سئو فنی

سئو فنی

سئو فنی

سئو فنی: اکنون‌که محتوای ارزشمندی را در زمینه تحقیقات جامع کلمات کلیدی طراحی کرده‌اید،

اطمینان حاصل کنید که نه‌تنها توسط انسان قابل خواندن است، بلکه توسط موتورهای جستجو نیز قابل خواندن است!

نیازی نیست که درک فنی عمیقی از این مفاهیم داشته باشید، اما مهم است که درک کنید این دارایی‌های فنی چه کاری انجام می‌دهند تا بتوانید هوشمندانه در مورد آنها با توسعه دهندگان صحبت کنید.

صحبت با زبان برنامه‌نویسان مهم است زیرا احتمالاً برای انجام برخی از بهینه‌سازی‌های خود به آنها نیاز خواهید داشت.

اگر نمی‌توانند درخواست شما را درک کنند یا اهمیت آن را می‌بینند بعید است آنها سؤالات شما را در اولویت قرار دهند.

وقتی اعتبار و اعتماد خود را با ابزارهای خود تثبیت کردید، می‌توانید نوار قرمز را که معمولاً مانع از انجام کارهای اساسی می‌شود، از بین ببرید.

نکته منفی:

سئوکارها برای مؤثر بودن به پشتیبانی بین تیمی نیاز دارند.

داشتن یک رابطه سالم با توسعه دهندگان خود بسیار حیاتی است تا بتوانید با موفقیت از چالش‌های SEO از هر دو طرف مقابله کنید.

منتظر نمانید تا یک مسئله فنی باعث ایجاد یک پیامد منفی در SEO شود. در عوض، با هدف پرهیز از مسائل کلی، برای مرحله برنامه‌ریزی نیروها را متحد کنید.

اگر این کار را نکنید، بعداً می‌تواند برای شما وقت و هزینه داشته باشد.

فراتر از پشتیبانی گروهی، اگر بخواهید از ساختاری صفحات وب خود برای انسان و خزنده اطمینان حاصل کنید، درک بهینه‌سازی فنی برای SEO ضروری است.

برای این منظور، این فصل را به سه بخش تقسیم کرده‌ایم:

  1. نحوه کار وب‌سایت‌ها
  2. موتورهای جستجو چگونه وب‌سایت‌ها را درک می‌کنند
  3. نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت‌ها
.

ازآنجاکه ساختار فنی یک سایت می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد آن بگذارد، درک این اصول برای همه افراد بسیار مهم است.

همچنین ممکن است ایده خوبی باشد که این قسمت از راهنما را با برنامه‌نویسان،

نویسندگان محتوا و طراحان خود به اشتراک بگذارید تا همه طرف‌های درگیر در ساخت سایت در یک صفحه باشند.

سئو فنی

نحوه کار وب‌سایت‌ها

اگر بهینه‌سازی موتور جستجو فرایند بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای جستجو است،

سئوکاران حداقل به درک اساسی از چیزی که بهینه می‌کنند نیاز دارند!

در زیر، به طور خلاصه سفر وب‌سایت از خرید نام دامنه تا وضعیت کامل ارائه شده در مرورگر را شرح می‌دهیم.

یکی از مؤلفه‌های مهم سفر وب‌سایت، مسیر رندر حیاتی است که فرایند تبدیل کد یک وب‌سایت به یک صفحه قابل‌مشاهده توسط یک مرورگر است.

دانستن این موضوع در مورد وب‌سایت‌ها به دلایل مهم برای سئوکاران بسیار مهم است:

مراحل انجام این روند مونتاژ صفحه وب می‌تواند بر زمان بارگذاری صفحه تأثیر بگذارد،

و سرعت نه‌تنها برای نگه‌داشتن کاربران در سایت شما مهم است، بلکه یکی از عوامل رتبه‌بندی Google است

.

Google منابع خاصی مانند JavaScript را با “پاس دوم” ارائه می‌دهد. Google ابتدا به صفحه بدون جاوا اسکریپت نگاه می‌کند،

سپس چند روز تا چند هفته بعد، JavaScript را ارائه می‌دهد، به این معنی که عناصر مهم SEO که با استفاده از JavaScript به صفحه اضافه می‌شوند، نمایه نمی‌شوند.

تصور کنید که روند بارگیری وب‌سایت رفت‌وآمد شما برای کار است. شما در خانه آماده می‌شوید،

وسایل خود را جمع می‌کنید تا به دفتر بیاورید، و سپس سریع‌ترین مسیر را از خانه خود به محل کار خود طی می‌کنید.

احمقانه است که فقط یکی از کفش‌های خود را بپوشید، مسیر طولانی‌تری را برای کار خود طی کنید، وسایل خود را در دفتر بیندازید،

سپس بلافاصله به خانه برگردید تا کفش دیگر خود را تهیه کنید، درست است؟ این به‌نوعی همان کاری است که وب‌سایت‌های ناکارآمد انجام می‌دهند.

این فصل به شما می‌آموزد که چگونه تشخیص دهید که وب‌سایت شما در چه مواردی ناکارآمد است،

چه کارهایی می‌توانید برای ساده‌سازی انجام دهید، و نتایج مثبت در رتبه‌بندی و تجربه کاربری شما را که می‌تواند ناشی از آن ساده باشد.

نحوه کار وب‌سایت‌

قبل از دسترسی به وب‌سایت، باید راه‌اندازی شود!

  1. دامنه درخواست کاربر اکنون‌که این نام از طریق DNS به آدرس IP پیوند داده شده است، افراد می‌توانند با تایپ مستقیم نام دامنه در مرورگر خود یا کلیک کردن روی پیوند به وب‌سایت،
  2. از یک وب‌سایت دیگر درخواست کنند.
  3. مرورگر درخواست می‌کند. این درخواست برای یک صفحه وب باعث می‌شود تا مرورگر درخواست تبدیل DNS را برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP خود ایجاد کند.
  4. سپس مرورگر برای کدی که صفحه وب شما با آن ساخته شده است مانند HTML ، CSS و JavaScript از سرور درخواست می‌کند.
  5. سرور منبعی را ارسال می‌کند. هنگامی‌که سرور درخواست وب‌سایت را دریافت کرد، پرونده‌های وب‌سایت را برای جمع‌آوری در مرورگر جستجوگر ارسال می‌کند.
  6. مرورگر صفحه وب را جمع می‌کند. مرورگر اکنون منابع را از سرور دریافت کرده است،
  7. اما هنوز هم باید همه آنها را جمع کرده و صفحه وب را ارائه دهد تا کاربر بتواند آن را در مرورگر خود ببیند.
  8. همان‌طور که مرورگر تمام منابع صفحه وب را تجزیه و تنظیم می‌کند، در حال ایجاد یک مدل شیء اسناد DOM است.
  9. DOM همان چیزی است که می‌توانید هنگام کلیک راست و “بازرسی عنصر”
  10. در یک صفحه وب در مرورگر Chrome خود مشاهده کنید (با نحوه بازرسی عناصر در مرورگرهای دیگر آشنا شوید).
  11. مرورگر درخواست‌های نهایی را ارائه می‌دهد. مرورگر فقط پس از بارگیری،
  12. تجزیه‌وتحلیل و اجرای کد لازم صفحه، یک صفحه وب را نشان می‌دهد، بنابراین در این مرحله،
  13. اگر مرورگر برای نمایش وب‌سایت شما به کد اضافی نیاز دارد، از سرور شما درخواست اضافی می‌کند.
  14. وب‌سایت در مرورگر ظاهر می‌شود. وای پس از همه اینها، وب‌سایت شما اکنون از کد به آنچه در مرورگر خود می‌بینید تبدیل شده است (ارائه شده است).

نکته ۱:

در مورد async با توسعه دهندگان خود صحبت کنید!

چیزی که می‌توانید با برنامه‌نویسان خود در میان بگذارید کوتاه کردن مسیر رندر با تنظیم اسکریپت را به ” async” است

درصورتی‌که برای ارائه محتوا در بالای صفحه نیازی به آن نیست که باعث بارگیری سریع‌تر صفحات وب شما می‌شود و این خود نکته ار در سئو فنی می باشد.

Async به DOM می‌گوید که درحالی‌که مرورگر اسکریپت‌های موردنیاز برای نمایش صفحه وب شما را می‌آورد، می‌تواند به جمع‌آوری آن ادامه دهد.

اگر DOM مجبور باشد هر بار که مرورگر اسکریپت را می‌گیرد، مونتاژ را متوقف کند (“اسکریپت‌های مسدودکننده رندر” نامیده می‌شود) ، می‌تواند بارگذاری صفحه شما را کند.

این خواهد بود که هروقت یکی از شما برای سفارش به پیشخوان می‌رفتید، برای صرف غذا با دوستانتان بیرون بروید و مکالمه را مکث کنید، فقط پس از بازگشت آنها ازسرمی گیرید.

با async ، شما و دوستانتان می‌توانید به مکالمه حتی در صورت سفارش یکی از شما ادامه دهید.

همچنین ممکن است بخواهید بهینه‌سازی‌های دیگری را که devs می‌تواند برای کوتاه کردن مسیر رندر حیاتی،

مانند حذف اسکریپت‌های غیرضروری به طور کامل مانند اسکریپت‌های ردیابی قدیمی، انجام دهد، ارائه دهید

.

اکنون‌که می‌دانید چگونه یک وب‌سایت در مرورگر ظاهر می‌شود، ما به آنچه یک وب‌سایت از آن ساخته شده است تمرکز خواهیم کرد

– به‌عبارت‌دیگر کد (زبان‌های برنامه‌نویسی) که برای ساخت آن صفحات وب استفاده می‌شود.

رایج‌ترین موارد عبارت‌اند از:

HTML – آنچه یک وب‌سایت می‌گوید (عناوین، محتوای متن و غیره)

CSS – ظاهر وب‌سایت (رنگ، فونت‌ها و غیره)

JavaScript – نحوه رفتار آن (تعاملی، پویا و غیره)

رایج‌ترین موارد

HTML: آنچه یک وب‌سایت می‌گوید

HTML مخفف زبان نشانه‌گذاری ابر متن است و به‌عنوان ستون فقرات یک وب‌سایت عمل می‌کند. عنصری مانند عنوان، پاراگراف،

لیست و محتوا همه در HTML تعریف شده‌اند.

در اینجا مثالی از یک صفحه وب و نحوه HTML متناظر با آن آمده است:

html

این تصویر از W3schools.com ، مکان موردعلاقه ما برای یادگیری و تمرین HTML ، CSS و JavaScript است.

HTML برای سئو کارانی که قصد دارند سئو فنی را پیداه سازی کنند مهم است زیرا این ویژگی همان صفحه‌ای است که در هر صفحه‌ای ایجاد یا کار می‌کند.

اگرچه CMS شما نیازی به نوشتن صفحات خود با HTML ندارد (به‌عنوان‌مثال: با انتخاب” hyperlink ” می‌توانید پیوندی ایجاد کنید بدون اینکه لازم باشد “a href” = را تایپ کنید) ،

این همان چیزی است که شما هر بار تغییر می‌دهید وقتی کاری را به یک صفحه وب انجام می‌دهید. مانند افزودن محتوا، تغییر متن لنگر پیوندهای داخلی و غیره.

Google این عناصر HTML را می‌کشد تا تعیین کند که سند شما با یک درخواست خاص مرتبط است. به‌عبارت‌دیگر، آنچه در HTML شما وجود دارد،

نقشی اساسی در چگونگی رتبه‌بندی صفحه وب شما در جستجوی ارگانیک Google دارد!

CSS ظاهر وب‌سایت چگونه است:

CSS مخفف “” cascading style pages است و این همان چیزی است که باعث می‌شود صفحات وب شما از قلم‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های خاصی استفاده کنند.

HTML برای توصیف محتوا ایجاد شده است، نه برای سبک کردن، بنابراین وقتی CSS وارد صحنه شد، یک تغییردهنده بازی بود.

با استفاده از CSS ، بدون نیاز به کدگذاری دستی سبک‌ها در HTML هر صفحه، می‌توان صفحات وب را “زیبا” کرد، این یک فرایند دشوار، به‌ویژه برای سایت‌های بزرگ است.

فقط در سال ۲۰۱۴ بود که سیستم نمایه‌سازی Google شروع به ارائه صفحات وب بیشتر شبیه یک مرورگر واقعی کرد، در مقایسه با یک مرورگر فقط متن.

یک روش SEO کلاه‌سیاه که سعی در استفاده از سیستم نمایه‌سازی قدیمی Google داشت،

پنهان کردن متن و پیوندها از طریق CSS به‌منظور دست‌کاری در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بود. این عمل “متن و پیوندهای پنهان” نقض دستورالعمل‌های کیفیت Google است.

مؤلفه‌های CSS که به‌ویژه در سئو فنی باید به آنها اهمیت دهند:

  • ازآنجاکه دستورالعمل‌های سبک به‌جای HTML صفحه شما می‌توانند در فایل‌های صفحه سبک خارجی پرونده‌های (CSS) زندگی کنند،
  • باعث می‌شود صفحه شما از نظر کد کمتر باشد، باعث کاهش اندازه انتقال فایل و بارگذاری سریع‌تر شود.
  • مرورگرها هنوز مجبورند مانند فایل CSS شما منابعی را بارگیری کنند، بنابراین فشرده‌سازی آنها باعث بارگیری سریع‌تر صفحات وب شما می‌شود و سرعت صفحه یک عامل رتبه‌بندی است.
  • داشتن صفحات دارای محتوای بیشتر از میزان بارگذاری با کد، می‌تواند منجر به نمایه‌سازی بهتر محتوای سایت شما شود.
  • با استفاده از CSS برای پنهان کردن پیوندها و محتوا می‌توانید وب‌سایت شما را به‌صورت دستی جریمه و از فهرست Google حذف کنید.

JavaScript نحوه رفتار یک وب‌سایت:

در روزهای ابتدایی اینترنت، صفحات وب با HTML ساخته می‌شدند. وقتی CSS آمد، محتوای صفحه وب توانایی سبک گرفتن را داشت.

وقتی زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت وارد صحنه شد، وب‌سایت‌ها نه‌تنها می‌توانستند ساختار و سبک داشته باشند، بلکه می‌توانند پویا هم باشند.

جاوا اسکریپت فرصت‌های زیادی برای ایجاد غیر استاتیک صفحات وب ایجاد کرده است.

وقتی کسی تلاش می‌کند به صفحه پیشرفته با این زبان برنامه‌نویسی دسترسی پیدا کند، مرورگر آن کاربر JavaScript را در برابر HTML ساکن که سرور برگردانده است،

اجرا می‌کند و در نتیجه یک صفحه وب تعاملی ایجاد می‌شود.

شما قطعاً جاوا اسکریپت را در عمل دیده‌اید – شاید شما آن را نشناخته باشید! به این دلیل که JavaScript تقریباً می‌تواند هر کاری را برای یک صفحه انجام دهد.

به‌عنوان‌مثال می‌تواند یک پنجره بازشو ایجاد کند، یا می‌تواند منابع شخص ثالث مانند تبلیغات را برای نمایش در صفحه شما درخواست کند.

JavaScript

ارائه در سمت مشتری در مقابل ارائه در سمت سرور

جاوا اسکریپت می‌تواند برخی از مشکلات را برای سئو فنی ایجاد کند، ازآنجاکه موتورهای جستجو JavaScript را به همان روشی که بازدیدکنندگان انسانی مشاهده نمی‌کنند.

این به دلیل ارائه سمت کلاینت در مقابل سرور است. بیشتر JavaScript در مرورگر مشتری اجرا می‌شود.

از طرف دیگر، با رندر سمت سرور، پرونده‌ها در سرور اجرا می‌شوند و سرور آنها را به حالت کاملاً رندر شده به مرورگر می‌فرستد.

عناصر صفحه حساس به جستجوگرها مانند متن، پیوندها و برچسب‌هایی که در سمت مشتری با جاوا اسکریپت بارگذاری می‌شوند،

نه اینکه در HTML شما نشان داده شوند، تا زمانی که ارائه شوند و از کد صفحه شما قابل‌مشاهده نیستند.

این بدان معنی است که خزنده‌های موتور جستجو حداقل در ابتدا آنچه در JavaScript شما است را نمی‌بینند.

گوگل می‌گوید، تا زمانی که Googlebot از جستجوی فایل‌های JavaScript خود جلوگیری نکنید،

آنها به‌طورکلی می‌توانند صفحات وب شما را درست مانند یک مرورگر ارائه و درک کنند،

این بدان معناست که Googlebot باید همان مواردی را که کاربر مشاهده می‌کند ببیند یک سایت در مرورگر آنها. بااین‌حال،

به دلیل این “موج دوم نمایه‌سازی” برای JavaScript سمت مشتری، Google می‌تواند عناصر خاصی را که فقط پس از اجرای JavaScript در دسترس هستند، از دست بدهد

.

همچنین موارد دیگری وجود دارد که ممکن است در روند ارائه صفحات وب شما توسط Googlebot اشتباه شود که می‌تواند از درک Google در JavaScript شما جلوگیری کند:

  • شما Googlebot را از منابع جاوا اسکریپت مسدود کرده‌اید (به‌عنوان‌مثال: با txt ، مانند آنچه که در فصل “موتورهای جستجو چطور کار می کنند” آموخته‌ایم)
  • سرور شما نمی‌تواند همه درخواست‌ها را برای خزیدن محتوای شما انجام دهد.
  • جاوا اسکریپت برای درک Googlebot بسیار پیچیده یا قدیمی است
  • جاوا اسکریپت محتوای “تنبل” را در صفحه “بارگذاری” نمی‌کند تا زمانی که خزنده با صفحه کار خود را به پایان برساند.

نیازی به گفتن نیست، اگرچه جاوا اسکریپت امکانات زیادی برای ایجاد صفحه وب ایجاد می‌کند، اگر مراقب نباشید،

می‌تواند برخی از تغییرات جدی را برای سئو فنی سایت شما ایجاد کند.

خوشبختانه راهی برای بررسی اینکه آیا Google همان بازدیدکنندگان شما را می‌بیند وجود دارد.

برای دیدن صفحه‌ای که Googlebot صفحه شما را مشاهده می‌کند، از ابزار “بازرسی URL” از کنسول جستجوی Google استفاده کنید.

به‌سادگی URL صفحه خود را در نوار جستجوی GSC جای‌گذاری کنید:

search console

از اینجا، روی “” Test Live URL کلیک کنید

.

google search console

بعد از اینکه Googlebot آدرس URL شما را مجدداً بازیابی کرد، روی “مشاهده صفحه آزمایش شده” کلیک کنید تا نحوه خزیدن و نمایش صفحه خود را ببینید.

Googlebot

با کلیک بر روی برگه “” Screenshot در مجاورت “” HTML نحوه نمایش صفحه تلفن هوشمند Googlebot نشان داده می‌شود.

در عوض، خواهید دید که Googlebot چگونه صفحه شما را مشاهده می‌کند در مقابل اینکه بازدیدکننده (یا شما) ممکن است صفحه را ببیند.

در برگه “اطلاعات بیشتر” ، Google لیستی از منابعی که ممکن است نتوانسته‌اند برای URL وارد شده به شما نشان دهند.

درک نحوه کار وب‌سایت‌ها پایه اساسی برای آنچه در ادامه خواهیم گفت: بهینه‌سازی‌های فنی برای کمک به Google برای درک بهتر صفحات وب‌سایت شما.

موتورهای جستجو چگونه وب‌سایت‌ها را درک می‌کنند

تصور کنید که یک خزنده موتور جستجو در حال اسکن کردن مقاله‌ای ۱۰،۰۰۰ دلاری در مورد نحوه پخت کیک است.

چگونه نویسنده، دستورالعمل، مواد اولیه یا مراحل لازم برای پخت کیک را شناسایی می‌کنید؟

این جایی است که نشانه‌گذاری طرح وجود دارد. این به شما امکان می‌دهد.

طبقه‌بندی مشخص‌تری از نوع اطلاعات موجود در صفحه خود را به موتورهای جستجو برسانید.

طرح‌واره راهی برای برچسب‌گذاری یا سازماندهی محتوای شما است تا موتورهای جستجو درک بهتری از عناصر خاص در صفحات وب شما داشته باشند.

این کد ساختار داده‌های شما را فراهم می‌کند، به همین دلیل است که از طرح‌واره اغلب به‌عنوان “داده‌های ساخت‌یافته” یاد می‌شود.

فرایند ساختاردهی داده‌های شما اغلب “علامت‌گذاری” نامیده می‌شود زیرا شما در حال کدگذاری محتوای خود با کد سازمانی هستید.

JSON-LD علامت‌گذاری طرح موردنظر Google است (اعلام شده در مه ‘۱۶) که Bing نیز از آن پشتیبانی می‌کند

.

برای مشاهده لیست کاملی از هزاران نشانه‌گذاری موجود در طرح، به Schema.org مراجعه کنید یا برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیاده‌سازی داده‌های ساخت‌یافته،که این خود بخشی از سئو فنی می باشد

Google Developers Introduction to Structured Data را مشاهده کنید.

پس از اجرای داده‌های ساختاری که به بهترین وجهی مناسب صفحات وب شما هستند، می‌توانید نشانه‌گذاری خود را با ابزار آزمایش داده ساختاریافته Google آزمایش کنید.

علاوه بر اینکه به ربات‌هایی مانند Google کمک می‌کند محتوای خاصی را در مورد چه چیزهایی بشناسند،

نشانه‌گذاری طرح می‌تواند ویژگی‌های خاصی را برای همراهی صفحات شما در SERP فراهم کند.

از این ویژگی‌های خاص به‌عنوان “قطعه‌های غنی” یاد می‌شود و احتمالاً آنها را در عمل مشاهده کرده‌اید. آنها مواردی مانند:

  • چرخ فلک‌های برتر داستان‌ها
  • ستاره‌ها را مرور کنید
  • جعبه‌های جستجو برای لینک‌های سایت
  • دستور پخت
.

به یاد داشته باشید، استفاده از داده‌های ساختاریافته می‌تواند به وجود یک قطعه غنی کمک کند، اما آن را تضمین نمی‌کند. با افزایش استفاده از نشانه‌گذاری طرح‌واره،

احتمالاً در آینده انواع دیگری از قطعه‌های غنی اضافه می‌شوند.

چند توصیه آخر برای موفقیت در طرح‌واره:

  • می‌توانید از چندین نوع نشانه‌گذاری طرح‌واره در یک صفحه استفاده کنید. بااین‌حال، اگر یک عنصر را مانند یک محصول مثلاً علامت‌گذاری کردید و محصولات دیگری در این صفحه ذکر شده‌اند،
  • باید آن محصولات را نیز علامت‌گذاری کنید.
  • محتوایی را که برای بازدیدکنندگان قابل‌مشاهده نیست، علامت‌گذاری نکنید و از دستورالعمل‌های کیفیت Google پیروی کنید.
  • به‌عنوان‌مثال، اگر علامت‌گذاری ساختاریافته مرور را به صفحه‌ای اضافه کنید، مطمئن شوید که این بازبینی‌ها در آن صفحه قابل‌مشاهده هستند.
  • اگر صفحات تکراری دارید، Google از شما می‌خواهد که هر صفحه تکراری را با نشانه‌گذاری ساختاری خود علامت‌گذاری کنید، نه فقط نسخه متعارف.
  • محتوای اصلی و به‌روز شده (در صورت وجود) را در صفحات داده ساختاریافته خود ارائه دهید.
  • نشانه‌گذاری ساختاری باید بازتابی دقیق از صفحه شما باشد.
  • سعی کنید از خاص‌ترین نوع نشانه‌گذاری طرح برای محتوای خود استفاده کنید.
  • بررسی‌های علامت‌گذاری شده نباید توسط کسب‌وکار نوشته شود. آنها باید بازبینی‌های واقعی و واقعی پرداخت نشده از مشتریان واقعی باشند.

با canonicalization به موتورهای جستجو در مورد صفحات دلخواه خود بگویید

وقتی Google محتوای یکسانی را در صفحات وب مختلف جستجو می‌کند، گاهی نمی‌داند کدام صفحه را در نتایج جستجو فهرست‌بندی می‌کند.این نکته در سئو فنی بسیار مهم است

به همین دلیل است که برچسب  rel = “canonical” ابداع شد: برای کمک به موتورهای جستجو، نسخه دلخواه محتوا و نه همه نسخه‌های تکراری آن را بهتر فهرست کنید.

برچسب  rel = “canonical” به شما امکان می‌دهد تا به موتورهای جستجو بگویید که نسخه اصلی و یک قطعه از محتوا واقع شده است.

شما در اصل می‌گویید، “سلام موتور جستجو! این را فهرست نکنید؛ در عوض این صفحه منبع را فهرست کنید.”

بنابراین، اگر می‌خواهید یک قطعه از مطالب را بازنشر دهید، چه دقیقاً یا کمی اصلاح شده، اما نمی‌خواهید خطر ایجاد محتوای تکراری را ایجاد کنید، برچسب متنی برای ذخیره روز اینجا است.

canonicalization

.

متعارف سازی قانونی تضمین می‌کند که هر محتوای منحصربه‌فرد در وب‌سایت شما تنها دارای یک URL است.

برای جلوگیری از نمایه‌سازی چندین نسخه از یک صفحه توسط موتورهای جستجو، Google توصیه می‌کند که در هر صفحه از سایت خود، یک برچسب متعارف خود ارجاع دهید.

بدون اینکه یک برچسب متعارف به Google بگوید کدام نسخه از صفحه وب شما نسخه برتر است،

https://www.example.com می‌تواند جداگانه از https://example.com نمایه شود و نسخه‌های تکراری ایجاد کند.

“اجتناب از محتوای تکراری” یک واقع‌گرایی اینترنتی است و دلیل خوبی هم دارد!

Google می‌خواهد سایت‌ها را با محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمند پاداش دهد – نه محتوایی که از منابع دیگر گرفته شده و در چندین صفحه تکرار شده است.

ازآنجاکه موتورها می‌خواهند بهترین تجربه جستجو را ارائه دهند، به‌ندرت نسخه‌های مختلفی از یک محتوا را نشان می‌دهند،

در عوض فقط نسخه متعارف را نشان می‌دهند یا اگر برچسب متعارف وجود ندارد، هر نسخه که به نظر می‌رسد نسخه اصلی است.

همچنین داشتن چندین صفحه تکراری به دلیل گزینه‌های مرتب‌سازی و فیلتر، برای وب‌سایت‌ها بسیار معمول است.

به‌عنوان‌مثال، در یک سایت تجارت الکترونیکی ممکن است آنچه ناوبری خوانده می‌شود داشته باشید که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد محصولات را محدود کنند

تا دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهند پیدا کنند، مانند ویژگی “مرتب‌سازی بر اساس” که نتایج را در دسته‌بندی محصولات مرتب می‌کند

صفحه از پایین‌ترین تا بالاترین قیمت این می‌تواند یک URL ایجاد کند که چیزی شبیه به این داشته باشد:

example.com/mens-shirts؟ sort=price-ascending.

گزینه‌های مرتب‌سازی / فیلتر بیشتری مانند رنگ، اندازه، مواد، مارک و غیره اضافه کنید و فقط به همهٔ تغییرات صفحه اصلی و دسته اصلی خود که این امر ایجاد می‌کند، فکر کنید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف محتوای تکراری، این پست دکتر پیت به تقطیر تفاوت‌های ظریف مختلف کمک می‌کند.

نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت‌ها

در فصل ۱، گفته شده بود که برخلاف تمرکز بر روی کار seo، سئو فنی به‌اندازه تمامی سیستم‌های انسان‌ها برای سرچ است.

به‌خاطر این است که سیستم سرچ وجود دارد و سرچ ها را ذخیره می‌کند.

به این هدف کمک می‌کنید که چرا وبسایت‌های توضیح سرویس الگوریتم گوگل که بهترین تجربه ممکن را فراهم می‌کند و چرا بعضی از وبسایت‌ها برخلاف داشتن کیفیت مثل پروفایل‌های بک لینک قوی،

اجرای خوب در سرچ ندارد.

وقتی می‌فهمیم که چه چیزی تجربه مرور وب آنها را بهینه می‌کند، می‌توانیم این تجربه‌ها را برای حداکثر عملکرد جستجو ایجاد کنیم.

اطمینان از یک تجربه مثبت برای بازدید کنندگان تلفن همراه خود

امروزه بیش از نیمی از ترافیک وب از طریق تلفن همراه حاصل می‌شود، به‌راحتی می‌توان گفت که وب‌سایت شما باید برای بازدیدکنندگان تلفن همراه قابل‌ سترسی و پیمایش آسان باشد.

در آوریل ۲۰۱۵ ، Google به‌روزرسانی الگوریتم خود را ارائه داد که صفحات دوستانه تلفن همراه را از صفحات غیر موبایل دوستانه ارتقا می‌دهد؛

بنابراین چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما موبایل پسند است اگرچه سه‌راه اصلی برای پیکربندی وب‌سایت شما برای تلفن همراه وجود دارد،

Google طراحی وب پاسخگو را توصیه می‌کند.

طراحی تعاملی

وب‌سایت‌های پاسخگو متناسب با صفحه‌نمایش هر نوع دستگاهی که بازدید کنندگان شما استفاده می‌کنند، طراحی شده‌اند.

می‌توانید از CSS استفاده کنید تا صفحه وب به‌اندازه دستگاه “پاسخ دهد”.

این ایدئال است زیرا از بازدیدکنندگان جلوگیری از دو بار ضربه‌زدن یا بزرگ‌نمایی برای مشاهده محتوای صفحات شما جلوگیری می‌کند.

مطمئن نیستید که صفحات وب شما از نظر موبایل دوستانه هستند؟ برای بررسی می‌توانید از تست سازگار با موبایل Google استفاده کنید!

3CSS

AMP

AMP مخفف Accelerated Mobile Pages است و برای ارائه محتوا به بازدیدکنندگان موبایل با سرعتی بسیار بیشتر از تحویل غیر AMP استفاده می‌شود.

AMP قادر به ارائه سریع محتوا است زیرا محتوا را از سرورهای حافظه پنهان خود (نه سایت اصلی) ارائه می‌دهد و از نسخه ویژه AMP HTML و JavaScript استفاده می‌کند.

سئو فنیamp,Technical SEO

نمایه‌سازی همراه اول

از سال ۲۰۱۸ ، گوگل شروع به تغییر وب‌سایت به نمایه‌سازی برای اولین‌بار از طریق تلفن همراه کرد.

این تغییر باعث ایجاد سردرگمی بین دوستی موبایل و تلفن همراه اول شده است، بنابراین جداکردن از آن مفید است.

با استفاده از نمایه‌سازی همراه اول، Google نسخه موبایل صفحات وب شما را خزنده و نمایه می‌کند.

سازگاری وب‌سایت خود با صفحه‌نمایش موبایل برای کاربران و عملکرد شما در جستجو مفید است،

اما نمایه‌سازی برای اولین‌بار در تلفن همراه مستقل از دوستانه بودن برای تلفن همراه اتفاق می‌افتد.

این امر نگرانی‌هایی را برای وب‌سایت‌هایی ایجاد کرده است که فاقد برابری بین نسخه‌های موبایل و دسک تاپ هستند،

مانند نمایش محتوای مختلف، پیمایش، پیوندها و غیره در نمای موبایل.

به‌عنوان‌مثال یک سایت تلفن همراه با پیوندهای مختلف روشی را که (Googlebot) موبایل سایت شما را می‌خزد و ارزش پیوند را به سایر صفحات شما ارسال می‌کند تغییر می‌دهد.

بهبود سرعت صفحه برای کاهش ناامیدی بازدیدکنندگان

Google می‌خواهد محتوایی ارائه دهد که به‌سرعت برای جستجوگران بارگیری شود.

ما انتظار داریم که نتایج سریع بارگیری داشته باشیم، و وقتی آنها را دریافت نکردیم، به‌سرعت به SERP بازمی‌گردیم تا یک صفحه بهتر و سریع‌تر را جستجو کنیم.

به همین دلیل سرعت صفحه یکی از جنبه‌های اساسی سئو فنی سایت است. ما می‌توانیم با بهره‌گیری از ابزارهایی مانند آنچه در زیر ذکر کردیم، سرعت صفحات وب خود را بهبود ببخشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هرکدام، روی پیوندها کلیک کنید.

سئو فنی Technical SEO

تصاویر یکی از اصلی‌ترین مقصران صفحات کند است!

همان‌طور که در فصل “صفحه جستجوگرها” بحث شد، تصاویر یکی از دلایل شماره یک بارگیری آهسته صفحات وب هستند!

علاوه بر فشرده‌سازی تصویر، بهینه‌سازی متن alt تصویر، انتخاب قالب مناسب تصویر و ارسال نقشه سایت عکس،

روش‌های فنی دیگری نیز برای بهینه‌سازی سرعت و نحوه نمایش تصاویر به کاربران شما وجود دارد. برخی از روش‌های اصلی برای بهبود تحویل تصویر به شرح زیر است:

  1. :SRCSET نحوه ارائه بهترین اندازه تصویر برای هر دستگاه

ویژگی SRCSET به شما امکان می‌دهد چندین نسخه از تصویر خود داشته باشید و سپس مشخص کنید که کدام نسخه باید در شرایط مختلف استفاده شود.

این قطعه کد به برچسب < img > (جایی که تصویر شما در HTML قرار دارد) اضافه می‌شود تا تصاویر منحصربه‌فردی را برای دستگاه‌های با اندازه خاص ارائه دهد.

این مانند مفهوم طراحی ریسپانسیو است که قبلاً به آن پرداختیم، به جز تصاویر!

این فقط زمان بارگذاری تصویر شما را تسریع نمی‌کند، بلکه یک روش منحصربه‌فرد برای افزایش تجربه کاربری صفحه خود با ارائه تصاویر متفاوت و بهینه برای انواع مختلف دستگاه است.

  1. نمایش بارگیری تصویر به بازدیدکنندگان با بارگذاری تنبل در حال انجام است
  2. .

بارگذاری تنبل هنگامی رخ می‌دهد که به یک صفحه وب بروید و به‌جای دیدن یک فضای سفید خالی برای محل قرارگیری یک تصویر،

یک نسخه سبک و تاری از عکس یا یک جعبه رنگی در جای خود هنگام بارگیری متن اطراف ظاهر شود. پس از چند ثانیه، تصویر به‌وضوح در وضوح کامل بارگیری می‌شود.

پلت فرم محبوب وبلاگ نویسی Medium واقعاً به‌خوبی این کار را انجام می‌دهد.

نسخه با وضوح پایین در ابتدا بارگذاری می‌شود و سپس نسخه با وضوح کامل بارگیری می‌شود.

این امر همچنین به بهینه‌سازی مسیر رندر حیاتی شما کمک می‌کند! بنابراین درحالی‌که تمام منابع صفحه دیگر شما در حال بارگیری هستند،

شما یک تصویر تیزر با وضوح پایین نشان می‌دهید که به کاربران کمک می‌کند اتفاقات / بارگیری را داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی بارگیری تصاویر با تنبلی، به راهنمای بارگیری تنبل Google مراجعه کنید.

ریسپانسیو

با متراکم کردن و به هم پیوستن پرونده‌های خود سرعت را بهبود ببخشید

ممیزی‌های سرعت صفحه اغلب توصیه‌هایی مانند “کوچک کردن منبع” را ارائه می‌دهند، اما این واقعاً به چه معناست؟

Minification با حذف مواردی مانند خطوط شکاف و فاصله و همچنین کوتاه کردن نام متغیرهای کد، هرجا که امکان دارد، یک پرونده کد را متراکم می‌کند.

“” Bundling اصطلاح رایج دیگری است که دررابطه‌با بهبود سرعت صفحه می‌شنوید. فرایند بسته‌بندی دسته‌ای از همان فایل‌های زبان برنامه‌نویسی را در یک فایل واحد ترکیب می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، می‌توان یک دسته از پرونده‌های JavaScript را در یک پرونده بزرگ‌تر قرارداد تا مقدار پرونده‌های JavaScript را برای یک مرورگر کاهش دهد.

با کوچک کردن و همراه کردن فایل‌های موردنیاز برای ساخت صفحه وب خود، سرعت وب‌سایت خود را افزایش داده و تعداد درخواست‌های HTTP (پرونده) خود را کاهش می‌دهید.

بهبود تجربه مخاطبان بین‌المللی

وب‌سایت‌هایی که مخاطبان چندین کشور را هدف قرار می‌دهند باید بهترین خدمات بین‌المللی سئو فنی را برای ارائه بهترین تجربه‌ها در اختیار شما قرار دهند.

بدون این بهینه‌سازی‌ها، بازدید کنندگان بین‌المللی ممکن است در یافتن نسخه سایت شما که برای آنها مناسب است، مشکل داشته باشند.

سئو فنی Technical SEO

دو روش اصلی برای بین‌المللی شدن یک وب‌سایت وجود دارد:

زبان

سایت‌هایی که سخنرانان چند زبان را هدف قرار می‌دهند، وب سایت‌های چندزبانه محسوب می‌شوند.

این سایت‌ها باید چیزی به نام برچسب hreflang اضافه کنند تا به Google نشان دهند که صفحه شما برای زبان دیگری کپی کرده است. درباره hreflang بیشتر بیاموزید.

کشور

سایت‌هایی که مخاطبان چندین کشور را هدف قرار می‌دهند وب سایت‌های چندمنطقه‌ای نامیده می‌شوند

و آنها باید ساختار URL را انتخاب کنند که هدف قراردادن دامنه یا صفحات آنها را برای کشورهای خاص آسان کند.

این می‌تواند شامل استفاده از دامنه سطح بالا کد کشور(ccTLD مانند “.” ca برای کانادا یا دامنه عمومی سطح بالا (gTL) با زیر پوشه خاص کشور مانند:

“example.com/ca” برای کانادا درباره URLهای خاص محلی بیشتر بدانید.

شما تحقیق کرده‌اید، نوشته‌اید و وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو و تجربه کاربر بهینه کرده‌اید.

قسمت بعدی پازل SEO یک موضوع بزرگ است: ایجاد اقتدار به‌طوری‌که صفحات شما در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشند. به بعد، به فصل “پیوند ساخت و ایجاد اقتدار“!

منبع سایت moz