابی سلامت سایت با حسابرسی وب‌سایت SEO

با درک درستی از جنبه‌های خاص وب‌سایت خود – موقعیت فعلی آن را در جستجو، نحوه تعامل جستجوگران با آن، نحوه عملکرد آن،

کیفیت محتوای آن، ساختار کلی آن و موارد دیگر – شما قادر خواهید بود تا بهتر کشف کنید

فرصت‌های جستجوگرها استفاده از ابزارهای خود موتورهای جستجو می‌تواند به این فرصت‌ها و همچنین مسائل بالقوه کمک کند:

 Google Search Console اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، برای یک حساب Google Search Console (GSC) رایگان ثبت‌نام کنید و

وب‌سایت (های) خود را تأیید کنید. GSC پر است از گزارش‌های عملیاتی که می‌توانید برای شناسایی خطاهای وب‌سایت،

فرصت‌ها و تعامل کاربران استفاده کنید.

Bing Webmaster Tools – Bing Webmaster Tools عملکردی مشابه GSC دارد. از جمله،

این به شما نحوه عملکرد سایت شما در Bing و فرصت‌های بهبود را نشان می‌دهد

.

 

Bing Webmaster Tools

 

Lighthouse Audit ابزار خودکار Google برای اندازه‌گیری عملکرد وب‌سایت، قابلیت دسترسی، برنامه‌های وب پیشرفته و موارد دیگر.

این داده‌ها درک شما را از عملکرد وب‌سایت بهبود می‌بخشد. در اینجا اطلاعات ویژه‌ای درباره سرعت و دسترسی به وب‌سایت به دست آورید.

PageSpeed Insights با استفاده از Lighthouse و Chrome User Experience Report گزارش داده‌های اندازه‌گیری

کاربر واقعی (RUM) در صورت وجود، بینش عملکرد وب‌سایت را ارائه می‌دهد.

ساختار آزمایش داده‌ها – تأیید می‌کند که یک وب‌سایت به طور صحیح از نشانه‌گذاری طرح (داده‌های ساخت‌یافته) استفاده می‌کند.

تست سازگار با موبایل – ارزیابی می‌کند که یک کاربر چگونه می‌تواند وب‌سایت شما را بر روی دستگاه تلفن همراه هدایت کند.

 Web.dev بینش‌های بهبود وب‌سایت را با استفاده از فانوس دریایی ظاهر می‌کند و توانایی ردیابی پیشرفت در طول زمان را فراهم می‌کند.

ابزارهایی برای توسعه وب و سئوکاران – Google اغلب ابزارهای جدیدی را برای توسعه دهندگان وب و سئوکاران ارائه می‌دهد،

بنابراین هر نسخه جدیدی را در اینجا تحت‌نظر داشته باشید.

اگرچه ما مجالی برای پوشش دادن هر بررسی حسابرسی SEO نداریم که باید در این راهنما انجام دهید،

ما برای اطلاعات بیشتر یک دوره حسابرسی سایت فنی SEO به طور کامل ارائه می‌دهیم. هنگام ممیزی سایت خود،

موارد زیر را به‌خاطر بسپارید:

.

خزیدنی

آیا صفحات وب اصلی شما توسط موتورهای جستجو قابل خزش هستند،

یا اینکه به طور تصادفی از طریق فایل robots.txt خود Googlebot یا Bingbot را مسدود می‌کنید؟

آیا وب‌سایت دارای یک فایل sitemap.xml دقیق برای کمک به خزنده‌ها به صفحات اصلی شما است؟

صفحات نمایه شده

آیا می‌توان صفحات اصلی خود را با استفاده از Google پیدا کرد؟ انجام یک سایت: سایت خود را به سایت خود اختصاص دهید:

بررسی سایت شما / سایت / سایت اختصاصی شما می‌تواند به پاسخ این سؤال کمک کند. اگر متوجه شدید برخی از آنها گم نشده‌اند،

مطمئن شوید که یک برچسب متا = noindex صفحاتی را که باید فهرست شوند و در نتایج جستجو یافت می‌شوند، مستثنی نیست.

عنوان صفحه و توضیحات متا

آیا عنوان‌ها و توضیحات متا شما خلاصه‌ای از محتوای هر صفحه را به‌خوبی انجام می‌دهد؟

مطابق کنسول جستجوی Google ، CTRهای آنها در نتایج جستجو چگونه است؟

آیا آنها به‌گونه‌ای نوشته شده‌اند که جستجوگران را فریب می‌دهد تا بر روی نتیجه شما بر روی سایر URLهای رتبه‌بندی کلیک کنند؟

کدام صفحات را می‌توان بهبود داد؟

خزیدن در سراسر سایت برای کشف فرصت‌های جستجو در سایت و فنی ضروری است.

سرعت صفحه

عملکرد وب‌سایت شما در دستگاه‌های تلفن همراه و Lighthouse چگونه است؟ کدام تصاویر می‌توانند برای بهبود زمان بار فشرده شوند؟

کیفیت محتوا

محتوای فعلی وب‌سایت چقدر پاسخگوی نیازهای بازار هدف است؟

آیا محتوای ۱۰X از محتوای سایر وب‌سایت‌های رتبه‌بندی بهتر است؟

اگرنه، چه کاری می‌توانستید بهتر انجام دهید؟

به مواردی مانند محتوای غنی‌تر، چندرسانه‌ای، PDF ، راهنما، محتوای صوتی و موارد دیگر فکر کنید.

تحقیقات کلمه کلیدی و تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت رقابتی (انجام حسابرسی در وب‌سایت‌های رقبای خود)

همچنین می‌تواند دیدگاه‌های غنی درباره فرصت‌های وب‌سایت خود را ارائه دهد.

 

Content Quality

مثلاً:

  • رقبا برای کدام کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند، اما وب‌سایت شما این‌گونه نیست؟
  • رتبه‌بندی وب‌سایت شما در صفحه ۱ برای کدام کلمات کلیدی دارای یک قطعه ویژه است؟
  • شاید بتوانید محتوای بهتری تهیه کنید و آن قطعه را در اختیار بگیرید.
  • کدام وب‌سایت‌ها به بیش از یکی از رقبای شما پیوند دارند، اما به وب‌سایت شما پیوند ندارند؟

کشف محتوای وب‌سایت و فرصت‌های عملکردی به شما کمک می‌کند تا یک برنامه حملات سوئیس مبتنی بر داده را طراحی کنید!

برای اولویت‌بندی مؤثر وظایف خود یک لیست مداوم داشته باشید.

 

اولویت‌بندی اصلاحات SEO خود را انجام دهید

به‌منظور اولویت‌بندی مؤثر اصلاحات سئو، داشتن اهداف مشخص و توافق شده بین شما و مشتری خود ضروری است.

اگرچه یک میلیون روش مختلف وجود دارد که می‌توانید سئو را در اولویت قرار دهید،

اما پیشنهاد می‌کنیم آنها را از نظر اهمیت و فوریت رتبه‌بندی کنید.

کدام اصلاحات می‌تواند بیشترین میزان بازگشت سرمایه برای یک وب‌سایت را فراهم کند و به شما در حمایت از اهداف توافق شده شما کمک کند؟

 

برنامه‌ریزی و اجرای سئو

بیشتر موفقیت شما به نقشه‌برداری و زمان‌بندی وظایف SEO شما بستگی دارد.

ابزارهای رایگان مانند Google Sheets می‌توانند به برنامه‌ریزی اجرای SEO شما کمک کنند (ما در اینجا یک الگوی رایگان داریم)

اما شما می‌توانید از هر روشی که برای شما بهتر باشد استفاده کنید.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند کارهای SEO خود را در تقویم Google خود، در تخته kanban یا scrum ، یا در یک برنامه‌ریز روزانه برنامه‌ریزی کنند.

از آنچه برای شما مفید است استفاده کنید و به آن پایبند باشید.

سنجش میزان پیشرفت خود در این مسیر از طریق معیارهای ذکر شده در بالا به شما کمک می‌کند

تا بر اثربخشی خود نظارت داشته باشید و به شما امکان می‌دهد تلاش‌های SEO خود را در مواقعی که کار نمی‌کند متمرکز کنید.

به‌عنوان‌مثال بگویید، شما عنوان صفحه اصلی و توضیحات متا را تغییر داده‌اید،

فقط متوجه شوید که CTR برای آن صفحه کاهش‌یافته است.

شاید شما آن را به چیزی بیش از حد مبهم تغییر داده یا از موضوع صفحه بسیار دور شده باشید – شاید خوب باشد که روش دیگری را امتحان کنید.

مراقبت افت در رتبه‌بندی، CTR ، ترافیک ارگانیک و تبدیل می‌تواند به شما کمک کند قبل از اینکه به یک مشکل بزرگ‌تر تبدیل شود آن را مدیریت کنید.

ارتباطات برای ماندگاری مشتری SEO ضروری است

بسیاری از اصلاحات سئو بدون توجه به مشتری (یا کاربر) انجام می‌شود.

به همین دلیل است که استفاده از مهارت‌های ارتباطی خوب در اطراف برنامه SEO خود،

چارچوب زمانی که در آن کار می‌کنید و همچنین معیار اعلام حضورها و گزارش‌های مکرر ضروری است.

تبریک می‌گوییم که ساخت آن را از طریق کل راهنمای مبتدیان برای جستجوگرها انجام داده‌اید!

اکنون وقت آن فرارسیده است که قسمت سرگرم‌کننده‌ای را اعمال کنید – به‌عنوان گام بعدی،

ما توصیه می‌کنیم ابتکار عمل را برای شروع یک پروژه SEO از خودتان آغاز کنید. ادامه مطلب را برای پیشنهادات ما بخوانید!

 

 

ردیابی عملکرد سئو

 

تمرین، تمرین ، تمرین

بهترین کاری که می‌توانید برای تقویت اعتمادبه‌نفس،

مهارت‌ها و توانایی‌های خود انجام دهید، غوطه‌ور شدن و کثیف شدن دستانتان است.

اگر در زمینه سئو جدی هستید و امیدوارید روزی بتوانید به مشتریان خود خدمات ارائه دهید،

هیچ مکانی برای شروع بهتر از وب‌سایت خود نیست،

چه سرگرمی وجود داشته باشد که بخواهید در مورد آن وبلاگ بنویسید

و چه نیاز به تنظیم یک صفحه شخصی برای مشاغل آزاد داشته باشید.

 

لیستی سریع از کارهای شما

ما لیستی سریع از کارهای شما را گردآوری کرده‌ایم که

می‌توانید برای راهنمایی مراحل بعدی خود در دنیای گسترده و شگفت‌انگیز سئو استفاده کنید:

  1. قبل از شروع یک پروژه جدید، معماری اطلاعات، طراحی، UX و سایر ملاحظات لازم سایت خود را مشخص کنید.
  2. ما توصیه می‌کنیم قبل از طراحی و ساخت وب‌سایت تصمیمات استراتژیک SEO را اتخاذ کنید
  3. و با موضوع راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید و لیست سئو سایت خود را تماشا کنید.
  4. در ادامه مراحل راهنمای مبتدیان در جستجوگرها را دنبال کنید:
  • اهداف و قوانین اساسی سئو را بشناسید
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما قابل جستجو و نمایه‌سازی است
  • تحقیق کامل درباره کلمات کلیدی را انجام دهید
  • اطمینان حاصل کنید که بهینه‌سازی‌های موجود در سایت به‌راحتی خراب می‌شوند
  • بهینه‌سازی یا ممیزی SEO فنی لازم را انجام دهید
  • لینک به دست آورید و اقتدار سایت خود را ایجاد کنید
  • اولویت‌بندی مؤثر داشته و معیارهای درست را اندازه‌گیری کنید

تست کنید، تکرار کنید و دوباره تست کنید!

بسیاری از سئوکاران دارای سایت‌های آزمایشی هستند که هنجارهای سئو را به چالش می‌کشند

یا انواع جدیدی از تاکتیک‌های بهینه‌سازی را آزمایش می‌کنند.

این را امروز با راه‌اندازی یک وب‌سایت پیاده‌سازی کنید و یک کلمه پر زرق‌وبرق ایجاد کنید

(سایتی که احتمالاً حجم جستجوی آن صفر است و هیچ رقابتی ندارد)،

سپس ببینید که چقدر سریع می‌توانید آن را در رتبه‌بندی نتایج جستجو قرار دهید.

 

از آنجا، می‌توانید انواع تست‌های SEO دیگر را تجربه کنید.

کارهای سخت‌تری را برعهده بگیرید، محتوای تازه‌سازی را برای سایر سیستم‌عامل‌ها آزمایش کنید،

اهداف کششی را تعیین کنید و با رقبای قوی‌تر رقابت کنید.

برای یادگیری سئو فنی، مسافت بیشتری را طی کنید و خود را به چالش بکشید.

جامعه‌ای را پیدا کنید که بتوانید با خیال راحت در آن یاد بگیرید، بحث کنید،

تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و از آنها کمک بخواهید.

Moz’s Q&A Forum  TrafficThinkTank ، کارشناسان جستجوگر مجله موتور جستجو برای پیگیری،

و یافتن ملاقات‌های جستجوگرها در نزدیکی شما همه گزینه‌های عالی برای شروع هستند.

وقت بگذارید و ارزیابی کنید که چه چیزی پس از یک پروژه SEO کارکرده و چه چیزی نتوانسته است.

چگونه ممکن است در آینده کارها را کمی متفاوت انجام دهید تا عملکرد خود را بهبود ببخشید؟

هنگامی‌که نوبت به ردیابی پیشرفت SEO شما می‌رسد، داده بهترین دوست شما است.

می‌توانید از مجموعه تحلیلی و تحقیقاتی SEO Pro برای نظارت دقیق بر رتبه‌بندی، ایجاد لینک،

سلامت سایت فنی و موارد دیگر استفاده کنید.

مهارت‌های جدید SEO خود را با استفاده از یک نسخه آزمایشی ۳۰ روزه رایگان Moz Pro عملی کنید!