منظور از مزرعه لینک یا Link Farm در سئو چیست

مزرعه لینک چیست

مزرعه لینک چیست

مزرعه لینک و تاثیرات ان در سئو : شاید برای شما هم این سوال وجود داشته باشد که مزرعه لینک چیست. لینک فارم‌ها یا همان مزارع لینک، وب سایت‌هایی هستند که صرفاً با هدف ایجاد لیست لینک به سایر وب سایت‌ها ایجاد شده‌اند. آنها توسط افراد واقعی ایجاد نمی‌شوند، چرا که معمولا نظارت کافی بر محتوای آنها صورت نمی‌گیرد و بسیاری از وب سایت‌هایی که در لیست خود به آنها لینک می دهند از کیفیت پایین برخوردار هستند. با این روند، پس چرا وجود دارند و چه کسانی از آنها استفاده می کند؟

اهمیت بک لینک

برای درک اینکه چرا مزرعه لینک وجود دارد باید کمی به زمانی که اینترنت برای عموم در دسترس قرار گرفت برگردیم. زمانی که گوگل وجود نداشت و موتورهای جستجو سیستم ساده ای داشتند. آنها به یک صفحه نگاه می‌کردند و مواردی اندکی را بررسی می‌کردند. مواردی نظیر اینکه کلمات موجود در عنوان چیست، چه کلماتی در محتوا وجود دارد که به عنوان برچسب کلمه کلیدی شناخته می‌شوند و چه کلماتی بیشتر در صفحه استفاده می‌شوند.

طولی نکشید که اسپمرها راه‌های دور زدن الگوریتم‌های ساده گوگل را فهمیدند به صورتی که صفحه‌ایی کم ارزش ایجاد می‌کردند واما موتورهای جستجو فکر می‌کردند که آن صفحه ارزشمند است، در صورتی که این موضوع برای انسان کاملاً واضح بود که آن صفحه و محتوا ارزش چندانی ندارد.

 

به طور مثال صفحاتی ایجاد می‌کردند که موتورهای جستجو فکر می‌کردند “تصاویر بچه گربه ها” است اما اگر من یا شما به آن نگاه می‌کردیم ، واقعاً می‌دیدیم که فقط تبلیغات است یا یک محتوای بی‌کیفیت و بی‌ارزش.

می‌توانید در مورد بک لینک چیست و چطور لینک سازی کنیم بیشتر بخوانید

تغییرات گوگل

اما طولی نکشید که گوگل تغییرات دیگری را اعمال کرد و روش جستجو را تغییر داد. در الگوریتم جدید لینک‌هایی که در یک صفحه وجود داشت را مورد بررسی قرار داد. این در شرایطی بود که گوگل از امتیاز و رتبه صفحاتی که لینک در آنها بود خبر داشت. به طوری که لینک‌های سایت های با کیفیت بالا، ارزش بیشتری دارند.
مت کاتس، رئیس گوگل وب اسپم در آن زمان پیشنهاد کرد که فهرست‌ها می‌توانند مکان خوبی برای دریافت لینک‌ها باشد. طولی نکشید که تقریبا همه‌ی وبمسترها فقط برای تهیه بک لینک برای وب سایت های دیگر در حال ساخت دایرکتوری بودند.

موارد رایگان معمولاً بسیار ناچیز کنترل و مدیریت می‌شدند، بنابراین یک صفحه دسته بندی که ادعا می کند وب سایت‌هایی را درباره املاک و مستغلات لیست می کند، به راحتی می‌تواند سایت‌های نامربوط را در آن دسته بندی مخلوط کند.

طولی نکشید که قدرت محاسبه خریداری شد. با پرداخت چند دلار می توانید وب سایت خود را ثبت کنید تا بطور همزمان در ده‌ها هزار فهرست فهرست شود. مسئله این بود که هیچ کس به جز گوگل از این فهرست‌ها استفاده نمی کرد و چون هر پیوندی ده ها هزار نفر را در یک سوگیری حساب می کرد، وب سایت های بسیار بی‌کیفیت را به بالای نتایج جستجو می‌رساند.

وقتی دایرکتوری‌ها به مزارع لینک تبدیل می شوند

گوگل مجبور به اقدام شد و اعلام کرد فهرست‌هایی که فقط برای تهیه بک لینک وجود دارند به عنوان Link Farms  / مزرعه لینک طبقه بندی می‌شوند. اگر تنها در این دایرکتوری‌ها لینک داشته باشید، فایده‌ای ندارد. شاید تا این جا متوجه شده باشید که مزرعه لینک و تاثیرات ان در سئو چگونه است.

اما چگونه گوگل می‌تواند یک فهرست اصلی را از یک مزرعه پیوند تشخیص دهد. در واقع بسیار آسان است. اگر صفحات دسته بندی همه با هم مخلوط شده باشند، این نشانه مطمئنی است که این یک دایرکتوری با کیفیت بسیار ضعیف و احتمالاً یک مزرعه پیوند است.

اگر هیچ کس در این دایرکتوری‌ها بک لینک ایجاد نکند (چرا که هیچ کس دوست ندارد در صفحه‌ایی که محتوای بی ارزش را توصیه می کند) به جز افرادی که برای دریافت اطلاعات لازم به این کار بودند (معروف به تبادل لینک – من به شما پیوند می دهم و شما به من لینک می دهید) سپس این نشانه دیگری بود که نشان می‌داد شما به یک مزرعه پیوند نگاه می کنید.

بسیاری از سرویس های رباتی که می توانند وب سایت شما را به هزاران دایرکتوری منتقل کنند، اغلب آنها را لیست کرده و بنابراین لیست کاملی از مزارع پیوند مستقیم به گوگل را ارائه می دهند.

دایرکتوری چیست و مزرعه لینک و تاثیرات ان در سئو چیست؟

لینک فارم چیست
از نظر مدیران وب، برخی از نشان‌های آسان برای دنبال کردن وجود دارد:

  • آیا فهرست راهنما است یا آیا آنها پیغامی را قبول می کنند؟ پذیرش از طریق مسنجر بدون توجه به آنچه شما ارسال کردید ، به معنی مزرعه لینک آن است.
  • اگر نام دایرکتوری را جستجو کنید آیا افراد واقعی در سراسر وب می‌بینید که از آن نام می برند (به عنوان مثال Yellow Pages ، FourSquare و غیره)؟ اگر افراد واقعی در مورد آن صحبت نمی‌کنند ، این یک مزرعه لینک است.
  • آیا لیست‌ها در واقع اطلاعات مفید و غنی را ارائه می‌دهند که چیزی فراتر از یک لینک است (به عنوان مثال تصاویر، توضیحات، جزئیات تماس، مکان ها و غیره). اگر لینک ویژگی اصلی لیست باشد ، یک Link Farm است.
  • آیا در بنرهای یا ایمل‌های تبلیغاتی لیست های موجود در صدها یا هزاران دایرکتوری با چند دلار به شما پیشنهاد می شود؟ اینها مزارع پیوندی هستند.

آنها ممکن است به نوعی سفارش داده شوند یا دسته بندی شوند اما در نهایت نقششان این نیست که یک منبع مفید برای افراد واقعی باشند اما مکانی است که می‌تواند بک لینک ایجاد کند تنها برای بهبود رتبه بندی سایر وب سایت ها.

یک لینک بگیرید یا ده هزار لینک بخرید، آنها رتبه بندی شما را تغییر نمی دهند. در واقع اگر گوگل متوجه رفتار غیر عادی یک سایت شود ، آن سایت هر رتبه ای که داشته را از دست می‌دهد.
اینها تکنیک‌های قدیمی و سئو کلاه سیاه هستند. بهتر است روی تکنیک‌های معتبر تمرکز کنید.

 

انواع بک لینک