محتوای سئوشده

تاثیر محتوای سئو‌ شده چیست؟

 

در این مقاله میخواهیم که درمورد محتوای تاثیر محتوای سئو‌ شده بر اساس مقاله‌ای از سایتyoast  را بررسی کنیم.

سئو محتوا بخش کلیدی هراستراتژی سئو است.

بدون محتوا، رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو غیرممکن خواهدبود.

بنابراین، نوشتن و ساختاردهی محتوای با کیفیت بسیار مهم است!

اگر می‌خواهید نحوه ایجاد محتوای دارای رتبه بندی را بیاموزید، با ما همراه باشید.

 

سئو محتوا چیست؟

 

SEO محتوا به ایجاد محتوایی گفته می‌شود که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی برای خود اخذ کنند.

این شامل همه چیزهایی‌است که با نوشتن و ساختاردهی مطالب در وب سایت شما انجام می‌شود.

سه نکته اصلی وجود دارد که شما باید برای تولید محتوایی که باعث می‌شود وب سایت شما از رتبه خوبی  درمیان دیگر سایت‌ها برخوردارشود در نظر بگیرید:

  1. استراتژی کلمات کلیدی
  2. ساختار سایت
  3. نوشتن متن

سئو محتوا از این جهت مهم‌است که موتورهای جستجو مانند Google وب سایت شما را پیداخواهندکرد.

بنابراین کلماتی که در سایتتان استفاده می کنید تعیین می کند که سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجوگر رتبه بندی شود یا خیر.

البته، وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده‌باشد، دارای یک رابط کاربری عالی، و تمام موارد فنی که باعث رتبه سایت شما در گوگل می‌شود نیز باید پوشش داده‌شود.

 اما بدون محتوای با کیفیت خوب وسئو شده، سایت شما در موتورهای جستجو شانس ندارد.

محتوای سئو‌شده

۱. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی در واقع مراحلی‌است که شما برای ایجاد لیست گسترده‌ای از کلمات کلیدی که می‌خواهید برای آنها رتبه بندی کنید بر می‌دارید.

هراستراتژی سئو محتوا باید با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع شود.

زیرا اگر می‌خواهید ترافیکی ایجاد کنید باید بدانید مخاطبان شما در جستجوی چه‌چیزی هستند.

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند اصطلاحاتی را که باید رتبه بندی‌کنیدو آنهارا پیداکنید.

 

تحقیق کلمات کلیدی دارای چهار مرحله است:

 

اول، شما ماموریت تجارت خود را یادداشت می‌کنید.

در مرحله بعد، شما لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر برای یافتن را تهیه می‌کنید.

به قصد جستجو نگاه کنید.

سرانجام، شما صفحات فرود را برای همه این کلمات‌کلیدی ایجاد می‌کنید.

اگر تحقیق کلمات کلیدی خود را به درستی انجام دهید، باید یک نمای کلی از اصطلاحاتی که مردم استفاده می کنندو اصطلاحاتی که می خواهید صفحات سایت شما برای آنها پیدا شود داشته باشید.

این نمای کلی به عنوان راهنمای نوشتن محتوا در وب سایت شما عمل خواهدکرد.

چرا تحقیقات کلمات کلیدی برای محتوای سئو بسیار مهم است؟

 

با تحقیق صحیح کلمات کلیدی مشخص خواهدشد که مخاطب شما از کدام عبارات جستجو استفاده می‌کند.

ما مرتباً با مشتریانی روبرو می شویم که هنگام صحبت درباره محصولاتشان از کلمات خاصی استفاده می‌کنند.

در حالی که مشتریان آنها از کلمات کاملاً متفاوتی استفاده می‌کنند.

بهینه‌سازی محتوای SEO برای کلماتی که مردم از آنها استفاده نمی‌کنند منطقی نیست.

با انجام تحقیقات مناسب در مورد کلمات کلیدی اطمینان حاصل می‌کنید که از کلمات مشابه مخاطب مورد نظر خود استفاده می‌کنید.

بنابراین تمام تلاش برای بهینه سازی وب سایت شما را ارزشمند می‌کند.

کلمات کلیدی

برخی از اصطلاحاتی که ما در تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنیم

 

کلمات کلیدی و عبارات کلیدی

 

ما تمایل داریم که کلمه‌کلیدی را همیشه استفاده کنیم، اما لزوماً به این معنی نیستیم که باید فقط یک کلمه باشد.

«WordPress SEO» و همچنین «افزونه Google Analytics» یک کلمه‌کلیدی‌است.

بنابراین می توانید کلمات کلیدی حاوی چندین کلمه داشته باشید! تا تاثیر محتوای سئو‌ شده ببینیم

کلمات کلیدی بلند

هر چه اصطلاح جستجو طولانی‌ترو ویژه‌تر باشد، رتبه بندی برای آن اصطلاح آسان تر خواهد بود.

کلمات کلیدی خاص‌تر و معمولاً طولانی‌تر معمولاً به عنوان کلمات کلیدی  long tail نامیده می‌شوند.

کلمات کلیدی طولانی خاص‌تر هستند.

SERP ها را بررسی کنید

وقتی مشغول تحقیق درباره کلمات کلیدی هستید، می توانید اطلاعات زیادی از صفحات نتایج (SERP) بدست آورید.

اگر می‌خواهید بدانید که هدف افرادی که از کلمات کلیدی شما استفاده می‌کنند چیست، به سادگی آن کلمات کلیدی را گوگل کنید و به نتایج جستجو نگاهی بیندازید.

 

۲. ساختار سایت

دومین جنبه مهم سئو محتوا ساختار سایت شماست.

در ابتدا دلیل حیاتی‌بودن ساختار سایت را توضیح خواهم‌داد، سپس به شما نشان خواهم‌داد که ساختار ایده آل سایت چگونه‌است.

من همچنین نکاتی در مورد چگونگی (به سرعت) بهبود ساختار سایت خود بدون ایجاد اختلال در هسته اصلی وب سایت شما ارائه‌می‌دهم.

چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم‌است؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که ساختار سایت یک فاکتور مهم رتبه بندی است و بنابراین برای محتوای SEO ضروری است:

 

آ. ساختار خوب به Google کمک می کند تا سایت شما را “درک” کند.

 

نحوه ساختار سایت شما به Google سرنخ‌های قابل توجهی در مورد یافتن مهمترین مطالب می‌دهد.

ساختارسایت شما تعیین می‌کند که آیا یک موتور جستجو می‌فهمد سایت شماچیست و به راحتی محتوای مربوط به هدف و قصد سایت شمارا پیدا و فهرست می‌کند.

بنابراین یک ساختار سایت خوب منجر به رتبه بندی بالاتر در Google خواهدشد.

با ایجاد چنین ساختاری، می توانید از محتوای موجود استفاده کنید که پیوندهای دیگران را به خود جلب کرده‌است تا به صفحات دیگر نیز کمک کند.

ساختار سایت شما به پخش برخی از لینک‌های مرتبط با صفحات دیگر در سایت شما کمک خواهدکرد.

در یک سایت تجاری، این بدان معنی‌است که شما می‌توانید از محتوای با کیفیتی که نوشته‌اید برای افزایش رتبه موتور جستجو درصفحات فروش خود نیز استفاده کنید.

 

ب ساختار خوب باعث می شود که شما با محتوای SEO خود رقابت نکنید

 

در وب سایت خود، احتمالاً چندین مقاله در مورد موضوعات مشابه خواهید داشت.

به عنوان مثال درسایت درباره SEO می‌نویسیم.

اگر ما هشت مقاله در مورد SEO می‌نوشتیم، Google نمی‌دانست کدام یک از این موارد مهم‌است.

اگر این موضوع را با ساختار سایت خود روشن نمی کردیم، می توانستیم با مقالات خودمان برای کسب رتبه برتر Google رقابت کنیم.

بنابراین، حل مشکلاتی از این قبیل با استفاده از یک ساختار پیوند داخلی صحیح منجر به رتبه بندی کلی می‌شود.

 

ساختار ایده‌آل یک سایت جهت تاثیر محتوای سئو‌ شده

 

در حالت ایده آل، شما باید سایت خود را مانند هرم ساختاردهید.

بالای هرم صفحه اصلی شما و در صفحه اصلی پیوندهایی به برخی دیگر از صفحات (مانند صفحات دسته) وجوددارد.

این صفحات، به خودی خود، به صفحات بیشتری پیوند دارند.

در یک استراتژی مناسب کلمات کلیدی، به کلمات کلیدی متداول و رقابتی و همچنین عبارات جستجوی طاقچه طولانی‌تر فکرکرده‌اید.

شما باید دوگانگی مشابهی در ساختار سایت خود ایجادکنید.

صفحاتی که روی اصطلاحات جستجوی رایج متمرکزهستند باید در هرم شما زیاد دیده‌شوند.

در حالی که صفحات بهینه شده برای کلمات کلیدی طولانی تر در قسمت پایین ساختار سایت شما ظاهر می‌شوند.

این صفحات long tail در پایین هرم باید به درستی با صفحات بالاتر در هرم پیوند داشته باشند.

۳.copywriting

سومین و آخرین جنبه یک استراتژی موفقیت آمیز SEO در زمینه محتوا، نوشتن متن‌است.

شما باید مقالاتی بنویسید که برای خواندن جذاب باشندواین باعث می‌شود مخاطبان شما در وب سایت شما بمانند.

در عین حال، می‌خواهید تاثیر محتوای سئو‌ شده خود را برای گوگل جذاب‌کنید.

اما برخی از افراد بسیار فراتر رفته و مطالب خود را چنان آشکار بهینه می‌کنند که خواندن آنها وحشتناک می‌شود.

نوشتن مطالب تبلیغاتی با یک ایده اصلی آغاز می‌شود.

اولین نیاز برای نوشتن متن با کیفیت بالا نوشتن محتوای اصلی‌است.

پست وبلاگ یا مقاله شما باید “تازه” ، جدید و اصیل باشد.

این باید با سایر پست‌ها و مقالات وبلاگ که قبلاً در اینترنت وجود دارد متفاوت‌باشد.

این باید محتوایی باشد که مردم مایل به خواندن آن باشند.

اگر تحقیق کلمات‌کلیدی خود را به خوبی انجام داده اید، در نهایت با لیست طولانی اصطلاحاتی که می خواهید برای آنها پیدا شوید، مواجه شدید.

این لیست می تواند راهنمای انتخاب شما باشد.

هرچند یک کلمه کلیدی هنوز موضوع نیست.

شما باید اطمینان حاصل کنید که برای پست وبلاگ خود ایده اصلی داشته باشید.

ایده‌ای که در آن کلمه کلیدی تمرکز مورد نظر از اهمیت خاصی برخورداراست.

محتوای اصلی SEO لزوماً به معنای محتوای کاملاً جدید نیست.

البته، اگر داستان شما کاملاً جدیدباشد، به طور خودکار به معنای اصلی بودن آن‌است.

با این حال، ارائه نظر (حرفه ای) خود در مورد یک موضوع خاص نیز به عنوان محتوای اصلی محسوب می شود.

زاویه شخصی شما نسبت به یک داستان، محتوای شما را منحصر به فرد و بدیع می‌کند.

محتوای سئوشدهنتیجه گیری درسئو محتوا

سئو محتوا بخش بزرگی از سئو است.

این شامل تمام جنبه‌های نوشتن وساختاردهی مطالب در وب سایت شمااست.

سئو محتوا ضروری است،Google متن وب سایت شمارا می خواندو اسکن می‌کند.

الگوریتم Google رتبه بندی سایت شما را عمدتا براساس محتوایی که منتشر می کنید، تعیین می‌کندو همه ما می‌دانیم که محتوا شاه‌کلیدست.

بنابراین، شما باید محتوای عالی SEO بنویسید، بر روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وب‌سایت خود را به گونه ای ساختار دهی کنید که Google آن را درک‌کند.

این کارها همگی نیازمند زمان است اما آنچه که مهم است این است که این فرآیندها نتیجه‌می‌دهد.