بازاریابی سئو(seo) چیست؟

بازاریابی سئو چیست و چرا امروزه بسیار مهم تلقی می‌شود؟ در نظر گرفتن جنبه های یک استراتژی بازاریابی SEO به عنوان اصل برای شرکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین ایجاد شده است. اگرچه ۶۱ درصد از بازاریابان در یک مطالعه HubSpot می‌گویند افزایش دید ارگانیک بالاترین اولویت بازاریابی ورودی آنها است، اما آنها همیشه این کار را انجام نمی‌دهند. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی این موضوع به ابهامات موجود پایان دهیم.

هنگامی‌که وارد دنیای دیجیتال و آنلاین می‌شوید، با استراتژی‌های مختلفی روبرو خواهید شد که می‌توانید برای رشد ارگانیک تجارت خود استفاده کنید، از جمله بازاریابی سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو SEO). بازاریابی SEO یک روش بازاریابی دیجیتال است که از SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) به ‌عنوان یک استراتژی اصلی برای یافتن مشتریان جدید استفاده می‌کند.

با ایجاد محتوایی که به عبارات جستجو شده پاسخ می‌دهد و همچنین به سؤالات مشتریان بالقوه شما پاسخ می‌دهد، این فرصت را دارید که بازدیدکنندگان وب‌سایت را به سمت خود جذب کرده و اعتماد آنها را به‌عنوان منبع اطلاعاتی مفید و قابل‌اعتماد جلب کنید. کسب اعتماد مشتری بالقوه اولین قدم برای فروش به‌ویژه به‌صورت آنلاین است.

بازاریابی SEO مسیرهای بازاریابی “متعارف” بیشتری را به طرز چشمگیری شکست می‌دهد. به این دلیل که روند ردیابی نتایج کسب ‌و کار را بسیار ساده‌تر و واقع‌بینانه‌تر می‌کند. SEO بینش بسیار زیادی به شما می‌دهد که شامل پیوندسازی، رتبه‌بندی موتور جستجو و ترافیک کلمات کلیدی است.

در نهایت، بازاریابی SEO می‌تواند زمینه را برای رتبه‌بندی موتورهای جستجو در وب‌سایت هموارتر کند.

اگر می‌خواهید سایت شما به‌سرعت و در صفحات نتایج گوگل و یاهو و … ظهور کند، این شکل از بازاریابی می‌تواند جذاب باشد. همان‌طور که شما به طور منظم محتوای جدید SEO را به سایت خود معرفی می‌کنید، Google به تلاش و مراقبت شما پاداش می‌دهد.

اگر یک وب ‌سایت مناسب و مرتبط با اصطلاحات جستجو باشد، احتمال دریافت ترافیک مداوم بسیار بیشتر می‌شود، و کاملا قابل‌درک است.

Google همیشه کاربر نهایی را در ذهن خود دارد، بنابراین محتوای با کیفیت همیشه درخشان خواهد بود.

 

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) چیست؟

 

SEO مخفف “بهینه سازی موتورهای جستجو” است. به عبارت ساده، به معنای روند بهبود سایت شما برای افزایش نمایان شدن آن در زمانی است که افراد محصولات یا خدمات مربوط به کسب و کار شما را در Google، Bing و سایر موتورهای جستجو جستجو می‌کنند. هر چه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به کسب و کار شما بیشتر است.

 

سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

سئو چگونه کار می‌کند؟

 

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات‌ها برای خزیدن صفحات در وب استفاده می‌کنند، از سایتی به سایت دیگر می‌روند، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع‌آوری کرده و در یک فهرست قرار می‌دهند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن کتابدار می‌تواند کتاب (یا صفحه وب) را جمع‌آوری کند تا به شما کمک کند دقیقا آنچه را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.

در مرحله بعد، الگوریتم‌ها صفحات ایندکس را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی، تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین شود که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجوی یک پرسش و کلمه خاص و مشخص ظاهر شوند. در قیاس کتابخانه ما، کتابدار تک کتاب موجود در کتابخانه را خوانده است و می‌تواند دقیقا به شما بگوید که کدام یک پاسخ سوالات شما را خواهد داشت.

فاکتورهای موفقیت SEO ما را می‌توان به عنوان نیابتی برای جنبه های تجربه کاربر در نظر گرفت. به این ترتیب است که ربات های جستجو دقیقا برآورد می‌کنند که یک وب سایت یا صفحه وب چقدر می‌تواند به جستجوگر آنچه را که جستجو می‌کنند بدهد.

بر خلاف تبلیغات جستجوی پولی، شما نمی‌توانید به موتورهای جستجو پرداخت کنید تا رتبه جستجوی ارگانیک بالاتری را بدست آورید، این بدان معناست که متخصصان SEO باید کار خود را انجام دهند. آنجاست که بازاریابی سئو وارد می‌شود.

 

سئو چگونه کار می‌کند؟

چرا SEO برای بازاریابی مهم است؟

 

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد سالانه میلیاردها جستجو انجام می‌دهند، اغلب با هدف تجاری برای پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای مارک‌ها است و مکمل سایر کانال‌های بازاریابی است. دید بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقابت شما می‌تواند تأثیر مهمی‌در نتیجه نهایی شما داشته باشد.

با این حال، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال پیشرفت بوده و به کاربران پاسخ ها و اطلاعات مستقیم‌تری می‌دهد که به احتمال زیاد کاربران را در صفحه نتایج به جای رانندگی به وب سایت‌های دیگر نگه‌می‌دارد.

همچنین توجه داشته باشید، ویژگی‌هایی مانند نتایج غنی و پانل‌های دانش در نتایج جستجو می‌تواند دید کاربران را افزایش داده و اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهد.

در مجموع، SEO پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. هنگامی‌که می‌فهمید کاربران وب سایت شما چه می‌خواهند، می‌توانید این دانش را در کمپین‌های خود (پولی و ارگانیک)، در وب سایت خود، در ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید.

 

چرا SEO برای بازاریابی مهم است؟

چگونه بازاریابی SEO را انجام دهم؟

 

خوشبختانه پاسخ به سوال “چگونه بازاریابی SEO  را انجام دهم؟” را می‌توان به روش درست و منطقی پاسخ داد. بعد از آن که با این سوال که بازاریابی سئو چیست آشنا شدیم، بهتر است به طریقه انجام آن بپردازیم.

موتور جستجوی مورد استفاده شما این صفحه را به طور تصادفی انتخاب نکرده و شما را به اینجا نمی‌فرستد به این امید که به نحوه عملکرد بهینه سازی موتور جستجو پاسخ دهد. در واقع، از یک الگوریتم بسیار پیچیده برای تعیین اینکه کدام یک از بیش از ۲۱ میلیون صفحه‌ای که در زمینه SEO جستجو کرده است استفاده می‌کند، مناسب‌تر است تا به بهترین وجه به سوال کاربران پاسخ دهد.

 

چگونه بازاریابی SEO را انجام دهم؟

 

موتورهای جستجو می‌دانند که با ارائه پیوسته نتایج با کیفیت بالا و مناسب برای جستجوهای جستجو، اعتماد شما را جلب می‌کنند و امیدوارند تنها موتور جستجوی مورد نیاز شما شوند. اگر می‌خواهید درباره نحوه عملکرد سئو بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید.

اصول SEO را بیاموزید، همچنین نحوه عملکرد سئو را بیاموزید، در خصوص کلمات کلیدی تحقیق کنید، یک استراتژی ایجاد کنید و با ایجاد محتوای با کیفیت شروع به کار کنید. در این قسمت از مقاله چند مرحله برای شروع مسیر بازاریابی SEO آورده شده است:

۱. سئو را بیاموزید

ممکن است یادگیری بازاریابی SEO به همان اندازه‌ای که در ابتدا فکر می‌کنید، سخت و گیج‌کننده نباشد.

هدف ساده در پشت بازاریابی SEO کسب درآمد و به‌دست‌آوردن مشتری جدید است.

اما چند استراتژی بازاریابی SEO وجود دارد که می‌توانید برای انجام بازاریابی SEO استفاده کنید.

آموزش در SEO موضوعی نیست که شما لزوما مجبور شوید با آن مقابله کنید.

این موضوع به این دلیل است که دوره‌های آموزشی رایگان SEO وجود دارد که می‌تواند همه ‌و همه نیازهای آموزشی SEO شما را برآورده کند. اگر در کلاس SEO ثبت‌نام کنید، می‌توانید هدف قرار دادن مخاطب ایده‌آل، بهینه‌سازی در سایت، استفاده از کنسول جستجوی Google ، جستجوهای محلی و موارد دیگر را درک کنید.

SEO مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است، که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است و بر حضور وب سایت شما در نتایج جستجو در موتورهای جستجو مانند Google متمرکز است. هنگامی‌که نحوه عملکرد سئو را می فهمید، می‌توانید از تاکتیک های مختلف برای افزایش دید (یا رتبه خود) در نتایج جستجو استفاده کنید.

می‌توانید تاکتیک های SEO را به دو دسته تقسیم کنید:

سئو داخلی:

همه استراتژی‌های سئو داخلی که در وب سایت شما اتفاق می‌افتد.

سئو خارج از صفحه:

همه استراتژی‌های SEO که خارج از صفحه در وب سایت شما اتفاق می‌افتد.

هدف سئوی داخلی و خارج از صفحه این است که سایت شما برای کاربران و موتورهای جستجو بیشتر دوستانه و قابل اعتماد باشد. وقتی خزنده‌های موتورهای جستجو می بینند که وب سایت شما با آنها و کاربران چقدر دوستانه است، این شانس را افزایش می‌دهد که سایت شما برای جستجوهای مختلف رتبه خوبی داشته باشد.

در نتیجه نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که یادگیری SEO همچنین نیاز به درک SEO خارج از صفحه (off-page) و SEO داخلی (on-page) دارد. اگرچه نام آنها مشابه است، اما به هیچ عنوان استراتژی‌های یکسانی نیستند.

سئو در چند نقطه جداگانه انجام می‌شود. که همان اصطلاحات  “off-page” و “on-page” هستند.

سئو خارج از صفحه در دست شما نیست. افرادی که در مقام مدیریت و پشتیبانی وب‌ سایت‌ها هستند مسئولیت این کار را برای شما به عهده می‌گیرند.

 

سئو خارج از صفحه

 

سئو  on-page  کاملا داستان دیگری است. به این دلیل که شامل همه موارد از نوشتن توضیحات متا تا انتخاب کلمات کلیدی را شامل می‌شود. به این ترتیب سئو on-page بسیار دقیق و جزئیات گرا است.

برای مثال، فرض کنید دو وب سایت دارید: وب سایت A و وب سایت B.

وب سایت A پاسخگو نیست، به این معنی که کاربران در رایانه های لوحی یا تلفن های هوشمند حرکت و استفاده از سایت را با مشکل مواجه خواهند کرد. وب سایت B، واکنش گرا است، به این معنی که تجربه کاربری بهتری برای کاربران رایانه لوحی، تلفن های هوشمند و رومیزی دارد.

برای موتورهای جستجو، تصمیم ساده ای است که کدام وب سایت بهتر است: وب سایت A.

البته نحوه عملکرد موتورهای جستجو کمی پیچیده‌تر از این است. امروزه موتورهای جستجو از بیش از ۲۰۰ عامل مختلف برای تولید نتایج جستجو استفاده می‌کنند، این بدان معناست که عناصر مختلف زیادی بر جایگذاری شما در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد.

بیش از ۲۰۰ عامل رتبه‌بندی

به طور کلی عوامل داخل صفحه دقیقا همان چیزی هستند که به نظر می‌رسند: چیزهایی که در واقع در صفحه نمایش داده می‌شوند. این موارد شامل برچسب‌های عنوان، محتوا، سرعت سایت، URL های صفحه، برچسب‌های جایگزین تصویر، پیوند داخلی و موارد دیگر است. در همین حال، عوامل خارج از صفحه تقریبا به طور کامل بر اساس پیوندهای سایت شما از سایت های دیگر است.

مهم است که به خاطر داشته باشید که ربات‌های موتورهای جستجو، برنامه‌های کامپیوتری خودکار هستند و انسان واقعی نیستند. این بدان معناست که آنها محدودیت‌هایی دارند. درک مفهموم بازاریابی سئو چیست کمک می‌کند تا بتوانید خود را برای هر تغییری آماده کنید.

برای مثال آنها نمی‌توانند مانند شما یا من به وب سایتی دسترسی داشته باشند زیرا در واقع وب سایت را نمی‌بینند. بلکه آنها کد وب سایت را بررسی می‌کنند. این بدان معناست که آنها نمی‌توانند تصاویر یا فیلم‌ها را ببینند، یا تحت تأثیر طرح‌های پر زرق و برق یا کلیپ‌های صوتی قرار نمی‌گیرند. در واقع، آنها حتی نمی‌توانند مانند ما محتوا را درک کنند!

در خصوص سئو خارج از صفحه نیز باید گفت که بهینه‌سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو به هیچ وجه کار غیرقابل حل نیست. اگر از نظر فنی یک کار چالش برانگیز است، می‌توانید از یک وب مستر حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

بیش از 200 عامل رتبه‌بندی

۲. تحقیق زیاد در مورد کلیدواژه‌های مورد استفاده

 

بدون اینکه بدانید بازار هدف شما از چه کلمات کلیدی برای یافتن راه حل برای مشکلات شرکت خود استفاده می‌کند، نمی‌توانید کارهای زیادی انجام دهید. این امر نیاز به کمی تحقیق دارد. چگونه راه حلی برای مشکل خود پیدا می‌کنید؟

بازاریابی با سئو (SEO) چیزی است که نیاز به تحقیق طولانی درباره کلمات کلیدی دارد.

همچنین یادگیری نحوه تشخیص بین کلمات کلیدی short-tail و long-tail بسیار مهم است. کلمات کلیدی کوتاه‌ بین یک تا دوکلمه را مدیریت می‌کنند.

آنهایی که long tail دارند حداقل سه کلمه را در خود جای می‌دهند. کلمات کلیدی long tail می‌توانند برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند شور و شوق صفحات خود را به دست بیاورند، چیزهای زیادی به دست آورند.

علاوه بر این، یک راهنمای عملی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی را بررسی کنید. شما می‌توانید مراحل لازم برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تجزیه‌وتحلیل اینکه کدام عبارات برای وب‌سایت یا وبلاگ شما بهترین کار را دارند، بیاموزید.

به عنوان مثال، اگر غذای سگ ارگانیک می‌فروشید، احتمالا مشتری احتمالی شما نگران سلامت سگ خود است. شاید سگش به غذا حساسیت داشته باشد و نگران مواد شیمیایی و محصولات جانبی موجود در بیشتر غذاهای سگ باشد. جستجو را شروع کنید. چه سایتهایی ظاهر می‌شوند؟ به کلمات به کار رفته در آن مقاله نگاه کنید.

به عنوان مثال در پرسش “سگ آلرژی غذایی دارد”، کلماتی مانند “حساسیت”، “طبیعی” و “متعادل” نشان داده می‌شود. فراموش نکنید که درباره کلمات مرتبط مانند کلمات مترادف و گروهی از کلمات فکر کنید. می‌توانید عبارات کلیدی مانند “حساسیت غذایی”، “رژیم غذایی طبیعی”، “تغذیه کامل متعادل” و “فقط مواد طبیعی” را در نظر بگیرید.

 

از کلمات کلیدی در آدرس‌های صفحه وب سایت استفاده کنید

 

مطمئن شوید که آدرس های صفحه خود را نادیده نمی‌گیرید زیرا برای SEO شما مهم هستند. اینجاست که تحقیق کلمات کلیدی شما مفید است. بر رایج‌ترین و جستجوشده‌ترین کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید. به این ترتیب یک کلمه با بالاترین رتبه جستجو انتخاب کنید.

چند روش سریع و آسان (و رایگان) برای بررسی رتبه‌بندی جستجو وجود دارد. یکی استفاده از Google AdWords Keyword Planner است. به سادگی کلمات کلیدی خود را وارد کنید تا از میزان محبوبیت آن ها در حجم جستجو مطلع شوید.

همچنین می‌توانید از Google Trends، که یک سایت واقعا سرگرم‌کننده برای کاوش است، استفاده کنید. کلمات کلیدی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین آنها را انتخاب نمایید.

 استفاده از کلمات کلیدی در آدرس‌های صفحه وب سایت

۳. یک استراتژی بازاریابی SEO ایجاد کنید

 

اگر سایت شما به سطح قابل‌توجهی از محتوای SEO مجهز باشد، ممکن است باعث ایجاد انگیزه در مشتریان احتمالی شود تا مدت‌زمان طولانی‌تری از آنچه که به طور معمول می‌مانند، بمانند. شما ممکن است یک فروشگاه مراقبت از پوست ارگانیک داشته باشید.

اگر از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید که فرمول‌های طبیعی و ملایمی برای انواع چهره‌ها دارند، در این صورت افرادی که وقت خود را برای بررسی سایت شما اختصاص می‌دهند ممکن است تمام اطلاعات لازم برای خرید با اطمینان را به دست آورند.

بعد از درک بازاریابی سئو چیست، و هنگامی‌که به‌درستی سئو و اطلاعات داخلی آن را درک کردید، می‌توانید مشتریانی را که می‌توانند توانایی خود را برای تعیین مواردی که برای آنها قابل‌دسترسی است، مشخص کنید و دست به کار شوید. سئو می‌تواند شما را به سمت افرادی هدایت کند که اقدام می‌کنند و به‌ راحتی منتظر نمایش خدمات و محصولات نیستند.

SEO می‌تواند به شما کمک کند تا در بخش “هدف قرار دادن” بدرخشید. انکار نمی‌شود که مشاغل می‌خواهند رقبای خود را شکست دهند. بازاریابی SEO باتوجه ‌به این واقعیت که تجارت را قادر می‌سازد از بزرگ‌ترین رقبای خود پیشی بگیرد چشمگیر است.

اگر از حضور یک کسب ‌و کار در نزدیکی که شباهت زیادی به شما دارد ناامید شده‌اید، پس مسلما می‌خواهید مخاطبان جستجو شما را نسبت به رقبا پیدا کنند. شروع کار در زمینه بازاریابی سئو می‌تواند به شما کمک کند تا از رقبا بهتر عمل کنید.

 

استراتژی بازاریابی SEO

 

در نتیجه به عنوان برخی از موارد استراتژی بازاریابی SEO باید گفت که موارد زیر مورد ارزیابی بازاریابان قرار می‌گیرد:

عناوین صفحات SEO فاقد تمرکز بر کلمات کلیدی هستند.

عناوین صفحات SEO فقط سرصفحه‌های محتوا را تقلید می‌کنند.

URL های صفحه طولانی و غیر مربوط هستند.

اکنون زمان مناسبی برای نگاه دقیق‌تر به داده‌های بازاریابی SEO است زیرا جستجو برای همه مشاغل B2B و B2C رقابتی‌تر می‌شود.

عبارت کلیدی شما که رتبه ۱ را از نظر جستجوی ارگانیک همچنان ادامه می‌دهد، دیگر به دلیل تغییرات طراحی در صفحات نتایج موتورهای جستجوی گوگل (SERP)، ممکن است برترین نتیجه‌ای نباشد که جستجوگران مشاهده می‌کنند. این عدم دیده شدن، اثرات ترافیک ارگانیک شما را به خطر می اندازد و منجر به کلیک کمتر، فروش، نمایش صفحات و تبدیل می‌شود.

آخرین مرحله از استراتژی بازاریابی SEO موفق، تجزیه و تحلیل است. وقتی کسب و کاری را اداره می‌کنید، مهم است که عملکرد وب سایت آن را به درستی دنبال کنید. یکی از مهمترین عناصر یک استراتژی SEO تجزیه و تحلیل شما است. تجزیه و تحلیل شما بینش ارزشمندی را در مورد استراتژی SEO شما و نحوه بهبود برنامه شما برای دستیابی به نتایج بهتر به شما ارائه می‌دهد.

هنگامی‌که بر تجزیه و تحلیل وب سایت خود نظارت می‌کنید، می‌توانید معیارهای متعددی را مشاهده کنید که به شما در مورد کسب و کار شما یک دید کلی و خوبی می‌دهد. می‌توانید نمای صفحه، زمان حضور در صفحه، تبدیل‌ها و موارد دیگر را ردیابی کنید. همه این تجزیه و تحلیل‌ها به شما کمک می‌کند تا تاثیر کمپین و شبکه‌های اجتماعی خود و نحوه تعامل افراد با کسب و کار خود را درک کنید. تجزیه و تحلیل شما به شما کمک می‌کند تا استراتژی بازاریابی SEO خود را بهینه کنید تا نتایج بهتری کسب کنید.

 

استراتژی بازاریابی SEO

 

  1. محبوبیت خود را با بک لینک افزایش دهید

 

بک لینک چیست و چرا اهمیت دارد؟ به زبان ساده، بک لینک پیوندی در وب سایت دیگری است که به سایت شما باز می‌گردد. گوگل و دیگر موتورهای جستجو دوست دارند تعداد زیادی بک لینک به وب سایت شما مشاهده کنند زیرا این یکی از راه‌های تشخیص ارزش و اعتبار محتوای شما است. هرچه سایتهای معتبرتری به سایت شما بازگردند، احتمالا رتبه بالاتری در نتایج جستجو خواهید داشت.

 

محبوبیت خود را با بک لینک افزایش دهید

توضیح فنی نحوه کار استراتژی بازاریابی سئو

 

در این بخش در مورد نحوه عملکرد استراتژی SEO با جزئیات بیشتری صحبت خواهد شد. طبق نتایج صورت گرفته، SEO باید برای کسب و کار شما اولویت دارد و به همین دلیل است که باید ابتدا نحوه شروع کار با ابزار SEO، تجزیه و تحلیل وب سایت خود، دستورالعمل‌های بهبود رتبه جستجوی خود و اطمینان از اینکه مشتریان بیشتری شما را آنلاین پیدا کرده‌اند، دنبال کنید.

موتورهای جستجو عنکبوت دارند، نه از نوع وحشتناک آن، بلکه نوعی ربات خودکار. این عنکبوت‌ها یا همان ربات‌های خودکار انواع اطلاعات مربوط به وب سایت شما و صفحات تشکیل‌دهنده سایت شما را جمع‌آوری می‌کنند.

به این ترتیب به آنها این امکان را می‌دهد تا به راحتی تعیین کنند که چه زمانی در یک صفحه در سایت شما به سرویس‌دهنده سرویس دهند. آنها مواردی مانند سرعت صفحه، برچسب‌های عنوان، سیگنال‌های اجتماعی، پیوندهای داخلی، بک لینک‌ها و غیره را جمع‌آوری می‌کنند.

با وجود بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه‌بندی که گوگل در الگوریتم خود استفاده می‌کند، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و اقدامات لازم برای بهینه سازی وب سایت انجام شود. هم عوامل رتبه‌بندی درون صفحه و هم خارج از صفحه وجود دارد که میزان بهینه سازی سایت شما و در نتیجه رتبه‌بندی آن را تعیین می‌کند.

 

چگونه می‌توان فهمید آیا بازاریابی SEO برای شما مناسب است یا خیر.

 

آیا می‌خواهید لیدهایی به دست آورید که کالیبر برتر را مجسم می‌کنند؟

اگر پاسخ شما مثبت است، بازاریابی موتور جستجو ممکن است راهی برای شما باشد.

بازاریابی SEO می‌تواند شما را به افرادی که واقعا در بین مخاطبان هدف شما قرار دارند، برساند.

این می‌تواند شما را در برابر افرادی که واقعا خواستار پیشنهادها شما هستند یا به آن نیاز دارند باز کند.

سئو می‌تواند برای کسب‌ و کارهایی که مشتاق بهبود نرخ کلیک موجود خود هستند بسیار عالی باشد.

باور کنید یا نه، بازاریابی SEO این توانایی را دارد که نرخ کلیک بالاتری داشته باشد.

تقویت دید موتور جستجو می‌تواند یک نکته مثبت باشد.

همین مسئله در مورد تقویت موتور جستجو به‌عنوان یک کل صدق می‌کند.

اگر می‌خواهید نرخ کلیک خود را افزایش دهید، بازاریابی SEO می‌تواند شما را در مسیر صحیح قرار دهد.

اگر یافتن سایت شما در موتورهای جستجو آسان است، می‌توانید از کلیک‌های اضافی لذت ببرید.

دستیابی به فروش بیشتر هدف همه مشاغل بدون درنظرگرفتن صنعت یا زمینه بوده است.

 

بازاریابی SEO

 

درک مفهموم بازاریابی سئو چیست، می‌تواند عملکرد سایت شما را افزایش دهد، زیرا می‌تواند منجر به جذب قدرتمند و بازدیدکنندگان مناسب وب‌سایت شود.

نتایجی که ارگانیک هستند احترام زیادی برای دنیای جستجوگرها قائل هستند. این نتایج اصلا شامل پرداخت نیست. آنها در مقایسه با تبلیغات PPC بیشتر کلیک می‌کنند.

مشاغل موجود در این دوران هر زمان که بخواهند با کمپین‌های جامع جلو بروند، سرمایه‌های خوبی به شرکت‌های روابط‌عمومی پرداخت می‌کنند. اکثر مردم نمی‌دانند که بازاریابی SEO می‌تواند در روابط‌عمومی تجارت تأثیر بگذارد.

کمپین‌های روابط‌عمومی تلاش می‌کنند تا به تعداد قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان برسند. بازاریابی SEO تلاش می‌کند همان کار دقیق را انجام دهد. به همین دلیل است که این دو مفهوم اغلب دست‌به‌دست هم می‌دهند. نوشتن پست‌های مهمان برای چهره‌های تأثیرگذار که بخشی از صنعت یا حوزه شما هستند می‌تواند تبلیغات عالی داشته باشد.

تفاوت بین جستجوی پولی و ارگانیک

از همان ابتدا، مهم است که تفاوتهای بین جستجوی طبیعی و مترادف SEO و جستجوی پولی را درک کنید. در این خصوص می‌توان گفت که پنج تفاوت اصلی وجود دارد:

  1. موقعیت

اولین تفاوت این است که نتایج جستجوی پولی در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر می‌شود و نتایج ارگانیک در زیر آنها ظاهر می‌شود.

  1. زمان

تفاوت اصلی دیگر بین جستجوی پولی و ارگانیک زمان است. با جستجوی پولی، به نتایج فوری نزدیک می‌شوید، گاهی اوقات در چند دقیقه. در حالی که، با جستجوی ارگانیک، نتایج زمان بیشتری نیاز دارند، اغلب هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سالها. بنابراین شما باید برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت را با جستجوی ارگانیک انجام دهید.

  1. پرداخت

وقتی صحبت از پرداخت به میان می‌آید، خوب، همانطور که از نامش پیداست، ترافیک جستجوی پولی پرداخت می‌شود. شما به ازای هر کلیک (PPC) بر اساس هزینه برای هر کلیک (CPC) پرداخت می‌کنید. این بدان معناست که شما هر بار که کاربر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید.

بنابراین به جای اتکا به ترافیک ارگانیک به وب سایت خود، با پرداخت هزینه‌ای به گوگل، ترافیک صفحه خود را خریداری می‌کنید تا وقتی بازدیدکننده شما کلمه کلیدی شما را جستجو می‌کند، آگهی شما را نشان دهد. برای جستجوی ارگانیک، ترافیک رایگان است، اگرچه به سرمایه‌گذاری منابع و زمان نیاز دارد.

تفاوت بین جستجوی پولی و ارگانیک

  1. ROI

از نظر بازگشت سرمایه یا ROI، اندازه‌گیری با جستجوی پولی بسیار ساده‌تر است. این تا حدی به این دلیل است که Google داده‌های کلید واژه بیشتری را ارائه می‌دهد که می‌توانید در Google Analytics ضبط کنید. با این حال، با جستجوی پولی، ROI می‌تواند در طول زمان کاهش یابد. با جستجوی ارگانیک، اندازه‌گیری ROI کمی سخت‌تر است، اما اغلب با گذشت زمان بهبود می‌یابد. در دراز مدت، جستجوی ارگانیک می‌تواند بازگشت سرمایه بسیار خوبی را ارائه دهد.

 

ROI

  1. سهم ترافیک

وقتی صحبت از سهم ترافیک می‌شود، تقریبا ۲۰ تا ۳۰ درصد جستجوگران روی نتایج پولی کلیک می‌کنند و ۷۰ تا ۸۰ درصد جستجوگران بر روی نتایج SEO کلیک می‌کنند. بنابراین سهم کلیک‌ها در واقع بر نتایج ارگانیک است.

 

چرا به نحوه عملکرد بازاریابی سئو اهمیت می‌دهیم؟

 

اینترنت واقعا جهان را در اختیار ما قرار داده است. ما تقریبا بیش از چند کلیک با هرگونه اطلاعاتی که می‌توانیم به دنبال آن باشیم، فاصله نداریم. حال سوال مطرح می‌شود که بازاریابی سئو چیست و چه اهمیتی در این نوضوع دارد؟

در این خصوص باید گف که وقتی افراد به دنبال اطلاعات، خدمات، محصولات و غیره هستند، نیز به جستجو می‌پردازند.

در نتیجه احتمالا روی یکی از چند نتیجه اول، حداقل در ابتدا کلیک می‌کنند. اگر سایتی را پیدا نکردند که انتظارات آنها را برآورده کند، احتمالا روی دکمه برگشت کلیک کرده و صفحه نتایج جستجو را پیمایش کرده‌اید تا جایی که به هدف خود نزدیک‌تر شوند، این کار را ادامه خواهند داد.

در نتیجه باید گفت که اگر سایت شما به درستی بهینه نشده باشد، می‌توان فرض کرد که فقط در صفحه اول برای نتایج جستجوی مارک‌ مخصوص به خود ظاهر می‌شوید – اگرچه بسته به نام کسب و کار شما، ممکن است حتی اینطور نباشد. در نتیجه حتی ممکن است برای جستجو نام برند شما نیز وب سایت شما در رتبه‌های بالا نمایش داده نشود.

این بدان معناست که افرادی که نمی‌دانند شما وجود دارید اما به دنبال فردی مثل شما هستند هرگز شما را پیدا نخواهند کرد و حتی فرصتی نخواهید داشت که به آنها بگویید چرا از رقبا بهتر هستید. بدون SEO، شما سرنخ‌ها را کنار می‌گذارید.

 

چرا موتورهای جستجو به بازاریابی سئو اهمیت می‌دهند؟

 

چرا یک موتور جستجو اهمیت می‌دهد که از آنها یا موتور جستجوی دیگر استفاده می‌کنید؟ بالاخره شما به آنها پول نمی‌دهید؟ درست است، شما به آنها پول نمی‌دهید، اما شخص دیگری وجود دارد. بنابراین پاسخ این سوال این است که آنها اهمیت می‌دهند به این دلیل که پول خود را از تبلیغات به دست می‌آورند.

صفحه‌ای که پس از وارد کردن یک عبارت جستجو به آن تحویل داده می‌شوید، صفحه نتایج موتورهای جستجو (یا SERP) نامیده می‌شود. SERP آنچه را که “نتایج ارگانیک” و همچنین “تبلیغات با پرداخت کلیک” (یا PPC) نامیده می‌شود به شما ارائه می‌دهد. نتایج ارگانیک آنهایی هستند که تحت تأثیر SEO هستند، در حالی که تبلیغات PPC هزینه دارند.

شما نمی‌توانید به Google یا هیچ موتور جستجویی برای پرداختن به هرگونه موقعیت در نتایج ارگانیک پول بدهید. با این حال، تبلیغات موجود در صفحه نحوه درآمدزایی آنها است. بنابراین، هرچه نتایج بهتری به شما ارائه دهند، احتمال اینکه شما و دیگران دوباره از آن موتور جستجو استفاده کنید بیشتر است. هرچه افراد بیشتری از موتور جستجو استفاده کنند، تبلیغات بیشتری می‌توانند نشان دهند و درآمد بیشتری نیز خواهند داشت.

 

چرا موتورهای جستجو به بازاریابی سئو اهمیت می‌دهند

آیا بازاریابی SEO و بازاریابی SEM یکسان هستند؟

 

نام اختصاری SEO غالبا استفاده می‌شود، اما بازاریابی سئو چیست؟ آیا شما صاحب مشاغلی سخت هستید که می‌خواهد مشتری بیشتری پیدا کند و فروش بیشتری داشته باشد؟ اگر چنین هستید، پس باید تمام آنچه را که می‌توانید در مورد SEO یا “بهینه‌سازی موتور جستجو” بیاموزید. بازاریابی SEO نوعی بازاریابی دیجیتال است که برای ماندن در اینجا نیز وجود دارد.

صاحبان مشاغل هرگز نباید تصور کنند که بازاریابی SEO و بازاریابی SEM یکسان است. SEM مخفف “بازاریابی موتور جستجو” است. چه چیزی باعث می‌شود SEO و SEM قابل تشخیص نباشد؟

SEO در زیر چتر SEM قرار می‌گیرد. آنها دو روشی هستند که تلاش می‌کنند قابلیت مشاهده موتور جستجو را به میزان قابل ‌توجهی افزایش دهند. به طور خلاصه SEO، حول محور بهینه‌سازی وب‌سایت به‌عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک قوی‌تر است.

SEM، چیزی است که کمی گسترده‌تر است.

SEM نوعی بازاریابی است که مستلزم استفاده از تکنیک‌های مختلف دیگر است که می‌تواند منجر به ردیابی موتور جستجو شود.

PPC یا تبلیغات “پرداخت به‌ازای هر کلیک” یک مثال مهم است.

آیا بازاریابی SEO و بازاریابی SEM یکسان هستند؟

 

SEO یک تکنیک جستجو است که ارگانیک است.

SEM یک تکنیک جستجو است که پرداخت می‌شود.

سئو در مورد موضوعاتی مانند سرعت صفحه، بهینه‌سازی داده‌های متا و ایجاد لینک است.

از طرف دیگر، بازاریابی SEM وقت زیادی برای ارزیابی برداشت‌ها و کلیک‌ها می‌گذارد.

به همان اندازه زمان صرف می‌شود تا کپی تبلیغات و دسته‌بندی تبلیغات به طور یکسان باشد.

فقط توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید رتبه‌بندی ارگانیک خود را به لطف بزرگی انجام دهید، در این صورت ممکن است رویکرد بازاریابی SEO شما حداقل نیم‌سال زمان لازم داشته باشد تا کاملا شروع شود.

اگرچه بعد از شروع، احتمال بدتر شدن رتبه‌بندی طبیعی شما کم است. فقط در صورت بروز خطاهای قابل‌توجه ممکن است برگردند. اگر می‌خواهید از ادامه موفقیت در بازاریابی SEO لذت ببرید، پس اصلا نیازی به کار زیاد نیست.

همه شما باید این کار را انجام دهید که در بالای نظارت بر رتبه‌بندی و تلاش برای ردیابی خود باقی بمانید. تبلیغات PPC اصلا شبیه این نیست. این شکل از تبلیغات نتایج سریعی را ارائه می‌دهد که بسیار زودگذر هستند.

اگر به دنبال تبلیغات PPC باشید، بلافاصله پس از توقف پرداخت تبلیغات، فروش و بازدید شما از وب کاهش می‌یابد.

 

معنای سئو در بازاریابی کسب و کار شما

 

همانطور که گفته شد، شما می‌دانید که این عبارت (SEO) به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است، اما آیا ارزش واقعی سئو را در بازاریابی کسب و کار خود می‌دانید؟ تصور کنید یک محصول یا خدمات مورد نظر خود به نیاز دارید. چه کاری انجام خواهید داد؟ شاید شما آن را در گوگل جستجو می‌کنید. سپس گوگل صفحه‌ای از نتایج جستجوی مربوط به آنچه شما به دنبال آن هستید را نمایش می‌دهد تا بتوانید از بین آنها انتخاب کنید و خرید خود را ادامه دهید.

بازاریابی سئو این است که چگونه مطمئن می‌شوید وب سایت تجاری شما در آن صفحه نتایج جستجو نشان داده می‌شود. و این بسیار مهم است که مطمئن شوید مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

 

جمع‌بندی

 

بازاریابی SEO چشمگیر است زیرا می‌تواند آزمون زمان را تحمل کند. اگر نگرانی‌هایی دارید که شامل نتایج زودگذر بازاریابی دیجیتال است، SEO  ممکن است بتواند طرز فکر شما را برای همیشه تغییر دهد. بازاریابی سئو می‌تواند نتایج مثبتی را در اختیار مردم قرار دهد که می‌تواند آزمون زمان را تحمل کند.

بنابراین اکنون علاوه بر درک مفهوم بازاریابی سئو چیست، می‌دانید که چرا موتورهای جستجو اینقدر تلاش می‌کنند تا نتایج فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه دهند و چرا باید از اصول و استراتژی‌های سئو مراقبت کنید.

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۵۱