استراتژی سئو

در ابتدا باید گفت که یکی از مهم ترین اقدامات برای راه اندازی و پیشرفت در سئو استراتژی سئو است. در واقع شما با استفاده از استراتژی SEO می توانید هدف , مسیر و نقطه ی شروع کار خود را تعیین کنید که یکی از مهمترین اقدامات برای پیشرفت در یک بزینس می باشد . زیرا که صرف فقط هزینه جز از بین رفتن سرمایه نتیجه ی برای شما نخواهد داشت .

بازاریابان با همکاری یکدیگر استراتژی SEO را برای تجارت خود ایجاد می‌کنند. این روزها، اکثر مشاغل مفاهیم اولیه سئو و دلیل اهمیت آن را درک می‌کنند.

با این حال، وقتی صحبت از توسعه و اجرای یک استراتژی مناسب سئو برای کسب و کار شما می‌شود، فقط ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، کافی نیست.؟

ما در این قسمت سعی کردیم تا شما را با انواع استراتژی سئو و اهمیت ان اشنا کنیم و در نهایت درباره ی تاثیر استراتژی سئو بر کسب و کا صحبت خواهیم کرد. در نهایت توضیح می‌دهیم که یک استراتژی سئو چیست و چگونه می‌توانید استراتژی خود را برای دستیابی به اهداف بازاریابی محتوا ایجاد کنید.

استراتژی هدفمند برای کسب و کار وسئو شما

 

بحث فقط صفحه اول نیست اینجا بحث بحثه برندینگ است.با استراتژی درست و اصولی کسب و کار خودت رو رهبری کن و به نتیجه عالی در گوگل برسید

استراتژی سئو در انگلیسی به آن رویکرد سئو یا استراتژی بهینه سازی موتور جستجو گفته می‌شود. به فرایند برنامه ریزی، ویرایش و اجرای مراحل طراحی شده برای بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجوگر است.به طور کلی استراتژی سئو به معنی فرایند سازماندهی محتوای وب سایت بر اساس موضوع، برای افزایش احتمال ظاهر شدن در نتایج جستجو است. در واقع، این فرایندی است که شما دنبال می‌کنید تا حداکثر فرصت را برای به دست آوردن ترافیک از موتورهای جستجو به دست آورید.

داشتن یک استراتژی سئو مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا در هنگام تولید محتوا در مسیر درست خود باشید. استراتژی شما تضمین می‌کند که محتوایی را ایجاد کنید که مردم به دنبال آن هستند.

 

استراتژی سئو

 

برای بازاریابی محتوا، یک استراتژی سئو بخش مهمی‌از پازل است زیرا بدین ترتیب است که محتوای شما در وهله اول به ویژه در صفحات نتایج موتورهای جستجو دیده می‌شود. اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشد، ربات‌های موتورهای جستجو برای نمایه سازی سایت شما، شناسایی حوزه قدرت و رتبه بندی صفحات سایت شما با مشکل مواجه خواهند بود.

۳ مرحله مهم در استراتژی

هدف سایت

هدفگذاری بازدید کنندگان

بازگشت مجدد به سایت

آنالیز رقبا

استراتژی سئو تلفن همراه

سئوی موبایل عامل مهمی‌است که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید به آن توجه داشته باشید. بهینه سازی تلفن همراه شامل این است که سایت و محتوای سایت شما در دسترس و دید بازدیدکنندگان در دستگاه‌های تلفن همراه باشد، بنابراین آنها می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند و ارزش یکسانی در کنار مرورگرهای دسکتاپ دریافت کنند.

بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است، زیرا گوگل نمایه سازی تلفن همراه را تمرین می‌کند. این بدان معناست که الگوریتم به جای فهرست بندی روی صفحه دسکتاپ، هنگام فهرست بندی و رتبه بندی صفحات برای SERPها از نسخه تلفن همراه سایت شما استفاده می‌کند. علاوه بر این، عمدتا بیش از پنجاه درصد از جستجوهای گوگل در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود. بنابراین، با در نظر گرفتن همه موارد، استراتژی سئو شما بدون اولویت‌بندی بهینه‌سازی تلفن همراه بی‌اثر خواهد بود.

 

استراتژی سئو تلفن همراه

 

در عین حال این یک فرایند کاملا جدا نیست، ملاحظات متفاوتی برای سئوی موبایل وجود دارد مانند توجه به میزان سرعتی که صفحه وب سایت دارد، طراحی سایت به گونه‌ای انجام شود که بتواند پاسخگوی نیاز کاربر باشد و برای آنها جذاب و خوب باشد، اصول سئو را رعایت کرده باشد و ایجاد محتوایی با کیفیت که نیاز و خواسته کاربران را برطرق نماید، صرف نظر از وسیله ارتباطی که صفحه وب سایت در آن مشاهده می‌شود.

سئو و انواع استراتژی‌های آن

 

سئو بهینه‌ساز موتورهای جستجو است که وب سایت‌ها را بهینه می‌کنند تا به آنها در رتبه بندی بالاتر و افزایش ترافیک کمک کنند. در واقع سئو یک استراتژیست محتوای بسیار تخصصی است که به یک کسب و کار کمک می‌کند تا فرصت‌هایی را برای پاسخ به سوالات افراد در مورد حوزه‌های مختلف پیدا کند.

سه نوع SEO وجود دارد که یک استراتژیست سئو می‌تواند روی آنها تمرکز کند:

سئو داخلی: این سئو بر محتوایی که در صفحات سایت قرار دارد تمرکز می‌کند و همچنین بر نحوه بهینه‌سازی آن برای افزایش رتبه وب سایت براساس کلمات کلیدی خاص.

سئوی خارج از صفحه: این اقدامات از این جهت است که بر پیوندهایی که از سایت‌ها و راه‌های ارتباطی دیگر در اینترنت در نهایت به صفحه وب سایت شما هدایت می‌شوند، را به خوبی اعمال کند تا بتوان عملکرد سایت را به نحو مفیدی بالا برد. در نتیجه تعداد پیوندهایی که سایت شما از منابع معتبر دارد به شما کمک می‌کند با الگوریتم‌هایی که موتورهای جستجو در سایت‌ها اعمال می‌کنند تا میزان اعتبار و اعتماد آنها را بررسی کنند، بهتر عمل کنید.

سئو فنی: این سئو بر معماری پشتیبان وب سایت مانند کد سایت تمرکز می‌کند. گوگل به اندازه محتوا به تنظیمات فنی نیز اهمیت می‌دهد، بنابراین این موقعیت برای رتبه بندی مهم است.

به خاطر داشته باشید که هر کسب و کاری اهداف متفاوتی دارد، بنابراین وظیفه SEO است که صنعت خود را بررسی کند، تعیین کند که مخاطبان به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند و یک استراتژی ایجاد کند که آنچه را که به‌دنبال آن هستند به آنها ارائه دهد.

 

سئو و انواع استراتژی‌های آن

استراتژی سئو

 

بحث فقط صفحه اول  نیست اینجا بحث بحثه برندینگ است.

با استراتژی درست و اصولی کسب و کار خودتون رو رهبری کنید و به نتیجه عالی در گوگل برسید.

فرآیند سئو

 

هنگامی‌که استراتژی سئو خود را ایجاد کردید، باید فرآیندی را برای ادامه بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی جدید و تکامل هدف جستجو ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

 

  1. محتوای خود را از نظر تاریخ بهینه سازی کنید.

 

هر ماه زمانی را برای به روزرسانی پست‌های وبلاگ قدیمی ‌با اطلاعات جدید و به روز اختصاص دهید تا رتبه‌بندی شما همچنان بالا باقی بماند.

 

  1. به دنبال تغییر کلمات کلیدی و هدف جستجوی جدید باشید.

 

پس از چند ماه، نحوه رتبه‌بندی پست‌های وبلاگ خود و رتبه‌بندی آنها برای کلمات کلیدی را پیگیری کنید. این کار می‌تواند به شما در تنظیم زیرعنوان و کپی، برای استفاده از هدف جستجوی جدید که ممکن است مخاطبان به آن علاقه مند باشند، کمک کند.

شما می‌توانید این کار را با به روزرسانی اطلاعات و آمار قدیمی، افزودن بخش‌های جدید برای عمق بیشتر و افزودن نقل قول‌ها یا داده‌های اصلی برای ایجاد ترافیک و ارجاع بیشتر به پست مربوطه انجام دهید.

 

  1. پیگیری پیشرفت در پایان هر ماه

 

برنامه محتوا ماهانه از جهات بسیار زیادی می‌تواند مفید باشد. به این صورت که تیم‌های شما می‌توانند، با یک برنامه‌ریزی مفید و اصولی بهترین عملکرد را داشته باشند و طبق برنامه از پیش تعیین شده پیش بروند.

یک استراتژی سئو را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند تا برای موفقیت بیشتر در بازاریابی، نیازهای فردی خود مانند افزایش جذب مشتری اقدام کنید.

 

موفقیت در به کار‌گیری استراتژی سئو

 

 

در زیر برخی از مراحل را که می‌توانید برای اطمینان از موفقیت استراتژی SEO خود انجام دهید، مرور می‌کنیم:

 

۱.لیستی از موضوعات خود تهیه کنید.

 

کلمات کلیدی در قلب سئو قرار دارند، اما تنها قدم برای دستیابی به رشد سایت نیستند. در عوض، اولین قدم تهیه لیستی از موضوعاتی است که می‌خواهید به آنها بپردازید.

برای شروع، لیستی از حدود ۱۰ کلمه و عبارت مرتبط با محصول یا خدمات خود تهیه کنید. از یک ابزار سئو برای تحقیق در مورد این کلمات، شناسایی حجم جستجوی آنها و ارائه تغییرات متناسب با تجارت خود استفاده کنید.

با این کار، شما این موضوعات را با کلمات کلیدی محبوب و کوتاه مرتبط می‌کنید، اما لازم نیست پست‌های وبلاگ فردی را به این کلمات کلیدی اختصاص ‌دهید. بیایید با استفاده از تصویر زیر نمونه‌ای از این فرآیند را مرور کنیم.

فرض کنید یک تجارت استخر در حال تلاش برای رتبه بندی “استخرهای فایبرگلاس” است که ماهیانه ۱۱۰،۰۰۰ جستجو انجام می‌دهد. این کلمه کلیدی کوتاه می‌تواند موضوع اصلی ایجاد محتوای آنها را نشان دهد ، اما کسب و کار همچنین باید مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط را شناسایی کند تا در محتوای آنها قرار گیرد. به عنوان مثال ، آنها می‌توانند از “قیمت استخر فایبر گلاس” یا “هزینه استخر فایبرگلاس” برای دستیابی به رتبه های اضافی برای کلمه کلیدی کل استخرهای فایبرگلاس استفاده کنند.

با استفاده از حجم جستجو و رقابت، به عنوان عامل اندازه گیری خود، می‌توانید لیستی از ۱۰-۱۵ کلمه کلیدی کوتاه ایجاد کنید که مربوط به کسب و کار شما است و توسط مخاطبان مورد نظر شما جستجو می‌شود. سپس، این فهرست را بر اساس حجم جستجوی ماهانه رتبه بندی کنید.

هر یک از کلمات کلیدی که شناسایی کرده‌اید “ستون” نامیده می‌شوند و به عنوان پشتوانه اصلی برای حجم بزرگتری از کلمات کلیدی با طول بلند عمل می‌کنند که در زیر به آنها می پردازیم.

 

موفقیت در به کار‌گیری استراتژی سئو

 

۲.بر اساس این موضوعات لیستی از کلمات کلیدی دم بلند تهیه کنید.

 

در این مرحله شما شروع به بهینه سازی صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص می‌کنید. برای هر ستونی که شناسایی کرده‌اید، از ابزار کلمه کلیدی خود برای شناسایی ۵ تا ۱۰ کلمه کلیدی بلند استفاده کنید که عمیق‌تر به کلمه کلیدی موضوع اصلی وارد می‌شوند.

همچنین باید در زمینه کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو و سایر موضوعات فرعی در زیر چتر موضوعات اصلی، محتوا ایجاد کنید.

این امر به مشاغل کمک می‌کند تا افرادی را که علاقمندی‌ها و نگرانی‌های متفاوتی دارند جذب کنند  و در نهایت نقاط ورود بیشتری را برای افراد ارائه ‌دهید.

از کلمات کلیدی بلند برای ایجاد پست‌های وبلاگ یا صفحات وب استفاده کنید که موضوعات خاصی را در ستون‌هایی که انتخاب کرده‌اید توضیح دهند. کلمات کلیدی بلند، در اطراف یک موضوع ستون ایجاد می‌کنند. الگوریتم‌های جستجو به روابط بین خوشه‌ها بستگی دارد تا کاربران را با اطلاعات مورد نیاز خود مرتبط کند.

هرچه محتوای شما خاص تر باشد، نیازهای مخاطبان شما بیشتر مشخص می‌شود و احتمال اینکه این ترافیک را به دست آوردید، بیشتر است. به این ترتیب است که گوگل در وب سایت‌هایی که می‌پیماید صفحات مهم و صفحاتی که به بررسی عملکرد داخلی یک موضوع کلی می پردازند را پیدا می‌کند و به عنوان بهترین پاسخ به پرسش افراد شناسایی می‌کند و طبیعتا رتبه بالاتری خواهند داشت.

 

موفقیت در به کار‌گیری استراتژی سئو2

 

۳.صفحاتی با موضوعات متفاوت بسازید.

 

از موضوعات اصلی که به دست آورده‌اید برای ایجاد یک صفحه یا پست استفاده کنید که با استفاده از کلید واژه‌های کلیدی بلند، یک دید کلی در سطح بالا ارائه دهد. این صفحات ستون اساسا می‌توانند یک جدول محتوا باشند، که در آن شرح موضوع اصلی را ارائه می‌دهید و خوانندگان را در مورد موضوعات فرعی که در پست‌های دیگر توضیح می‌دهید را نشان می‌دهد.

در نهایت، تعداد موضوعاتی که برای آنها صفحات ستون ایجاد می‌کنید باید با نیازهای تجاری شما مطابقت داشته باشد، مانند تعداد محصولات و پیشنهاداتی که دارید. این امر باعث می‌شود مشتریان شما بدون توجه به کلمات کلیدی، مطالب مورد نظر شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند.

 

۴.یک وبلاگ راه اندازی کنید.

 

وبلاگ نویسی می‌تواند راهی باورنکردنی برای رتبه بندی کلمات کلیدی و جذب کاربران وب سایت شما باشد. به هر حال، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید و فرصتی اضافی برای رتبه بندی است. اگر کسب و کار شما در حال حاضر وبلاگ ندارد، به ایجاد آن فکر کنید.

 

موفقیت در به کار‌گیری استراتژی سئو

 

۵.لینک پشتیبان ایجاد کنید.

پیوندسازی فرایند جذب پیوندهای ورودی (که به آن لینک‌های پشتیبان نیز گفته می‌شود) به وب سایت شما از منابع دیگر در اینترنت است. به عنوان یک قاعده کلی، سایت هایی با اعتبار بیشتر که به محتوای شما پیوند می‌دهند، تأثیر قابل توجهی بر رتبه بندی شما دارند.

به هر طریقی سعی کنید پیوندهای ورودی را جذب کنید. شاید با به اشتراک‌گذاری پیوندها با مشاغل محلی دیگر در ازای پیوند به سایت‌های خود شروع کنید، یا چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در سیستم عامل‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید به وبلاگ‌های دیگر برای فرصت‌های وبلاگ‌نویسی مهمان مراجعه کنید که از طریق آنها می‌توانید به وب سایت خود لینک دهید.

 

۶.فشرده‌سازی فایل‌های رسانه‌ای قبل از بارگذاری آنها در سایت

 

این یک مرحله کوچک اما مهم در فرآیند سئو است، به ویژه برای بهینه سازی تلفن همراه. همانطور که وبلاگ یا وب سایت شما رشد می‌کند، بدون شک تصاویر، فیلم‌ها و رسانه‌های مرتبط بیشتری برای پشتیبانی از محتوای خود خواهید داشت. از آنجا که سرعت صفحه یک فاکتور مهم رتبه بندی است، مهم است که بر حجم فایل‌های رسانه‌ای که در سایت خود بارگذاری می‌کنید نظارت کنید.

هرچه فایل حجم بزرگ‌تری داشته باشد، مرورگر اینترنتی کندتر می‌تواند وب سایت شما را ارائه دهد. بارگذاری این تصاویر برای مرورگرهای تلفن همراه نیز دشوارتر است، زیرا پهنای باند دستگاه‌های آنها به میزان قابل توجهی کمتر است. بنابراین، هرچه حجم فایل کوچکتر باشد، وب سایت شما سریع‌تر بارگیری می‌شود. اما چگونه می‌توان تصاویر را فشرده کرد و همچنان کیفیت را حفظ کرد؟

شایان ذکر است که قبل از بارگذاری تصاویر، فیلم‌ها و گیف‌ها، از ابزار فشرده‌سازی برای کاهش اندازه فایل‌ها استفاده کنید. سایت هایی مانند TinyPNG تصاویر را فشرده می‌کنند، همچنین Squoosh Google می‌تواند فایل‌های تصویری را به اندازه‌های میکروسکوپی کوچک کند. با این وجود، برای فشرده‌سازی رسانه خود، نگهداری فایل‌ها در محدوده کیلوبایت، یک قانون کلی و خوب است.

 

موفقیت در به کار‌گیری استراتژی سئو

 

۷.در کسب اخبار سئو و بهترین شیو‌ه‌ها به روز باشید.

 

درست مانند بازاریابی، چشم انداز موتورهای جستجو همواره در حال تحول است. تسلط بر روندها و بهترین شیوه های فعلی یک استراتژی مهم است و منابع آنلاین متعددی وجود دارد که می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

 

۸.موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و پیگیری کنید.

 

زمان و تلاش زیادی برای بازدهی سئو لازم است و به همین دلیل، شما می‌خواهید بدانید که آیا استراتژی شما کار می‌کند یا خیر. مهم است که معیارهای خود را برای درک موفقیت فرایند کلی خود و شناسایی زمینه‌های احتمالی برای بهبود پیگیری کنید.

می‌توانید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب بر ترافیک سایت خود نظارت کنید یا صفحه‌ای با استفاده از Excel یا Google Sheets ایجاد کنید. همچنین، ردیابی صفحات نمایه شده و رتبه‌بندی شما در صفحات جستجو می‌تواند به شما در تشخیص موفقیت و همچنین شناسایی زمینه‌های مناسب کمک کند.

 

موفقیت در به کار‌گیری استراتژی سئو

 

فرآیند سئو

هنگامی‌که استراتژی سئو خود را ایجاد کردید، باید فرآیندی را برای ادامه بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی جدید و تکامل هدف جستجو ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

 

  1. محتوای خود را از نظر تاریخ بهینه سازی کنید.

 

هر ماه زمانی را برای به روزرسانی پست‌های وبلاگ قدیمی ‌با اطلاعات جدید و به روز اختصاص دهید تا رتبه‌بندی شما همچنان بالا باقی بماند.

 

  1. به دنبال تغییر کلمات کلیدی و هدف جستجوی جدید باشید.

 

پس از چند ماه، نحوه رتبه‌بندی پست‌های وبلاگ خود و رتبه‌بندی آنها برای کلمات کلیدی را پیگیری کنید. این کار می‌تواند به شما در تنظیم زیرعنوان و کپی، برای استفاده از هدف جستجوی جدید که ممکن است مخاطبان به آن علاقه مند باشند، کمک کند.

شما می‌توانید این کار را با به روزرسانی اطلاعات و آمار قدیمی، افزودن بخش‌های جدید برای عمق بیشتر و افزودن نقل قول‌ها یا داده‌های اصلی برای ایجاد ترافیک و ارجاع بیشتر به پست مربوطه انجام دهید.

 

  1. پیگیری پیشرفت در پایان هر ماه

 

برنامه محتوا ماهانه از جهات بسیار زیادی می‌تواند مفید باشد. به این صورت که تیم‌های شما می‌توانند، با یک برنامه‌ریزی مفید و اصولی بهترین عملکرد را داشته باشند و طبق برنامه از پیش تعیین شده پیش بروند.

یک استراتژی سئو را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند تا برای موفقیت بیشتر در بازاریابی، نیازهای فردی خود مانند افزایش جذب مشتری اقدام کنید.