۵ ترفند سئو کاربردی و رعایت اصول سئو در مقاله نویسی

اصول سئو در مقاله نویسی

اصول سئو در مقاله نویسی و ترفند سئو در دنیای بهینه‌سازی موتور جستجو تغییر زیادی کرده است.

بااین‌حال، همیشه برخی از اصول اساسی بدون تغییر باقی خواهند ماند.

برای مثال، هدف قراردادن کلمات کلیدی با هدف بهبود رتبه‌بندی ارگانیک دیگر با موتورهای جستجو کار نمی‌کند اما انتخاب کلمات کلیدی مناسب هنوز قطعه مهمی برای ماست.

فراتر از دریافت عصاره SEO، کلمات کلیدی چیزهای بیشتری درباره کاربران و آنچه که آن‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند نشان می‌دهد.

با بسیاری از ترفندهای جستجوگرها و رعایت اصول سئو در مقاله نویسی انتخاب اینکه به کدام‌یک از آنها باید عمل کنید و کدام می‌توانید با خیال راحت نادیده بگیرید تقریباً غیرممکن شده است.

 

اصول سئو در مقاله نویسی

 

آیا لینک‌سازی قدیمی است؟ آیا باید وقت و انرژی خود را به SEO on-page  اختصاص دهید؟

چگونه می‌توان برای رتبه‌بندی خود در موتورهای جستجو برچسب عنوان نوشت؟

سئو و رسانه‌های اجتماعی کی به هم برخورد می‌کنند؟

و به‌طورجدی، بهترین نکات مربوط به SEO که به نتیجه می‌رسند چیست؟

این مقاله ممکن است به‌اندازه مقاله‌های دیگر تخصصی نباشد و من به همه سؤالات مطرح شده در بالا پاسخ ندهم.

در عوض، من می‌خواهم  ۵ نکته مهم در مورد SEO و اصول سئو در مقاله نویسی را که در حال حاضر باید بدانید به شما بگویم.

اگر فقط روی این ترفندها تمرکز داشته باشید، مطمئناً ترافیک واقعی بیشتری را به وبلاگ خود راهنمایی می‌کنید و رتبه‌بندی جستجوی خود را بدون به خطر انداختن مجازات Google بهبود می‌بخشید.

 

بیاید شروع کنیم:

۱. اول‌ازهمه آن چیزی که سبب پایین آمدن سرعت سایت شما می‌شود را از بین ببرید.

 

سرعت صفحه یک عامل حیاتی در سئو سایت‌است.درگذشته اکثراً برای بالا آمدن یک سایت نیازمند صرف کردن زمان زیادی بودیم.شاید شمانی را بیاد بیاورید که برای بالا آمدن سایت‌های مهم مجبور بودیم دقیقه‌هایی را صبر کنیم و آن را تا حصول نتیجه تحمل‌کنیم.این هرگز تجربه خوبی نیست و بوسه مرگ در بازار امروزاست.یک صفحه کند می‌تواند تجربه کاربر را ناامید کرده و در نهایت کاربر را از خرید محصول شما منصرف کند.

آمار نشان می‌دهد که تنها یک ثانیه تأخیر در زمان بارگیری صفحه می‌تواند ۷ درصد ضرر در تبدیل‌ها داشته باشد.با آگاهی بیشتر مشاغل از فرصت‌های تولید هدایت هدفمند و افزایش درآمد از طریق بهینه‌سازی موتور جستجو، تقاضای زیادی برای سرعت وجود دارد.

 

۱۰ سال پیش در ۹ آوریل ۲۰۱۰ ، گوگل سرعت سایت را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی خودش قرارداد.خب این معنیش این است که حتی اگر طراحی سایت خفن و یا محتوای فوق‌العاده‌ای داشته باشید، اما سایت شما سرعت بارگذاری پایینی داشته باشد برای گرفتن رتبه نیازمند جنگیدن با موتورهای جست‌وجو هستید.

همه آن چیزی که سبب پایین آمدن سرعت سایت شما می‌شود را از بین ببرید.اگر کاربر وردپرس هستید، افزونه‌هایی را که ممکن است نصب و فعال کرده باشید اما در واقع نیازی به آن ندارید غیرفعال کنید.

 

۲. لینک دهی به وب سایت‌های دارای محتوای مشابه

 

از نظر اکثر افراد، لینک دادن به صفحات محتوای مرتبط و معتبر بد است زیرا افراد را از صفحه شما خارج می‌کند.

اما، فکر نمی‌کنم ایجاد پیوند همچنان بخشی اساسی از استراتژی بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر هوشمند است.

من به‌تنهایی به سایت‌ها و منابع با کیفیت بالا علاقه‌مندم.

چرا؟ خواننده من به شما کمک خواهد کرد و خواننده شما به من.

 

 

۳. اول برای انسان بنویسید، دوم برای موتورهای جستجو.

 

اخیراً، تعداد زیادی از وبلاگ نویسان و محتوا سازان به روش قدیمی سئو بازمی‌گردند.در اینجا کلمات کلیدی به معنای هدایت نتایج موتورهای جستجو از کیفیت واقعی محتوای جذاب و ارزشمند فراتر می‌رود که باید اصول سئو در مقاله نویسی رعایت شود.اگر هنوز از روش‌های قدیمی سئو استفاده می‌کنید وقت آن است که آن‌ها را کنار گذاشته و روش‌های جدید را جایگزین کنید.بسیاری از افراد هنوز از کلمات کلیدی طولانی استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند موتورهای جستجو را دست‌کاری کنند.این روش غلط است.موتورهای جستجو را نسبت به کاربرانی که محتواهای شما را می‌خوانند اولویت قرار ندهید.

 

در عوض، برای کاربر، افرادی که چشمی برای خواندن محتوای شما و کارت‌های اعتباری موثقی برای خرید محصول شما را دارند، محتوا بنویسید.خزنده‌های جستجو فقط اسکریپت هستند، آنها محصولی از شما نمی‌خرند، با شما در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار نمی‌کنند و به مشتری وفادار شما تبدیل نمی‌شوند.بسیار جالب است، وقتی کاربران را در درجه اول قرار می‌دهید، در واقع محتوای مفیدی می‌نویسید که موتورهای جستجو به آنها جایزه می‌دهد زیرا موتورهای جستجو کاربران شما را دنبال می‌کنند.

برعکس نیست درعین‌حال، تجربه کاربر را افزایش داده و با مخاطبان خود اعتمادسازی خواهید کرد.برای اطلاعات بیشتر درمورد محتوای سئو شده میتوانید به سایت محتوا مراجعه کنید.

 

۴. از نوشتن توضیحات متای خاص و متناسب با هر صفحه غافل نشوید.

 

یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به سئو و رعایت اصول سئو در مقاله نویسی که اکثر مردم از آن غافل می‌شوند، توصیف متا مناسب است.متا توضیحات اولین بخشی است که مردم هنگام مشاهده صفحه شما برای جستجوی خود در صفحه Google مشاهده می‌کنند.به‌طورکلی، غول موتور جستجو از محتوای تکراری خوشش نمی‌آید.

بله، مواردی وجود دارد که نیاز به پیونددادن یک پاراگراف یا جمله از سایت دیگری و جود دارد، اما اگر انتشار محتواهای تکراری به جزئی از شیوه زندگی شما تبدیل شود، غیرممکن است که بتوانید به نتیجه موفقی دست یابید.توضیحات تکراری متا محتوای شما می‌تواند شما را به دردسر بیندازد.حتی اگر به دام جریمه‌ها نیافتید نمی‌توانید تجربه کاربری خوبی را ارائه دهید.

۵- با رسانه‌های اجتماعی تحرک ایجاد کنید.

 

رسانه‌های اجتماعی بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی SEO هستند و سیگنال‌های جستجو مهم هستند.شما باید تمرکز خود را برای روی رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید.درست است که Google سیگنال‌های اجتماعی را به فاکتورهای الگوریتم رتبه‌بندی خود هنوز اضافه نکرده است.اما طبق تجربه‌های شخصی رسانه‌های اجتماعی بر رتبه‌بندی موتور جستجو تأثیر می‌گذارند.اگر نظرتان عوض شده است و می‌خواهید سیگنال‌های اجتماعی بیشتری دریافت کنید هنوز قانون‌های آن پابرجاست.

این خلاصه قوانین است:

محتوایی ایجاد کنید که ارزشمند باشد و توانایی اشتراک‌گذاری داشته باشد.دکمه‌های اشتراک‌گذاری غیرقابل مشاهده را به حالت قابل‌مشاهده تغییر دهید.با درخواست از مردم، آنها را به اشتراک‌گذاری تشویق کنید.برگزاری مسابقات در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های اشتراک‌گذاری بیشتر است.با افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی یا همان اینفلوئنسرها در ارتباط باشید و محتوای خود را با آن‌ها اشتراک بگذارید.

شبکه‌های اجتماعی در اختیار شماست.از آن بهینه و به‌خوبی از آن استفاده کنید.

 

نقش شبکه های اجتماعی در سئو

چند نمونه از اصول سئو در مقاله نویسی

 

 

به کار گیری مناسب کلمات کلیدی

 

برای انتشار محتوا در وب سایتتان اولین مرحله، باید تا کلمه ی کلیدی مناسب و یا کلید واژه ی مناسب با موضوعی که می خواهید را پیدا کنید.بنابراین باید تحقیق کنید که سایر افراد چه کلید واژه هایی را بیشتر جستجو می کنند . همچنین ابزارها و وب سایت های زیادی نیز وجود دارند که می توان برای پیدا کردن بهترین کلید واژه از آن ها استفاده کرد

بنابراین این سوال مطرح می شود که چرا پیدا کردن کلمه ی کلیدی دقیق اینقدر مهم است. بنابراین پس از تشخیص کلید واژه ی مناسب، باید بتوانید تا آن را متناسب با مقاله ی تان در متن مقاله به کارببرید. با این ترفند چگالی کلید واژه در مقاله ی شما افزایش می یابد و موتورهای جست و جو این نوع از مقالات را بهتر می پسندند و آن ها را در نتایج اول جستجو نشان می دهند.

بسیاری از افراد می دانند که باید کلمات کلیدی را که یافته اند در متن به کار ببرند. در صورتیکه از طرفی از روش درست استفاده از آن اطلاعی ندارند. تعادل باید در استفاده از کلیدواژه ها رعایت شود .این کار یکی از مهم ترین اصول سئو در مقاله نویسی بهشمار می رود. شاید حتی زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی،موجب دردسر شما شود.همچنین اگر فقط تعداد محدودی از کلیدواژه ی انتخابی را در متن به کار ببرید شاید مقاله ی شما را نبینند .

همچنین توزیع متناسب کلیدواژه در متن نیز بسیارمهم است. بنابراین شما نباید تنها در یک پاراگراف، چندین و چند بار یک کلمه کلیدی را به کارببرید در صورتی که در سایر پاراگراف های مقاله ی شما، حتی یک کلیدواژه هممشاهده نمی شود.

 

نوشتن مقاله ی مفید

قبل از اینکه شروع به نوشتن متن مقاله خودتان کنید، این سوال را از خودتان بپرسید که مخاطب ما چه کسی است؟ آیا برای سایر افراد این مقاله و محتوا ارزشمند می باشد؟ آیا در رابطه با کلمه ی کلیدی که یافته اید ،مطالب مفیدی در اختیار سایر افراد که در جستجوی آن هستند قرار داده می شود؟ پس شما باید پاسخ این سوالات را به عنوان یک نقطه ی آغاز برای نوشتن مقاله ی خود حساب کنید.

گاهی اوقات بسیاری از نویسندگان مقاله در وب سایت و یا تولیدکنندگان محتوا، فقط عقیده دارند که وقتی محتوایی را منتشر می کنند. هدف اصلی آن ها موتورهای جست و جو می باشد ولی ما نباید فراموش کنیم که مخاطبان اصلی ما، انسان ها می باشند و در درجه ی اول باید به سلیقه و احساسات آن ها توجه کنیم

طول متن مناسب

قطعا یک مقاله ی ۲۰۰ کلمه ای مفید بسیار بهتر از نداشتن محتوا می باشد، اما اگر قصد دارید این فعالیت را به صورت حرفه ای انجام دهید و به رشد وب سایتتان کمک کنید باید بتوانید مقاله های طولانی تری بنویسید. موتورهای جست و جو، گرایش به مقاله های طولانی تر دارندتلاش کنید حداقل ۱۰۰۰ کلمه را تهیه کنید تا در رتبه بندی وب سایت ها نتیجه ی خوبی دریافت کنید. هرچه متن شما بیشتر شود، نشان دهنده ی آن می باشد که شما ارزش بیشتری برای مخاطبان و خوانندگان خود قائل می شوید.

 

لینک دهی مناسب

استفاده از لینک های خارجی و داخلی ، یکی از اصول سئو در مقاله نویسی می باشد. اگر در حال نوشتن مقاله ای در رابطه با یک موضوع خاص می باشید، سعی کنید تا موضوعی در متن را به مقاله هایی که در وب سایتتان هستند، لینک دهید. شما با این کار از قابلیت لینک داخلی استفاده می کنید. در صورتی که از قبل مقاله ای بر روی وب سایت نداشتید و یا ممکن نیست مقاله های مرتبط پیدا کنید،مهم نیست. استفاده از لینک ها ضروری نمی باشد ولی برای دیده شدن محتوای شما بسیار کمک کننده می باشد.

از طرفی دیگر، در صورت استفاده از مطلبی از سایت های دیگر و یا شبکه های اجتماعی دیگر می توانید آن ها را به عنوان لینک خارجی در مقاله یا محتوایتان بگذارید.

 

 

لینک دهی مناسب

استفاده از تصاویر جالب و مرتبط

نوشتن مقاله و محتوا در وب سایت فقط محدود به متن نیست بلکه شما باید بتوانید تا با استفاده از تصاویر و عکس های جالب، توجه مخاطب را کسب کنید وجود تصاویر در متن خواننده را تشویق می کند تا مقاله را کامل بخواند. قطعا اگر شما بخواهید یک متن را بخوانید، اگر چند عکس مرتبط با آن نیز در صفحه قرار داشته باشد، بیشتر می خواهید تا مقاله را بخوانید.

یکی از اصول سئو در مقاله نیز مربوط به تصاویر می باشد. همچنین نباید فراموش شود که تصاویر شما باید مرتبط با موضوع شما باشند و از لحاظ کیفیت نیز، قابل قبول شوند.

 

انتشار دائمی محتوا و مقاله

اگر قصد دارید تا وب سایت شما ارتبه ی خوبی داشته باشد، بهتر است تا به صورت منظم محتوا و مقاله های جدید بر روی وب سایتتان قرار دهید. شما با این کار نشان خواهید داد که فعال می باشید و موتورهای جست و جو نیز این مورد را مرتبا بررسی خواهند کرد. می توانید از تقویم های هفتگی برای تولید محتوای خود بهره ببرید تا برنامه ریزی مناسبی برای فعالیت های وبسایت خودتان داشته باشید. البته این نکته را فراموش نکنید که بهتر است تا با یک کلمه کلیدی، چندین مقاله بنابراین در انتخاب موضوع و کلیدواژها، تنوع داشته باشید.

 

نوشتن مقاله به صورت دائمی

تحلیل آمار وب سایتتان

بسیاری از افراد فکر می کنند که با نوشتن مقاله خود را بر اساس اصول سئو نوشتند و انتشار آن ، دیگر کار آن ها تمام شده است. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه می باشد، زیرا کار شما تنها با انتشار مقاله و محتوا پایان نمی یابد. شما باید به صورت مرتب وب سایت و محتوایتان را از طریق ابزارهایی مثل Google Analystics و … تحلیل کنید. با این کار شما می توانید تا میزان افرادی که از وب سایت شما بازدید کرده اند و مقاله ی شما را خوانده اند رابررسی کنید.

همچنین شما می توانید مقالات خود را پس از هر چند ماه ویرایش کرده و با این کار نشان دهید که شما به محتوا و مقاله های وب سایتتان بسیار اهمیت داده اید.

نتیجه‌گیری

 

اگر به این نکات مهم در SEO و اصول سئو در مقاله نویسی توجه کنید، تضمین می‌شود که محتوای مناسب‌تری ایجاد خواهید کرد، ترافیک طبیعی بیشتری ایجاد می‌کنید، راهنمایی‌های بیشتری به سایت خود جذب می‌کنید و درآمد خود را رو به افزایش می‌برید.

به نظر شما کدام نکات یا تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو برای بهبود رتبه‌بندی جستجو بسیار مهم است؟

آیا نکاتی درباره SEO و جود دارد که برای شما درستکار نکرده باشد؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آنالیز سئو