چک لیست تولید محتوا شامل چه مواردی است

چک لیست تولید محتوا شامل چه مواردی است

نمونه چک لیست تولید محتوا، یکی از مهم‌ترین چک لیست‌ها در بازاریابی محتوا است. یکی از دلایلی که ممکن است به نظر برسد محتوا به اندازه برخی دیگر از موارد متمرکز و شناخته شده بر فروش مهم نیست، این است که تمایل دارد در بالای مراحل فروش متمرکز شود. محتوا همان چیزی است که شما برای ایجاد رابطه استفاده می‌کنید، آگاهی از نام تجاری، افزایش فروش، جذب مخاطب و موارد دیگر. در نتیجه شما همیشه به یک چک لیست تولید محتوا احتیاج خواهید داشت.

استراتژی بازاریابی محتوا

وقتی صحبت از بازاریابی محتوایی به صورت دیجیتالی می‌شود، که تا حد زیادی به مشارکت طولانی مدت و رضایت مشتری کمک کند، با یک استراتژی محتوای محکم شروع می‌شود. بازاریابی محتوا همیشه جزو شیوه‌های موثر بازاریابی برای مشاغل با هر اندازه و یا هر نوع کارآفرینی بوده است. بنابراین، یک تیم بازاریابی قوی برای تولید محتوای بخش بازاریابی موثر به چه چیزی نیاز دارد؟

مصرف‌کنندگان ممکن است مانند گذشته به محصولات دسترسی نداشته باشند اما همچنان تصمیمات آنها با سرعت بیشتری گرفته می‌شود. به همین دلیل است که بازاریابان دیجیتال باید از رویکردی استفاده کنند که به آنها کمک می‌کند تا مصرف‌کنندگان را بفهمند و با آنها ارتباط محکمی برقرار کنند.

در این صورت شما به یک نمونه چک لیست تولید محتوا نیاز پیدا خواهید کرد. به این ترتیب این راهنما به شما کمک می‌کند تا در مرکز تمام فعالیت‌های بازاریابی محتوا خود قرار بگیرید.

بازاریابی محتوا

در این قسمت قبل از آن که بخواهیم نمونه چک لیست تولید محتوا را بررسی کنیم باید گفت که بازاریابی محتوا درباره چیست و چرا اهمیت دارد؟ ابتدا باید این حقیقت را روشن کنیم که بازاریابی محتوا در واقع فقط وبلاگ‌نویسی و به اشتراک‌گذاری متن و یا هر چیز قدیمی‌که فکر می‌کنید، نیست. برای اینکه این کار را به خوبی انجام دهید، باید یک برنامه کامل و منظمی را از نظر استراتژیک برای خود و یا تیم بازاریابی ایجاد نمایید.

بازاریابی محتوا برای بالابردن فروش مهم است، اما مشارکت موثر تنها زمانی ایجاد خواهد شد که مخاطبان خود را درگیر کنید. به عبارت دیگر شما می‌توانید از طریق وبلاگ‌ها و مقالات و یا هر راه ارتباطی، آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید و محتوای جامع و آموزنده‌ای را به اشخاص علاقه‌مند ارائه دهید، در نتیجه آنها تصمیم می‌گیرند که شما را همراهی کنند.

بنابراین، بر خلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی محتوا باید بر اساس ارائه چیزی به مخاطبان هدف شما است. این موضوع تا حدی به این دلیل است که محتوا و اطلاعات بسیار زیادی در محتوا وجود دارد که باید آن را به گونه‌ای در اختیار کاربران قرار دهید که آنها تصمیم بگیرند و برای خرید محصولات شما بازگردند.

برخی از مشکلات رایج بازاریابی محتوا

در اینجا برخی از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا که افراد هنگام اجرای استراتژی مدیریت محتوا مرتکب می‌شوند، آورده شده است:

سازماندهی ضعیف محتوا،

داشتن محتوای زیاد، داشتن محتوای نامربوط،

عدم وجود مدیران بازاریابی محتوا یا سازندگان ماهر،

توجه نکردن به نمونه چک لیست تولید محتوا،

توجه نکردن به اینکه محتوای شما چقدر با سئو سازگار است.

بهتر است یک مقاله وبلاگ فوق‌العاده و چند مقاله مفید و مرتبط به هم داشته باشید که به خوبی در یک استراتژی فروش و بخش اجتماعی ادغام شده باشند تا اینکه بسیاری از محتوای نامربوط یا نامرتب که بدون فکر به اشتراک گذاشته می‌شوند، داشته باشید.

بنابراین، یک استراتژی بازاریابی موفق چگونه است؟ طبق داده‌ها و تحقیقات صورت گرفته، موفق‌ترین بازاریابان محتوا دارای چند ویژگی مشترک هستند:

آنها یک استراتژی بازاریابی دقیق دارند که متعهد به رعایت آن هستند

آنها در مورد آنچه می‌توانند انجام دهند واقع بین هستند

محتوای آنها دارای مطالب مفید و در عین حال جذاب است

شروع تولید محتوا

نمونه چک لیست تولید محتوا به شما در آغاز راه طولانی و پر پیچ و خم تولید و سازماندهی محتوا کمک بزرگی می‌کند. بسیاری از مردم چک لیست‌ها را دوست دارند و همه بازاریابان عاشق محتوای ارزشمند هستند. به این ترتیب برای ایجاد محتوای با ارزش، چک لیست ضروری است. هر روز، چیزهای بیشتری برای مدیریت و آموزش و یادگیری وجود دارد.

استفاده از چک لیست‎های ساده برای هر روش پیچیده و معمولی، می‌تواند بر میزان موفقیت کلی تأثیر بگذارد. در نتیجه جادوی چک لیست را فراموش نکنید. نمونه چک لیست تولید محتوا که در ادامه گفته می‌شود، می‌تواند یکی از مهم‌ترین چک لیست‌های یک بازاریاب محتوا باشد.

استراتژی محتوا عالی، حدس و گمان را از اجرا خارج می‌کند تا محتوای خلاق شکوفا شود. چک لیست برای سازندگان محتوای دیجیتال و تیم‌های بازاریابی طراحی شده است. محتوای ارزشمند را با استفاده از پنج معیار تعریف می‌کند:

قابل یافتن، خواندنی، قابل درک است، قابل اجرا، قابل اشتراک گذاری.

بازاریابی محتوا و چک لیست‌ها

قبل از شروع به استفاده از این نمونه چک لیست تولید محتوا، مهم است که نحوه استفاده از آن را درک کنید. اولین کار این است که محیط و لوازم لازم را فراهم کنید. در بازاریابی محتوا، مدیران شما ممکن است افرادی باشند که می‌توانند در منابع شما تغییر ایجاد کنند، بر سیاست شرکت شما در قبال رسانه‌های اجتماعی تأثیر بگذارند یا صدای برند شما شوند.

با آموزش مدیران در مورد چالش‌های بازاریابی محتوا که تیم شما با آن روبرو است و ارائه راه حل، شما فرصتی برای ایجاد تغییر خواهید داشت. در این صورت خواهید توانست که چک لیست خود را ایجاد کنید. با این حال چک لیست داخلی شرکت مشخص می‌کند که چه اتفاقی باید بیفتد تا خوانندگان به محتوای شرکت علاقه‌مند شوند. همچنان که باید توجه نمایید که تنها بخشی از فرایند را می‌توانید کنترل نمایید.

برای استفاده صحیح از نمونه چک لیست تولید محتوا، همه اعضای تیم استراتژی محتوا دیجیتال باید در این جهت همکاری کنند و در صورت لزوم تغییرات را ایجاد کنند. در این حالت اگر اعضای تیم چک لیست‌های متفاوتی دارند، آنها را برای حداکثر کردن اثربخشی، ترکیب کنید.

 

نمونه‌ای از چک لیست محتوا با‌ارزش

همه ما می‌خواهیم مطالب ما درخشان و جذاب باشد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما به چیزی نیاز داریم که بتواند به خوبی ما را راهنمایی کند. به همین دلیل است که باید نمونه چک لیست تولید محتوا با ارزش ایجاد کنید، که به بازاریابان تیم شما کمک کند تا محتوای ارزشمندی را به خوانندگان ارائه دهید.

محتوای قابل یافتن:

هنگام ایجاد محتوا، به یاد داشته باشید که احتمالا آنها باید محتوا شما را پیدا کنند. مگر اینکه این محتوا مستقیما برای کاربران ارسال شود. با اینحال حتی اگر به کاربران ارسال هم شود، ممکن است یا به محض دیده شدن پاک شود یا به طور کلی نادیده گرفته شود. در نتیجه مطمئن شوید که از دستورالعمل‌های SEO برای نوشتن یا ایجاد محتوای قابل جستجو استفاده می‌کنید.

توجه داشته باشید که در این مراحل فرض بر این است که شما کلمه کلیدی مورد انتظار جستجو و بیشتر استفاده شده که براساس اهداف و تحقیقات کاربران انتخاب شده است، را به کار برده‌اید.

برای متن صفحات وب

عنوان، کلمات کلیدی و برچسب توضیحات را طوری ایجاد کنید که مطابق تحقیقات کلمات کلیدی شما، محتوای صفحه را توصیف کند. پیوندهایی به سایر صفحات سایت اضافه کنید تا ارزش محتوایی را که ربات موتورهای جستجو به صفحات شما اختصاص می‌دهند افزایش دهند.

برای تصاویر

توجه کنید که برچسب‌های alt را در عکس‌ها و سایر تصاویر خود قرار دهید تا در جستجوهای تصویر ظاهر شوند. متن همراه تصویر موجود در محتوا باید بتواند تصویر را توضیح دهید. در نتیجه این نکات را در نمونه چک لیست تولید محتوا قرار دهید تا همه موارد سئو را رعایت کرده باشید.

برای ویدئو

برای ویدئو نیز خواهید توانست ویدیوی خود را در یوتیوب یا فیس بوک منتشر کنید تا احتمال دیده شدن آن افزایش یابد. ما از استفاده از YouTube را پیشنهاد می‌دهیم. به این دلیل که به شما امکان می‌دهد تعداد بازدیدها را به طور دقیق شمارش کنید و آنها را بررسی نمایید.

با این حال از هر پلتفرمی‌که استفاده می‌کنید، محتوا را برچسب‌گذاری کنید تا توسط مخاطب هدف شما به راحتی در دسترس واقع شود. به این صورت که بایستی کلمات کلیدی احتمالی را در عنوان خود قرار دهید. همچنین یک خلاصه دقیق و غنی از کلمات کلیدی ارائه دهید.

برای صدا

برای صدا نیز خواهید توانست در قالب‌های مختلف مانند MP3، WAV و WIFF ایجاد و آماده سازی کنید تا در دسترس مخاطبان مختلف قرار گیرد. با این حال اگر مشتری احتمالی قالب مورد نیاز برای گوش دادن به فایل صوتی را نداشته باشد، هدف شما از ایجاد و توزیع محتوا محدود شده است. در نتیجه سعی کنید همه قالب‌های صوتی را پوشش داده‌باشید.

یک خلاصه و عنوان دقیق ایجاد کنید تا محتوا را در محل بارگیری صدا، قرار دهید. هر کلیپ صوتی را در یک صفحه محتوای مربوط قرار دهید تا متن و صدا با نشان دادن محتوای مناسب به موتورهای جستجو، در اصول SEO به درستی و در جای خود نمایش داده‌شوند.

 

برای مطالب کلی محتوا

نمونه چک لیست تولید محتوا برای مطالب متنی در حالی است که یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید رعایت شود. به این صورت که بعد از اینکه کاربران محتوای شما را پیدا کردند، آیا آن را قابل خواندن می‌دانند؟ یا از محتوای شما بدون خواندن آن عبور می‌کنند؟ در نتیجه اصلی‌ترین بخش بازاریابی و تولید محتوا است.

هنگام در نظر گرفتن خوانایی مطالب، به یاد داشته باشید که کاربران تا زمانی که محتوای مورد نیاز خود را پیدا نکنند، به جستجوی خود ادامه می‌دهند. در نتیجه هر مقاله باید به گونه‌ای تنظیم شود که به وقت شخص احترام بگذارد. بنابراین، در خصوص نمونه چک لیست تولید محتوا می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • سبک نوشتن هرمی وارونه: مهمترین حقایق باید در ابتدای متن باشد. برای مثال، تصویر بالاتر به این دلیل که زودتر به دید خواننده می‌رسد باید مهم‌تر و البته جذاب‌تر باشد.
  • تکه تکه کردن: پاراگراف‌ها را کوتاه بنویسید. به این صورت که از قاعده سه پیروی کنید. به این ترتیب سعی کنید بیش از سه جمله در یک پاراگراف و بیش از سه پاراگراف تحت یک عنوان نباشد.
  • لیست‌های شماره‌گذاری شده: وقتی افراد می‌خواهند سریع اطلاعات را دریافت کنند، لیست‌ها و موارد مشخص‌شده و مجزا مفید هستند.
  • زبان ثابت: از سردرگم کردن خوانندگان خود اجتناب کنید. به عنوان مثال، در یک صفحه مدام به کسب و کار، شرکت یا موسسه خود اشاره نکنید و اگر از نام خود استفاده کنید و از عبارت “ما” استفاده نکنید. سعی کنید سبک متن در تمام طول مقاله یکسان و قابل فهم باشد.

چک لیست بازاریابی

بازاریابی محتوا یکی از کارآمدترین استراتژی‌ها برای تولید محتوای ارزشمند، افزایش ترافیک ارگانیک، جذب مشتریان بیشتر و تعامل با مخاطبان است. بهترین راه برای اطمینان از اینکه همه وظایف بازاریابی محتوا را با موفقیت انجام می‌دهید این است که از یک نمونه چک لیست تولید محتوا پیروی کنید.

بازاریابی و تهیه چک لیست برای تیم تولید محتوا

این چک لیست شامل همه وظایف مهمی است که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که از تمام مزایایی که بازاریابی محتوا می‌تواند برای تجارت شما ارائه دهد، نهایت استفاده را ببرید. یک چک لیست بازاریابی محتوا برای پیگیری و بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی محتوا را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

  • درک کنید که بازاریابی محتوا چیست.
  • مخاطبان خود را بشناسید.
  • یک استراتژی بازاریابی محتوا در سطح کلی ایجاد کنید.
  • ایده‌های موضوع محتوا را بیابید.
  • یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید.
  • ایجاد محتوا (صفحات اصلی، مقالات ثابت سایت، صفحات قابل پیوند).
  • بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو.
  • محتوای خود را تبلیغ کنید.
  • نحوه استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوا را بیاموزید.
  • عملکرد کمپین‌های بازاریابی محتوایی خود را تجزیه و تحلیل و نظارت کنید.

درک کنید که بازاریابی محتوا چیست

اولین مورد در نمونه چک لیست تولید محتوا شما این است که مطمئن شوید که درک روشنی از بازاریابی محتوا و دلیل اهمیت آن برای موفقیت کمپین بازاریابی دیجیتال دارید. بازاریابی محتوا فرایند بازاریابی دیجیتال است که مسئول ایجاد، انتشار و تبلیغ نوع مناسب محتوا برای مخاطبان مناسب است.

بازاریابی محتوا چیست؟

چرخه بازاریابی محتوا دارای ۵ مرحله اصلی است:

تحقیقات بازار (مخاطبان خود را مشخص کنید)،

یافتن ایده‌های محتوا برای برآوردن هدف مخاطبان شما،

ایجاد محتوای بهینه شده با کیفیت بالا،

تبلیغ محتوا با استفاده از کانال‌های مناسب،

تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی عملکرد کمپین‌های بازاریابی محتوایی خود.

بازاریابی محتوا مهم است زیرا یک راه عالی برای افزایش دید وب سایت و آگاهی از نام تجاری است. همچنین برای پشتیبانی مشتری و ایجاد یک تجارت آنلاین مفید است.

مخاطبان خود را بشناسید

همانطور که در بالا ذکر شد برای تهیه نمونه چک لیست تولید محتوا باید بدانید که بازاریابی محتوا در مورد ایجاد محتوا برای مخاطبان درست و مناسب است. بنابراین، اولین قدم قابل اجرا این است که تحقیقات بازار خود را انجام داده و مخاطبان هدف خود را بشناسید. در نتیجه تا جایی که می‌توانید درباره مخاطبان خود اطلاعات کسب کنید.

در پایان تحقیقات، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

آنها دوست دارند چه نوع مطالبی بخوانند؟

چه نوع سوالاتی دارند؟

از کدام کانال‌ها برای یافتن پاسخ استفاده می‌کنند؟

چه محصولاتی می‌تواند مشکلات آنها را حل کند؟

سپس باید مشخصات جمعیتی آنها (سن، جنسیت، مکان، زبان، سطح تحصیلات، سابقه قومی) را تجزیه و تحلیل کرده و شخصیت‌های مختلف مشتری ایجاد کنید.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا در سطح کلی

قبل از وارد شدن به فرایند یافتن نوع محتوا و موضوعات، ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای سطح کلی بسیار مهم است. استراتژی شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

اهداف کلی و مورد نظر شما (بازدیدهای بیشتر، فروش بیشتر، آگاهی از نام تجاری و غیره) چیست؟

از ابزارهای بازاریابی محتوا (Google Analytics، SEMRUSH و غیره) برای انجام تحقیقات استفاده کنید

از چه ابزارهایی برای ایجاد محتوا استفاده کنید (Google Docs، Word و غیره)

هر چند وقت یکبار محتوای جدید منتشر می‌کنید

چگونه می‌توان میزان اثربخشی کمپین‌های خود را اندازه گیری کرد

برای چه کانالهایی باید محتوا ایجاد کنید

چه نوع محتوا (متن، ویدئو، صدا) را باید تهیه کنید

از چه ابزارهایی برای تبلیغ محتوا استفاده کنید

چه کسی می‌تواند در ایجاد محتوا به شما کمک کند (نویسندگان مستقل، افراد تیم شما و غیره).

تهیه نمونه چک لیست تولید محتوا و فکر کردن در مورد این اطلاعات از قبل از شروع فرآیند تولید محتوا، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی بسیار به شما کمک می‌کند.

 

مورد بعدی در نمونه چک لیست تولید محتوا این است که با فرایند یافتن موضوعات و کلمات کلیدی مورد نظر با محتوای خود آشنا شوید. یکی از اهداف اصلی بازاریابی محتوا ایجاد نوع مناسب محتوا برای مخاطبان مناسب است. اگر بدون هدف شروع به ایجاد محتوا کنید، وقت و پول خود را هدر می‌دهید.

وقتی به نوع مناسب محتوا اشاره می‌شود، اساسا منظور این است که:

محتوایی که مخاطبان شما می‌خواهند از آن استفاده کنند،

محتوایی که می‌تواند پتانسیل شما را برای رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو افزایش دهد،

محتوایی که می‌تواند پتانسیل‌های بیشتری برای تجارت شما ایجاد کند.

برای حذف این مورد از چک لیست خود، باید لیستی از کلمات کلیدی که می‌توانید با انواع مختلف آن محتوا ایجاد کنید را تهیه نمایید. همچنین باید روشی را دنبال کنید که ایده‌های موضوعی مربوط به محتوا را در خود جای دهد.

ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا

پس از انجام کلیه بررسی‌های فوق در نمونه چک لیست تولید محتوا، گام بعدی ایجاد یک برنامه بازاریابی دقیق محتوا است. برخلاف استراتژی بازاریابی محتوا که یک برنامه کلی است، این مرحله باید یک برنامه اجرایی با حداکثر جزئیات باشد.

 

آنچه مهم است داشتن اطلاعات مناسب در برنامه و داشتن حداقل جزئیات که عبارتند از:

  • زمان انتشار یک محتوا و در چه کانالی (به عنوان مثال وب سایت، و غیره)،
  • عنوان واقعی مورد استفاده (عنوان پست وبلاگ، عنوان پست فیس بوک، عنوان ویدیوی YouTube و غیره)،
  • مقدار محتوا را مشخص کنید (از نظر کلمات)،
  • مشخص کنید که آیا محتوا یک صفحه و یا یک ستون، بخشی از یک دسته موضوعی یا یک مقاله مجزا خواهد بود،
  • کلمات کلیدی موردنظر خود، کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی LSI را که در متن استفاده می‌کنید، به وضوح مشخص کنید،
  • مشخص کنید چه کسی محتوا را می نویسد،
  • نحوه تبلیغ محتوای خاص را مشخص کنید،
  • زمان بازبینی عملکرد و زمان به روز رسانی محتوا را بررسی کنید.

تهیه همه اطلاعات فوق از قبل، روند تولید محتوا را به طرز چشمگیری تسریع می‌کند.

ایجاد محتوا (صفحات اصلی، مقالات ثابت، صفحات قابل پیوند)

در مورد ایجاد محتوا، در نمونه چک لیست تولید محتوا خود باید مطمئن شوید که:

  • شما درک روشنی از صفحه ستون، دسته‌های محتوا و نحوه استفاده از هر نوع و مقدار آن را دارید.
  • می‌دانید محتوای ثابت چیست و چرا مهم است.
  • تکنیک‌های مختلفی را که می‌توانید برای ایجاد صفحات دارای پیوند استفاده کنید، می‌شناسید.

وب‌سایت‌های موفق آنهایی هستند که موفق به تولید مقدار زیادی محتوای عالی می‌شوند.

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو

تکنیک های SEO در صفحه، یک بررسی مهم در نمونه چک لیست تولید محتوا است. قبل از انتشار باید از بهینه‌سازی SEO آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

برخی از بررسی‌های ضروری برای انجام بهینه‌سازی عبارتند از:

عنوان پست خود را بهینه کنید و مطمئن شوید که آنها کلمات کلیدی مورد نظر شما را شامل می‌شوند.

بررسی کنید که عنوان پست شما منحصر به فرد است و با عناوینی که قبلا در صفحه اول Google ظاهر شده‌اند یکسان نیست.

مطمئن شوید که آدرس اینترنتی شما کوتاه است و شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما است.

و در آخر چک لیست SEO را برای آن رعایت کنید.

محتوای خود را تبلیغ کنید

این آخرین مرحله در فرآیند بازاریابی محتوا است. بدون تبلیغ صحیح محتوای خود، شانس خود را برای به دست آوردن هرگونه بازدهی از آن به حداقل می‌رسانید.

برای اینکه صفحه‌ای در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد، به بک لینک از وب‌سایت‌های دیگر نیاز دارد.

برای اینکه یک پست در رسانه‌های اجتماعی گسترده شود به فراد اینفلوئنسر نیاز دارد.

برای اینکه یک پست منجر به فروش شود، باید به دید مخاطبان مناسب خود برسد.

نحوه استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوا را بیاموزید

بازاریابی محتوا فرایندی است که بدون استفاده از ابزارها با موفقیت اجرا نمی‌شود. در خصوص نمونه چک لیست تولید محتوا در این مرحله باید گفت که شما به ابزارهایی برای یافتن موضوعات مورد نظر، ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهایی برای اندازه‌گیری اثربخشی بازاریابی محتوایی خود نیاز دارید.

بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که دانش لازم را برای کار با ابزارهای دلخواه خود برای اجرای کمپین‌های موفق بازاریابی محتوا کسب کرده اید.

 

ابزارهایی که می‌توانند به شما در بازاریابی محتوا کمک کنند عبارتند از:

SEMRUSH: تحقیقات موضوع و کلمات کلیدی

Google Analytics: نظارت بر عملکرد محتوای شما

Google Trends: تحقیق موضوعی

Google Data Studio: گزارش و تجزیه و تحلیل

و غیره.

عملکرد بازاریابی محتوایی خود را تجزیه و تحلیل کنید

انتشار محتوا با این امید که نتایج مورد انتظار را تولید کند کافی نیست. شما باید دائما بر عملکرد اقدامات خود با استفاده از معیارهای مختلف نظارت داشته باشید. متداول‌ترین معیارهای اندازه‌گیری برای نظارت عبارتند از:

تعداد نمایش صفحات،

نرخ بازدید (برای محتوای وب سایت)،

تعداد ثبت‌نام‌ها،

تعداد فروش،

تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری ها و نظرات،

تعداد نمایش ویدیو،

و غیره.

تحلیل عملکرد بازاریابی محتوا

به این صورت شما یک نمونه چک لیست تولید محتوا برای تیم خود ایجاد کرده‌اید که قرار است با رعایت این چک لیست، بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۳۴