آیا لینک no follow بر سئو تأثیر می‌گذارد؟

آیا لینک no follow بر سئو تأثیر می‌گذارد؟

 

تاثیر لینک NO FOLLOW :اگر مدیر وب هستید، پس بک‌لینک را دوست دارید. و شما به هر فرصتی برای بک‌لینک بله می‌گویید، مثل اینکه اولین قرار شما است. وقتی موفق به دریافت آن می‌شوید، لبخند می‌زنید و همیشه به دنبال راه‌های ایجاد لینک جدید هستید. اما من قصد دارم برای شما یک داستان در مورد پیوندی تعریف کنم که این‌قدر شما را خوشحال نمی‌کند:شخصی مقاله شما را می‌خواند از آن خوشش می‌آید.

آنها با شما تماس گرفتند و گفتند که مقاله شما چقدر جالب است و از وب‌سایت خود به آنها پیوند می‌دهند. شما از غرور می‌ترکید. پس از گذشت چند روز، سرانجام پیوند فعال می‌شود. هنگام بازکردن صفحه برای بررسی لینک، لبخند می‌زنید. وقتی صفحه بارگیری می‌شود، لبخند شما فوراً ازروی صورت پاک می‌شود. این یک nofollow است …

اگر پیوند nofollow بالا را داشته باشید، آیا بر SEO کلی شما تأثیر می‌گذارد؟

و اگر بله، آیا به‌صورت منفی یا مثبت خواهد بود؟

تمام مواردی که باید درباره تأثیر پیوندهای nofollow بر روی وب‌سایت خود بدانید، در مقاله زیر یافت می‌شود. اگر با داستان بالا ارتباط برقرار کنید، من می‌دانم چه احساسی دارید. من همچنین علاقه زیادی به پیوندهای nofollow ندارم. هر زمان که یکی از آنها را می‌گیرم، خیال‌پردازی می‌کنم که چگونه می‌توان این کار را انجام داد. با این‌ حال، به نظر می‌رسد که ما فقط بیشتر آنها را خواهیم دید. زیرا اخیراً نشریات اصلی شروع به افزودن ویژگی rel = “nofollow” به تمام پیوندهای خارجی آنها کرده‌اند. خواه فروشنده پیوند باشید یا فقط مدیر وب باشید، این می‌تواند به‌نوعی بر شما تأثیر بگذارد.

آیا این بدان معناست که در نهایت تمام پیوندها nofollow خواهند بود؟

 

لینک Nofollow چیست و تاثیر لینک NO FOLLOW ؟

پیوند nofollow پیوندی است که از نظر حقوقی عبور نمی‌کند یا به وب سایتی که به آن پیوند دارد تضمین نمی‌کند. پیوندها یک عامل رتبه‌بندی برای گوگل هستند، و مانند آرا عمل می‌کنند. وقتی به یک وب‌سایت لینک می‌دهید، به کیفیت آن رأی می‌دهید. اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، می‌توانید ویژگی nofollow را اضافه کنید.

به نظر می‌رسد به این شکل است:

احتمالاً قبلاً می‌دانید پیوند nofollow و تاثیر لینک NO FOLLOW چیست. بیشتر مدیران وب این کار را می‌کنند. اما اگرچه ممکن است بدانید که این چیست و چه کاری انجام می‌دهد، اما ممکن است از ابتدا دلیل دقیق اجرای آن را ندانید. این برای درک نکاتی که سعی می‌کنم در مقاله بیان کنم مفید خواهد بود. از زمانی که افراد برای اولین‌بار متوجه شدند پیوندها و متن‌های خاص لنگر می‌توانند به آنها در رتبه‌بندی بهتر در Google کمک کنند، آنها از این عمل سوءاستفاده کرده‌اند. یکی از رایج‌ترین روش‌های اسپم کردن افراد با لینک به وب‌سایت‌های خود، از طریق نظرات بود. بسیاری از وب‌سایت‌ها دارای بخش نظرات هستند، به این معنی که شما می‌توانید به‌سادگی یک نظر و پیوند ارسال کنید و بدون درنظرگرفتن کیفیت یا هدف آن، بلافاصله فعال خواهد شد. اما برچسب nofollow در هرجای دیگر نیز کارکرد، نه فقط در بخش نظرات، بنابراین مردم شروع به استفاده از آن می‌کنند.

اگر ۴ پیوند در صفحه خود داشته باشید، نمره صفحات شما از طریق آن پیوندها به سایر صفحات ۱۰۰٪ / ۴ => 25٪ است. هنگام استفاده از برچسب nofollow در ۳ پیوند، کلیه حقوق صاحبان سهام از طریق پیوند باقیمانده منتقل می‌شود. در سال ۲۰۰۹ گوگل نحوه کار پیوندهای nofollow را تغییر داد، ازاین‌رو اکنون مقدار عبور داده شده تقسیم می‌شود، صرف‌نظر از اینکه پیوند dofollow باشد یا  nofollow. داشتن ۳ پیوند nofollow و ۱ پیوند dofollow فقط ۲۵٪ از کل پتانسیل صفحه را پشت سر می‌گذارد. تنها راه برای به‌دست‌آوردن عدالت بیشتر داشتن پیوندهای کمتر در یک صفحه است.  خوب، بنابراین این منطقی و خوب به نظر می‌رسد.

اما چرا آن زمان همه ناشران به طور گسترده تمام پیوندهای خارجی خود را به nofollow تغییر می‌دهند؟

چرا آنها فقط از ویژگی nofollow در تبلیغات استفاده نمی‌کنند؟ تاثیر لینک NO FOLLOW

در سال ۲۰۰۵ ، مت کاتس (در آن زمان رئیس اسپم در گوگل) و جیسون شلن (خالق بلاگر) تصمیم گرفتند ویژگی جدیدی را برای برچسب هرزنامه نظر، به برچسب <a> معرفی کنند. از نظر فنی، پیوندهایی که با مشخصه nofollow مشخص شده‌اند دیگر رأی نمی‌دهند. آنها فقط مانند پورتال عمل می‌کنند، زیرا هنوز هم می‌توان روی آنها کلیک کرد. اکنون اکثر سیستم‌عامل‌ها به طور پیش‌فرض پیوندهای nofollow را در بخش نظرات ارائه می‌دهند.

چرا ناشران به پیوندهای Nofollow روی می‌آورند؟

 

پاسخ این سؤال (احتمالاً) “به دلیل ترس” است. می‌بینید، وب اسپم تنها راهی نیست که افراد می‌توانند بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارند. پیوندهای پولی نیز وجود دارد. پیوندهای پولی برای Google چندان مناسب نیستند، زیرا اثبات طبیعی یا انگیزه داشتن پیوند کار را دشوار می‌کند. اما پیوندهای پولی هسته اصلی تبلیغات هستند، بنابراین Google نمی‌تواند کاملاً برخلاف دستورالعمل‌های خود این کار را انجام دهد. در عوض، آنها برخلاف دستورالعمل‌های خود پیوندهای پرداختی dofollow ایجاد کردند. در ابتدا، هنگام بررسی صفحه رسمی Google در مورد پیوندهای پولی، ممکن است شما را گیج کند زیرا در این صفحه عنوان شده است که فقط تبلیغات PPC می‌تواند با ادامه استفاده از پرونده روبرو شود. بااین‌حال، جان مولر از گوگل تأیید کرد که هر پیوند پولی تا زمانی که دارای ویژگی nofollow باشد، خوب است.

اکنون ممکن است فکر کنید که شخصی که مجازات می‌شود سایتی است که پیوندها را ایجاد می‌کند، درست است؟

خوب، در واقع، هر دو طرف می‌توانند آسیب ببینند.

اگر می‌خواهید برای قراردادن پیوندی پول بپذیرید و وانمود کنید که طبیعی است، به وب آسیب می‌رسانید و Google نیز شما را جریمه می‌کند. اگر ناشران برتر مانند “هافینگتون پست” را در Fiverr جستجو کنید، بلافاصله می‌توانید ببینید که بازار فروش پیوند در این نوع وب‌سایت‌ها چقدر گسترده است. نظارت بر تمام ویراستاران و اثبات پرداخت بودن پیوند تقریباً غیرممکن است، ازاین‌رو از اینکه Google از آنها مجازات شود، ناشران بیشتری شروع به افزودن ویژگی nofollow به تمام پیوندهای خارجی آنها می‌کنند. این ممکن است مشکل را برای ناشر برطرف کند … اما در دنیای موتورهای جستجوگر و جستجوگر مسائل زیادی ایجاد می‌کند.

مشکل با پیوندهای Nofollow

ممکن است فکر کنید با رشد اینترنت و محبوبیت هرچه بیشتر سئو، مفهوم رأی دادن یا رأی ندادن نیز رایج نخواهد بود و مردم تمایلی به رأی دادن ندارند. خوب، در واقع ، بسیاری از پیوندها dofollow هستند. پیوندهای Nofollow درصد بسیار کمی از کل پیوندهای موجود در وب را نشان می‌دهد و اکنون بیش از ۱۰ سال است که وجود دارد. حتی خود مت کاتس نیز چنین چیزی را می‌گوید. اگر نمایه پیوند شما طبیعی است، احتمالاً تعداد پیوندهای غیر دنبال‌کننده کمتری نیز خواهید داشت. احتمال بیشتری وجود دارد که یک نمایه پیوند غیرطبیعی پیوندهای dofollow بیشتری داشته باشد، زیرا مدیران وب آنها سعی می‌کنند تعداد بیشتری از آنها را ایجاد کنند. در اینجا مثالی از تجزیه‌وتحلیل ما روی پیوندهای ناخواسته یک صفحه آورده شده است که فقط پیوندهای dofollow به آن را دارد (خوشه سمت راست، فقط با خطوط آبی). سایه‌دار، درسته؟ بنابراین پیوندهای dofollow در حد پیوندهای طبیعی هنوز استاندارد هستند. اما همان‌طور که تحلیل بالا نشان می‌دهد، بیشتر و بیشتر ناشران اصلی شروع به تغییر در nofollow می‌کنند. این قطعاً می‌تواند ناشران کوچک‌تر و مدیران وب را نیز تحت تأثیر قرار دهد تا شروع به انجام این کار کنند.

سوئیچ می‌تواند عواقب بزرگی به همراه داشته باشد. تاکنون، همه ما به طور پیش‌فرض رأی می‌دهیم که به شخصی پیوند برقرار کنیم و باید با دقت انتخاب کنیم که به چه کسی رأی نمی‌دهیم. چه پیوندی بدهیم و چه در حال ساختن پیوندی هستیم، nofollow را برای خود اضافه می کنیم نه اینکه پرچم هرزنامه را بلند کنی  اما اگر همه چیز برعکس باشد و هیچ‌کس به طور پیش‌فرض از پیوند عبور نکند، باید به طور خاص انتخاب کنیم که چه کسی رأی خود را ارسال کند. من نمی‌گویم آنها هرگز نمی‌خواهند به وب‌سایت‌های دیگر پیوند دهند، اما عامل منفی بسیار مؤثرتر است:

من ترجیح می‌دهم پیوند را دنبال نکنم تا مطمئن شوم مجازات نمی‌شوم، تا اینکه رأی بدهم به شخصی.

پیوندهای Nofollow واقعاً وب را به مکان بهتری تبدیل نمی‌کنند

مردم هنوز بیشتر از اینکه به کاربران خود اهمیت دهند، به پول اهمیت می‌دهند. کسی در تلاش است پیوندی بفروشد ، اما به دلیل تعهد آنها به این دستورالعمل ها و تجربه کاربرانشان ، باید این کار ممنوع باشد. در واقع صفحه فرود اشتباه لینک را ارسال کرده است، و به نظر می‌رسد که مدیر وب‌سایت مشکلی با اضافه‌کردن پیوند بیمه به پست پخت کیک نداشته است. اگر این‌قدر به خواننده‌های خود اهمیت می‌دادید، قراردادن پیوند یک شرکت بیمه روی پست پخت کیک را نمی‌پذیرید، خواه این کار را دنبال کنید یا غیرفعال کنید.

پیوندهای Nofollow کار را پیچیده‌تر می‌کنند

در حقیقت این برای بچه‌های خوب حتی پیچیده‌تر است زیرا اگر می‌خواهید پیوندی را دنبال کنید، ممکن است اکنون Google فکر کند که برای آن پول پرداخت شده‌اید. همان‌طور که گفتم، این یکی از دلایلی است که ناشران تمام پیوندها را غیرفعال می‌کنند، فقط برای اطمینان از اینکه مورد پیوند آنها مشکوک نیست. پیوندهای nofollow واقعی نیز می‌توانند با پیوندهای هرزنامه مخلوط شوند. ازآنجاکه آنها از نظر تئوری هیچ عدالت را تصویب نمی‌کنند، مردم وقتی می‌خواهند از آنها رد شوند گیج می‌شوند.

آیا باید پیوندهای nofollow را رد کنید یا نه؟

همچنین این احتمال وجود دارد که Google در واقع سایتی را دنبال کند که شما نمی‌خواهید آن را تأیید کنید زیرا همان‌طور که آنها اظهار داشتند، پیوندهای nofollow “به‌طورکلی” از ارزش ویژه عبور نمی‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید یک مثال منفی در جایی بیاورید و ویژگی nofollow را اضافه کنید، چه کسی می‌داند، شاید Google آن را بالاتر قرار دهد. ممکن است از خود بپرسید “چرا در ابتدا سایت بدی به آن پیوند داده می‌شود؟ ” خوب، برای تجربه کاربر بدیهی است که اگر بدافزار یا هر چیز دیگری داشته باشد نباید به آن پیوند دهید، اما می‌توانید به آن پیوند دهید تا نمونه منفی چیزی را ارائه دهید. شما نمی‌خواهید آن سایت را تأیید کنید. مثال‌های زیادی در سراسر وب وجود دارد که ثابت می‌کند پیوندهای nofollow به شما در رتبه‌بندی کمک می‌کنند.

نتیجه تاثیر لینک NO FOLLOW

آیا همه پیوندها روزی غیرفعال می‌شوند؟ اگرچه این یک احتمال است، اما بعید به نظر می‌رسد.

حداقل خیلی زود پیوندهای Nofollow ، اگرچه به مبارزه با هرزنامه وب کمک می‌کنند، اما مشکلات کلی بیشتری ایجاد می‌کنند که رسیدگی به آنها دشوار و دشوارتر می‌شود.

گوگل سرانجام باید اقدامی انجام دهد، در غیر این صورت nofollow دیگر هدفی نخواهد داشت و معیار اندازه‌گیری مربوط به موتور جستجو نخواهد بود.

من انتظار دارم در این رهنمودها چیزی در مورد چگونگی “عدم دنبال‌کردن” لینک‌های خروجی در وب‌سایت ایده خوبی نباشد، زیرا به طور طبیعی جریان را به سایت‌هایی که شایسته آن هستند منتقل نمی‌کند، و عمداً اینترنت را دچار نقص می‌کند.

چه کسی می‌داند، شاید یک روز حتی مجازات غیرمستقیم انبوه باشد.

چیزی که من در واقع می‌خواهم بگویم این است که شما نباید تا آنجا که می‌توانید پیوندها را دنبال نکنید.

تمرکز خود را بر روی ایجاد اتصالات بگذارید.

این می‌تواند بهترین راه برای پیروزی بلندمدت باشد!