سئو Off-page

سئو off-page

سئو off-page چیست؟

 off-pageسئو شامل فعالیت‌هایی است که در خارج وب‌سایت انجام می‌شود تا رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بالاتر بهبود ببخشد. اقدامات معمول سئو off-page شامل ایجاد backlink، تشویق جستجوی برند و افزایش تعامل و اشتراک در شبکه‌های اجتماعی است.

به ‌عبارت‌ دیگر سئو off-page شامل تمام مواردی است که شما در خارج از سایت خود انجام می‌دهید تا Google و سایر موتورهای جستجو وب‌سایت شما را معتبر ببیند. به طور کلی می‌توان گفت که سئوی خارج از صفحه یک تاکتیک سئو قوی محسوب می‌شود که نقش مهمی در رتبه‌بندی سایت شما در گوگل دارد.

اگر می‌خواهید مردم را در مورد نام تجاری و خدمات خود به اشتیاق و توجه دعوت کنید، باید از وب سایت خود فراتر بروید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا تصور بهتری از آنچه در خصوص سئو OFF-PAGE است، را داشته باشید. چراکه این امر برای بازاریابی آنلاین بسیار حیاتی است.

بنابراین، SEO خارج از صفحه چیست و چه ارتباطی با وب سایت تجاری شما دارد؟ سئوی خارج از صفحه یک اصطلاح برای اقدامات غیرمستقیم مرتبط با SEO است که با هدف تقویت سایت در شبکه و در خارج از سایت ذکر شده انجام می‌شود.

برخلاف تصور رایج، بیشتر از به دست آوردن پیوندها، بهینه سازی خارج از صفحه وجود دارد. انواع مختلفی از تکنیک‌ها وجود دارد که می‌تواند برای مزیت کسب و کار آنلاین شما نسبت به رقابت استفاده شود. سئوی خارج از صفحه می‌تواند سالها دوام بیاورد و رتبه دامنه سایت شما را در نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش دهد.

بسیاری از کارشناسان صنعت بهینه سازی خارجی را حتی بیشتر از SEO داخلی یا داخلی، مهم می‌دانند.

چرا سئو خارج از صفحه اهمیت دارد؟

گوگل از بیش از دویست عامل برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کند. دور از انتظار است که فقط براساس محتوا رتبه‌بندی شود. اینجاست که سئوی خارج از صفحه مطرح می‌شود. نظرات دیگران در مورد شما و سایت شما به Google، به این موتور جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را برای کاربران مرتبط کند و در رتبه بالایی آن را نمایش دهد. به همین دلیل است که دریافت پیوند از وب سایت‌های با کیفیت مهم است.

همانطور که گفته شد، بین تعداد بک لینک‌ها و رتبه‌بندی صفحه وب شما رابطه مستقیمی وجود دارد.

در بین عوامل رتبه‌بندی مورد استفاده برای ارزیابی وب سایت‌ها، متداول‌ترین اصطلاحات ذکر شده عبارتند از تکنیک سئو on-page در مقابل سئوی off-page و سئوی فنی.

سئو داخلی به استراتژی‌های سئو که مستقیما در وب سایت استفاده می‌شود اشاره دارد. محتوای بهینه سایت به ربات‌های موتورهای جستجو که وب سایت‌ها را ۲۴ ساعته اسکن می‌کنند کمک می‌کند تا بفهمند محتوای وب سایت شما برای کاربران چقدر مفید است و آن را با وب سایت‌های رقیب مقایسه می‌کنند. محتوای متنی، عکس ها، متا تگ‌ها، پیوندها و همه اینها در این دسته قرار می‌گیرند.

سئوی خارج از صفحه تمام فعالیت‌های سئو را که خارج از محدوده وب سایت انجام می‌شود، پوشش می‌دهد. پیوندسازی پادشاه سئوی خارج از صفحه است، بعلاوه کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در خارج از وب سایت انجام دهید تا رتبه بالاتری داشته باشد، مانند روابط عمومی‌خوب قدیمی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و غیره.

SEO تکنیکی و فنی، بهبود خزیدن و نمایه‌سازی سایت توسط الگوریتم‌های Google را هدف گرفته می‌دهد. این موارد شامل بهبود سرعت، ساختار، تعیین آدرس اینترنتی URL و موارد دیگر است.

به عبارتی سئوی داخلی روی محتوا، برچسب‌های متا، بهینه‌سازی سرفصل و نقشه های سایت تمرکز دارد، سئوی خارج از صفحه روی لینک‌سازی، بازاریابی محتوا، پیوند داخلی فعالیت می‌کند و سئوی فنی در جهت سرعت سایت، و افزایش بارگذاری سایت و داده‌های ساختار یافته انجام می‌شود.

تلاش برای انتخاب بین SEO خارج از صفحه، درون صفحه و فنی مانند انتخاب چیزی است که برای خانه خود بسازید: پایه، دیوارها یا سقف. در اینجا هیچ انتخابی وجود ندارد: اگر می‌خواهید رتبه موتورهای جستجو خود را ارتقا دهید، باید برای همه آنها تلاش کنید.

 

اهمیت سئو خارج از صفحه

نمایش، اعتماد و آگاهی از برند

 

هنگام تمرکز بر سئو on-page، باید تمام تلاش خود را بکنید تا سایت خود را عالی کنید. شما محتوای عالی می‌نویسید، ساختار سایت خوبی دارید و سایت موبایل شما فقط در عرض چند ثانیه بارگیری می‌شود. همه چیز در جهان خوب است. از طرف دیگر سئو off-page به شما کمک می‌کند تا انبوه بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه را وارد کنید زیرا هر دو قطعه مهمی از این پازل هستند.

با نوشتن محتوای با کیفیت می‌توانید در موتورهای جستجو رتبه بالا کسب کنید، اما با گرفتن چند سایت عالی و مرتبط برای لینک دادن به این محتوا، این احتمال را افزایش می‌دهید که چند مکان بالاتر باشید. ساخت برند شما و ایجاد اعتماد نیز به همین شکل است. این فقط در سایت شما اتفاق نمی‌افتد، بلکه اکثرا خارج از سایت است. اینها همه عواملی هستند که در رتبه‌بندی شما نقش دارند.

نه‌ تنها برای شما مهم است که برای خود رتبه بالایی کسب کنید، بلکه احساس اقتدار نیز می‌کنید از اینکه نه‌ تنها از لحاظ فنی و محتوایی بلکه در واقعیت نیز باید بهترین نتیجه جستجو هستید.

 

نمایش، اعتماد و آگاهی از برند

 

هنگام کار بر روی سئو off-page خود، برای ایجاد یک حس اعتماد و آگاهی از برند باید موارد زیر را با دقت در نظر بگیرید:

 

اعتبار دامنه

این نکته نمره‌ای است که توسط Moz تنظیم شده است تا نمای کلی عملکرد وب سایت را ارائه دهد. هنگام انجام فعالیتهای خارج از صفحه، همیشه باید اهمیت این معیار را در نظر داشته باشید. قدرت دامنه یا به سادگی DA، عملکرد و کیفیت وب سایت را ارزیابی می‌کند.

اگر پیوندی از یک وب سایت با DA بالاتر به یک وب سایت با DA پایین‌تر از طریق ایجاد لینک انجام دهید، به وب سایت DA پایین کمک می‌کند رتبه صفحه بهتری کسب کند و در SERP ها بالاتر برود.

ارتباط

بدست آوردن پیوندها از سایت‌های دارای DA بالا راهی عالی برای رتبه بالاتر است. با این حال، بسیار مهمتر است که این سایت‌ها با سایتی که شما به آن لینک می‌دهید مرتبط باشند.

ترافیک سایت

هنگام انجام فعالیت‌های سئو off-page مانند ارسال انجمن، اطلاع‌رسانی وبلاگ‌نویسان و غیره، باید بررسی کنید که این سایت‌ها یا افراد چقدر می‌توانند به شما در جهت دیده شدن و رتبه بالا کمک کنند.

نوع پیوند

در اینجا دو نوع پیوند اصلی وجود دارد که در ایجاد پیوند یا فعالیت های تبلیغاتی نقش دارند.

پیوندهای قابل پیگیری: پیوندی که پیگیری می‌شود نوع پیوند پیش فرض است که به ربات‌ها یا همان عنکبوت‌های Google اجازه می‌دهد ارزش را به پیوند یا صفحه وب پیوند داده شده منتقل کنند. Google تعداد پیوندهای do-follow و میزان دامنه‌های جداگانه‌ای را که از آنها دریافت می‌کنید مشاهده می‌کند. هرچه تعداد پیوندهای انجام شده از منابع متعدد و مرتبط بیشتر باشد، ارزش بیشتری منتقل می‌شود.

پیوندهای بدون پیگیری: نوع پیوند بدون پیگیری به این معنی است که ربات‌های Google از چنین پیوندهایی پیروی نمی‌کنند. به عبارتی آنها هیچ ارزشی را به صفحه‌ای که به آن پیوند داده شده منتقل نمی‌کنند. پیوندهای بدون پیگیری هیچ تغییری در رتبه‌بندی شما ایجاد نمی‌کند.

قسمت اعظم آن به لینک‌سازی برمی‌گردد

لینک‌ها مانند چسبی است که صفحات وب را در کنار هم نگه می‌دارد. موتورهای جستجو از لینک‌ها برای تعیین ارزش یک مطلب یا سایت خاص استفاده می‌کنند. اگر در رتبه‌بندی جدی هستید، دریافت لینک‌های با کیفیت همیشه یک روش عالی بوده است که با دادن لینک های داخلی و موجود در سایت، درحقیقت سئو on-page انجام داده اید و اگر لینک خارجی سایت دیگری را بدهید، سئو off-page استفاده کرده اید.

 

 لینک‌سازی

 

اگر شما یک سایت کوچک با محتوای کمی هستید، ایجاد پیوند و لینک‌سازی برای شما بسیار مهم است زیرا گزینه‌های بهینه‌سازی داخلی شما بسیار محدود است. دراین جهت توصیه می‌شود تمام تلاش خود را برای ایجاد روابطی که می‌تواند حضور آنلاین شما را تقویت کند، به کار گیرید. در اینجا چند روش کارآمد برای دستیابی به این هدف آورده شده است:

دوستان و خانواده

بدیهی‌ترین و ساده‌ترین مسیر است. آیا دوست یا اعضای خانواده شما وبلاگ و سایت دارند؟ چرا از آنها نمی‌خواهید در پست بعدی پیوند وب سایت شما را قرار دهند؟ تقریبا ۸۰ درصد از کاربران اینترنت مقالات وبلاگ را می‌خوانند و اگر می‌توانید بهتر است از آن استفاده کنید.

روزنامه‌های محلی

اگر شما در یک تجارت کوچک در خارج از یک شهر کوچک فعالیت می‌کنید، احتمالا روزنامه محلی شما بیشتر از هر وب سایت محلی دیگری تأثیر می‌گذارد. دفعه بعد که محصول یا خدمات جدیدی را راه‌اندازی می‌کنید، با رسانه‌های محلی خواهید توانست همه نکات در مورد آن را اطلاع‌رسانی کنند. به این ترتیب، روزنامه داستان جدیدی دریافت می‌کند، شما بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرید و خوانندگان از پیشنهادات شما مطلع می‌شوند.

شرکای تجاری شما

با فرض اینکه شما با تامین‌کنندگان، تولیدکنندگان، خرده‌فروشان، صادرکنندگان و سایر شرکای تجاری خود رابطه محکمی برقرار کرده‌اید، یک درخواست ساده برای افزودن پیوند به سایت شما به یکی از صفحات آنها ممکن است به شما در ایجاد نمایه پیوند قوی‌تری کمک کند. در اینجا یک نکته وجود دارد و آن این است که اگر از نوع خاصی از تجهیزات یا نرم‌افزار استفاده می‌کنید، بهتر است که در وب سایتی ظاهر شوید که مخاطبان شما نیز از آن سایت بازدید می‌کنند.

 

شرکای تجاری شما

رسانه‌های اجتماعی تا حدودی کمک می‌کنند

به‌خودی‌خود، رسانه‌های اجتماعی برای رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو ضروری نیست. به‌هرحال این یک فرصت منحصربه‌فرد برای برقراری ارتباط با مشتریان و بازدیدکنندگان بالقوه به شما می‌دهد.

همان‌طور که دیوید محیم در حماسه خود در رتبه‌بندی مجموعه پست‌های تجاری محلی خودنوشت: ” فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی واقعا به نمایه جستجوی محلی شما کمک نمی‌کند و حتی اگر در رسانه‌های اجتماعی به شدت محبوب باشید، بعید است که محبوبیت مستقیما به رتبه‌بندی جستجوی محلی بالاتر تبدیل شود. شما در درجه اول باید تلاش خود را در رسانه‌های اجتماعی متمرکز کنید تا مشتریان خود را با محتوای جالب، تبلیغات (در صورت مرتبط بودن) و نظرسنجی‌ها و گفتگوها جلب کنید که میل آنها به نام تجاری شما را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید وب‌سایت خود را تاحدی ارتقا دهید، اما به‌طورکلی، بهبود در رتبه‌بندی محلی شما از عوامل دیگر ناشی می‌شود. ”

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی یکی از تاکتیک‌های اصلی SEO خارج از صفحه وجود است که می‌تواند برای افزایش چشمگیر رتبه وب سایت استفاده شود. در حالی که رسانه‌های اجتماعی تأثیر مستقیم و بلافاصله‌ای بر SEO ندارند، پیوند در این محیط ساده است. در نتیجه هرچه وب سایت شما در بسترهای مختلف رسانه‌های اجتماعی بیشتر ذکر شود، قرار گرفتن در معرض دید برای سایت و محصول شما بهتر است.

موتورهای جستجو رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی قوی نمی‌دانند، اما با این وجود می‌توانند به طور چشمگیری بر SEO تأثیر بگذارند. روشهای مختلفی وجود دارد که SMM باعث افزایش SEO می‌شود:

SMM توزیع کارآمد محتوای شما را در چندین رسانه تضمین می‌کند.

اعتبار و آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهد.

به افزایش رتبه‌بندی SEO محلی شما کمک می‌کند.

اگرچه سیگنال‌های اجتماعی که به اشتراک‌گذاری و تبلیغ معروف هستند سهم مستقیمی در SEO ندارند. منجر به جستجوهای کلمات مارک‌دار و مخصوص به برند شما می‌شود، که به نوبه خود عملکرد SEO شما را بهبود می بخشد.

هرچه کاربران محتوای شما را بیشتر به اشتراک بگذارند، بهتر است و هرچه توجه بیشتر به پیشنهادات شما افزایش یابد، نام تجاری شما نیز گسترش می‌یابد و مهم است که با ایجاد محتوای جالب و جذاب، افراد بیشتری نسبت به شما و محصولات و خدمات شما تشویق کنید. قابلیت این رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا در بلند مدت حضور آنلاین و شهرت زیادی ایجاد کنید.

سئو off-page بخش جدایی‌ناپذیر از استراتژی سئو شما است

همان‌طور که نشان داده‌ایم، سئو off-page، سئو on-page را تکمیل می‌کند. شما باید بیشترین استفاده را از سئو سایت خود بر روی لینک‌سازی، نام تجاری و ظاهر خود داشته باشید. می‌توانید سایت خود را هرچه می‌خواهید بهینه کنید، اما اگر به‌عنوان یک مقصد با کیفیت برای افراد تلقی نشود، عملکرد خوبی نخواهید داشت.

نکته اصلی این است که بهترین اقدام شما این است که عملکرد فنی سئو سایت خود را تقویت کرده و محتوای اصلی، مقالات پرمعنا، ساخت فیلم و غیره را ادامه دهید، اما فقط به اینجا بسنده نکنید. هر زمان که SEO خارج از صفحه مربوط می‌شود، بزرگ فکر کنید، جسورانه فکر کنید. تلاشهای تبلیغاتی دیجیتال خود را به فعالیتهای استاندارد بهینه‌سازی موتور مانند پیوندها یا وبلاگ نویسی محدود نکنید.

 

سئو off-page

 

سایت شما بخشی کوچکی از دنیای اینترنت است که همواره در حال پیشرفت است، جایی که دائما توسط گوگل مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌گیرید. به لطف به روزرسانی‌های مداوم الگوریتم‌های گوگل، کیفیت محتوا در حال حاضر بهتر از همیشه است، به این معنی که شما رقبای زیادی برای رقابت دارید.

موتورهای جستجو از پیوندها به عنوان نشانه‌ای از کیفیت پیوند به محتوا استفاده می‌کنند، بنابراین سایتی که دارای پیوندهای با ارزش زیاد است معمولا رتبه بهتری نسبت به سایتی برابر با بک لینک کمتر دارد.

در حالی که به دست آوردن پیوندها از وب سایت‌های خارجی متداول‌ترین استراتژی SEO خارج از صفحه است، تقریبا هر فعالیتی که خارج از وب سایت شما انجام می‌شود و به بهبود موقعیت رتبه‌بندی جستجوی شما کمک می‌کند، از اصول مهم سئو محسوب می‌شود.

سئوی خارج از صفحه متکی به رفتار انسان است (یعنی افراد فقط محتوایی را که دوست دارند ارجاع داده و به اشتراک بگذارند). به این ترتیب، برای سئوی ارگانیک و محلی کاربرد دارد و بسیار مهم تلقی می‌شود.

 

کد مطلب۱۰۰۳۲۰۰۳۰۰۱۰۱۰۰۰۷۰۴

شبکه های اجتماعی

 

لینک‌سازی