تحقیق کلیدواژه

کلید‌واژه

فصل ۳

تحقیق کلیدواژه

درک کنی که مخاطب شما می‌خواهد چه چیزی پیدا کند.

تحقیق کلیدواژه: اکنون‌که نحوه نشان‌دادن در نتایج جستجو را آموختید، بیایید تعیین کنیم کدام کلمات کلیدی استراتژیک را در محتوای وب‌سایت خود هدف قرار دهیم

و چگونه این مطالب را بسازیم تا هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی کند. قدرت تحقیق در مورد کلمات کلیدی در درک بهتر بازار هدف شما و چگونگی جستجوی آن‌ها برای محتوا،

خدمات یا محصولات شما نهفته است.

تحقیقات کلمه کلیدی داده جستجوی خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید به شما در پاسخ به سوالاتی مانند:

.

افراد در جستجوی چه چیزی هستند؟

چند نفر در جستجوی آن هستند؟

آنها در چه قالبی آن اطلاعات را می‌خواهند؟

در این فصل، شما ابزارها و استراتژی‌هایی را برای کشف این اطلاعات دریافت خواهید کرد همچنین روش‌هایی را یاد می‌گیرید که به شما کمک می‌کند از مطالب قابل تحقیق در مورد کلمات کلیدی جلوگیری کرده و محتوای قوی ایجاد کنید. هنگامی که متوجه شدید چطور مخاطبان هدف شما در جستجوی محتوای شما هستند،

شروع به کشف دنیای کاملاً جدیدی از SEO استراتژیک می‌کنید!

تحقیق کلیدواژه

قبل از تحقیق در مورد کلمات کلیدی، سؤال کنید

قبل از اینکه بتوانید از طریق بهینه‌سازی موتور جستجو به رشد مشاغل کمک کنید، ابتدا باید بفهمید که آن‌ها چه کسانی هستند، مشتریان آن‌ها و اهدافشان چیست.

این جایی است که گوشه‌ها اغلب بریده می‌شوند. افراد زیادی این مرحله مهم برنامه‌ریزی را پشت سر می‌گذارند زیرا تحقیق در مورد کلمات کلیدی زمان به راست و چرا زمانی را می‌گذرانید

که می‌دانید برای چه رتبه‌ای می‌خواهید رتبه‌بندی کنید؟

پاسخ این است که آنچه شما می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید و آنچه مخاطب شما در واقع می‌خواهد اغلب دو چیز متفاوت است.

تمرکز بر مخاطب خود و سپس استفاده از داده‌های کلمات کلیدی برای اصلاح این بینش، مبارزات بسیار موفقیت آمیزی بیشتر از تمرکز روی کلمات کلیدی دلخواه است.

در اینجا مثالی است. Frankie & Jo’s  فروشگاه بستنی یگان، فاقد گلوتن و مستقر در سیاتل درباره سئو اطلاعاتی شنیده است

و می‌خواهد به بهبود نحوه و دفعات نشان‌دادن آن‌ها در نتایج جستجوی ارگانیک کمک کند. برای کمک به آن‌ها، ابتدا باید کمی بیشتر در مورد مشتریان آن‌ها درک کنید

.

برای انجام این کار، ممکن است سوالاتی از قبیل:

افراد در جستجوی چه نوع بستنی، دسر، تنقلات و … هستند؟

چه کسی این اصطلاحات را جستجو می‌کند؟

چه زمانی افراد به دنبال بستنی، میان وعده، دسر و غیره هستند؟

آیا روندهای فصلی در طول سال وجود دارد؟

چگونه افراد در جستجوی بستنی هستند؟

آن‌ها از چه کلماتی استفاده می‌کنند؟

آن‌ها چه سوالاتی می‌پرسند؟

آیا جستجوهای بیشتری در دستگاه‌های تلفن‌همراه انجام می‌شود؟

چرا مردم به دنبال بستنی هستند؟

آیا افراد به دنبال بستنی آگاه از سلامتی هستند یا فقط به دنبال سیر کردن یک دندان شیرین هستند؟

مشتریان بالقوه کجا واقع شده‌اند – به‌صورت محلی، ملی یا بین‌المللی؟

و سرانجام در اینجا شروع ‌کننده است – چگونه می‌توانید به بهترین محتوای بستنی برای پرورش یک جامعه و تحقق آنچه که همه افراد در جستجوی آن هستند، کمک کنید؟

طرح این سؤالات یک مرحله مهم برنامه‌ریزی است که تحقیقات کلمات کلیدی شما را راهنمایی می‌کند و به شما کمک می‌کند محتوای بهتری تهیه کنید.

افراد چه اصطلاحاتی را جستجو می‌کنند؟

ممکن است راهی برای توصیف آنچه انجام می‌دهید داشته باشید، اما مخاطبان شما چگونه محصولات در اولین قدم مهم روند، خدمات یا اطلاعاتی را که ارائه می‌دهید جستجو می‌کنند؟ پاسخ به این سؤال تحقیق کلمات کلیدی است.

کشف کلمات کلیدی

به‌احتمال زیاد چند کلمه کلیدی در ذهن دارید که دوست دارید برای آن‌ها رتبه‌بندی کنید. این‌ها مواردی مانند محصولات،

خدمات یا موضوعات دیگری است که آدرس وب‌سایت شما در آن قرار دارد و کلمات کلیدی بسیار خوبی برای تحقیقات شما هستند، بنابراین از آنجا شروع کنید!

می‌توانید این کلمات کلیدی را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی وارد کنید تا متوسط حجم جستجو ماهانه و کلمات کلیدی مشابه را کشف کنید.

ما در بخش بعدی بیشتر به حجم جستجو خواهیم رسید، اما در مرحله کشف می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام‌یک از انواع کلمات کلیدی شما در بین جستجوگران بیشتر محبوب هستند.

هنگامی‌که کلمات کلیدی seed خود را وارد ابزار تحقیق کلمات کلیدی می‌کنید، سایر کلمات کلیدی

سوالات رایج و موضوعات مربوط به محتوای خود را که ممکن است کشف شود. بیایید از یک گل‌فروشی که در عروسی تخصص دارد استفاده کنیم.

با تایپ کردن “عروسی” و “گل‌فروشی” در یک ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی، ممکن است اصطلاحات بسیار مرتبط، جستجو شده مانند موارد زیر را پیدا کنید:

.

دسته‌گل عروسی

گل عروس

گل‌فروشی عروسی

در روند کشف کلمات کلیدی مرتبط برای محتوای خود، احتمالاً متوجه خواهید شد که حجم جستجو در این کلمات کلیدی بسیار متفاوت است.

اگرچه شما قطعاً می‌خواهید اصطلاحاتی را که مخاطب شما در جستجوی آن هدف قرار دهید، در بعضی موارد هدف قراردادن اصطلاحاتی که حجم جستجو کمتری دارند،

سودمندتر است زیرا رقابت آن‌ها بسیار کمتر است.

ازآنجا که هر دوکلمه کلیدی با رقابت و رقابت کم می‌توانند برای وب‌سایت شما مفید باشند، کسب اطلاعات بیشتر در مورد حجم جستجو می‌تواند

به شما در اولویت قراردادن کلمات کلیدی و انتخاب کلماتی که به وب‌سایت شما بیشترین مزیت استراتژیک را دارند، کمک کند.

تحقیق کلیدواژه

نکته:

متنوع سازی کنید!

لازم به ذکر است که کل وب سایت‌ها از نظر کلمات کلیدی رتبه‌بندی نمی‌کنند، صفحات این رتبه‌بندی را دارند. با مارک‌های بزرگ،

ما اغلب شاهد رتبه‌بندی صفحه اصلی برای بسیاری از کلمات کلیدی هستیم، اما برای اکثر وب‌سایت‌ها معمولاً چنین نیست.

بسیاری از وب‌سایت‌ها ترافیک ارگانیک بیشتری به صفحات دیگری غیر از صفحه اصلی دریافت می‌کنند،

به همین دلیل متنوع سازی صفحات وب‌سایت خود با بهینه‌سازی هر یک برای کلمات کلیدی باارزش منحصربه‌فرد بسیار مهم است.

هرچند وقت یکبار این اصطلاحات جستجو می‌شوند؟

در حال کشف حجم جستجو

هرچه حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی بیشتر مشخص شود، معمولاً برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر کار بیشتری لازم است.

این اغلب به‌عنوان دشواری کلمات کلیدی شناخته می‌شود و گاهی اوقات دارای ویژگی‌های SERP است. به‌عنوان‌مثال،

اگر بسیاری از ویژگی‌های SERP مانند (قطعه‌های برجسته، نمودار دانش، چرخ فلک و غیره) صفحه نتیجه کلمه کلیدی را مسدود کنند، مشکل افزایش می‌یابد.

مارک‌های بزرگ معمولاً ۱۰ نتیجه برتر را برای کلمات کلیدی با حجم بالا به دست می‌آورند بنابراین اگر تازه شروع به فعالیت در وب می‌کنید و به دنبال همان کلمات کلیدی می‌روید،

برای کسب رتبه می‌تواند سال‌ها تلاش کنید.

به طور معمول، هرچه حجم جستجو بیشتر باشد، رقابت و تلاش بیشتری برای دستیابی به موفقیت در رتبه‌بندی ارگانیک بیشتر می‌شود.

هرچند خیلی پایین بروید و خطر این را دارید که هیچ جستجوگر را به سایت خود جذب نکنید. در بسیاری از موارد،

هدف قراردادن اصطلاحات جستجوی رقابتی بسیار خاص و سودمندترین مزیت ممکن است باشد. در سئو، ما آن کلمات کلیدی دنباله بلند را می‌نامیم.

درک دنباله بلند

خیلی خوب است که برای شماره ۱ کلمه کلیدی “کفش” رتبه ۱ را کسب کنید … یا نه؟

پرداختن با کلمات کلیدی که ماهانه ۵۰۰۰۰ جستجو یا حتی ۵۰۰۰ جستجو در ماه دارند بسیار جالب است،

اما در حقیقت این عبارات جستجوی محبوب فقط بخشی از کل جستجوهای انجام شده در وب را تشکیل می‌دهند.

در واقع، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا حتی ممکن است نشان‌دهنده قصد مبهمی باشد که اگر این اصطلاحات را هدف قرار دهید،

می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهند بازدیدکنندگان سایت خود را که اهداف آن‌ها با محتوای صفحه شما مطابقت ندارد.

آیا جستجوگر می‌خواهد از ارزش غذایی پیتزا آگاهی داشته باشد؟ یک پیتزا سفارش دهید؟ برای گرفتن خانواده آن‌ها رستورانی پیدا می‌کنید؟

Google نمی‌داند، بنابراین آن‌ها این ویژگی‌ها را برای کمک به شما در تصحیح ارائه می‌دهند. هدف قراردادن “پیتزا” به این معنی است که شما احتمالاً بیش از حد شبکه را گسترده کرده‌اید

.

درک دنباله بلند

درک دنباله بلند

اگر در جستجوی “پیتزا” هستید، گوگل فکر می‌کند ممکن است به “پنیر” نیز علاقه‌مند باشید. آنها اشتباه نمی‌کنند.

درک دنباله بلند

آیا قصد شما برای یافتن یک مکان پیتزا برای ناهار بود؟ ویژگی SERP ” کشف مکان‌های بیشتر” این موارد را پوشش داده است.

۷۵٪ باقیمانده در “وسط چاق” و “دنباله طولانی” جستجو قرار دارند.

این کلمات کلیدی کم محبوب را دست‌کم نگیرید. کلمات کلیدی دنباله بلند با حجم جستجو کمتر معمولاً بهتر تبدیل می‌شوند، زیرا جستجوگران در جستجوهای خود خاص‌تر و عمدی‌ترند.

به‌عنوان‌مثال، شخصی که در جستجوی “کفش” است احتمالاً فقط در حال مرور است. از طرف دیگر، کسی که به دنبال “بهترین قیمت کفش قرمز زنانه با سایز ۳۷” است، عملاً کیف پول خود را دارد.

تحقیق کلیدواژه

پیداکردن استراتژی با حجم جستجو

اکنون‌که اصطلاحات مربوط به جستجو را برای سایت خود و میزان جستجوی متناظر با آن‌ها کشف کرده‌اید، می‌توانید با دیدن رقبا و پی‌بردن به تفاوت جستجوها بر اساس فصل یا مکان، استراتژیک‌تر شوید.

کلمات کلیدی توسط رقیب

به‌احتمال زیاد تعداد زیادی کلمات کلیدی را وارد خواهید کرد. از کجا می‌دانید که برای مقابله با کدام‌یک ابتدا باید مقابله کرد؟

بهتر است اولویت‌بندی کلمات کلیدی با حجم بالا که رقبای شما در حال حاضر برای آن‌ها رتبه‌بندی نمی‌کنند. در طرف مقابل،

همچنین می‌توانید ببینید که رقبای شما از کدام لیست از کلمات کلیدی خود رتبه‌بندی می‌کنند و آن‌ها را اولویت‌بندی می‌کنند.

اولی زمانی عالی است که بخواهید از فرصت‌های ازدست‌رفته رقبا خود استفاده کنید،

درحالی‌که دومی یک استراتژی تهاجمی است که شما را برای رقابت در برابر کلمات کلیدی که رقبا قبلاً برای آن‌ها عملکرد خوبی دارند تنظیم می‌کند.

کلمات کلیدی بر اساس فصل

دانستن روندهای فصلی می‌تواند در تنظیم استراتژی محتوا مفید باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌دانید که “جعبه کریسمس” از اکتبر تا دسامبر در انگلستان شروع به افزایش می‌کند،

می‌توانید از ماه‌ها قبل محتوا را تهیه کنید و فشار زیادی در آن ماه‌ها به آن بدهید.

کلمات کلیدی بر اساس منطقه

می‌توانید با محدودکردن تحقیقات کلمات کلیدی خود در شهرها، شهرستان‌ها یا ایالت‌های خاص در Google Keyword Planner،

یک مکان خاص را از نظر استراتژیک هدف قرار دهید یا “علاقه‌مندی‌ها را بر اساس منطقه” در Google Trends ارزیابی کنید.

تحقیقات خاص جغرافیایی می‌تواند به هدف ارتباط بیشتر محتوای شما با مخاطبان کمک کند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است دریابید که در تهران،

اصطلاح ترجیحی برای یک کامیون بزرگ “دکل بزرگ” است، درحالی‌که در کرج، “تریلر تراکتور” اصطلاحات ترجیحی است.

کدام قالب برای اهداف جستجوگران مناسب‌تر است؟

در فصل “موتورهای جستجو چگونه کار می کنند“، با ویژگی‌های SERP آشنا شدیم. این پیش‌زمینه به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چگونه جستجوگران می‌خواهند برای یک کلمه کلیدی خاص اطلاعات مصرف کنند.

قالبی که Google برای نمایش نتایج جستجو انتخاب می‌کند به یک تصمیم بستگی دارد و هر پرسش یک سؤال خاص دارد.

Google این اهداف را در راهنماهای Quality Rater خود به‌صورت “دانستن” (یافتن اطلاعات) “انجام” (دستیابی به هدف) “وب‌سایت” (یافتن وب‌سایت خاص)

یا “مراجعه حضوری” توصیف می‌کند (کسب‌وکار را به محلی مراجعه کنید).

درحالی‌که هزاران نوع جستجوی احتمالی وجود دارد، بیایید نگاهی دقیق‌تر به پنج دسته اصلی از اهداف بیندازیم:

۱.سؤالات اطلاعاتی: جستجوگر به اطلاعاتی مانند نام یک باند یا ارتفاع ساختمان پاندا احتیاج دارد

.

قالب برای اهداف جستجوگران

۲.سوالات ناوبری: جستجوگر می‌خواهد به یک مکان خاص در اینترنت مانند Facebook یا صفحه اصلی NFL، برود.

سوالات ناوبری

۳.سؤالات معاملاتی: جستجوگر می‌خواهد کاری انجام دهد، مانند خرید بلیت هواپیما یا گوش‌دادن به آهنگ.

سؤالات معاملاتی

۴.بررسی تجاری: جستجوگر می‌خواهد محصولات را مقایسه کند و بهترین محصول را برای نیازهای خاص آن‌ها پیدا کند.

بررسی تجاری

۵.سؤالات محلی: جستجوگر می‌خواهد چیزی را در محلی پیدا کند، مانند کافی‌شاپ اطراف، دکتر یا مکان موسیقی.

سؤالات محلی

یک گام مهم در فرایند تحقیق کلمات کلیدی، بررسی نمای SERP برای کلمه کلیدی موردنظر جهت هدف‌گیری برای دستیابی به سنجش بهتر جستجوگر است. اگر می‌خواهید بدانید مخاطب شما چه نوع محتوایی را می‌خواهد، به SERPها مراجعه کنید!

گوگل رفتار تریلیون جستجو را از نزدیک ارزیابی کرده است تا تلاش کند محتوای مطلوب را برای هر جستجوی کلمه کلیدی خاص ارائه دهد. به‌عنوان‌مثال “لباس” را جستجو کنید:

با چرخ زدن خرید می‌توانید نتیجه بگیرید که Google بسیاری از افرادی را که به دنبال “لباس” می‌گردند تعیین کرده است که می‌خواهند لباس آنلاین خریداری کنند.

اگر سؤالات مبهم باشد، Google همچنین گاهی اوقات ویژگی “اصلاح با” را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به جستجوگران کمک کند بیشتر به دنبال چه چیزی باشند. با این کار موتور جستجو می‌تواند نتایجی را ارائه دهد که بهتر به جستجوگر در انجام ‌وظیفه خود کمک کند. Google دارای انواع مختلفی از نتایج است که بسته به درخواست شما می‌تواند ارائه شود، بنابراین اگر می‌خواهید یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید به SERP مراجعه کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی را باید ایجاد کنید.

ابزارهایی برای تعیین مقدار یک کلمه کلیدی

ابزارهای یک کلمه کلیدی

یک کلمه کلیدی چه مقدار ارزش به وب‌سایت شما می‌افزاید؟ این ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا به این سؤالات پاسخ دهید، بنابراین می‌توانند موارد اضافی به انبار تحقیقاتی کلمات کلیدی شما اضافه کنند:

  • Moz Keyword Explorer یک کلمه کلیدی را در Keyword Explorer وارد کنید و اطلاعاتی مانند حجم جستجوی ماهانه و ویژگی‌های SERP مانند بسته‌های محلی یا قطعه‌های ویژه را که برای این اصطلاح رتبه‌بندی می‌شوند، دریافت کنید. این ابزار با استفاده از داده‌های جریان مستقیم کلیک داده‌های دقیق جستجو را استخراج می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تولید داده‌های کلمات کلیدی خود، اعلامیه جستجوی کلیدواژه را بررسی کنید.
  • جایزه! نمره “سختی” کلمه کلیدی Explorer همچنین می‌تواند به شما کمک کند گزینه‌های کلمه کلیدی خود را به عباراتی که برای رتبه‌بندی بهترین عکس را دارید محدود کنید. هرچه نمره کلمات کلیدی بالاتر باشد، رتبه‌بندی برای آن اصطلاح دشوارتر خواهد بود. اطلاعات بیشتر در مورد مشکل کلمات کلیدی است.
  • Google Keyword Planner – برنامه‌ریز کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل در طول تاریخ متداول‌ترین نقطه شروع تحقیقات کلمات کلیدی SEO بوده است. بااین‌حال Keyword Planner داده‌های حجم جستجو را با جمع‌کردن کلمات کلیدی در سطل‌های بزرگ دامنه جستجو محدود می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، اسرار آلوده Google Keyword Planner را بررسی کنید.
  • Google Trends – ابزار روند کلمات کلیدی Google برای یافتن نوسانات فصلی کلمات کلیدی عالی است. به‌عنوان‌مثال، “ایده‌های جالب لباس هالووین” در هفته‌های قبل از هالووین به اوج خود می‌رسد.
  • AnswerThePublic – این ابزار رایگان معمولاً برای جستجو در مورد کلمات کلیدی خاص جستجو می‌کند. جایزه! برای اولویت‌بندی پیشنهادهای ATP با حجم جستجو، می‌توانید از این ابزار به طور هم‌زمان با یک ابزار رایگان دیگر کلمات کلیدی را در همه‌جا استفاده کنید.
  • SpyFu ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی – برخی از داده‌های رقابتی بسیار شفاف را فراهم می‌کند.

اکنون‌که می‌دانید چگونه می‌توانید مخاطب هدف خود را جستجو کنید و هرچند وقت یک‌بار، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید: ساخت صفحات به روشی که کاربران دوست داشته باشند و موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند. به فصل ۴ (بهینه‌سازی در محل) بروید!

منبع سایت moz