متخصص سئو

متخصص سئو ترجمه انگلیسی «SEO Specialist» می‌باشد. در ایران به متخصص SEO بیشتر “سئو‌کار” می‌گویند. سئو خودش به‌تنهایی به معنی «بهینه‌سازی موتور جستجوگر» است. یک متخصص سئو باید مهارت‌های مختلفی را یاد داشته باشد تا به وب سایت نهایت کمک خودش را بکند و بتواند آن وب سایت را در گوگل بالا بیاید.

باید گفت که کارکردن روی سئو یک سایت به‌تنهایی فایده‌ای ندارد. در واقع باید علاوه بر سئو، روی محتوا یک سایت هم کار شود. باید گفت در اصل این محتوا یک سایت است که هرچه جذاب‌تر و مفیدتر باشد بازدید بیشتری هم دریافت می‌کند. یک متخصص سئو باید بتواند محتوای جذاب سایت را به‌خوبی بهینه‌سازی کند تا در گوگل رتبه یک را دریافت کند. اگر شما هم دوست دارید وب سایتتان در رتبه‌های برتر گوگل بیاید یا مشکل سئو دارید، یا نه اصلاً دوست دارید یک متخصص سئو بشوید حتماً ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

چگونه می‌توان یک متخصص SEO شد؟

سر فصل ها

 

مهارت های خود را توسعه دهید.

دوره بگذرانید و گواهینامه بگیرید.

درک کنید که چگونه موتورهای جستجو به خزیدن و فهرست‌بندی محتوا می‌پردازند.

دیدگاه خود را در مورد ارزش موتورهای جستجو بدست آورید.

استراتژی ها و تاکتیک‌های SEO و دلیل اهمیت آنها را بشناسید.

در زمینه‌های مربوط به آن تحقیق کنید.

روش و ابزاری را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

با داده‌ها و کار با این داده‌ها آشنا شوید.

به طور مرتب دانش SEO خود را آزمایش کنید.

شبکه خود را توسعه دهید.

 

متخصص SEO

 

برخی از متخصصان SEO با این هدف شروع نمی‌کنند که مشاغل خود را به SEO اختصاص دهند. برخی کاملا تصادفی شروع می‌کنند. بیایید به نحوه کار متخصصان HubSpot بپردازیم و اینکه برای شروع کار خود چه کاری می‌توانید انجام دهید.

 

  1. مهارت های خود را توسعه دهید.

 

برای دستیابی به یک شغل در SEO به طور ایده آل به دو چیز نیاز است: مهارت ایجاد محتوا و مهارت تجزیه و تحلیل. امروزه اکثر متخصصان سئو یکی از این موارد را دارند و دیگری را توسعه می‌دهند.

کارشناسان SEO نویسندگان ماهری با غرایز خلاق هستند. برای کسانی که در حرفه SEO فعالیت می‌کنند، داشتن زمینه نوشتاری قوی مفید است، زیرا برای بهینه‌سازی محتوا به روشی که هم Google و هم مخاطبان آن را درک کنند، به خلاقیت نیاز است. در حقیقت، سابقه نویسندگی به آنها کمک خواهد کرد تا در صنعت SEO شروع به کار کنند.

 

توسعه مهارت های خود

 

بنابراین، چگونه مهارت‌های خود را برای آماده‌سازی سئو آغاز می‌کنید؟ در اینجا در مورد استراتژی لازم برای به دست آوردن و حفظ مهارت‌های SEO خود آورده شده است.

به این صورت که برای بهبود تخصص سئو، دائما باید تحقیق کنید.

بنابراین به دنبال پست های وبلاگ، مقاله‌های مختلف، تحقیق در مورد معماری و ساختار سایت، سرعت وب سایت و همه چیزهایی که در آن (اصول سئو) وجود دارد، از جمله داده‌های ساختار یافته باشید.

بسیاری از SEO کارها با یک مهارت شروع می‌کنند و شروع به توسعه مهارت‌های دیگر می‌کنند. بنابراین، آیا شما دارای ذهن تحلیلی هستید و می‌خواهید برای تمرین نوشتن یک وبلاگ راه‌اندازی کنید، یا یک نویسنده با تجربه هستید که به دنبال آموزش ذهن فنی خود هستید، داشتن تعادل در هر دو به شما در حرفه SEO کمک می‌کند.

 

  1. دوره‌ای بگذرانید و گواهینامه بگیرید.

 

 کسب گواهینامه تضمین می‌کند که شما دانش کافی در زمینه خاصی را دارید تا بتوانید به تنهایی با موفقیت تمرین کنید. همچنین هنگامی‌که در سایت‌های حرفه‌ای کار می‌کنید، به شما اعتبار می‌بخشد.

اگر تصمیم به گذراندن یک دوره دارید، تحقیق کنید که کدام یک مهارت‌هایی را که برای پیشرفت در حرفه SEO خود نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که یک دوره خاص در مورد موضوعاتی که به آنها نیاز دارید کمک نمی‌کند، احتمالا این دوره برای شما نیست.

 

دوره‌ای بگذرانید و گواهینامه بگیرید

 

  1. نحوه خزیدن و فهرست‌بندی محتوا توسط موتورهای جستجو را درک کنید.

 

هدف اصلی SEO افزایش دید در موتورهای جستجو است تا کاربران موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را پیدا کنند. در حالی که محتوا همیشه باید با توجه به بازدیدکنندگان احتمالی وب سایت ایجاد شود، اگر موتورهای جستجو ندانند از آنها چه چیزی ایجاد کنند، به محتوای شما نمی‌رسند.

به این صورت که موتورهای جستجو سه عملکرد اصلی دارند:

خزیدن – محتوا را پیدا می‌کنند و آنها را به طور کامل بررسی می‌کنند.

فهرست – محتوا را ذخیره و سازماندهی می‌کنند.

رتبه – با استفاده از ابزارها و الزامات، بهترین مطالب را برای جستجوهای مربوطه ارائه می‌دهد.

متخصص SEO شدن به معنی درک آن عملکردها و بهینه‌سازی محتوا به گونه‌ای است که به کاربران خدمات ارائه دهد. در حالی که بهترین روش‌ها را برای خزیدن و نمایه‌سازی در نظر داشته باشید.

 

  1. دیدگاهی در مورد ارزش موتورهای جستجو پیدا کنید.

 

در حالی که عملکردهای داخلی هر موتور جستجو متفاوت است، به خاطر داشته باشید که هر کدام یک هدف واحد را مد نظر دارند: همیشه بهترین نتایج را برای هر عبارت جستجو کنید.

عوامل زیادی می‌توانند در نتیجه‌ای که یک نتیجه خاص را “بهترین” می‌کند دخیل باشند، اما در بیشتر موارد به سه نکته خلاصه می‌شود:

ارتباط با قصد جستجوگر.

اقتدار وب سایت بر اساس سیگنال‌های محبوبیت و لینک دهی است.

اعتماد و اطمینان موتور جستجو از این که وب سایت می‌تواند پاسخی واقعی و ارزشمند ارائه دهد.

تجربه مثبت برای کاربر هنگام مصرف محتوا.

“هر چه این ایده‌های بزرگ را بهتر بفهمید، بهتر می‌توانید عوامل رتبه بندی و تاکتیک‌های SEO را بشناسید. با این شرایط، در اجرای ابتکارات SEO و تشخیص مشکلات هنگام بروز آنها موثرتر خواهید بود.

 

  1. استراتژی‌ها و تاکتیک‌های SEO و دلیل اهمیت آنها را درک کنید.

هنگامی‌که یک موتور جستجو می‌تواند یک وب سایت را خزیده و فهرست‌بندی کند، از عوامل رتبه‌بندی و سیگنال‌ها برای سنجش میزان اهمیت، اعتبار، اعتماد و تجربه استفاده می‌کند. سپس آنها به استراتژی‌هایی که SEO ها می‌توانند برای بهبود محتوای خود استفاده کنند، تبدیل می‌شود.

 

استراتژی‌ها و تاکتیک‌های SEO

 

این استراتژی‌ها و ابزارها به اطلاع از تاکتیک‌های SEO کمک می‌کند:

SEO فنی

این مورد به تمرین بهینه‌سازی جنبه‌های فنی وب سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد. ممکن است شامل اصلاح نقشه سایت و پیوند خطاهای موجود در ممیزی فنی سایت باشد. (شاخص پذیری و قابلیت خزندگی)

تحقیقات کلمات کلیدی – با تجزیه و تحلیل داده‌های کلمات کلیدی، می‌توانید ایده بهتری از آنچه مخاطبان می‌خواهند کشف کنند بدست آورید، که می‌تواند استراتژی شما را در هنگام ایجاد محتوا که بر اساس آن داده‌ها قابل کشف است، آگاه سازد. (ارتباط و قصد جستجو)

سئوی داخلی

محتوایی که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار جستجوگر قرار می‌دهد در حالی که فراتر از آنچه وجود دارد رتبه‌بندی می‌شود. علاوه بر این، پیروی از بهترین شیوه‌های SEO در صفحه می‌تواند به موتور جستجو کمک کند تا میزان مرتبط بودن محتوا با عبارت جستجو را مشخص کند. (ارتباط و قصد جستجو)

پیوند سازی

موتورهای جستجو از عوامل متعددی برای تعیین محبوبیت وب سایت استفاده می‌کنند، و یکی از آنها تعداد و کیفیت پیوندهای خارجی است که به محتوای آن اشاره می‌کنند، که به عنوان بک لینک نیز معروف است. (اقتدار و اعتماد)

 

پیوند سازی

سایر عوامل رتبه بندی

 

عواملی مانند قابلیت استفاده از موبایل، سرعت صفحه و غیره برای موتورهای جستجو مهم هستند زیرا بهترین نتایج ممکن را ارائه می‌دهند. (تجربه)

دانستن اصول اولیه هر یک در تعیین اینکه آیا می‌خواهید در یکی از این رشته‌ها متخصص SEO باشید، مهم است و همچنین می‌تواند تأثیر تلاش های شما را افزایش دهد.

در نهایت باید گفت که برای این‌که یک متخصص سئو خوب شویم باید یک سری مهارت‌های حرفه‌ای یاد بگیریم:

گذراندن دوره کارآموزی سئو در یک شرکت

آموزش سئو از طریق ویدئوهای آموزشی در اینترنت

دریافت گواهینامه SEO از وب سایت‌های معتبر

شرکت در آموزشگاه‌هایی که سئو یاد می‌دهند

کار روی وب سایت شخصی و پیاده‌سازی تاکتیک‌های مختلف سئو

یکی از بهترین و جامع‌ترین روش تبدیل‌شدن به یک متخصص سئو، آموزش سئو از طریق ویدئوهای آموزشی که در سایت‌های گذاشته می‌شود است. در کنار این روش گذراندن یک دوره کارآموزی در یک شرکت هم یکی از روش‌های بسیار مفید است. با این کار شما می‌توانید در طول مدت حدود سه ماه مهارت‌های اصلی سئو کاری را یاد بگیرید.

سئو بدون تولید محتوا معنایی ندارد، یک متخصص سئو باید با کارشناس تولید محتوا همکاری کند.

 

به‌طورکلی یک متخصص سئو چه مهارت‌های باید یاد داشته باشد؟

 

یک متخصص SEO باید چیزی فراتر از انتخاب چند کلمه کلیدی و ایجاد بک‌لینک برای یک سایت را بلد باشد. به‌طورکلی یک سری چک‌لیست وجود دارد که هر سئوکار باید بتواند آن‌ها را اجرا کند.

بتواند کلمات کلیدی را به‌درستی انتخاب کند.

درباره الگوریتم‌های مختلف گوگل اطلاعات کافی داشته باشد.

توانای لینک‌سازی درست و مفید

توانای استفاده از ابزار‌های تحلیلی مانند Google Keyword Planer

آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و نحوه کارکردن آن‌ها

مهارت در تولید ویدیو و محتوای بصری

 درک نسبی از HTML و CSS

 توانایی بررسی رقبا

پیداکردن ایرادات و ارور‌های سایت

داشتن توانایی نوشتن متن‌های تبلیغاتی

هرچه یک متخصص سئو بیشتر روی سایت‌های مختلفی کارکرده باشد و هرچه تجربه بیشتری داشته باشد مهارت‌های ذکر شده را بهتر و سریع‌تر می‌تواند انجام دهد.

 

موتور‌های جستجوگر چگونه به مطالب نظارت دارند؟

 

در این‌که موتور‌های جستجوگر از الگوریتم‌های پیشرفته استفاده می‌کنند شکی نیست. اما در واقع چگونه این کار انجام می‌گیرد و آیا راه‌های دورزدن این الگوریتم وجود دارد یا خیر یک بحث دیگری است.

موتورهای جستجوگر مختلف یک پایگاه ذخیره داده‌ها یا همان «دیتابیس» دارند که تمام اطلاعات صفحات مختلف وب سایت‌ها قبل از این‌که نمایش داده شوند آنجا ذخیره می‌شوند. سپس با ایجاد درخواست انتشار از طریق سرچ کنسول در گوگل صورت می‌گیرد.

گوگل یک سری عنکبوت‌ها (یک نوع ربات) دارد. این عنکبوت‌های گوگل وظیفه جستجو در سایت‌های جدید را برعهده دارد.

بعد کدهای سایت توسط خزنده‌ها(Crawler) بررسی می‌شوند. اگر همه چیز درست و مرتب بود صفحه در گوگل نمایش داده می‌شود.

گوگل فاکتور‌های مختلفی را بررسی می‌کند. طبق گفته‌های گوگل حدود ۲۰۰ فاکتور بررسی می‌شوند تا یک سایت در رتبه نخست گوگل قرار گیرد.

در ادامه تعدادی از عوامل اصلی را که در رتبه‌بندی سایت تأثیر دارند برایتان توضیح می‌دهم. یک متخصص سئو باید به این مطالب دید تخصصی داشته باشد.

 

موتور‌های جستجوگر

کدام عواملی که در بهبود سایت تأثیر دارند؟

 

قدرت «Authority»  

 

به‌طورکلی قدرت یک سایت بر اساس تعداد پیوندها‌یی است که به دامنه داده می‌شود. هرچه پیوند‌های دامنه بیشتر باشد طبیعتاً قدرت آن نیز بیشتر شده و گوگل آن را در نظر می‌گیرد.

یک متخصص SEO باید بتواند پیوند‌های مفیدی برای یک صفحه درست کند و بر روی پیوند‌ها نظارت دائم داشته باشد.

 

عوامل بهبود سایت

ارتباط «Relevancy»

 

منظور از ارتباط در یک سایت میزان مطابقت کلمات کلیدی استفاده شده در سایت با محتویات آن است. در واقع اگر کاربری درباره‌ی خودرو ۲۰۶ سرچ می‌کند واقعاً به صفحه‌ای هدایت شود که در آن خودرو ۲۰۶ وجود دارد، نه اینکه به سایت املاکی یا لباس مردانه هدایت شود. پس این‌که محتویات سایتمان با کلیدواژه سرچ شده تطابق داشته باشد هم یکی از فنونی است که یک متخصص سئو باید آن را به‌خوبی یاد داشته باشد.

 

کیفیت «Quality»

 

کیفیت سایت از عوامل دیگری است که توسط گوگل ارزیابی می‌شود. این‌که متن‌ها کپی شده نباشند و بتواند ارتباط و تعامل خوبی با کاربران ایجاد کند، همه عوامل دیگر در بهبود جایگاه سایت نقش اساسی دارند. برای این کار یک متخصص سئو باید به‌صورت دائم روی محتویات سایت نظارت کند و ایرادات آن را رفع کند. مطالب سایت باید با عنوان هم‌خوانی داشته باشد و برچسب‌های انتخاب شده باید با محتویات مرتبط باشند. کیفیت از مهم‌ترین عوامل در بهبود سئو سایت است به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان از محتوا‌های کپی پیست شده استفاده نکنید.

 

تاثیر سرعت سایت بر روی سئو

 

سرعت بالا وب سایت شما علاوه بر اینکه باعث سئو مثبت خواهد شد برروی ترافیک آن نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت. به گفته ی خود گوگل” میانگین زمان لازم جهت بارگذاری یک صفحه بر روی تلفن همراه ۱۵ ثانیه می باشد, با این حال بیشتر مخاطبان وب سایت ها که بیشتر از زمان ۳ ثانیه برای بالا ادن سایت زمان می برند منجر به ترک سایت می شود.”

 

تاثیر سرعت سایت بر روی سئو

موبایل فرندلی بودن سایت

 

با در نظر گرفتن این فاکتور یعنی سرچ صوتی گوگل , اهمیت موبایل فرندلی بودن و تاثیر ان بر روی سئو بیشتر از قبل مشخص خواهد شد. افرادی که از سرچ صوتی بیشتر استفاده میکنند طبیعتا اولین دستگاهی که برای سرچ موضوع خود استفاده میکنند موبایل همراه خودشان است که اگر سایت شما موبایل فرندلی نباشد و در واقع بر روی موبایل خوب بارگذاری نشود متاسفانه میزان ترافیک خیلی کمی از سمت سرچ صوتی گوگل به ایدتان می شود.

 

زمان ثبت شدن دامنه

 

طبق اخرین اخبار بدست امده از شرکت گوگل مبنی بر اهمیت قدمت دامنه‌ها می‌توان نتیجه گرفت که هر چه دامنه قدیمی‌تر باشد، ارزش آن برای گوگل بیشتر خواهد بود. زیرا که دامنه‌های جدید ممکن است بعد از سپری شدن زمانی کوتاه از بین بروند اما دامنه‌های با سابقه، سال‌های سال به فعالیت خود در حوزه ی فعالیت خود ادامه خواهند داد و گوگل نیز ارزش بیشتری به آنها اختصاص می‌دهد. بی شک سن دامنه یا ههان زمان کار کرد دامنه فاکتوری نیست که بتوانیم آن را تغییر دهیم اما در عوض برای رسیدن به کسب موفقیت در گوگل می‌توانیم برای مدت طولانی به دامنه‌ی خود پایبند بمانیم.

 

طول محتوا صفحات

 

محتوایی که در یک صفحه کلمات بیشتری دارد واضحا، میزان وسیع تری از یک موضوع را پوشش خواهد داد و به احتمال زیاد نسبت به مقالات کوتاهتر و کمتر ترجیح داده خواهد شد. SERPIQ متوجه شده است که طول محتوا با موقعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل رابطه ی مستقیم دارد.

 

بهینه سازی تصاویر در صفحات

 

در این که تصاویر به جذابیت و درک بهتر مطالب یک سایت کمک شایانی می‌کنند شکی نیست. به همین خاطر باید تصاویر صفحات وب از نظر تعداد تکرار، اندازه، نام و تگ ALT مناسب باشند تا عمق مطلب را با تصویر برساند.

 

آیا راهی برای دورزدن گوگل وجود دارد؟

روش‌های مختلفی جهت دور زدن الگوریتم گوگل در چند سال پیش کاربرد فراوانی داشت، از تکرار زیاد کلمات کلیدی تا انواع روش ‌های کپی پیست کردن. نکته مهم این است که الگوریتم‌های گوگل همواره در حال بروز رسانی‌اند و گوگل امروزه خیلی بهتر و سریع‌تر به مطالب جعلی و کپی شده پی ‌می‌برد و صفحه‌های متخلف را پنالتی می‌کند. روش‌های مختلفی به نام سئو خاکستری و سیاه وجود دارند که سئو کار‌های مختلف از این روش‌ها آگاه هستند. سئو سیاه چندان توصیه نمی‌شود و بهتر است مطالب خودتان خالص و غیر کپی شده باشند.

همانطور که گفته شد گوگل پیوسته الگوریتم‌های خودش را بروز رسانی می‌کند پس بهتر است طبق قوانین گوگل عمل کنید و به دنبال راه‌های دور زدن گوگل نباشید.

 

دورزدن گوگل

ویژگی های یک سئو کار حرفه‌ای و خوب:

 

۱- یک سئو کار خوب ابتدا بسیار دقیق به بررسی کلمات کلیدی شما با بررسی رقبا می پردازد.

۲– یک سئو کار خوب به شما قول یک ماهه  آمدن به نتیجه ی  اول گوگل را نخواهد داد چون فرایند بالا آوردن سایت در سرچ گوگل یک فرایند زمان بر است و نیازمند صبر می باشد.در صورتی که چنین قولی را داد سئوی کلاه سیاه برای شما انجام خواهد داد که در ان صورت هم شما نتیجه ای در گوگل نخواهید گرفت .

۳– یک سئو کار خوب بر تمامی ابزار های سئو تسلط کافی را دارد و برای حل مشکلات سئو راه حل‌های حرفه ای و تخصصی و انالیز شده دارد. اگر به دنبال تمرکز بر SEO و SEM به عنوان یک متخصص تمام وقت هستید، اولین قدم همان یادگیری است. اساسی‌ترین و بهترین شیوه‌های SEO و آشنایی با ابزارهایی که متخصصان SEO استفاده می‌کنند. برای بالا بردن مهارت‌های خود، به تمرین و یادگیری مهارت‌های جدید مانند توسعه محتوا، SEO در صفحه، SEO فنی و جاوا اسکریپت ادامه دهید.

در کنار این مهارت‌ها، همچنین باید راه‌هایی را برای نشان دادن مهارت‌های خود که یک متخصص SEO باید داشته باشد، مانند مهارت های تفکر استراتژیک و انتقادی، مهارت‌های ارتباطی و بین فردی، سازماندهی، و توجه به جزئیات پیدا کنید.

 

ویژگی های یک سئو کار حرفه‌ای و خوب

 

۴- باید بسیار به روز باشد و الگوریتم های روز گوگل را به خوبی بداند تا رفتار با گوگل را بلد باشد و برروی سایت شما پیاده می کند.

۵- برای سایت شما زمان می گذارد و الکی وقت شما را نمی گیرد و خیلی دقیق و جزئی سایت را رصد می‌کند. هنگامی‌که شروع به جستجوی ابزارهای SEO خود می‌کنید، متوجه می‌شوید که داده‌های زیادی وجود دارد. بدون این داده‌ها، نمی‌توانید عملکرد ابتکارات خود را بسنجید و دقیقا بدانید کجا و چگونه بهبود پیدا کنید.

اگر سعی می‌کنید با استفاده از استراتژی های مختلف SEO و SEM تجربه کسب کنید، ممکن است چند ماه طول بکشد تا آشنایی ابتدایی و داشتن یک تجربه کم را به یک مجموعه مهارت منسجم تبدیل کنید. دوره‌هایی مانند گواهینامه بازاریابی موتورهای جستجو به طور خاص ایجاد شده است تا شما را در مهمترین جنبه‌های SEO برای یادگیری سریع و کارآمد آماده کند.

برخی از معیارهای مهم SEO عبارتند از:

 

موقعیت‌یابی – صفحه شما چقدر نزدیک به بالای صفحه در SERP ها نشان داده می‌شود.

 

برداشت‌ها – چند بار صفحه شما در SERP ها دیده شده است.

 

کلیک – چند بار روی صفحه شما از SERP کلیک شده است.

 

CTR – درصد نمایشهایی که منجر به یک کلیک شد.

 

نمایش ارگانیک – تعداد دفعات مشاهده صفحه در مرورگر.

 

از آنجا که هر یک از این موارد جنبه‌های متفاوتی از رفتار جستجو را اندازه‌گیری می‌کند، می‌توانید از آنها برای به دست آوردن بینش‌های ارزشمندی که می‌تواند استراتژی شما را هدایت کند استفاده کنید. علاوه بر این، مهم است که تمرین و آزمایش کنید تا داده‌های شما کاملتر بیان شود.

۶- با این وجود که اکثر سئوکارها،کار محتوا نویسی را انجام نمیدهند؛اما یک سئوکار خوب باید بر نوشتن محتوای سئو شده مسلط باشد زیرا که بتواند از کیفیت ان با خبر شود .و بتواند محتوا نویس را راهنمایی کند تا محتوا به بهترین شکل خود پیش برود  و محتوای سایت شما را بررسی و ادیت کند.

سئو کار حرفه‌ای و خوب

 

۷- یک سئوکار متخصص و حرفه ای به ابزارهایی که رفتار کاربران را بررسی میکند مانند انالیتیکس تسلط کافی را دارند چون صرفا هدایت کاربر به سایت مهم نیست بلکه کاربر باید از ما راضی باشد تا به مشتر تبدیل شود و از خدمات سایت شما استفاده کنند و این میسر نیس مگر با بررسی رفتار آنها در ورودی و خروجی به سایت با استفاده از ابزار هایی مانند گوگل انالیتیکس(google analytics) .

۸- همه‌ی کارهای سئو کار از پایه برای سایت شما را سایت شما را انجام می دهد و هیچ ایرادی در سایت شما از نظر سئو بودن باقی نمی گذارد. ویژگی های مانند داشتن هدینگ (h1,h2,h3,…)،عنوان مناسب و دیسکریپشن ،متن جایگزین برای تصاویر و عکس ها(alt)،تایتل برای لینک و دگر ویژگی ها مثل بهینه بودن سرعت سایت،کم حجم کردن فایل های سی اس اس و جی اس می پردازد

۹- شما را برای هزینه کردن در راه های تبلیغاتی به درستی راهنمایی می کند برای مثال استفاده از رپورتاژ،کار در زمینه ی بک لینک روی شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک اینستاگرام و توییتر که برای گوگل اهمیت ویژه ای هم خواهد داشت.

۱۰- سئوکار حرفه ای باید باعث شود ترافیک سایت شما بالا رود و کاربران و در انتها مشتریان زیادی برای دریافت خدمات یا محصولات شما در خاست بدهند.

سئو بهینه‌سازی موتورهای جستجو است، یعنی بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو در رتبه‌های برتر و جذب ترافیک بالاتر.

امروزه رتبه بندی در بالای نتایج جستجو برای هر وب سایت ضروری شده است، زیرا جستجوها بسیار هدفمند هستند و با الگوریتم گوگل، کاربران همیشه پاسخ‌های خود را در نتایج صفحه اول می‌یابند. و این دقیقا همان چیزی است که سئوکار با آن سروکار دارد.

در نتیجه سئو بخش بسیار مهمی از صنعت پررونق بازاریابی دیجیتال است. کسب و کارها درک کرده‌اند که داشتن وب سایت تنها آغاز سفر آنلاین آنها است. با افزایش مشاغل آنلاین، تقاضا برای متخصصان SEO در سطح جهانی افزایش یافته است و در سالهای آینده نیز افزایش خواهد یافت.

این ۱۰ ویژگی ویژگی‌های مهم یک سئوکار خوب و حرفه‌ای و متخصص است. ویژگی‌های زیاد دیگر نیز وجود دارند که برای مشاوره با مشاوران سئو شرکت بازاریابی دات ای ار می توانید با ما تماس بگیرید.

 

سئوکار خوب و حرفه ای چقدر درآمد دارد؟

 

میزان درآمد سئو کار به عوامل زیادی بستگی دارد یکی از این عوامل همان ویژگی هایی است که برای شما در بالا توضیح داده شد.یکی دیگر از عوامل میزان تجربه کاری و نمونه کارهای موفق است ومیزان تعهد کاری کارشناس سئو می باشد.و یکی دیگر از مهم ترین عوامل پرزنت خود فرد سئو کار می باشد.این عامل فقط مختص کارشناسان سئو نیست و در تمام زمینه های کاری یک عامل مهم برای مشخص شدن میزان دستمزد سئوکار است.اینکه کارشناس به چه اندازه بتواند خودش را خوب معرفی کند و چه تعداد مشتری راضی برای خود نگه دارد.

در هر حال به صورت خلاصه یک سئو کار باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

 

فعالیت مفید و طبق توصیه‌های گوگل:

 

باید طبق توصیه‌های گوگل و به دور از کپی پیست عمل کند.

 

سئوکار خوب و حرفه ای چقدر درآمد دارد

آشنایی کامل با کلمات کلیدی:

 

یک سئو کار باید با کلمات کلیدی و ابزار‌های مرتبط آن آشنایی کامل داشته باشد.

 

تجربه کاری:

 

هرچه سئو کار تجربه کاری بیشتری داشته باشد بهتر و سریع‌تر می‌تواند سئو سایت را انجام دهد. در نتیجه تجربه کار مهمترین عامل در مورد دستمزد SEO است. هرچه تجربه کار بیشتر باشد، بسته حقوق بیشتری می‌توانید تقاضا کنید. کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که بتوانند با افزایش ارزش شرکت به رشد شرکت کمک کنند.

 

تجربه و تخصص:

 

اینکه چقدر در سئو مهارت دارید و چقدر دانش کافی در این زمینه را دارید واقعا مهم است. حتی اگر شما بدون تجربه کاری و تازه کار هستید، می‌توانید با ابتکار عمل برای یادگیری و به روز نگه داشتن خود با دانش فنی، آن را بدست آورید. حتی برای مشاوران، ادامه یادگیری و سازگاری ضروری است زیرا مشتری اساسا آنها را برای تخصص خود استخدام می‌کند.

 

تولید محتوای خاص:

 

یک سئو کار علاوه بر کار روی سئو باید با انواع محتوا و چگونگی نوشتن آن هم آشنایی داشته باشد.

 

موقعیت جغرافیایی:

 

اگرچه حقوق SEO به میزان زیادی به صلاحیت و تعیین آن بستگی دارد، اما به موقعیت جغرافیایی کار نیز بستگی دارد. میزان پرداخت با هزینه زندگی متفاوت است.

 

تحصیلات:

 

صلاحیت بازاریابی دیجیتال، فناوری اطلاعات یا زمینه‌های مرتبط می‌تواند واقعا به افزایش حقوق اولیه شما کمک کند.

 

سئوکار خوب و حرفه ای چقدر درآمد دارد 2

 

SEO یک زمینه رو به رشد است، با مهارت‌های SEO و بازاریابی دیجیتال، در حال حاضر برای متخصص سئو تقاضای زیادی وجود دارد. تنها در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۷ هزار فرصت شغلی وجود داشت که با کلمه کلیدی “SEO” مطابقت داشت و با توجه به افزایش دیجیتالی شدن در سال ۲۰۲۰، این تعداد افزایش یافته است.

 

همکاری متخصص سئو

 

یک متخصص سئو باید با متخصصان مختلفی همکاری داشته باشد، از جمله متخصصانی که یک سئو کار با آن در ارتباط است می‌توان به  کارشناس تولید محتوا و کارشناس طراحی سایت نام برد. یک سئو کار باید بتواند ایرادات مهم در زمینه محتوا و طراحی را ارزیابی کند.

مشابه یافتن منابعی که برای شما و مجموعه مهارت‌های شما کار می‌کند، ضروری است که یک روال SEO یا ابزار پیدا کنید که پایه و اساس شما شود. برای تحقیقات کلمات کلیدی، SEO کارها دوست دارند به لیست شخصی ابزارهای خود مراجعه کنند.

به عنوان مثال، علاوه بر ابزارهای SEO HubSpot، برخی از متخصصان SEO HubSpot نیز از ابزارهایی مانند SEMrush برای تحقیقات بیشتر استفاده می‌کنند.

نیازی نیست از تک ابزار موجود برای انجام کارهای SEO خود استفاده کنید، فقط باید مطمئن شوید که این ابزارها به شما در دستیابی به اهداف خود کمک می‌کنند و تمرین دقیقی با این موضوع به شما می‌دهند.

یک استراتژیست SEO مسئول استراتژی، ایده‌پردازی و تجزیه و تحلیل کمپین‌های SEO است. برای بهتر عمل کردن  کمپین‌ها با تحلیلگر و مدیر اجرایی همکاری می‌کنند.

چگونه می‌توان در پنج مرحله متخصص SEO شد:

اصول سئو را بیاموزید.

با ابزارهای کلیدی سئو آشنا شوید.

به رشد و تمرین مهارت‌های SEO خود ادامه دهید.

مجموعه ای از پروژه‌ها را برای نمایش کار SEO خود ایجاد کنید.

وب سایت خود را برای توسعه مهارت‌های SEO خود بهینه کنید.

 

همکاری با کارشناس تولید محتوا

 

یک کارشناس تولید محتوا فردی است که می‌تواند محتوا‌های گوناگونی را تولید کند، در واقع یک سایت بدون محتوا مانند یک هواپیمایی است که بنزین ندارد. یک متخصص سئو باید با یک متخصص محتوا نویسی همکاری کند و پس از بررسی متن و محتوا تولید شده توسط سئوکار، آن متن در سایت گذاشته می‌شود و بعد از آن بازهم سئوکار به طور پیوسته به مطالب و محتوا سایت باید اشراف داشته باشد.

در حالی که روشهای متعددی برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو وجود دارد، اما هیچ راه مشخص و واضحی برای متخصص شدن در سئو وجود ندارد. بسیاری از افرادی که در زمینه SEO فعالیت می‌کنند، قبل از اینکه تمرکز خود را بر روی SEO محدود کنند، وظایف بازاریابی سنتی را آغاز کردند.

در نتیجه باید گفت که برای تبدیل شدن به یک متخصص SEO، هیچ سابقه خاصی لازم نیست. افراد غالبا از طیف وسیعی از زمینه‌های مختلف، از جمله بازاریابی و ارتباطات، تجارت و فناوری اطلاعات، به مشاغل مشغول به کار در SEO می پردازند.

در حقیقت، کمتر از ۳۰ درصد از آگهی‌های استخدام برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیاز به مدرک کارشناسی دارند و تقریبا دو سوم آنها هیچ گونه مدرکی ندارند. مهمترین شرط داشتن مهارتهای SEO به روز است – و قادر باشد آن را نشان دهد.

مدیران SEO معمولا مدیران بخش هستند. اهدافی را برای کل بخش با در نظر گرفتن رشد شرکت تعیین می‌کنند. یک مدیر SEO همچنین به دنبال همکاری با سایر اعضای تیم برای پروژه‌های بین بخشی است.

 

همکاری با کارشناس تولید محتوا

همکاری با کارشناس طراحی

 

طراحی هم یکی دیگر از مواردی است که یک سایت را بهبود می‌بخشد، در واقع طراحی جذاب سایت به کاربران مختلف این امکان را می‌دهد تا بتوانند مطالب مختلف دسترسی آسان پیدا کنند. علاوه بر دسترسی به کاربران طراحی جذاب باعث جذب چشمگیر کاربران می‌شود.

یک سئوکار باید با یک طراح سایت هم همکاری کند بدین ترتیب که سئو‌کار طراحی انجام شده را تحت ابزار‌های خاصی بررسی می‌کند و با این کار نکات و اشکالات سایت را برآورد می‌کند. یک سئوکار باید توانایی این را داشته باشد که بتواند سایت‌های رقیب را از لحاظ طراحی ارزیابی کند و سپس به طراح این تحلیل و بررسی را منتقل کند، اگر لازم بود طراحی بهبود پیدا کند.

 

همکاری با کارشناس طراحی

جمع‌بندی مطالب

 

به نظر می‌رسد با رشد چشمگیر فضای مجازی و تبدیل‌شدن اکثر کسب‌وکارها به‌صورت آنلاین، نیاز فراوانی به متخصصین مختلف در بخش‌های دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوا باشد.

یک سئوکار یا متخصص سئو باید اشراف فراوانی به ساختار سایت‌ها داشته باشد، سئوکار به‌تنهایی نمی‌تواند رتبه سایت را در گوگل افزایش دهد و حتماً یک متخصص تولید محتوا هم لازم باید با او همکاری کند‌. محتوای سئو شده به‌خوبی می‌تواند رتبه‌بندی سایتتان را افزایش دهد و با پشتکار فراوان شما هم می‌توانید یک سایت خوب و مفیدی داشته باشید.

شما هم اگر دوست دارید که یک متخصص سئو حرفه‌ای باشید کافیست چند ویدیو مشاهده کنید و سپس دوره‌های کار‌آموزی مختلفی را طی کنید، پس از آن که دوره‌های کارآموزی را طی کردید در شرکت نسبتاً کوچک شروع به کار کنید و کم کم با کسب دانش بیشتر تجربیات خودتان را افزایش دهید. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو  لازم است سالیان سال در سایت‌های مختلف فعالیت کرده باشید. همان‌طور که در مطالب قبلی هم اشاره کردیم یک متخصص سئو باید با محتوا نویس و طراح سایت هم در ارتباط باشد و بد نیست خود متخصص سئو هم کمی مهارت طراحی یاد داشته باشد.

امیدوارم مطالب عنوان شده برایتان مفید بوده و بتوانید در آینده از آن استفاده لازم را داشته باشید.