سئو چیست؟

سئو چیست

قبل از اینکه بدانید سئو چیست و نحوه عملکرد و انجام آن را بدانید، باید با تعاریف آن آشنا شوید. سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو (search engine optimization) است. به این صورت که به فرآیند انجام گام‌ها و مراحلی که برای کمک به رتبه‌بندی وب سایت یا بخشی از محتوا در Google است، تاثیر بسیار زیادی اعمال می‌کند. در نتیجه در این مقاله ابتدا به تعریف SEO می‌پردازیم و سپس نحوه عملکرد آن را بررسی خواهیم کرد.

تفاوت بین SEO و PPC چیست؟

تفاوت اصلی بین SEO و تبلیغات پولی (PPC) این است که SEO شامل رتبه‌بندی “ارگانیک” است، به این معنی که شما برای حضور در آن فضا و استفاده از مزایای آن هزینه نمی‌کنید. به عبارت دیگر، بهینه سازی موتورهای جستجو به این معناست که شما ابتدا قسمتی از محتوای آنلاین را ایجاد کرده و به اصطلاح آن را بهینه سازی می‌کنید، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی فرد جستجوگر چیزی را جستجو می‌کند، آن را در بالاترین جایگاه در صفحه نتایج جستجو نشان می‌دهد.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هنر و علمی است که باعث می‌شود صفحات در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بالاتری کسب کنند. از آنجا که جستجو یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی است که افراد از طریق آن مطالب را به صورت آنلاین کشف می‌کنند، رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می‌تواند منجر به افزایش ترافیک به یک وب سایت شود.

در گوگل و سایر موتورهای جستجو، صفحه نتایج جستجو اغلب دارای تبلیغات پولی در بالای صفحه است و پس از آن نتایج معمولی یا آنچه بازاریابان جستجو “نتایج جستجوی ارگانیک” می‌نامند، قرار دارند. به ترافیکی که از طریق SEO می آید اغلب “ترافیک جستجوی ارگانیک” گفته می‌شود تا آن را از ترافیکی که از طریق جستجو و تبلیغات پولی ایجاد می‌شود متمایز کند. جستجوی پولی اغلب به عنوان بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) نامیده می‌شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟

 

SEO چیزی است که شرکت شما را به اکثر مشتریان بالقوه و بالفعل شما متصل می‌کند. این روزها، ۹۳ درصد از تعاملات با مشتری با یک جستجوی ساده در موتور جستجو شروع می‌شود. توجه داشته باشید که این جستجو اغلب بدون نام تجاری خاصی در ذهن جستجوگران است. در این حالت تنها به دنبال بهترین هستند تا با آن ارتباط برقرار نمایند.

با این وجود، شما باید عناصر SEO مناسب را در سایت خود ایجاد کنید و یکی از بهترین راه‌ها برای این کار مشارکت با یک متخصص سئو است.

به طور کلی سئو عبارت است از افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک. هنگامی‌که شخصی در حیطه مربوطه شما واژه‌ای را جستجو می‌کند، رتبه بالاتری برای سایت شما می‌بیند و این به نوبه خود به شما فرصت‌های بیشتری برای تبدیل مشتریان احتمالی واجد شرایط به مشتری بالفعل می‌دهد.

وقتی SEO به درستی انجام شود، می‌تواند به نام تجاری شما کمک کند تا از دیگران به عنوان یک شرکت قابل اعتماد، رتبه بالاتری داشته باشید و تجربه کاربر را در مورد نام تجاری و وب سایت شما بهبود بخشد.

به این مثال دقت کنید: اگر شخصی کلمه “لازانیا وگان” را در گوگل جستجو کند، به احتمال زیاد به دنبال دستورالعمل، مواد تشکیل‌دهنده و دستورالعمل نحوه تهیه آن است. در نتیجه اگر شما مقاله‌ای درباره تهیه لازانیا وگان نوشته‌اید و می‌خواهید افراد جستجوکننده، دستور تهیه غذای شما را بخوانند. برای اینکه هر فردی که این کلمه را جستجو می‌کند، آن را پیدا کند، باید بالاتر از سایر وب سایت‌های مشابه که دستورالعمل‌های لازانیا وگان را در سایت خود دارند، قرار بگیرید.

در این صورت بحث رتبه‌بندی مطرح می‌شود که باید با دقت بیشتری به آن توجه کنید. البته قابل ذکر است که این اقدامات برای رتبه بالاتر، کار ساده‌ای نیست، اما بازاریابی سئو در این مورد این رتبه‌بندی و جایگاه سایت شما نسبت به رقبا است.

اکثر جستجوهای آنلاین با یک موتور جستجو مانند Google شروع می‌شود. در حقیقت، ۷۵ درصد از جستجوها در Google انجام می‌شود.

 

بهینه سازی موتورهای جستجو

ابزارهای سئو چیست؟

امروزه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. روندهای جدید (به عنوان مثال، افزایش جستجوی محتوای صوتی، افزایش قدرت هوش مصنوعی) به این معنی است که اگر می‌خواهید پایدار باشید، باید مهارت‌های SEO خود را ارتقا دهید. یکی از بهترین اقداماتی که در این زمینه می‌توانید انجام دهید، استفاده از ابزارهای SEO است. در نتیجه باید بدانید سئو چیست و چه ابزارهایی دارد.

ابزارهای SEO اطلاعات و هشدارهایی در مورد عملکرد کلی و موفقیت وب سایت شما ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر این ابزارها به کشف زمینه‌های فرصت‌ها و شناسایی نقاط ضعف یا مسائلی که ممکن است شما را از رتبه‌بندی و به دست آوردن رتبه بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) باز دارد، کمک می‌کند.

همانطور که ابزارهای واقعی هر کدام نقش خاصی دارند، در سئو نیز همین امر صادق است. ابزارهای SEO مختلفی وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد یک رتبه بالا در نتایج جستجو کمک کند. این ابزارها عبارتند از:

تجزیه و تحلیل.

کلمات کلیدی تحقیق.

پیوندها

سئوی محلی

سئوی موبایل.

سئوی داخلی

پژوهش.

بررسی رتبه.

سرعت سایت.

سئو وردپرس.

ابزارهای سئو فوق‌العاده مفید هستند، اما شما باید نحوه استفاده از آنها را برای بهره‌مندی بیشتر از آنها درک کنید. حتی چند مجموعه ابزار بیش از مواردی که به آنها اشاره کردیم، وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کند تا یک نگاه کلی از عملکرد SEO خود را در اختیار داشته باشید.

 

ابزارهای سئو

 

آیا به ابزارهای سئو نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید یک وب سایت بسازید و نسبت به به دست آوردن رتبه بالا برای آن تلاش کنید، باید از ابزارهای سئو استفاده کنید. به این صورت که شما اما بدون استفاده از این ابزارها، نمی‌دانید:

تعداد بازدید صفحات وب شما چقدر است.

آیا ترافیک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

خطای HTML دارید.

چند لینک دارید.

از چه کلمات کلیدی می‌توانید برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر استفاده کنید.

و غیره.

در نتیجه برای درک بهتر اینکه چگونه می‌توانید محتوای خود را در موتورهای جستجو رتبه‌بندی کنید، ابتدا باید نحوه عملکرد جستجو را درک کنید.

ابزارهای سئو

 

عناصر اصلی سئو چه مواردی هستند؟

وقتی صحبت از سئوی در حوزه وسیع‌تری می‌شود، دو راه مهم وجود دارد: سئوی داخلی و سئوی خارج از صفحه.

سئو داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. این امر ناشی از گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما، نوشتن مرتب محتوای با کیفیت بالا، اطمینان از متا برچسب‌ها و عناوین شما که با کلمات کلیدی و مناسبی نوشته شده است.

سئوی خارج از صفحه، همان بهینه سازی است که در وب سایت شما اتفاق می‌افتد، مانند ایجاد بک لینک. این بخش از سئو شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی است که افراد به اشتراک می‌گذارند و به سایت شما لینک می‌دهند. اگرچه در این زمینه، نیاز به مراحل زیاد و البته پیچیده دارد، اما در موفقیت سئو و درک سوال مهم سئو چیست، ضروری است.

عناصر اصلی سئو

استراتژی های SEO به چه معنا است؟

برخی از افراد ترجیح می‌دهند دستاوردهای بزرگ و در کمترین زمان سپری شده و خیلی سریع آن را به دست آورند. اما راهی که باید پیش بروید، یک بازی بلند مدت است. البته در مورد همه موارد صادق نیست. اما مسئله‌ای که مسلم است این این است که در برخی از جوانب این ویژگی به ضرر شما خواهد بود.

به دنبال دستیابی سریع، وقتی صحبت از سئو می‌شود، اغلب “SEO کلاه سیاه” نامیده می‌شود. افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند، تمایل دارند تا از تاکتیک‌های زیرکانه‌ای مانند پر کردن کلمات کلیدی و ایجاد لینک‌های متعدد برای رتبه‌بندی بهتر و بالاتر استفاده کنند.

با اینکه این روش ممکن است در کوتاه مدت بازخورد خوبی داشته باشد و بازدیدکننده‌های بیشتری در سایت شما ایجاد کند، اما پس از مدتی، Google سایت شما را تنبیه کرده و حتی ممکن است آن را در لیست سیاه قرار دهد، بنابراین هرگز در صفحه نتایج جستجو رتبه‌بندی نخواهید شد.

از سوی دیگر، SEO کلاه سفید راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است. اگر SEO را از این طریق انجام دهید، بر مخاطبان واقعی خود تمرکز خواهید کرد. در نتیجه بهترین تلاش خود را در جهت ایجاد بهترین محتواها برای آنها خواهید کرد. پس بهترین توصیه این است که طبق بازی قوانین موتورهای جستجو پیش بروید و به رتبه بالاتر دست یابید.

استراتژی های سئو

  1. محتوای تکراری:

هنگامی‌که سعی می‌کنید برای یک کلمه کلیدی خاص، محتوای خود را رتبه‌بندی کنید، ممکن است محتوای موجود در سایت خود را تکرار کنید تا بارها و بارها آن کلمه کلیدی در متن مشخص باشد. گوگل سایت‌هایی را که این کار را انجام می‌دهند، مجازات می‌کند.

محتوای تکراری

  1. متن نامرئی و کلمات کلیدی:

سالها پیش، یک استراتژی کلاه سیاه شامل این بود که اگر تعداد زیادی کلمه کلیدی را در انتهای مقالات خود قرار دهید، اما آنها را به همان رنگ پس زمینه ایجاد می‌کردید، ممکن بود در کوتاه مدت در رتبه بالایی قرار می‌گرفتید. اما این استراتژی شما را به سرعت در لیست سیاه قرار می‌دهد. همین امر در مورد پر کردن کلمات کلیدی که متعلق به آنها نیست، نیز صدق می‌کند.

  1. مخفی کاری و تغییر مسیر:

وقتی نوبت به تغییر مسیرها می‌رسد، یک راه درست و غلط برای انجام آن وجود دارد. راه اشتباه خرید چندین دامنه غنی از کلمات کلیدی و هدایت کل ترافیک به یک سایت است.

  1. روشهای پیوند ضعیف:

شما باید پیوندهایی را از محتوا و سایتهای مربوط به سایت خود دریافت کنید که دارای ترافیک خاص خود هستند.

در نتیجه باید گفت که از آنجایی که گوگل سایت‌هایی را که این کارها را انجام می‌دهند مجازات می‌کند، فقط باید توجه خود را روی سئو کلاه سفید قرار دهید.

هرچند چیزی به نام SEO کلاه خاکستری وجود دارد. این موضوع بدان معناست که به اندازه کلاه‌های سفید، خالص یا بدون اشتباه نیست، و در عین حال به اندازه تکنیک‌های کلاه سیاه نیز دستکاری شده و دارای اشتباه نیست. با این حال، شما در حال تلاش برای به دست آوردن مزیت مشخص سئو هستید. در دنیای SEO، مهم این نیست که چه کاری انجام می‌دهید، بلکه نحوه انجام آن است.

اصول بازاریابی سئو چیست؟

اکنون زمان آن فرا رسیده است که نحوه انجام بازاریابی سئو را بررسی کنیم. درک این نکته که سئو چیست، مهم است، اما SEO نیاز به مراحل و زمان زیادی دارد. در نتیجه موضوعی نیست که بتوانید امروز سایت خود را براساس آن تغییر دهید و انتظار داشته باشید فردا نتایج آن را ببینید. سئو اقدامات مستمر روزانه را با هدف موفقیت طولانی مدت انجام می‌دهد.

یک کاربر گوگل وقتی نتیجه‌ای را پیدا می‌کند که به بهترین نحو نیازهای او را برآورده می‌کند. وقتی یک فرد جستجوگری کلمه‌ای را در گوگل جستجو می‌کند، گوگل تمام انرژی خود را صرف ارائه آنچه که بهترین در کل وب است انجام می‌دهد. در نتیجه آن نتایج باید بتوانند به خوبی نیازهای مخاطب و افراد را برطرف نماید. این قانونی است که گوگل به آن معتقد است.

به این ترتیب به دنبال سریعترین نتیجه ممکن نیست، سعی می‌کند دقیقا آنچه را که فرد خواسته است به او ارائه دهد. Google همیشه سعی می‌کند با هدایت شما به بهترین و مناسب‌ترین محتوایی که می‌تواند بهترین تجربه ممکن را ارائه دهد، نیاز شما را برطرف کند. این نکته بدان معناست که کار شماره یک شما برای انجام یک مرحله مهم و خوب در زمینه سئو تولید محتوای عالی است.

سئو هیچ تفاوتی با سایر مهارتها ندارد، به این صورت که نتایج عالی از تلاش زیاد بدست می‌آید. درست همانطور که بهترین بازاریابی در جهان به شما در فروش یک محصول بد کمک نمی‌کند، اگر محتوای با کیفیتی ندارید، SEO بسیار پیشرفته بی فایده است.

عناصر محتوا چه مواردی هستند؟

یک میلیون عنصر برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا وجود دارد. در این قسمت از مقاله به چند مورد از مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

  1. کیفیت

در گذشته ایجاد و انتشار یک محتوا با مجموعه‌ای از کلمات کلیدی، استاندارد و البته طبیعی بود. اگر محتوای باکیفیتی ایجاد می‌کردید که در واقع مشکل کسی را حل می‌کرد، شما برجسته بودید و این امر رتبه‌بندی آن را آسان می‌کرد.

امروزه محتوا بسیار بهتر است و بسیاری از مشاغل آنلاین دارای وبلاگ‌هایی هستند که از آنها برای افزودن ارزش به سایت خود و رتبه بالاتر در Google استفاده می‌کنند.

در نتیجه ارائه محتوای عالی آسان نیست، اما خبر خوب این است که همیشه نیازی نیست محتوای خود را از ابتدا ایجاد کنید. شما می‌توانید از آنچه دیگران ایجاد کرده‌اند الهام بگیرید. اما باید ارزش بیشتری را اضافه کنید و محتوای خود را عمیق‌تر کنید.

نکته اصلی این است که محتوای شما باید مشکلی را حل کند یا راه‌حلی برای هر موضوعاتی که خواننده را به سایت شما آورده، ارائه دهد. اگر این مورد را نداشته باشد، این گونه مقالات بازدید کمی خواهند داشت و به Google این سیگنال را می‌فرستد که محتوای شما مشکل کسی را حل نمی‌کند و در نتیجه در رتبه پایینی قرار می‌گیرید.

 

عناصر محتوا

  1. قصد

گوگل تأکید زیادی بر هدف و قصد دارد. وقتی می‌خواهد جستجوگر چیزی را در نوار جستجو تایپ کند، می‌خواهد بداند:

آیا آنها می‌خواهند چیزی بدانند؟

آیا آنها سعی می‌کنند چیزی بخرند؟

و مواردی از این قبیل.

به عنوان خالق محتوا، باید این موارد را نیز درک کنید. به عبارتی شما نمی‌توانید محتوایی در مورد “بهترین میله‌های ماهیگیری یخ” ایجاد کنید و “ماهیگیری باس” را به عنوان کلید واژه اصلی خود هدف قرار دهید. به این صورت که استفاده از این کلمات، منطقی نیستند زیرا مردم معمولا از چوب ماهیگیری یخ برای ماهیگیری باس استفاده نمی‌کنند. بنابراین، شما پاسخ درستی را به پرسش آنها ارائه نمی‌دهید و Google این موضوع را متوجه می‌شود.

محتوا

 

  1. به روزبودن

HubSpot یک معیار تعیین کرده است که نشان می‌دهد ایجاد و انتشار مکرر محتوای مفید و به روز به رتبه‌بندی بالا در صفحه نتایج Google کمک می‌کند. با این حال، انتشار محتوای جدید تنها یک راه برای نشان دادن به روز بودن گوگل است. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با محتوایی که قبلا منتشر کرده‌اید انجام دهید تا به روز شود.

مرور و به روزرسانی محتوای خود برای دقت، رفع هرگونه پیوند خراب و به روز کردن داده‌های قدیمی با آمارهای جدید که بیشتر مرتبط با روز هستند، از جمله راه‌هایی است که نشان می‌دهد محتوای شما همچنان به Google در موتور جستجو شایسته کمک می‌کند.

مزایای سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو بخش مهمی از بازاریابی آنلاین است زیرا جستجو یکی از اصلی‌ترین راههایی است که کاربران وارد وب سایت‌های گوناگونی می‌شوند. در عین حال که ابتدا درک اینکه سئو چیست در یافتن مزایای آن مفید است.

نتایج جستجو در یک لیست مرتب، توسط موتور جستجو ارائه می‌شود و هر سایتی در آن لیست بالاتر باشد، بازدیدکننده بیشتری تمایل دارد وارد آن سایت شود. به عنوان مثال، برای یک جستجوی معمولی، سایت شماره ۱، حدود ۶۰ درصد از کل ترافیک آن جستجو را دریافت می‌کند.

همنطور نتایج شماره دو و سه نیز به نسبت ترافیک کمتری دریافت می‌کنند. بنابراین، حتی یک پیشرفت جزئی در رتبه‌بندی موتورهای جستجو می‌تواند منجر به بازدید بیشتر وب سایت و کسب و کار بالقوه شما شود.

به همین دلیل، بسیاری از مشاغل و صاحبان وب سایت‌ها سعی می‌کنند نتایج جستجو را دستکاری کنند تا سایت آنها در صفحه نتایج جستجو (SERP) بالاتر از رقبای خود نمایش داده شود. اینجاست که سئو مطرح می‌شود.

مزایای سئو

برخی دیگر از مزایای بارز سئو را می‌توان موارد زیر دانست:

 

قابلیت مشاهده و رتبه‌بندی:

هنگام جستجوی خدمات یا محصول به صورت آنلاین، کاربران به احتمال زیاد یکی از پنج پیشنهاد برتر که موتور جستجو به آنها نشان می‌دهد را انتخاب می‌کنند. سئو به شما کمک می‌کند رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشید و دید آنلاین بیشتری را به دست آورید و باعث می‌شود مشتریان بالقوه بیشتر به سایت شما مراجعه کرده و نرخ تبدیل افزایش یابد.

ترافیک وب:

به بیان ساده اگر مشتریان احتمالی نتوانند وب سایت شما را بیابند، فرصت‌های فروش از دست می‌رود. سئو باعث افزایش ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک شما می‌شود و به نوبه خود تعداد بازدیدکنندگان صفحه شما را به مرور زمان افزایش می‌دهد. این امر مستقیما با افزایش فروش ارتباط دارد. زیرا هرچه افراد مرتبط‌تری سایت شما را ببینند، احتمال فروش آنها بیشتر می‌شود.

 

ترافیک وب

 

قابل اعتماد:

هرچه امتیاز سئوی شما بهتر باشد، در موتورهای جستجو مانند Google و Bing بیشتر ظاهر می‌شوید. در حالی که رتبه بالاتر در Google برای همه سایت‌ها مهم است. بنابراین داشتن موقعیت بالاتری برای کلمات کلیدی که کاربر در جستجوی آنهاست، به نوبه خود محصول یا خدمات شما را به عنوان قابل اعتماد در ذهن کاربر ایجاد و تقویت می‌کند.

تجربه کاربر:

یک وب سایت بهینه سازی شده به وضوح مشخص می‌کند که چه محصول یا خدماتی که ارائه می‌شود، چگونه به دست می‌آید و به سوالات پیرامون آن پاسخ می‌دهد. موتورهای جستجو مانند Google و Bing با توجه به تجربه ایجاد شده توسط کاربر و همان نظرات ایجاد شده، می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی در اختیار کاربران قرار دهند.

رشد:

هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. سئو کلید رشد نام تجاری شما است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، هرچه رتبه‌بندی بیشتری در موتورهای جستجو برای انواع کلمات کلیدی با حجم بالا داشته باشید، ترافیک وب سایت ارگانیک (غیرمستقیم) بیشتری دریافت خواهید کرد.

وب سایتی که بهینه سازی شده باشد به احتمال زیاد مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کند و فروش بیشتری را انجام می‌دهد. همچنین افراد به محض پیدا کردن وب سایت شما از طریق یک موتور جستجو، مارک شما را در سایر سیستم عامل‌های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

سئو چگونه کار می‌کند؟

موتورهای جستجو مانند Google از الگوریتم یا مجموعه‌ای از قوانین برای تعیین صفحات نمایش داده شده برای هر جستجو استفاده می‌کنند. این الگوریتم‌ها بسیار پیچیده‌اند و صدها یا حتی هزاران عامل مختلف رتبه‌بندی را برای تعیین رتبه‌بندی نتایج جستجو را در نظر می‌گیرند.

با این حال، سه معیار اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت یک سایت و نحوه رتبه‌بندی آن ارزیابی می‌کنند و برای درک این سوال که سئو چیست کمک بزرگی است. این معیارها عبارتند از:

  1. پیوندها

پیوندهای وب سایت‌ها نقش تعیین کننده‌ای در تعیین رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند. دلیل آن این است که پیوند را می‌توان به عنوان رأی با کیفیت از سایر وب سایت‌ها در نظر گرفت. زیرا بعید است صاحبان وب سایت‌ها به سایت‌های دیگر با کیفیت پایین پیوند دهند. سایتهایی که پیوندهای بسیاری از سایتهای دیگر را دریافت می‌کنند در نظر موتورهای جستجو این سایت‌ها اعتبار (به عنوان “PageRank” در Google) پایینی دارند، به ویژه اگر سایتهایی که به آنها پیوند می‌دهند نیز معتبر نباشند.

  1. محتوا

موتورهای جستجو علاوه بر مشاهده پیوندها، محتوای یک صفحه وب را نیز تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که آیا برای هر جستجوی مشخصی مناسب است یا خیر. بخش عمده‌ای از SEO در ایجاد محتوا است که به سمت کلمات کلیدی که کاربران موتورهای جستجو در جستجوی آنها هستند، انجام می‌شود.

محتوا

  1. ساختار صفحه

سومین جزء اصلی SEO، ساختار صفحه است. از آنجا که اغلب صفحات وب با HTML نوشته می‌شوند، نحوه ساختار کد HTML می‌تواند بر توانایی موتورهای جستجو در ارزیابی یک صفحه تأثیر بگذارد. گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، آدرس و سرصفحه و غیره، اقداماتی است که مدیران سایت می‌توانند برای بهبود SEO سایت خود انجام دهند.

فرایند بهینه سازی موتور جستجو شامل بهینه سازی هر یک از این اجزای اصلی الگوریتم‌های موتور جستجو به منظور رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو است.

 

سئو چگونه کار می‌کند؟

 

آینده سئو

اختلاف نظرهای زیادی در مورد اینکه آیا SEO در آینده نزدیک از بین می‌رود و یا همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، وجود دارد. آیا سئو از بین می رود؟ برخی از متخصصان ادعا کرده‌اند که سئو در حال حاضر مرده است. مطالعات نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۱، استفاده از رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای افزایش یافته و استفاده از موتورهای جستجو نیز کاهش یافته است. اخیرا، برنامه‌های پیام رسانی و سایر برنامه‌ها به نیروی اصلی ترافیک وب سایت تبدیل شده‌اند.

با این حال، در حالی که استفاده از موتورهای جستجو کاهش یافته است، به نظر نمی‌رسد که در پنج سال آینده وجود نداشته باشند. در عین که SEO به احتمال زیاد در پنج سال آینده حذف نمی‌شود، اما به طور مسلم تغییراتی در آن ایجاد می‌شود.

رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو در هم آمیخته‌اند.  SEO در پنج سال آینده حذف نخواهد شد زیرا شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو به احتمال زیاد با هم ادغام می‌شوند. فیس بوک قبلا این کار را آغاز کرده است. به این صورت که اعلام کرده‌است به طور متوسط روزانه بیش از ۱.۵ میلیارد جستجو انجام می‌دهند. توییتر نیز با مشارکت گوگل همین کار را انجام داده است.

در آینده رسانه‌های اجتماعی احتمالا به کاربران امکان می‌دهد محتوای کامل را در وب سایت خود ببینند و مستقیما از بستر رسانه‌های اجتماعی جستجو کنند. در حالی که سئو حذف نمی‌شود، اما باید تطبیقی با ابزارهای آن وجود داشته باشد. در نتیجه شاهد تغییرات آن خواهیم بود.

آینده سئو

 

موتورهای جستجو حتی رقابتی‌تر خواهند شد

امروزه موتورهای جستجو رقابتی هستند و معمولا فقط بهترین‌ها بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. با این حال، رقابت با تغییرات در SEO بسیار بیشتر خواهد شد. فقط بهترین موتورهای جستجو کاربران فعال خود را ایجاد می‌کند.

موتورهای جستجو عالی، قابلیت بارگذاری سریع و قابلیت نظارت و بررسی دیگر سایتها برای ارائه مطالب مفید و طبق نیاز مخاطب می‌توانند بهترین باشند و کاربران زیادی را به خود جلب نمایند. اگر یک موتور جستجو از این ویژگی‌ها برخوردار نباشد، کاربران زحمت استفاده از آن را نمی‌کشند.

در نتیجه بعد از درک اینکه سئو چیست و چه قابلیت‌هایی دارد، باید گفت که سئو در حال تکامل است و با گذشت زمان این روند تغییر و پیشرفت را ادامه خواهد داد. بنابراین، باید تطبیقی با تغییرات متداول وجود داشته باشد. یکی از جنبه‌های مهم تکامل موتورهای جستجو استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. رسانه‌های اجتماعی نقش اصلی را در جستجوها ایفا کنند.

در حالی که استفاده از سئو در آینده مشخص نیست، تغییرات انقلابی رخ خواهد داد. به سختی می‌توان پیش بینی کرد که در پنج سال آینده چه اتفاقی می‌افتد، اما تصور اینکه SEO از بین برود، امری محال تصور می‌شود.

 

موتورهای جستجو

 

تکنیک‌های بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو تنها اولین مرحله از روند بهبود رتبه‌بندی جستجوی یک سایت است. در واقع ارتقای رتبه سایت شامل استفاده از تکنیک‌های مختلف SEO برای بهینه سازی سایت برای جستجو است:

تحقیقات کلمات کلیدی

– تحقیقات کلمات کلیدی اغلب نقطه شروع سئو است و شامل بررسی کلمات کلیدی است که یک سایت قبلا برای آنها رتبه‌بندی کرده است، رقبا برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند و مشتریان بالقوه دیگر به دنبال چه کلمات کلیدی هستند.

شناسایی اصطلاحاتی که جستجوگران در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، جهت تعیین محتوای موجود و ایجاد محتوای جدید را مشخص می‌کند.

بازاریابی محتوا

– هنگامی‌که کلمات کلیدی بالقوه مشخص می‌شوند، بازاریابی محتوا مطرح می‌شود. این امر می‌تواند به روز رسانی محتوای موجود یا ایجاد قطعات محتوا کاملا جدید باشد. از آنجا که گوگل و سایر موتورهای جستجو بر محتوای با کیفیت بالا امتیاز می‌دهند، مهم است که در مورد محتوایی که در حال حاضر وجود دارد تحقیق کرده و محتوای مفیدی ایجاد کنید که تجربه کاربری مثبت را ارائه می‌دهد.

در نتیجه شانس رتبه‌بندی بالاتری در نتایج موتورهای جستجو خواهید داشت. یک محتوای خوب همچنین شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن در رسانه‌های اجتماعی و جذب پیوندها دارد.

 

تکنیک‌های بهینه سازی موتورهای جستجو

 

پیوند سازی

– از آنجا که پیوندهای وب سایت های خارجی (که در اصطلاح SEO به آنها “بک لینک” می‌گویند) یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی است، بدست آوردن بک لینک با کیفیت بالا یکی از اهرم‌های اصلی سئو است.

بهینه سازی درون صفحه

– علاوه بر عوامل خارج از صفحه مانند پیوندها، بهبود ساختار واقعی صفحه می‌تواند مزایای فو‌العاده‌ای برای سئو داشته باشد و عاملی است که کاملا در کنترل مدیر وب سایت است. تکنیک‌های متداول بهینه سازی روی صفحه عبارتند از:

بهینه سازی نشانی اینترنتی صفحه برای درج کلمات کلیدی

، به روز رسانی برچسب عنوان صفحه برای استفاده از اصطلاحات جستجوی مرتبط و استفاده از ویژگی alt برای توصیف تصاویر. به روزرسانی متا تگ‌های صفحه (مانند برچسب توضیحات متا) نیز می‌تواند مفید باشد. با این حال این برچسب‌ها تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی جستجو ندارند، اما می‌توانند نرخ کلیک SERP ها را افزایش دهند.

بهینه سازی معماری سایت

– پیوندهای خارجی تنها چیزی نیست که برای سئو اهمیت دارد، پیوندهای داخلی (پیوندهای درون وب سایت شخصی شما) نیز نقش مهمی‌در سئو دارند. بنابراین یک بهینه ساز موتور جستجو می‌تواند SEO سایت را با اطمینان از پیوند صفحات کلیدی و استفاده از متن مناسب و مرتبط در آن پیوندها برای کمک به بهبود ارتباط صفحه برای شرایط خاص، بهبود بخشد.

بهینه سازی معماری سایت

 

همچنین ایجاد نقشه سایت XML می‌تواند راه خوبی برای صفحات تو در تو و فروشگاه‌های آنلاین باشد تا به موتورهای جستجو در کشف و بارگذاری تمام صفحات سایت کمک کند. در این صورت مواردی که به درک شما از سوال سئو چیست کمک می‌کند، مفید بودن برای کاربران است. نقشه سایت و هر ابزاری که به کاربران کمک کند، سئو محسوب می‌شود.

نشانه گذاری محتوا

– یکی دیگر از استراتژی‌های SEO که متخصصان SEO از آن استفاده می‌کنند بهینه سازی نشانه گذاری معنایی وب سایت است. نشانه گذاری معنایی (مانند Schema.org) برای توصیف معنای محتوای موجود در یک صفحه استفاده می‌شود، مانند کمک به شناسایی نویسنده یک محتوا یا موضوع و نوع محتوای یک صفحه. استفاده از نشانه گذاری معنایی می‌تواند به نمایش بهتر انواع محتوا در صفحه نتایج جستجو کمک کند.

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۴۹