برد کرامب چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد بردکرامب

کاربرد بردکرامب ، به این صورت است که به شما جهت می‌دهد و دقیقا نشان می‌دهد که در یک وب سایت کجا هستید. در نتیجه موقعیت کاربر را در یک سایت نشان می‌دهد. این اصطلاح برگرفته از افسانه هانسل و گرتل است که در آن شخصیت‌های اصلی دنباله‌ای از بردکرامب ایجاد می‌کنند تا به خانه خود بازگردند. همانطور که در افسانه‌ها وجود دارد، بازدیدکنندگان باید موقعیت خود را در ساختار سلسله مراتبی سایت بدانند.

 

Breadcrumb چیست؟

 

Breadcrumbs یک کمک ثانویه است که به کاربران کمک می‌کند به راحتی رابطه بین موقعیت مکانی خود در یک صفحه (مانند صفحه محصولات) و صفحات سطح بالاتر (به عنوان مثال صفحه دسته کلی کربوط به محصول) را درک کنند. این اصطلاح از داستان هانسل و گرتل گرفته شده است، جایی که بچه‌ها برای ردیابی راه بازگشت خود، علائم و چیزی شبیه آرد می‌ریختند.

کاربرد بردکرامب، این است که اگر به صفحه‌ای رسیدید که نمی‌خواهید در آن باشید، می‌توانید به راحتی راه برگشت خود را پیدا کنید یا یک یا دو قدم به عقب برگردید و از نو شروع کنید. Breadcrumb یک عنصر منحصرا فقط برای وب سایت نیست. مایکروسافت Breadcrumbs را در ویندوز ویستا معرفی کرد و از آن زمان به بعد در هر نسخه ویندوز وجود دارد و یک ویژگی عالی ثابت برای آن است.

هنگامی‌که با عبارت “breadcrumb website” یا “breadcrumb trail” مواجه می‌شوید، در مورد یک سیستم جهت‌یابی ثانویه یک وب سایت یا اپلیکیشن است. این سیستم فرعی، به کاربران اجازه می‌دهد هنگام مرور وب سایت یا استفاده از برنامه، مسیر خود را ردیابی کنند. معمولا می‌تواند آن را در زیر نوار آدرس سایت اصلی پیدا کند و در واقع شبیه یک نوار کاربردی دیگر است.

 

کاربرد بردکرامب

بردکرامب از نظر سئو

 

از نظرSEO ، بردکرامب عمدتا به تجربه کاربر کمک می‌کند. به عبارتی این کار مرور صفحات سایت را برای بازدیدکنندگان آسان‌تر و تخصصی‌تر می‌کند و باعث می‌شود آنها بیشتر در وب سایت بمانند و صفحات بیشتری را مشاهده کنند. در نتیجه، نرخ بازدید از سایت، افزایش می‌یابد، که در نهایت برای SEO مفید است.

 

سئو و بردکرامب

 

ایجاد  Breadcrumb در معماری یک صفحه وب می‌تواند به جستجوی Google کمک کند تا محتوا را شناسایی کرده و با عبارت جستجو بهتر مطابقت داشته باشد. در حالی که بسیاری از جستجوها می‌توانند به تعداد بسیار زیادی از صفحات منتهی شوند، این بردکرامب است که می‌تواند محتوای یک صفحه وب را دسته‌بندی کرده و به  Google نشان دهد که کدام یک برای زمینه جستجو معین بهترین است.

به طور خلاصه، استفاده از بردکرامب به منظور کمک به کاربران در درک ساختار وب سایتی است که آنها مطالعه و بررسی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که در کجای سایت قرار بگیرند. در عین حال، برای رتبه‌بندی SEO مفید است.

 

چرا ما به  Breadcrumb نیاز داریم؟

 

نیاز ما به بردکرامب دلیلی تکاملی دارد. به عبارت دیگر پیتر پیرولی شباهت‌های جالبی بین نحوه علوفه‌گیری حیوانات برای غذا و نحوه جستجوی اطلاعات مفید از سوی انسان را بیان می‌کند.

به طور ذاتی، همه ما برای یافتن اطلاعات انرژی صرف می‌کنیم. نحوه جستجوی اطلاعات در اینترنت را در نظر بگیرید. شما موضوعی را جستجو می‌کنید و موتور جستجو نتایج زیادی را ارائه می‌دهد. شما این وب‌سایت‌های گسترده را اسکن و بررسی می‌کنید.

در این حالت اگر نشانه‌هایی از SEO، متا و غیره احساس نکیند به خواندن ادامه نخواهید داد. در نتیجه وب‌سایتی را پیدا خواهید کرد که اطلاعاتی را که در پی آن هستید را به شما ارائه می‌دهد.

به این ترتیب در یک وب سایت، در صورت وجود مسیرهای متعدد و داشتن دسته‌بندی‌های متفاوت، بهتر است کاربران بتوانند مسیری را که به خواسته آنها منتهی می‌شود را به وضوح مشخص کنند. بدون آن، آنها ممکن است سردرگم شوند و از وب سایت خارج شوند.

 

چرا ما به  Breadcrumb نیاز داریم؟

انواع بردکرامب در طراحی وب سایت

 

Breadcrumbs بر اساس مکان یا سلسله مراتب طراحی شده است. به عبارت دیگر کاربرد بردکرامب این است که بر اساس موقعیت مکانی، به کاربر کمک می‌کند تا از صفحه‌ای که در آن قرار دارد به دسته وسیع‌تری و دیگر دسته‌بندی‌ها برود. فردی را در نظر بگیرید که در گوگل به دنبال یک جفت کفش مردانه ورزشی است، نتیجه جستجو را پیدا می‌کند و در یکی از صفحات محصول شما قرار می‌گیرد.

آنها آنچه را که می‌بینند دوست ندارند و می‌خواهند گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کنند. چگونه شخص به صفحه دسته اصلی (کفش مردانه) یا صفحه زیر گروه (کفش مردانه-کفش ورزشی) باز می‌گردد؟ در این صورت با بردکرامب مبتنی بر سلسله مراتب، کاربر می‌تواند به راحتی ببیند که در کدام قسمت سایت شما قرار دارد و به راحتی از صفحات دیگر دیدن می‌کند. در ادامه برخی از انواع بردکرامب را ذکر شده است:

بردکرامب بر اساس زمان و تاریخ:

این مورد، همان دکمه بازگشت مرورگر را شامل می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهند به یکی از صفحات قبلی که بازدید کرده است، بازگردد. هنگامی‌که کاربر پس از اعمال چندین فیلتر در صفحه دسته‌بندی‌ها، به صفحه محصول رسیده است، می‌تواند مفید باشد. با بردکرامب مبتنی بر مسیر، کاربر می‌تواند به سرعت به یکی از صفحات قبلی در جستجو خود منتقل شوند، در حالی که همه انتخاب‌ها و فیلترهای اعمال شده، تغییر نکرده است.

با این حال، متداول‌ترین کاربرد این نوع از بردکرامب مبتنی بر مسیر، استفاده از پیوند بازگشت به نتایج است.

بردکرامب بر اساس ویژگی:

بردکرامب مبتنی بر ویژگی به سادگی ویژگی‌هایی را که کاربر در یک صفحه انتخاب کرده است به شما نشان می‌دهد. چنین بردکرامب در صفحات دسته تجارت الکترونیکی که توسط اکثر سیستم عامل‌های تجارت الکترونیک ارائه می‌شود کاربرد دارد. جایی که کاربران می‌توانند ویژگی‌ها را برای فیلتر کردن نتایج جستجو انتخاب کنند.

 

بردکرامب بر اساس ویژگی

بر اساس موقعیت مکانی و مسیر:

 

بردکرامب مبتنی بر مکان، نمایانگر ساختار یک سایت است. این نوع از بردکرامب‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا سلسله مراتب سایت شما را درک کرده و در صفحات منتقل شوند، که دارای چندین سطح (معمولا بیش از دو سطح) است. این نوع بردکرامب برای بازدیدکنندگانی که از منبعی غیر از وارد کردن سایت وارد می‌شوند (به عنوان مثال نتایج موتورهای جستجو) بسیار مفید است.

۵ مزیت برای بردکرامب

 

در ابتدا به عنوان یک ابزار وب‌سایت‌ها ساده در نظر گرفته می‌شد. امروزه Breadcrumb بر بسیاری از جنبه‌های تجربه کاربر آنلاین تأثیر گذاشته است.

 

تشویق خواننده

 

خواننده را به خواندن و جستجو در وب‌سایت مورد نظر تشویق می‌کند و از گزاف گویی پرهیز می‌کند. اگر کاربر به صفحه‌ای از محصول برسد که علاقه‌ای به آن ندارد، یا باز می‌گردد یا به صفحه دسته‌بندی باز می‌گردد تا مجدد به جستجو ادامه دهد. بردکرامب کاربر را تشویق می‌کند که از نو شروع کند و به نتیجه دلخواه خود برسد.

 

سرعت در جستجو

 

در تحقیقی که انجام شده است، مشخص شد کاربرانی که از Breadcrumb  استفاده کرده‌اند، کارهایشان را بسیار سریعتر از کاربرانی که از Breadcrumb استفاده نمی‌کنند، انجام می‌دهند. استفاده از بردکرامب و کاربرد بردکرامب در اینجا به این صورت است که برای کاربرانی که روزانه در ساعات زیادی از اینترنت استفاده می‌کنند (حتی در شبکه‌های داخلی مانند یک سازمان) می‌تواند بهره‌وری و صرفه‌جویی در زمان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

قابلیت یافتن وب سایت شما را بهبود می‌بخشد. با قابلیت‌هایی جهت‌یابی آسان و یافتن آنچه کاربران به دنبال آن هستند، کاربرد بردکرامب می‌تواند به بهبود یافتن وب سایت کمک کند.

 

بردکرامب و سئو

 

بردکرامب مزایای SEO را ارائه می‌دهد. گوگل اعلام کرده است که این قابلیت را برای نتایج جستجو جایگزین روش‌های قبلی می‌کند. این امر در حال حاضر برای دستگاه‌های تلفن همراه اجرا شده است و در آینده برای دسکتاپ نیز اجرا شود.

گوگل معتقد است که استفاده از بردکرامب به بهبود جستجو کمک می‌کند و پیوندهای کوچک را به کاربران نشان می‌دهد که با کلیک روی نتیجه جستجو، می‌بینند که دقیقا به کدام صفحه منتقل می‌شوند. در این صورت به موتورهای جستجو توضیح می‌دهید که صفحات شما در مورد چیست و از مزایای سئو برخوردار می‌شوید.

 

دلیل خوبی برای عدم استفاده از آنها وجود ندارد.

 

بردکرامب هرگز در جستجوی کاربر مشکلی ایجاد نمی‌کند. کاربران فقط در ۳۰ درصد مواقع به بردکرامب توجه می‌کنند. در هر حالت به آنها در جستجو کمک می‌کند و حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنند هم هیچ آسیبی نخواهند دید و حتی سرعت کار آنها بالاتر خواهد رفت.

فضای بسیار کمی را در صفحه اشغال می‌کنند، بنابراین نمی‌تواند دلیلی باشد که شما تصمیم بگیرید از کاربرد بردکرامب استفاده نکنید.

 

بردکرامب به کاهش اضطراب کاربران کمک می‌کند.

 

بردکرامب می‌تواند با نشان دادن کل مسیر یک فرایند، سردگمی کاربر را در مورد آنچه قصد جستجو دارد را کاهش دهد. به عنوان مثال، راه‌اندازی حساب در یک سایت چند مرحله دارد. کاربرد بردکرامب در اینحا به این صورت است که با استفاده از آن، به کاربر دقیقا نشان می‌دهد چند مرحله در این فرآیند وجود دارد و اجازه می‌دهد در هر مرحله، به مراحل قبلی بازگردد.

این مزیت به کاربر احساس تعهد (زمان و تلاش) مورد نیاز برای راه‌اندازی حساب کاربری و فرایند جستجو را می‌دهد. به محض اینکه کسی جستجو و فعالیت خود را آغاز کرد، چنین نشانه‌های بصری می‌تواند به عنوان یک انگیزه قوی برای پایان روند کار عمل کند.

 

روش‌های عالی برای استفاده از بردکرامب

 

به طور معمول، بردکرامب در یک خط افقی ظاهر می‌شود که مسیر را از بالاترین سطح صفحه (صفحه اصلی) تا صفحه فعلی که کاربر در آن است را نشان می‌دهد. در زیر لیستی از ۱۰ شیوه عالی وجود دارد که برخی از آنها توسط افراد متخصص، توصیه می‌شود.

همیشه کل مسیر را نشان دهید: به کاربران همه آنچه می‌خواهند بدانند را ارائه دهید. یک مسیر خوب بردکرامب مانند یک دید کلی عمل می‌کند که کاربر را بر کار مورد نظر متمرکز می‌کند.

با صفحه اصلی شروع کنید: وقتی مسیرها نشان داده می‌شوند، می‌توانند بهتر کار کنند. به عبارتی گنجاندن صفحه اصلی در دنباله مانند یک لنگر قوی عمل می‌کند و حس جهت‌گیری قوی به کاربران می‌دهد.

بردکرامب را در بالا قرار دهید: نوارهای جهت‌گیری معمولا در بالای وب سایت قرار می‌گیرند. از آنجا که Breadcrumbs به عنوان یک کمک برای کاربران عمل می‌کند، باید در بالای محتوا قرار گیرد. تحقیقات نشان داده است که کاربران انتظار دارند که در بالای صفحه بردکرامب وجود داشته باشد.

بیش از حد پیوند ندهید: برای کاربر گیج کننده است که هر صفحه به هم پیوند داده شود.

 

روش‌های استفاده از بردکرامب

 

از Breadcrumbs در صفحه اصلی استفاده نکنید: صفحه اصلی جایی است که سفر جستجو کاربر شروع می‌شود، منطقی نیست که بردکرامب در صفحه اصلی شما نمایش داده شود.

استفاده از عنوانهای کامل صفحه در بردکرامب: منطقی است که عناوین صفحه کامل را در بردکرامب قرار دهید تا کاربران دقیقا بدانند که هر یک از لینکها به کجا منتهی می‌شوند. اما به دلیل عنوان صفحات طولانی یا دلایل دیگر صفحه، بهتر است عباراتی مانند “شما اینجا هستید” را حذف کنید تا فضا را برای عناصر مهم‌تری که خود عناوین صفحات هستند خالی کنید.

 

مشکلات Breadcrumb

 

توضیح این مورد بسیار سخت است. به این دلیل که بردکرامب در بیشتر مواقع بی ضرر است. اما یک هشدار وجود دارد. اگر سایت شما فقط چند صفحه دارد، بدون سطوح سلسله مراتبی زیاد، ممکن است بردکرامب مفید نباشد. استفاده از بردکرامب در این موارد برای خواننده غیر ضروری و به گاهی ممکن است که گیج کننده باشد.

حتی پس از بیش از یک دهه استفاده از بردکرامب‌ها، هنوز چندان به عنوان بهترین عمل شناخته نمی‌شود. در این حالت دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد که برخی از آنها رد ادامه آورده شده است:

 

مشکلات Breadcrumb

بردکرامب‌ها و دلیل استفاده از آنها

 

بسیاری از افراد هنوز مطمئن نیستند که آیا ارزش تلاش را دارد یا خیر. این اعتقاد وجود دارد که بردکرامب تنها در صورتی ضروری است که معماری اطلاعات سایت شما پیچیده و دارای دسته‌بندی‌های متفاوت و زیادی باشد. برای این که کاربران بتوانند به راحتی در وب سایت شما به صفحات مختلف آن بروند، و بدانند که کجا هستند، می‌تواند مفید واقع شود.

فایده سئو ندارد. از آنجا که بردکرامب باید بر اساس سابقه کاربر باشد، ربات‌های موتور جستجو هرگز آن را نخواهند دید و هیچ مزایای سئو ندارند.

برای همه مفید و ضروری نیست. به عبارت دیگر بسیاری از کاربران مستقیما از طریق موتورهای جستجو به صفحات داخل سایت می‌رسند. برای چنین کاربرانی، یک مسیر مبتنی بر زمان و مکان قرارگیری هیچ فایده‌ای ندارد.

به طور کلی مشکل از معماری اشتباه برای اطلاعات سایت ناشی می‌شود. اگر کاربران نتوانند ساده‌ترین مسیر را به یک صفحه و نتایج جستجو دلخواه خود شناسایی کنند، ممکن است سرمایه‌گذاری در بهینه سازی معماری سایت بهتر از استفاده از بردکرامب باشد. در نتیجه بهینه سازی درست سایت و چیدمان اطلاعات آن نسبت به کاربرد بردکرامب الویت دارد.

 

مسائل مربوط به بردکرامب

 

برای سایت‌های سلسله مراتبی و دارای دسته‌بندی مانند بیشتر وب سایت‌های تجارت الکترونیک عصر جدید و فروشگاه‌های آنلاین، هر محصول ممکن است به چند دسته خاص و متفاوت تعلق داشته باشد.

برای صفحه محصول، یک راه معقول این است که تحلیل کنید که کدام نوع بردکرامب برای نمایش، مناسب‌تر است. در نتیجه ساده‌ترین و پرکاربردترین نوع بردکرامب را انتخاب و ایجاد کنید.

اگر صفحه دسته بندی شما به کاربران اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های محصول را انتخاب کنند، داشتن مناسب‌ترین بردکرامب و گزینه بازگشت به نتایج (مسیر تاریخی) در صفحه محصول شما مفید خواهد بود.

برای کاربرانی که این فیلتر سازی را پشت سر گذاشته‌اند، به صفحه محصول رسیده‌اند، از محصول و نتیجه راضی نیستند و می‌خواهند محصول دیگری را بررسی کنند که با ویژگی و نیازشان مطابقت داشته باشد، دکمه بازگشت مرورگر می‌تواند باعث نگرانی شود. به این دلیل که کاربران نمی‌توانند مطمئن باشند که مرورگر گزینه‌های ویژگی و فیلترهای ایجاد شده آنها را به خاطر می‌آورد. گزینه بازگشت به نتایج می‌تواند اطمینان بخش بوده و بازدیدکنندگان را در وب‌سایت حمایت کنند تا محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

 

چرا بردکرامب بسیار ارزشمند است

 

کاربرد بردکرامب به عنوان یک کمک بصری موثر عمل می‌کند و موقعیت کاربر را در سلسله مراتب سایت نشان می‌دهد. این ویژگی، وب‌سایت را به یک منبع عالی از اطلاعات برای کاربران تبدیل می‌کند و به آنها در یافتن پاسخ سوالات زیر کمک می‌کند.

 

ارزشمندی بردکرامب

 

من کجا هستم؟

Breadcrumb بازدیدکنندگان را از موقعیت فعلی خود در رابطه با کل سلسله مراتب سایت مطلع می‌کند.

کجا میتوانم بروم؟

قابلیت یافتن صفحات سایت را بهبود می‌بخشد. ساختار سایت به راحتی قابل درک است زیرا در یک بردکرامب قرار گرفته است. برای یافتن گزینه‌های موجود، کاربر نیازی به کلیک روی منو ندارد. در نتیجه، بردکرامب، کاربران را به مرور و جستجو تشویق می‌کند.

 

چه زمانی باید از بردکرامب استفاده کنید؟

 

یک راه عالی برای تعیین اینکه چرا زمانی یک سایت از بردکرامب استفاده کند این است که نقشه سایت یا نمودار نمایانگر ساختار جستجو سایت ایجاد کندو سپس تجزیه و تحلیل کند که آیا بردکرامب توانایی مرور کاربر را بهبود می‌بخشد.

به طور کلی هنگامی‌که مقدار زیادی محتوا در ساختار سایت مربوطه با دسته‌بندی‌های تعریف شده (بخشهای متعدد که می‌توانند به بخشهای فرعی بیشتری تقسیم شوند) دارید، باید از بردکرامب استفاده کنید. یک مثال عالی برای سایت تجارت الکترونیک و فروشگاهی است که در آن انواع زیادی از محصولات در دسته‌های مختلف و زیادی گروه‌بندی شده‌اند.

برای وب‌سایت‌های تک سطحی که سلسله مراتب یا گروه‌بندی خاصی ندارند می‌توانند از بردکرامب استفاده نکنند. در این حالت اگر وبلاگ شخصی دارید، احتمالا نباید از بردکرامب استفاده کنید.

 

نکات مهم در استفاده از بردکرامب

 

سه نکته مهم فنی برای افزودن بردکرامب به وب سایت شما وجود دارد که کاربرد بردکرامب به درستی اعمال می‌شود. ایننکات عبارتند از:

شما به یک راه‌حل خاص و غیر استاندارد طراحی وب نیاز دارید.

با داشتن یک وب سایت وردپرس، خواهید توانست از چندین افزونه برای ساده سازی روند استفاده کنید.

پس از نصب افزونه، هنوز باید تغییرات خاصی را در آن اعمال کنید.

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که افزودن بردکرامب به وب سایت شما همیشه یک تغییر مثبت است، حتی اگر به زمان نیاز داشته باشد. در این صورت کاربرد بردکرامب این است که به بهبود رتبه وب سایت شما کمک می‌کند، که برای SEO نیز مفید واقع می‌شود.

علاوه بر این، آنها به کاربران شما این امکان را می‌دهند تا با اطمینان و راحتی بیشتری به جستجو خود ادامه دهند تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود برسند، که منبع خوبی برای نرخ بازدید بیشتر است. متعاقبا، طراحی وب شامل افزودن بردکرامب برای ایجاد سایتی که به عنوان یک ابزار بازاریابی عمل می‌کند، مزایا بیشتری برای شما به همراه دارد. فراموش نکنید که برای دستیابی به نتایج عالی، باید با متخصصان این زمینه همکاری کنید.

 

نکات مهم در استفاده از بردکرامب

چند دلیل برای استفاده از بردکرامب

 

هیچ کس نمی‌خواهد زمان زیادی را برای یافتن یک وب سایت و محصول و نتیجه مورد نظر خودش صرف کند. طبیعت انسان این است که بخواهد وضوح و اطمینان خاطر داشته باشد که در همان جایی هستند که باید باشند و بهترین نتیجه را برایشان به همراه دارد.

در نتیجه این شما هستید که باید نشانه‌هایی مانند عنوان یک صفحه و مکان مناسب آن را در سایت ایجاد کنید. به این ترتیب این نشانه‌ها به افراد این اطمینان را می‌دهند که اطلاعات مورد نظر شما برای آنها بهترین نتیجه است. در غیر این صورت و بدون این اطمینان، زمان زیادی را در وب‌سایت شما نخواهند بود.

بنابراین با استفاده از بردکرامب رتبه‌بندی صفحات خود را افزایش دهید و بر رفتار خریداران تأثیر مثبت و مفیدی بگذارید و در نهایت به کاربران کمک خواهید کرد. این سه دلیل فوق‌العاده برای استفاده از بردکرامب به عنوان بخشی از مزایا و اهمیت بی‌شمار کاربرد بردکرامب است.

از آنجا که بردکرامب محتوای صفحات شما را به ربات‌های موتورهای جستجو می‌رساند، عامل دیگری برای رتبه‌بندی بالاتر در جستجوها هستند. نیازی به گفتن نیست که رتبه بالاتر به معنای ترافیک و فروش بیشتر از طریق یک وب سایت است که هر صاحب کسب و کاری می‌خواهد به آن دست یابد.

 

نتیجه‌گیری در مورد بردکرامب

 

بردکرامب باعث می‌شود بازدیدکنندگان در سایت راحت‌تر بین صفحات حرکت کنند. این الگوی به خصوص، در عین حال که قابلیت استفاده را افزایش می‌دهد، تعامل با یک وب سایت را برای بازدیدکنندگان راحت‌تر می‌کند.

بردکرامب به یک اندازه برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان مفید است. این ویژگی وب سایت به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا بدون استفاده از جستجو مکان‌های مورد نظر خود را در وب سایت پیدا کنند. بردکرامب وب سایت به شما امکان می‌دهد اقدامات و صفحات خود را که هنگام مرور در یک سایت مشاهده ‌کنید.

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۴۰