آیا الگوریتم سند باکس از وب‌سایت‌های جدید متنفر است؟

خارج شدن از سندباکس

الگوریتم سند باکس به فیلتری اشاره دارد که از رتبه‌بندی وب‌سایت‌های جدید در نتایج برتر Google جلوگیری می‌کند. به آن مانند یک دوره آزمایشی فکر کنید. حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، سایت شما رتبه‌بندی مناسبی نخواهد شد، تا زمانی که این فیلتر به پایان برسد.

حقیقت سند باکس گوگل چیست؟

در سال ۲۰۰۴، مدیران وب و متخصصان سئو متوجه شدند که وب‌سایت‌هایی که تازه راه‌اندازی شده‌اند، با وجود تلاش در زمینه سئو در چند ماه اول رتبه خوبی در Google ندارند. اما در موتورهای جستجوی دیگر مانند بینگ و یاهو رتبه خوبی داشتند.

Google Sandbox هرگز به طور رسمی‌توسط Google تأیید نشده است. اما بسیاری از متخصصان و جستجوگرها به وجود آن اطمینان دارند، زیرا هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌های جدید اثراتی مانند sandbox مشاهده می‌کنند.

اما حقیقت چیست؟ آیا سند باکس وجود دارد؟ اگر چنین است، چگونه الگوریتم سند باکس، می‌تواند از “جعبه ماسه‌بازی” سایت شما جلوگیری کند؟ (این اثر به اصطلاح “جعبه شن” از این موضوع برای سند باکس گوگل مطرح شده‌است.) برای پاسخ به این سوالات، به ادامه مقاله توجه کنید تا تجربیات متخصصان و آزمایشات متفاوت صورت گرفته را بدانید.

با توجه به اینکه گوگل می‌خواهد محتوای معتبر و باکیفیت را به کاربران خود ارائه دهد و ممکن است به وب‌سایت‌های کاملا جدید اعتماد نکند. در نتیجه به سایت‌های جدید کمی زمان می‌دهد تا با یک پیش‌زمینه قوی در طی مدت زمان مشخصی، آنها را در رتبه‌بندی مناسبی نمایش دهد.

به عبارتی مانند یک جعبه شن به شما اجازه می‌دهد که به طور مناسب و کاملی این جعبه شن را بسازید و بعد از آن شما را از جعبه شن خارج می‌کند و خواهید توانست که در رتبه‌بندی سایت توسط گوگل حضور داشته باشید.

حتی اگر هیچ الگوریتم سند باکس واقعی وجود داشته باشد، درست مثل اینکه کسی نیست از نوزاد تازه متولد شده مشاوره بگیرید، یک وب‌سایت جدید چیزی نیست که Google آن را معتبر بداند.

سند باکس گوگل

چه مدت طول می‌کشد تا از جعبه شن خارج شوید؟

بسیاری از کارشناسان و جستجوگرها این الگوریتم سند باکس را در زمره عوامل رتبه‌بندی Google قرار می‌دهند. یا هر چیزی که به نظر می‌رسد مشابه آن بر روی وب‌سایت‌های جدید اعمال می‌شود.

همانطور که گفته شد، یک سایت جدید، چه یک شرکت نوپا یا یک میکروسایت که برای یک دامنه خاص ایجاد شده، برای بدست آوردن قابلیت دیده شدن در رتبه‌های بالا در جستجو توسط گوگل، تلاش می‌کند و تا زمانی که اهمیت خود را برای Google ثابت کند، در جعبه شن باقی می‌ماند.

خارج شدن از سند باکس گوگل به معنی رتبه‌بندی است. پاسخ به زمان اختصاص یافته برای بهبود سایت در مقابل رقابت سایت‌های موجود بستگی دارد. می‌تواند روزها، ماه ها یا سال ها باشد. این الگوریتم به این منظور اعمال می‌شود که اطمینان حاصل شود، فقط به وب‌مسترهای با کیفیت اجازه شرکت در رتبه‌بندی داده شده است.

با این حال برخی از متخصصان بر این باورند که یک قانون ۱۳ ماهه برای سایت‌های جدید وجود دارد. در این حالت ممکن است برخی از این وب‌مسترها بعد از یکسال تلاش، ناامید شده و دست از تکمیل و ساختن سایت بردارند. در این حالت نتایج محدودتر خواهد شد.

این دوره اثبات را تمام سایت‌های جدید می‌گذراند. خارج شدن از آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچه توسعه بیشتر (محتوا متنی، پیوندها، محتوا غیر متنی، دایرکتوری ها، Search Console، سیگنال‌های اجتماعی، استنادهای داخلی و غیره) انجام شود، بهتر است.

سند باکس گوگل

آیا سایت شما در سند باکس گوگل است؟

ابتدا باید آدرس اینترنتی خود را در Google جستجو کنید. باید طی یک یا دو روز خود را در ایندکس مشاهده کنید.

رتبه‌بندی برای مارک: تا زمانی که نام برند شما در مشاغل دیگر مشترک نباشد، باید طی یک هفته یا همین حدود، رتبه‌بندی سایت خود را برای عبارت کلیدی مارک خود مشاهده کنید. اگر سخت کار کنید و البته هوشمندانه کار کنید، فقط در عرض ۳-۵ سال به رتبه‌های بالاخواهید رسید. در نتیجه هرگز تسلیم نشوید.

همچنین می‌توانید از Analytics استفاده کنید تا بفهمید سایت شما در جعبه شن وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال اگر بعد از مدتی تعداد بازدیدکننده و ترافیک سایت افزایش یافت، بدان معنی است که وب‌سایت شما قبلا در جعبه شن و ماسه بوده است. با این حال، همیشه اینطور نیست.

برای بررسی اینکه بدانید وب‌سایت شما در Google Sandbox است یا خیر، می‌توانید از ابزار RankActive’s Website Analytics نیز استفاده کنید. در این حالت  تعداد بازدیدکنندگانی را که در هر روز داشته‌اید به شما نشان می‌دهد. با تجزیه و تحلیل افزایش و کاهش ترافیک و همبستگی آنها با پویایی رتبه‌بندی، می‌توانید به راحتی تعیین کنید که آیا وب‌سایت شما در الگوریتم سند باکس وجود دارد یا خیر.

چرا تئوری Sandbox منطقی است؟

پاسخ ساده است، جلوگیری از رتبه‌بندی وب‌سایت‌های جدید می‌تواند به Google زمان بیشتری برای ارزیابی کیفیت وب‌سایت و مبارزه با وب‌سایت‌های هرز و بیهوده بدهد. به طور کلی یک وب‌سایت یک هفته‌ای اگر به طور ناگهانی برای جستجوی یک کلمه کلیدی، در رتبه‌های بالا باشد، و صفحاتی را که سالها رتبه‌بندی و ارزیابی شده‌‌اند را شکست دهد، کمی مشکوک است.

با اینکه می‌دانیم که بک‌لینک یکی از مهمترین عوامل رتبه‌بندی است. بعید به نظر می‌رسد که طی چند هفته صفحات موجود در یک وب‌سایت جدید دارای بک‌لینک قوی باشند. علاوه بر این، بسیاری از متخصصان کاملا اعتقاد دارند که گوگل رفتار کاربر را در الگوریتم سند باکس و الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود از طریق تعداد کلیک، زمان حضور در سایت و سایر معیارها در نظر می‌گیرد.

برخی از کارشناسان فکر می‌کنند موتور جستجو برای بررسی اسپم بودن یا نبودن وب‌سایت به زمان نیاز دارد. با این حال، هیچ کس نمی‌تواند بگوید که Google Sandbox چه مدت طول می‌کشد.

گوگل در سندباکس

دومین نظریه مشترک SEOچیست؟

در خصوص الگوریتم سند باکس باید گفت که Google، بعد از خارج کردن وب‌سایت جدید از به اصطلاح جعبه شن بازی، محتوای جدید آن را برای مدت کوتاهی در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار می‌دهد. برای اینکه از روی رفتار بازدید کنندگان مشاهده کند که این سایت هدف کاربران را برآورده می‌کند یا خیر.

در عین حال این الگوریتم به گوگل این را امکان می‌دهد که وب‌سایت‌های جدید را از وب‌سایت‌هایی که محتوای به روز و با کیفیت خوب ارائه می‌دهند فیلتر کند. در نتیجه این اطمینان را به کاربران خود می‌دهد که نتایج به دست آمده، وب‌سایت‌های بسیار مرتبط، به روز و مفیدی هستند.

بنابراین برای اطمینان از مرتبط بودن نتایج جستجو، فیلتر کردن وب‌سایت‌های جدید و نظارت بر آنها ممکن است به آنها امکان دهد نتایج دقیق تری را در جستجوی واقعی خود ارائه دهند.

عملکرد این الگوریتم به چه صورتی است؟

اگر آمار بازدیدکنندگان وب‌سایت‌های خود بررسی کنید، خواهید دید که رباتی برای الگوریتم سند باکس وجود دارد که به طور منظم وب‌سایت شما را ارزیابی می‌کند. در نتیجه در رتبه‌بندی سایت شما ارزیابی خواهد شد و گوگل می‌داند که صفحات شما وجود دارد و می‌داند که چه چیزهایی را شامل می‌شود.

به عبارت دیگر گوگل ممکن است بداند که وب‌سایت شما محتوای یونیک و مفیدی دارد، اما از آنجا که وب‌سایت شما جدید است، با الگوریتم مخصوص سند باکس، تحت آزمایش قرار می‌گیرد.

الگوریتم سند باکس خبر بدی نیست. اگر سایت شما حاوی مطالب مرتبط و با کیفیت خوب باشد، از جعبه شن راه خود را به بیرون پیدا می‌کند و رتبه‌بندی شایسته خود را در Google SERPS کسب می‌کند. در نتیجه شما در طی این زمان باید از حضور در جعبه شن استفاده کنید و رتبه‌بندی نهایی خود را بهبود ببخشید.

زمان کمتر برای مسدود شدن

برخی از اقداماتی که ممکن است به شما کمک کند در زمان کمتری از الگوریتم سند باکس خلاصی یابید را در ادامه خواهید دید:

خارج شدن از سند باکس

نمایه سازی وب‌سایت خود را به درستی انجام دهید:

هر وب‌سایت منتشر شده باید روند نمایه‌سازی گوگل را طی کند، که به سادگی آن را به فهرست خود اضافه می‌کند تا در نتایج جستجو نمایش داده شود. اگر دامنه هنوز نمایه‌سازی نشده است، می‌توانید در Google Search Console ثبت نام کرده و نقشه سایت را با هدف تسریع در فرآیند ارسال کنید.

وقت خود را از دست ندهید و راهی برای فهرست بندی سریعتر وب‌سایت خود پیدا کنید. به این ترتیب، سریعتر وارد الگوریتم سند باکس خواهید شد و در نتیجه زودتر از آن خارج خواهید شد. برای بررسی اینکه آیا وب‌سایت شما نمایه شده است، می‌توانید از ابزار Rank Tracker استفاده کنید.

بازدید بازدیدکنندگان را افزایش دهید:

برای یک وب‌سایت جدید مهم است که بازدید بیشتری داشته باشد. در این حالت زمان گرفتن رتبه بالاتر و خارج شده از جعبه شن کمک می‌کند. یک تاکتیک برای افزایش بازدیدکنندگان، ارسال کامنتهای منظم، اظهار نظر در مورد انجمن‌های بسیار پرطرفدار و ارسال اطلاعیه‌ها در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره است.

از سیگنال‌های اجتماعی استفاده کنید:

استفاده از سیگنال‌های اجتماعی باعث ایجاد اطمینان در گوگل می‌شود. به نوعی نشان دهنده محبوبیت یک وب‌سایت در شبکه های اجتماعی است. قرار دادن تبلیغات در فیس بوک برای جلب بازدیدکنندگان از سایت یک راه برای خارج شدن از الگوریتم سند باکس است.

بک‌لینک ایجاد کنید:

گام به گام بک‌لینک درست کنید، زیرا وقتی یک وب‌سایت جدید بلافاصله پس از راه‌اندازی بک‌لینک زیادی بدست می‌آورد غیر طبیعی است. در نتیجه باعث مشکوک شدن گوگل می‌شود و حتی ممکن است وب‌سایت شما را جریمه کند و حتی بیشتر در جعبه شن و ماسه باقی بمانید.

لینک‌های جدید باید متناسب با رشد محتوای وب‌سایت خود را ایجاد نمایید. هرگز تعداد زیادی لینک ارزان در سایت‌های مشکوک خریداری نکنید.

کلمات کلیدی پرکاربرد را انتخاب کنید:

تجزیه و تحلیل خوبی در مورد کلماتی که می‌خواهید استفاده کنید، انجام دهید. در این روش می‌توانید از کلمات کلیدی Long-Tail طبقه بندی شده استفاده کنید.

برخی دیگر از اقدامات خارج شدن از سند باکس

گوگل سندباکس

مرجع در حال توسعه:

برای جلب اعتماد گوگل و کاربران یک وب‌سایت، باید دارای معیارهای بازدید مناسب کاربر، پیوندهای با کیفیت، لینک‌دهی از سایت‌های مرتبط و معتبر باشد.

خیلی پرجنب و جوش نباشید:

توصیه می‌شود که یک وب‌سایت جدید به آرامی، ثابت و قوی رشد کند. به این دلیل که اگر Google در مدت زمان کوتاهی چندین تبلیغ و پیوند را در سایت مشاهده کند، این سایت را یک سایت هرز شناسایی خواهد کرد، حتی استفاده از پیوندهای ممتاز.

اطمینان حاصل کنید که مجازاتی ندارید:

دو نوع مجازات وجود دارد: دستی و الگوریتمی. تفاوت بین آنها این است که مجازات‌های دستی توسط کارمندان Google اعمال می‌شود، در حالی که رباتها از الگوریتمی استفاده می‌کنند. اگر دامنه جدیدی خریداری کرده‌اید و متوجه شدید موقعیت وب‌سایت جدید شما بدون توجه به آنچه که انجام می‌دهید تغییر نمی‌کند، وب‌سایت را از نظر مسدود شدن بررسی کنید.

از حساب Search Console به راحتی می‌توان دریافت که مسدود شده‌اید یا خیر. اگر مسدود شدن دستی دارید، پیامی از طرف Google دریافت خواهید کرد. توضیح می‌دهد که چرا وب‌سایت شما مشدود شده است و چه کاری می‌توانید برای بازیابی انجام دهید. مراحل شرح داده شده در پیام را دنبال کنید و پس از پایان کار درخواست تجدید نظر دهید.

در مورد مسدود شدن الگوریتمی، بدون اطلاع رسانی صورت می‌گیرند. برای ردیابی آنها، تاریخی که میزان بازدید شما کاهش یافته را بررسی کنید. بر این اساس سایت خود را بهبود ببخشید. پس از آن، منتظر بمانید تا موتور جستجو وب‌سایت شما را دوباره فراخوانی کرده و مجازات را حذف کند.

روی محتوا تمرکز کنید:

چرا برخی از وب‌سایت‌ها در عرض یک ماه از Google Sandbox خارج می‌شوند در حالی که برخی دیگر مدت زمان بیشتری در آنجا می‌مانند؟ دلیل احتمالی آن در محتوا نهفته است. مقدار محتوا مهم نیست، آنچه در اینجا اهمیت دارد، کیفیت محتوا است. همان عبارت مشهور محتوا پادشاه است، مطرح خواهد شد.

آیا یک وب‌سایت قدیمی می‌تواند در جعبه شن قرار بگیرد؟

به طور کلی الگوریتم سند باکس اقدام پیشگیرانه موتور جستجو است و برای وب‌سایت‌های جدید اعمال می‌شود. با این حال، این موضوع همه آنچه می‌دانیم نیست. حتی اگر دامنه‌ای قدیمی‌دارید، ممکن است در برخی موارد به Google Sandbox ختم شود.

این اقدام ممکن است برای یک دوره طولانی فعالیت نداشتن یا تلاش کمتر برای بهبود سایت باشد. به عبارتی اگر مدتی بهینه‌سازی وب‌سایت خود را متوقف کنید، این احتمال وجود دارد که مجدد به جعبه شن گوگل بروید.

اگر سایت‌های قدیمی بیش از مدت طولانی غیرفعال باشند، در این صورت گوگل سایت‌های قدیمی را نیز درمان می‌کند. آنها را در سند باکس قرار می‌دهد تا مجدد برای رتبه‌بندی خود تلاش کنند. با این حال، همه اینها مفروضات یک تئوری است. هیچ اطلاعات رسمی از Google وجود ندارد.

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۲۹