سئو به چه معناست؟

سئو به چه معناست؟

یک احتمال خوب است که شما در مورد اصطلاح SEO شنیده‌اید. اما SEO به چه معناست؟

شاید شنیده باشید که صاحبان مشاغل دیگر یا بازاریاب‌ها در مورد اهمیت آن برای بازاریابی دیجیتال صحبت می‌کنند یا شاید مزایای سئو را بخوانید و اینکه چرا هر کسب‌وکار کوچک مجبور به داشتن آن است. اما SEO به معنای واقعی چیست؟

سئو برای بهینه‌سازی موتور جستجو کوتاه است و اگرچه ممکن است فقط سه حرف داشته باشد، اما می‌تواند دنیایی از تفاوت را در استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کند. در زیر، به این سؤال پاسخ خواهیم داد که SEO به چه معناست؟ ما همچنین سؤالات متداول دیگری را در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم بهتر درک کنید چیست و چرا برای تجارت شما مهم است.

سئو به چه معناست؟

بنابراین سئو به چه معنی است؟ به عبارت ساده‌تر، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) فرایند ایجاد تغییرات در طراحی و محتوای وب‌سایت شما به‌منظور کمک به نمایش آن در موتورهای جستجو است. با بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو، می‌توانید از طریق نتایج ارگانیک یا پرداخت نشده موتور جستجو، دید خود را افزایش دهید.

اگر از نحوه کار این سؤال می‌کنید، در اینجا یک خلاصه سریع ارائه می‌شود. موتورهای جستجو مانند Google ، Yahoo یا Bing سایت شما را اسکن می‌کنند، عناصر طراحی و محتوا را جستجو می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا تعیین کنند نوع وب‌سایت شما درباره چه موضوعاتی بحث می‌کند و سایت چگونه کاربرپسند است. این فرایند خزیدن نامیده می‌شود. به موتور جستجو کمک می‌کند نتایج جستجوی مرتبط و مفیدتری را به کاربران خود ارائه دهد.

با بهبود سئو، تجارت شما در تلاش است تا موتورهای جستجو را در درک و نمایه‌سازی محتوای شما آسان کند. هرچه وب‌سایت شما از نظر موتورهای جستجو بهتر باشد، احتمال اینکه هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با ارائه محصول یا خدمات شما به وب‌سایت شما بپردازند یا پست را به کاربران موتور جستجو مربوطه ارسال کنید، بیشتر خواهد بود.

به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که “کامیون‌های چمن‌زنی” را تایپ می‌کنید، Super Lawn Trucks در رتبه ۱ گوگل قرار دارد. آنها هزینه ترافیک ارگانیکی را که از جستجوهایی که مشتریانشان در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند دریافت نمی‌کنند.

 

با ایجاد تغییرات ساده (و بعضاً پیچیده‌تر) در وب‌سایت، کسب‌وکار شما می‌تواند در بهبود SEO شما و افزایش رتبه جستجوی ارگانیک در صفحه نتایج موتور جستجو کار کند. هدف بیشتر مشاغل کسب رتبه در صفحه اول گوگل، بینیگ و سایر موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عباراتی است که مربوط به محصولات و خدمات آنها باشد. تنها راه تحقق این امر انجام اقدامات لازم برای بهبود سئو در طول زمان است.

رتبه‌بندی SERP چیست؟

اکنون‌که پاسخ سؤال “SEO به چه معناست” را می‌دانید، بیایید جلو برویم. سؤالات متداول دیگری که معمولاً به ما دست می‌دهد این است – رتبه‌بندی SERP چیست؟

SERP مخفف Search Engine Results Page است. رتبه SERP شرکت شما جایی است که در موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌کند. بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو می‌تواند به شما در ارتقا رتبه‌بندی و بهبود دید آنلاین کمک کند. هرچه رتبه کسب‌وکار شما در SERP برای کلمات کلیدی و عبارات مربوطه بیشتر باشد، احتمال کشف شما توسط مشتریان بالقوه‌ای که در جستجوی محصولات یا خدمات یا موضوعات مشابه شما در موتورهای جستجو هستند بیشتر است.

در بیشتر موارد، بسیاری از مصرف‌کنندگان وقتی چیزی را جستجو می‌کنند از صفحه اول Google ، Bing یا موتور جستجوی دیگر عبور نمی‌کنند. به همین دلیل ضروری است که مشاغل برای بهبود رتبه‌بندی SERP خود تلاش کنند تا بتوانند قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو را افزایش دهند و به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنند.

۵ مرحله برای افزایش رتبه‌بندی SEO خود

 

اکنون ممکن است فکر کنید، چگونه می‌توانم رتبه SEO خود را افزایش دهم؟ تعدادی از عوامل در رتبه‌بندی SEO شما نقش دارند. اگرچه گوگل از الگوریتمی پیچیده برای تعیین رتبه شما در موتور جستجوی خود استفاده می‌کند، شما هنوز هم می‌توانید با دنبال‌کردن چند روش مناسب، رتبه SEO خود را بهبود بخشید.

در اینجا چند روش SEO برای افزایش رتبه شرکت خود در صفحه نتایج موتور جستجو آورده شده است:

۱. محتوای با کیفیت بالا تولید کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود رتبه‌بندی SEO شما سرمایه‌گذاری در بازاریابی محتوا و تولید محتوای وب‌سایت است که منحصربه‌فرد و قابل‌توجه است. هرچه محتوای باکیفیت‌تری تولید کنید، موتورهای جستجو باید بیشتر بخوانند و بفهمند که سایت شما در چه زمینه‌ای است و چگونه به مصرف‌کنندگان کمک می‌کنید.

۲. تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دهید

یکی دیگر از عناصر مهم در بهبود SEO شما تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. شما می‌خواهید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مشتریان و رهبران شما برای یافتن مارک‌هایی مانند شما استفاده می‌کنند. ابزارهای جستجوگرها مانند Google Ads به شما کمک می‌کنند بفهمید کدام کلمات کلیدی بهترین نتیجه را به شما می‌دهند. سپس، می‌توانید محتوای جدیدی را در اطراف آن اصطلاحات و عبارات جستجو ایجاد کنید تا شانس خود را برای یافتن در SERP بهبود ببخشید.

۳.مطمئن شوید سایت شما از نظر موبایل کاربر پسندانه تر باشد

اگر می‌خواهید در بازار دیجیتال رقابت کنید، طراحی وب شما باید عالی باشد. داشتن وب‌سایت مناسب برای موبایل دیگر اختیاری نیست. طراحی پاسخگو نه‌تنها به بهبود تجربه کاربر در سایت شما کمک می‌کند، بلکه به رتبه‌بندی SEO شما نیز کمک می‌کند. اطمینان از اینکه سرعت صفحات وب شما سریع است و می‌تواند در دستگاه‌های تلفن همراه کار کند، برای جلب مخاطبان در هرکجا که هستند بسیار مهم است.

۴.کد خود را تنظیم کنید

دقیقاً همان‌طور که رتبه‌بندی SEO شما می‌تواند تحت تأثیر اجزایی باشد که می‌توانید از نظر فیزیکی مشاهده کنید، فاکتورهای رتبه‌بندی “نامرئی” نیز وجود دارند. الگوریتم‌های موتور جستجو به‌منظور شناسایی اطلاعات مفید و اختصاص سایت‌ها به رتبه‌بندی‌های خاص، کد وب‌سایت را از طریق فایلtxt می‌خزند. با تنظیم کد خود برای درج برچسب‌های مناسب عنوان، برچسب‌های متا، توصیفات متا و متن alt ، در نهایت اجزای HTML و کیفیت کلی نقشه سایت خود را بهبود می‌بخشید. سپس این امر به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا از نظر الگوریتم‌های موتور جستجو، خواناتر و قابل‌اعتمادتر به نظر برسد.

 

 

 

۵.وب‌سایت خود را برای جستجوی گفتاری بهینه کنید

آیا می‌دانید طبق گفته‌های گوگل، اکنون ۴۱٪ بزرگسالان و ۵۵٪ نوجوانان هستند که روزانه از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند؟ علاوه بر این، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گارتنر، ۳۰٪ جستجوها در سال ۲۰۲۰ بدون صفحه‌نمایش انجام می‌شود. در دنیای امروز که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از جستجوی صوتی استفاده کنند، این قطعاً می‌تواند بر SEO وب‌سایت تأثیر بگذارد. بزرگ‌ترین تفاوت جستجوی صوتی و جستجوی نوشتاری (تایپ شده) کلمات کلیدی مورداستفاده است. اگرچه شخصی در موتورهای جستجو ممکن است “تشک مقرون‌به‌صرفه” تایپ کند، اما اگر از جستجوی صوتی استفاده کند، احتمالاً می‌گوید “تشک‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که می‌توانم خریداری کنم کدام هستند؟ ” می‌بینید که همه چیز در مورد کلمات کلیدی دم بلند است. ازآنجاکه در زبان طبیعی انسان، سؤالات معمولاً طولانی‌تر و بیشتر در مورد کلمات کلیدی ساده است.

اینها تنها برخی از فاکتورهای SEO هستند که تحت کنترل شما هستند. بااین‌حال، عوامل مختلفی نیز وجود دارند که خارج از صفحه هستند، به این معنی که تحت تأثیر بازدیدکنندگان یا خوانندگان شما قرار دارند. به‌عنوان‌مثال، یک فاکتور اصلی خارج از صفحه لینک‌سازی است. جایگاه شما بر اساس کیفیت سایت‌های دیگر یا افرادی است که به صفحه شما پیوند می‌دهند یا صفحه شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. هرچه وب‌سایت‌های با کیفیت بیشتری به محتوای شما لینک دهند، جایگاه شما بهتر خواهد بود. علاوه بر این، پیوندهای داخلی شما به چگونگی رتبه‌بندی موتورهای جستجو در صفحات وب شما اهمیت دارد.

یکی دیگر از فاکتورهای SEO خارج از صفحه که می‌تواند در رتبه‌بندی SERP شما تأثیر بگذارد این است که آیا بازدیدکنندگان وقت می‌گذارند تا با محتوای شما ارتباط برقرار کنند یا اگر سایت شما را به‌سرعت ترک می‌کنند، همچنین به‌عنوان جستن شناخته می‌شود. اگرچه راهی برای اطمینان از ماندن و تعامل بازدیدکنندگان با محتوای شما برای مدت‌زمان طولانی وجود ندارد، شما می‌توانید با ایجاد محتوای جذاب که بازدیدکنندگان می‌خواهند بمانند و بخوانند، سرعت کلیک خود را بهبود بخشند

 

 

سئو چگونه کار می‌کند؟

سئو با بهینه‌سازی صفحات یک وب‌سایت، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و به‌دست‌آوردن لینک‌های ورودی کار می‌کند. هنگامی‌که صفحه وب توسط یک موتور جستجو خزیده و نمایه‌سازی می‌شود، به‌طورکلی می‌توانید نتایج تلاش برای سئو را مشاهده کنید.

عمیق‌تر به نظر می‌رسد: هرچند روش‌های مختلفی برای بهبود SEO صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب‌های عنوان، کلمات کلیدی، برچسب‌های تصویر، ساختار پیوند داخلی و پیوندهای ورودی هستند (که به آن‌ها بک لینک نیز گفته می‌شود) و این فقط برای ذکر چند مورد است.

مشتریان HubSpot می‌توانید پانل SEO در حساب HubSpot خود را بررسی کنید تا ببینید چقدر برای آن موارد بهینه شده‌اید.

موتورهای جستجو همچنین ساختار و طراحی سایت، رفتار بازدیدکننده و سایر عوامل خارجی و خارج از سایت را بررسی می‌کنند تا تعیین کنند سایت شما باید در SERP های خود از چه رتبه بالایی برخوردار باشد.

همچنین پیشنهاد  میکنم که مقاله‌ی مارو که در مورد اصول سئو سازی سایت است را بخوانید.

جستجوی ارگانیک چیست؟

جستجوی ارگانیک به شخصی گفته می‌شود که از طریق موتور جستجو می‌کند و بر روی نتیجه غیر پرداخت(غیر Adword) شده کلیک می‌کند. جستجوی ارگانیک یک کانال بازاریابی جستجو است که می‌تواند به‌عنوان بخشی از بازاریابی ورودی برای افزایش بازدید وب‌سایت مورد استفاده قرار گیرد.

 

عمیق‌تر به نظر می‌رسند در SEO امروزی، نمی‌توانید به‌سادگی تعداد کلمات کلیدی را برای دستیابی به افرادی که به دنبال شما هستند جستجو کنید. در حقیقت، این در واقع به SEO وب‌سایت شما آسیب می‌رساند زیرا موتورهای جستجو به‌جای پاسخ‌دادن به سؤال یک شخص، آن را به‌عنوان پرکردن کلمات کلیدی تشخیص می‌دهند – یا عمل شامل کلمات کلیدی به طور خاص برای رتبه‌بندی برای آن کلمه کلیدی است.

 

امروزه، شما باید از کلمات کلیدی خود در محتوای خود به‌گونه‌ای استفاده کنید که احساس غیرطبیعی یا اجباری نداشته باشد. عدد جادویی وجود ندارد – همه اینها به طول کلمه کلیدی و مقاله شما بستگی دارد – اما اگر احساس کردید که آن را مجبور می‌کنید، بهتر است آن را نادیده بگیرید و به طور طبیعی به نوشتن ادامه دهید.

 

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی بازاریابی SEO یک برنامه جامع برای بازدید بیشتر بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. سئو موفق شامل استراتژی‌های درون صفحه‌ای است که از کلمات کلیدی مبتنی برقصد استفاده می‌کنند و استراتژی‌های خارج از صفحه که لینک‌های ورودی از وب‌سایت‌های دیگر را به دست می‌آورند.

 

 

نگاه عمیق‌تر: قبل از ایجاد یک صفحه سایت یا پست وبلاگ جدید، احتمالاً به این فکر خواهید کرد که چگونه کلمات کلیدی خود را در پست خود بگنجانید. مشکلی نیست، اما نباید فقط تمرکز شما باشد – یا حتی تمرکز اصلی شما. هر زمان که محتوا ایجاد می‌کنید، تمرکز شما باید بر روی هدف مخاطبان شما باشد، نه این‌که چند بار بتوانید یک کلمه کلیدی (چه دم بلند باشد و چه دم‌کوتاه) در محتوای خود قرار دهید.

 

برای ارضای هدف و رتبه‌بندی بلندمدت، استراتژی بازاریابی SEO خود را حول موضوعات و نه کلمات کلیدی ایجاد کنید. اگر این کار را انجام دهید، به‌هرحال به طور طبیعی می‌توانید برای کلمات کلیدی مهم بهینه‌سازی کنید. شناخت مخاطب هدف شما (یا همان اشخاص خریدار) و آنچه آنها را به خود علاقه‌مند می‌کند، در جذب بازدیدکنندگان مرتبط به وب‌سایت شما از طریق موتورهای جستجو مهم است.

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک ترافیکی بدون حقوق است که از موتورهای جستجو مانند Google یا Bing ناشی می‌شود. بازاریابی جستجوی پولی باعث افزایش تعداد بازدیدهای ارگانیک شما نمی‌شود، اما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار بازاریابی ورودی وب‌سایت خود را بهینه کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری به دست آورید.

 

 

عمیق‌تر به نظر رسیدن: یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در دهه گذشته نحوه شکل‌گیری سایر رفتارهای کاربر به SERP هایی است که کاربر در موتورهای جستجو می بیند. و امروز ، رسانه های اجتماعی می توانند تأثیر زیادی در روند روند ترافیک ارگانیک شما داشته باشند. حتی همین چند سال پیش ، تفاوتی ایجاد نکرد که چه کسی محتوای شما را از طریق جستجوی اجتماعی پیدا می کند. اما اکنون SEO توییت ها ، بازتوییت ها ، نویسندگی Google+ و سایر علائم اجتماعی را در نظر می گیرد.

 

جستجوی اجتماعی همچنین اولویت محتوا و افرادی است که با شما در ارتباط هستند. این می‌تواند از طریق یک دوست فیس‌بوک، دنبال‌کننده توییتر یا اتصال از طریق یک شبکه اجتماعی دیگر باشد. حتی گاهی جستجوی اجتماعی محتوایی را که توسط تأثیرگذار به اشتراک گذاشته شده است، در اولویت قرار می‌دهد. جستجوی اجتماعی می‌فهمد که شما ممکن است به محتوایی علاقه‌مند باشید که شبکه شما برای به اشتراک گذاشتن آن مهم است و بنابراین اغلب در سایت شما ظاهر می‌شود.

 

همه اینها بدان معناست که وقتی به استراتژی SEO خود فکر می‌کنید، باید به این فکر کنید که استراتژی شبکه‌های اجتماعی شما نیز چگونه در این معما قرار می‌گیرد.

 

ترافیک مستقیم چیست؟

ترافیک مستقیم متشکل از بازدیدکنندگان وب‌سایت است که به‌جای اینکه از وب‌سایت دیگری، موتور جستجو یا رسانه‌های اجتماعی وارد شوند، با تایپ کردن URL در مرورگر خود به وب‌سایت شما می‌آیند.

 

نگاه عمیق‌تر: بهینه‌سازی موتور جستجو را به‌عنوان “بهینه‌سازی تجربه جستجو” در نظر بگیرید. یافتن وب‌سایت شما فقط برای کاربران مهم نیست – مهم این است که آنها در وب‌سایت شما بمانند، با محتوای شما تعامل داشته باشند و بعداً بازگردند. ترافیک مستقیم فقط از نظر Google “اقتدار صفحه” شما را افزایش نمی‌دهد. این فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌کند تاکسی را که برای اولین‌بار شما را به‌صورت ارگانیک کشف کرده به مشتری تبدیل کند.

 

سئو در واقع به شما توجه می‌کند که آیا بازدیدکنندگان شما در وب‌سایت شما می‌مانند یا با محتوای دیگری درگیر می‌شوند یا خیر. اگر برای کلمه کلیدی رتبه خوبی داشته باشید و بازدیدکننده‌ای را که مرتبط نیست، جذب کنید، در واقع به وب‌سایت شما کمک نمی‌کند.

 

در مورد بازدیدکنندگان و محتوایی که آنها به دنبال آن هستند بیش از تعداد افرادی که می‌توانید به وب‌سایت خود جذب کنید، فکر کنید.

 

اهمیت سئو

SEO مهم است زیرا به افراد کمک می‌کند تا اطلاعات را پیدا کنند و صفحات را در شبکه جهانی وب کشف کنند. سئو به‌خصوص برای مشاغل مهم است زیرا اطمینان می‌دهد که درحالی‌که بازدیدکننده محصولات و خدماتشان را جلب می‌کند به بزرگ‌ترین سؤالات مخاطبانشان در مورد موتورهای جستجو پاسخ می‌دهند.

 

عمیق‌تر به نظر رسیدن: درگذشته، موفقیت سئو با این‌که آیا در صفحه اول Google در رتبه بالایی قرار داشتید، سنجیده می‌شد. اما حتی اگر یک ترم هم رتبه خوبی داشته باشید، آیا در واقع به این معنی است که نتایج را خواهید دید؟

 

نه همیشه. ممکن است از نظر اصطلاحاتی که برای کسب‌وکار شما ایده ال نیستند، رتبه خوبی کسب کنید بنابراین شما در موتورهای جستجو بالا ظاهر می‌شوید، تعداد زیادی بازدیدکننده داشته‌اید، اما بازدیدکنندگان وب‌سایت شما متوجه می‌شوند شرکت شما آن چیزی نیست که آنها به دنبال آن بودند. شما مشتری‌ها را از این ترافیک تبدیل نمی‌کنید و رتبه‌بندی بالا برای این کلمه کلیدی خاص اساساً بی‌نتیجه است.

 

همچنین، برای موفقیت لزوماً نیازی نیست که در سه شکاف برتر باشید. در واقع، اگر در صفحات بعدی رتبه خوبی داشته باشید، ممکن است بازهم میزان کلیک بالا، هرچند بازدید کمتری داشته باشید. این خبر خوبی برای بازاریابانی است که به نظر نمی‌رسد می‌توانند صفحات را به آن شکاف‌های برتر یا صفحه دوم بیاورند.

 

ما قبلاً آن را گفتیم و بازهم خواهیم گفت: میزان بازدید از صفحه شما از میزان صلاحیت آن ترافیک اهمیت کمتری دارد.

 

هزینه SEO چقدر است؟

اگر خودتان این کار را با ابزار تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید، SEO می‌تواند ماهیانه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد. هزینه آن برای یک مشاور بین ۷۵ تا ۱۵۰ دلار در ساعت است و اگر یک آژانس بازاریابی کامل خدمات استخدام کنید حداکثر ۱۰ هزار دلار در ماه هزینه دارد. مشاغل کوچک معمولاً کمتر از مارک‌های بزرگ برای سئو هزینه می‌کنند.

 

عمیق‌تر نگاه‌کردن: هزینه SEO می‌تواند به معنای یکی از دو چیز باشد: سرمایه‌گذاری در استراتژی جستجوی ارگانیک شما، یا مبلغی که برای خدمات بازاریابی موتور جستجو (SEM) پرداخت می‌کنید مانند Google AdWords. اگر برای کمک به شما در بهینه‌سازی محتوای وب خود هزینه یک ابزار، مشاور یا آژانس بازاریابی را پرداخت می‌کنید، باتوجه‌به عمق خدماتی که دریافت می‌کنید، صورت‌حساب شما بسیار متفاوت است.

 

 

بله، ۱۰ هزار دلار ترسناک به نظر می‌رسد، اما ۴۰ درصد مشاغل امروزی در واقع کمتر از ۱۰۰۰ دلار در ماه برای سئو هزینه می‌کنند.

بازاریابی موتور جستجوگر پرداخت شده چیست؟

بازاریابی موتور جستجوگر پرداخت شده به تبلیغات پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) اشاره دارد. این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پس از انجام جستجو توسط کسی، به موتور جستجو برای تبلیغات متنی که در بالا و پایین صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده می‌شود، بپردازید. برای افزایش بازدید وب‌سایت و جلب مشتری بیشتر استفاده می‌شود.

 

عمیق‌تر به نظر می‌رسند: در واقع می‌توانید با ثبت‌نام برای یک حساب رایگان در Google AdWords ، برای رتبه‌های برتر در Google SERP پرداخت کنید. سپس کلمات کلیدی مختلفی را که می‌خواهید در آنها رتبه‌بندی کنید انتخاب می‌کنید و هر بار که کاربر روی نتیجه شما کلیک می‌کند به Google پول پرداخت می‌کنید. این کار بازاریابی موتور جستجوی PPC نامیده می‌شود و تبلیغات شما از لحاظ ظاهری تفاوت محسوسی با نتایج ارگانیک زیر آن دارند.

هزینه متوسط ​​یک کمپین جستجوی پولی در Google می‌تواند کمتر از ۱ دلار برای هر کلیک باشد، اما به طور طبیعی، هرچه کلمه کلیدی محبوب‌تر باشد، ممکن است هزینه بیشتری نیز بپردازید.

نحوه انجام سئو

از محتوای وب‌سایت خود حسابرسی کنید.

از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی استفاده کنید تا افراد شما را با آن پیدا کنند.

کلمات کلیدی جدیدی را که می‌خواهید برای آنها رتبه‌بندی کنید هدف قرار دهید.

محتوای جدید بسازید و محتوای موجود را بهینه کنید.

عملکرد وب‌سایت خود را کنترل کنید.

خرید نرم‌افزار بازاریابی درونی یا سئو.

صفحات وب را که عملکرد خوبی دارند بررسی کنید.

به دنبال فرصت‌های کسب لینک‌های ورودی از وب‌سایت‌های مشابه باشید.

بر تغییر در رتبه‌بندی و میزان بازدید نظارت کنید.

این هنوز همان چیزی است که ۱۰ سال پیش بود – یک سری از تاکتیک‌ها، اگر آنها را به کار بگیرید، به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشید. فقط تاکتیکی که اکنون استفاده می‌کنیم تغییر کرده است. اگر به‌تازگی در جستجوگرها جستجو می‌کنید یا می‌خواهید یک دوره تازه‌سازی کنید، ممکن است به آموزش رایگان SEO ما علاقه‌مند باشید .

 

این ما هستیم که باید در بالای روندهای سریع در حال تغییر باقی بمانیم و به یاد داشته باشیم که در نهایت، هدف موتورهای جستجو ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربر نهایی آنها – جستجوگران است. اگر این هدف را با استراتژی SEO خود در ذهن داشته باشید، متوجه خواهید شد که انتخاب‌های شما نتیجه خوبی خواهد داشت، حتی اگر در مورد هر یک از تفاوت‌های خاص الگوریتم‌های موتور جستجو کاملاً به‌روز باشید.

 

.

چه عواملی بر SEO تأثیر منفی می‌گذارد؟

سال‌ها پیش، بحث داغی درگرفته است که کدام‌یک از این دو روش در افزایش رتبه صفحه شما – تاکتیک‌های SEO کلاه سفید یا کلاه‌سیاه، سریع‌تر کار می‌کنند و همان‌طور که برخی فعالیت‌ها می‌توانند به شما در بهبود SEO کمک کنند، عوامل مختلفی نیز وجود دارد که می‌تواند تأثیر منفی بر بهینه‌سازی موتور جستجو داشته باشد. در اینجا، ما عوامل مؤثر بر SEO را تحت تأثیر قرار خواهیم داد:

  • محتوا “نازک” یا فاقد ماده است. برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند راه ساده‌ای را در زمینه سئو جستجو کنند و دسته‌ای از محتوای همرنگ را در وب‌سایت خود قرار دهند. بااین‌حال، محتوای کم محتوای واقعاً می‌تواند بر SEO شما تأثیر منفی بگذارد. این محتوا برای بازدیدکنندگان سایت مفید نیست، بنابراین Google و سایر موتورهای جستجو سایت شما را به دلیل محتوای ضعیف جریمه می‌کنند.
  • محتوا با کلمات کلیدی پر شده است. مورد دیگری که می‌تواند بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد، پرکردن کلمات کلیدی است. این اساساً زمانی است که شما بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود قرار می‌دهید، اما بدون دلیل. به‌عنوان‌مثال، ممکن است کلمه کلیدی یا عبارت را ۲۰ بار در یک پست وبلاگ قرار دهید، اما این پست معنی ندارد و ارزش خاصی ندارد. فقط پر از کلمات کلیدی است. موتورهای جستجو این رفتار را جریمه خواهند کرد زیرا بازهم ارزشی برای بازدیدکننده ایجاد نمی‌کند.
  • پیوند به محتوا در واقع هرزنامه است. در بخش قبلی، ما در مورد اینکه چگونه بک لینک به محتوای شما از منابع با کیفیت می‌تواند به افزایش اقتدار شما و در نتیجه رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو کمک کند، صحبت کردیم. بااین‌حال، اگر در حال ارسال نامه‌های ناخواسته به وبلاگ ها، انجمن‌ها و مکان‌های دیگر هستید که به محتوای خود پیوند دارند، این امر می‌تواند در مورد رتبه‌بندی SERP شما ضد شما باشد.

 

اینها تنها چندعاملی است که می‌تواند بر SEO شما تأثیر منفی بگذارد. بهترین راه برای جلوگیری از مجازات شدن برای این نوع رفتارها، پیروی از بهترین روش‌های جستجوگرها و تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت، و نه استفاده از میان‌برها است. بهینه‌سازی موتور جستجو کمی طول می‌کشد تا سحر و جادو خود را انجام دهد و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود وارد کنید. بااین‌حال، پیروی از بهترین روش‌ها و تلاش سخت برای ایجاد محتوای منحصربه‌فرد و مفید در پایان نتیجه خوبی خواهد داشت.

آیا رسانه‌های اجتماعی بر SEO تأثیر می‌گذارد؟

سؤال متداول دیگری که می‌شنویم این است – آیا رسانه‌های اجتماعی بر SEO تأثیر می‌گذارند؟ این یک سؤال عالی است!

 

چند روش مختلف وجود دارد که فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بر رتبه‌بندی SEO و SERP شما تأثیر بگذارد. به‌طورکلی، محتوای رسانه‌های اجتماعی شما به ایجاد بازدید بیشتر به وب‌سایت شما کمک می‌کند. با به اشتراک گذاردن مرتب پیوندها به وب‌سایت و محتوای وبلاگ خود در میان سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Facebook و LinkedIn ، به شما کمک می‌کند تا هدایت‌ها و مشتریان بالقوه بیشتری را به سایت خود منتقل کنید که در معرض محتوای شما قرار گیرند و هنگامی‌که شما سایر استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مانند بازاریابی تأثیرگذار را با یکدیگر ترکیب کنید، می‌توانید این قرارگرفتن در معرض دورتر را نیز داشته باشید.

نمایه‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت شما همچنین می‌توانند در موتورهای جستجو رتبه‌بندی کنند. همین حالا شرکت خود را گوگل کنید. آیا پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما ظاهر می‌شود؟ شرکت‌هایی که برای ایجاد حضور در شبکه‌های اجتماعی خود تلاش می‌کنند، اغلب صفحه‌های فیس‌بوک، توییتر، LinkedIn و سایر پروفایل‌های اجتماعی آنها را در کنار وب‌سایت شرکت خود در صفحه نتایج موتور جستجو مشاهده می‌کنند. بهترین راه برای رتبه‌بندی نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی خود، فعال ماندن و تعامل مداوم با طرف‌داران و دنبال‌کنندگان خود در میان پروفایل‌های اجتماعی خود است.

گاهی اوقات اقتدار اجتماعی شما حتی می‌تواند بر رتبه‌بندی SERP شما تأثیر بگذارد. این بدان معنی است که موتورهای جستجو تعداد افرادی را که پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال می‌کنند و با آنها درگیر می‌شوند، در نظر می‌گیرند. سپس آنها از این اطلاعات برای کمک به آنها در تعیین محل قرارگیری نام تجاری شما در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده می‌کنند؛ بنابراین نه‌تنها رسانه‌های اجتماعی می‌توانند نرخ تبدیل شما را به‌خودی‌خود افزایش دهند، بلکه می‌توانند منجر به رتبه‌بندی بالاتر در جستجوی گوگل و موفقیت بیشتر در تلاش‌های شما در زمینه سئو شوند.

چرا سئو برای مشاغل من مهم است؟

اکنون‌که می‌دانید سئو چیست و کمی بیشتر در مورد نحوه عملکرد آن می‌دانید، ممکن است این سال را بپرسید که چرا سئو برای تجارت من مهم است؟

مهم نیست که در کدام صنعت فعالیت می‌کنید یا تجارت شما چه بزرگ یا کوچک است، مصرف‌کنندگان هر روزبه دنبال مارک‌هایی مانند شما به‌صورت آنلاین هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به این مشتریان بالقوه، استفاده از موتورهای جستجو است.

این‌گونه درباره‌اش فکر کن. وقتی نیاز به کسب اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات دارید کجا می‌روید؟

اینترنت!

و این دقیقاً همان مکانی است که مشتریان شما می‌خواهند محصولات و خدماتی را پیدا کنند که به آنها کمک می‌کند تا بزرگ‌ترین چالش‌های خود را حل کنند. برای بیشتر مصرف‌کنندگان آنلاین، سفر خریدار از یک موتور جستجو مانند Google شروع می‌شود. آنها کلمات کلیدی و عباراتی را که با چالش‌ها و نیازهای آنها مطابقت دارد جستجو می‌کنند و سپس به صفحاتی می‌روند که می‌تواند به آنها در مورد راه‌حل‌ها کمک کند. اگر کسب‌وکار شما ابتدا ظاهر شود، می‌تواند ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد اضافی به کسب‌وکار شما اضافه کند.

 

با بهبود سئو سایت خود، می‌توانید رتبه خود را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهید. با این کار قابلیت مشاهده آنلاین شما افزایش می‌یابد و احتمال یافتن آن توسط مشتریان مرتبط به‌صورت آنلاین افزایش می‌یابد. از طریق محتوای با کیفیت که روی کلمات کلیدی مرتبط و پرس‌وجوهای جستجو تمرکز دارد، می‌توانید در لحظه نیاز با مشتری ارتباط برقرار کنید و به آنها کمک کنید تا پاسخ سؤالات و راه‌حل‌های مشکلات خود را پیدا کنند.

 

بهینه‌سازی موتور جستجو به‌ویژه برای مشاغل کوچک که می‌خواهند در بازار آنلاین رقابت کنند بسیار مهم است. بیشتر مشاغل کوچک بودجه بازاریابی دیجیتال محدودی دارند. اگرچه ممکن است در بحث تبلیغات نتوانند با شرکت‌های بزرگ‌تر رقابت کنند، اما SEO زمینه بازی را کمی تراز می‌کند. هر شرکتی، صرف‌نظر از اندازه، می‌تواند در بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو و ارتقا رتبه خود در SERP کار کند. برای شروع دیدن نتایج عالی نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید.

فراتر از موتورهای جستجو فکر کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام ورود به وب‌سایت شرکت شما باید به‌خاطر بسپارید این است که باید بیش از موتورهای جستجو فکر کنید. به‌عبارت‌دیگر، شما باید در مورد انسان‌هایی که در وب‌سایت شما مرور می‌کنند و مطالب شما را می‌خوانند، فکر کنید. گرچه به نظر می‌رسد ضد شهودی باشد، اما در واقع این یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سئو و افزایش رتبه موتور جستجوگر شما است.

به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید محتوایی بنویسید که برای موتورهای جستجو کاملاً بهینه شده باشد، اما اگر برای انسان منطقی نباشد، تجارت جدیدی برای شما به همراه نخواهد داشت. مهم نیست که چند بار از یک کلمه کلیدی در یک پست وبلاگ یا صفحه سایت استفاده کنید، اگر این محتوا در واقع به بازدیدکنندگان شما کمک نمی‌کند چالش‌های خود را بهتر درک کنند، آنها صفحه را ترک می‌کنند و دیگر برنمی‌گردند.

همچنین شرکت شما هنگام طراحی وب‌سایت خود باید بازدیدکنندگان انسانی را در ذهن داشته باشد. برای بازدیدکنندگان آسان است که بتوانند از طریق دسک تاپ و تلفن‌های همراه خود به جستجوی سایت شما بپردازند. هرچه بازدیدکنندگان یافتن اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند پیچیده‌تر کنند، احتمال ترک و بازدید از سایت دیگری بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این، شما می‌خواهید به معیارهای خود توجه کنید. استفاده از نرم‌افزار Google analytics برای همراهی با پیش رنک خود یا حتی نوشتن مطالب با کمک خزنده‌های سئو می‌تواند به شما کمک کند موفقیت درازمدت را تضمین کنید.

غذاهای نهایی

اکنون‌که پاسخ سؤال بسیار مهم را دانستید – سئو به چه معناست؟ – وقت آن است که آنچه آموخته‌اید را استفاده کرده و در تجارت خود اعمال کنید. قبل از اینکه به دنبال راه‌هایی برای بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو و بالابردن رتبه SERP خود باشید، می‌خواهید از وب‌سایت و محتوای وبلاگ و همچنین مکانی که در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه‌بندی می‌کنید، فهرست‌برداری کنید. هنگامی‌که محتوای خود را حسابرسی کردید، می‌توانید یک برنامه بازاریابی SEO جامع برای بهبود بهینه‌سازی موتور جستجوگر شرکت خود تهیه کنید.

هیچ رازی نیست که سئو می‌تواند کاملاً پیچیده شود. اما سئو کار می‌کند و شما مجبور نیستید آن را به‌تنهایی انجام دهید. اگر در زمینه خدمات SEO به کمک نیاز دارید، شرکت SEO ما خوشحال خواهد شد که دستی به شما بدهد. امروز با ما تماس بگیرید تا شروع به بهبود استراتژی SEO خود و گسترش توانایی خود در موتورهای جستجو کنید.

عوامل سئو

سئو فرایندی پیچیده و همیشه در حال تغییر است. فاکتورهای زیادی وجود دارد که رتبه‌بندی یک صفحه خاص را تعیین می‌کند، از جمله:

 

تراکم کلمه کلیدی یا فرکانسی که یک کلمه یا عبارت هدفمند در محتوای صفحه ظاهر می‌شود. (SEO با کلمات کلیدی که به طور مناسب استفاده می‌شوند بهبود می‌یابد.)

نرخ گزاف‌گویی یا تعداد دفعاتی که کاربر بدون مراجعه به صفحات دیگر از صفحه بازدید و خارج می‌شود. (نرخ پرش بالا می‌تواند SEO را کاهش دهد.)

فراداده یا اطلاعاتی که محتوای صفحه را خلاصه می‌کند.

ترافیک شبکه‌های اجتماعی که به طور غیرمستقیم نشان می‌دهد که یک صفحه حاوی محتوایی است که تقاضای زیادی دارد. (بازدید زیاد از شبکه‌های اجتماعی برای سئو مفید است، اما عدم مراجعه به شبکه‌های اجتماعی لزوماً تأثیر منفی ندارد).

پیوندهایی، از جمله پیوندهای برگشتی، پیوندهای خروجی و پیوندهای داخلی که نشان‌دهنده اعتبار و ارتباط آنها با و از دیگر مطالب موجود در اینترنت است. (گوگل به طور مطلوب به سایت‌هایی نگاه می‌کند که از نظر استراتژیک میزان بازدید را به منابع دیگر هدایت می‌کنند.)

EAT نام اختصاری Google برای تخصص، اقتدار و قابل‌اعتماد بودن است که به معنای داشتن نویسنده معتبر در یک صفحه است.

امنیت، همان‌طور که توسط گواهی SSL یک سایت نشان داده می‌شود، موتورهای جستجو از آن برای تأیید اتصال ایمن سایت استفاده می‌کنند و به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی ایمن است.

 

سرعت بارگیری یا زمان بارگیری کامل یک صفحه وب. (سرعت کم‌بار می‌تواند SEO را کاهش دهد.)

پاسخگویی به تلفن همراه یا نحوه تنظیم یک صفحه وب به‌اندازه های مختلف صفحه.

تجربه کاربر یا ویژگی‌هایی که می‌توانند تعامل کاربر با محتوای یک صفحه را بهبود بخشند (یا کاهش دهند).

نحوه سنجش سئو

ابزارهای نظارت بر SEO مانند Google Search Console دستیابی به اطلاعات فوری درباره عملکرد موتور جستجو مخصوص صفحه یا سایت را آسان می‌کند. کاربران می‌توانند اطلاعاتی راجع‌به اینکه کدام‌یک از پرس‌وجوها بیشترین میزان بازدید را برای یک محدوده تاریخ مشخص دارند، و همچنین موقعیتی را که یک صفحه برای کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌کند، پیدا کنند.

 

درحالی‌که ممکن است رتبه‌بندی جستجو در یک صفحه قوی‌ترین شاخص عملکرد SEO باشد، شاخص‌های موفقیت بسیاری دیگری نیز وجود دارد که هنگام اندازه‌گیری SEO ارزشمند هستند. Google Analytics ، یک پلت فرم گزارش وب‌سایت دیگر، زمینه را برای سایر معیارها فراهم می‌کند که ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر روی رتبه‌بندی SERP یک صفحه تأثیر بگذارد. این معیارها عبارت‌اند از:

زمان در صفحه

صفحات در هر بازدید

ترافیک موبایل

نرخ گزاف‌گویی

بازگشت بازدیدها

منابع:

https://www.webopedia.com/TERM/S/SEO.html

ویژگی‌های محتوای سئوشده