نمودار دانش

 نمودار دانش چیست؟

به بیان ساده، نمودار دانش یک دایره معارف است که توسط ماشین قابل خواندن است؛ بنابراین اساساً این دانش به شکلی سازمان‌یافته است که ماشین به‌راحتی می‌تواند اطلاعات آن را درک کند و از آن استخراج کند. به بیان فنی، شما در حال مشاهده تئوری نمودار – گره‌ها، لبه‌ها و ویژگی‌ها هستید. به طور ساده‌تر و عملی‌تر در صنعت ما، ما در حال مشاهده نمودارهای دانش هستیم که در آن شما نهادهایی با صفات و روابط با نهادهای دیگر (همچنین با ویژگی‌ها) پیدا کرده‌اید.

نمودار دانش گوگل نموداری است که هدف آن، این است که به‌جای اینکه به‌سادگی رشته‌های کاراکتر را تجزیه‌وتحلیل کنید، معنای کلمات موجود را به کاربران خود پاسخ می‌دهد.

ساده‌ترین توضیح در مورد نمودار دانش، ذهن شماست: یک نمودار بزرگ دانش – “چیزهایی” در متن که مغز شما با روابط آنها به هم‌پیوند می‌زند.

گوگل ممکن است کار بهتری حتی از مغز ما انجام دهد زیرا قرار نیست “فراموش” شود و دیگر اشتباه هم نمی‌شود، درحالی‌که انسان چیزهای زیادی را فراموش می‌کند و مرتکب اشتباه می‌شود. این اساساً دانش فوق‌العاده انسانی است که بسیار هیجان‌انگیز است.

اگر می‌خواهید در مورد سرعت پیشرفت این موضوع ایده بگیرید، به عناصر غنی در SERP نگاه کنید. هرچند ماه یک ویژگی SERP جدید اضافه می‌شود و معمولاً مربوط به نمودار دانش است.

همچنین، بسیاری از شرکت‌های دیگر که نمودارهای دانش قابل‌توجهی در دست ساخت دارند، مثل: آمازون، اپل، فیسبوک، مایکروسافت، Diffbot و پیشرفت‌های عظیم که با یک مجموعه داده قابل‌دسترسی به نام The Linked Open Data Cloud ایجاد شده است.

وقتی بین سطرها را می‌خوانید چه می‌بینید؟

عناصر غنی SERP چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد Google ، کارهایی که می‌خواهد انجام دهد، نحوه انجام آن و آنچه که آنها درباره نهادها می‌دانند نشان می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال پیمایش فیلتر شده در جستجوی تصاویر را در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهد تصاویر را با موضوع یا موضوع فرعی جستجو کنید. این به‌ظاهر ساده است، اما بسیار قدرتمند است و به‌وضوح نشان‌دهنده سطح خاصی از درک است. نگاهی به ویژگی‌های SERP مانند محصولات مرتبط، موضوعات مرتبط و … . همه آنها میزان قابل‌مشاهده بودن گوگل را نشان می‌دهند و هم از نظر صحت آنچه نشان می‌دهند، درحال‌رشد سریع هستند.

آیا نقشه‌های گوگل نمودار دانش است؟

بله، مطمئناً همین‌طور است! نقشه‌های گوگل نمونه‌ای از نمودار دانش عملکردی است که تعداد زیادی از موجودات را در ویژگی‌ها و روابط آنها با یکدیگر درک می‌کند و بنابراین می‌تواند درخواست‌های مکانی پیش‌ازاین را که قبلاً دیده نشده بود، در زمان واقعی حل کند.

اگر می‌خواهید بدانید موتورهای جستجو، چهار تا پنج سال دیگر کجا قرار است باشد، پس به Google Maps نگاه کنید و ببینید که چگونه کار می‌کند و یک تصویر کاملاً واضح دریافت می‌کنید.

 

مثالی که می‌توانم استفاده کنم جستجوی کافی‌شاپ (در این مورد استارباکس) است که شما در یک روز خاص و در یک ساعت خاص در خیابان ایستاده‌اید. این به شما خواهد گفت که بهترین مسیر تا کافی‌شاپ با پای پیاده یا با اتومبیل کدام است … با درنظرگرفتن وسیله حمل‌ونقل و فاکتورهای دیگر در ترافیک، مسیری متفاوت را به شما ارائه می‌دهد؛ بنابراین این امر، من (یک موجود خاص) را به کافی‌شاپ (موجودی خاص) با یک رابطه (نحوه رسیدن به آنجا) در یک زمینه خاص (ماشین، اتوبوس، پیاده‌روی …) مرتبط می‌کند.

این باعث می‌شود شما فکر کنید: هر جستجوی ما در Google منحصربه‌فرد است و هدف آن پیوند دادن دو موجودیت با یک رابطه مناسب و بهینه است.

Google Maps امروز نشان می‌دهد آینده جستجو چگونه است. امروز به Google Maps نگاه کنید، تا جایگاه خوبی در فردای دنیای موتورهای جستجو داشته باشید.

نمودار دانش چگونه پیشرفت کرد؟

ایده ساخت نمودارهای دانش رایانه‌ای از دهه ۶۰ وجود داشته است. اما فناوری مانع آن شد. بدون مقیاس بزرگ و ذخیره اطلاعات قابل‌اعتماد، پرس‌وجوهای پایگاه داده و یادگیری ماشین، ایجاد و نگهداری نمودار دانش در مقیاس موردنیاز Google به‌سادگی امکان‌پذیر نبود.

در طول ۱۵ سال گذشته، پنج پیشرفت عمده فناوری ظهور کرده و مقیاس صنعتی و یادگیری ماشین را به واقعیت تبدیل کرده است: Big Data ، NoSQL ، BigQuery ، Data Rivers و تراشه‌های ASIC. رؤیای گوگل را محقق کردند.

بدون فناوری یادگیری ماشینی، نمودار دانش Google بی معناست. این کار به گوگل (و سایر شرکت‌های سازنده نمودار دانش) اجازه می‌دهد تا از اعتماد خود به داده‌ها و حقایق دور شوند.

چگونه می‌توانیم به گوگل کمک کنیم از سایت‌های ما بهترین بازدید را داشته باشد؟

امروز (و برای چندین سال آینده) ، کمک به Google در درک محتوای شما با استفاده از موارد زیر بسیار مهم است:

  1. ساختار HTML۵ معنایی (شامل استفاده مناسب از عناوین)
  2. محتوای خود را با استفاده از جداول (از آنها برای طراحی استفاده نکنید!) ، لیست‌های مرتب شده و غیر مرتب شده استفاده کنید
  3. استفاده هوشمند از سه‌گانه معنایی
  4. پیاده‌سازی تعداد زیادی داده ساختاریافته (اصولاً Schema.org)

 

جالب است بدانید که Google اکنون صدها توسعه‌دهنده وردپرس را به کار گرفته است که نقش آنها کمک به جامعه وردپرس است. اهداف اصلی آنها بهبود سرعت AMP ، کاهش TIDE ، افزودن ابزارهایی برای نظارت بر عملکرد، تشویق موضوعات مترقی (PWA) ، بهبود گوتنبرگ (و تشویق به پذیرش) است.

در زمینه کمک به Google برای درک بهتر مطالب شما، اگر سایت وردپرس دارید، تغییر در Gutenberg امری ضروری است، افزودن AMP بسیار مؤثر است و اتخاذ یک تیم پیشرفته توسط آنها حرکت خوبی در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

آیا ما برای Google محتوا تولید می‌کنیم؟

به‌نوعی گوگل مصرف‌کننده اصلی محتوای شما است. گوگل آن را مصرف می‌کند، سپس آن را به کاربران ارائه می‌دهد. اگر Google در مصرف آن مشکل داشته باشد (و نتواند هضم آن را به‌درستی انجام دهد) ، نمی‌تواند یا نمی‌خواهد آن را به کاربران نشان دهد. در آن زمان، Google تنها مصرف‌کننده شما می‌شود و این وضعیت واقعان برای شما امید کننده است – ahrefs حاکی از آن است که بیش از ۹۰٪ از مطالب هرگز از Google بازدید نمی‌کنند (اگرچه Google آن را می‌خواند).

بدیهی است که برای مخاطبان انسانی خود جذاب بنویسید. نیازی به تغییر آن نیست. بااین‌حال، اگر می‌خواهید Google محتوای شما را به کاربران / مخاطبان خود ارائه دهد، واقعاً باید اطمینان حاصل کنید که Google می‌تواند محتوای شما را مصرف و درک کند.

Bing در کجای داستان است؟

سؤال خوب – مارتا ون برکل پیشنهاد می‌کند که نمودار دانش Bing در واقع بهتر از نمودار Google است. کمی کردن آن غیرممکن است، اما وقتی نتایج را در این دو مقایسه کنید قابل‌قبول به نظر می‌رسد. به‌عنوان‌مثال، Bing بلندپروازانه‌تر / اعتمادبه‌نفس بیشتری نسبت به داده‌های زمان واقعی دارد.

 

چگونه وارد نمودار دانش می‌شوید؟

به‌عنوان یک قاعده سرانگشتی: طبق نظر آندره ولپینی، به نظر می‌رسد هر دو Bing و Google قبل از درج اطلاعات در نمودار دانش خود، به حدود ۲۰ تا ۳۰ تأیید اطلاعات منسجم از منابع معتبر نیاز دارند. برای اینکه اطلاعات به‌عنوان یک واقعیت تأیید شوند، باید توسط چندین منبع تأیید شود (در مکان‌های مختلف آنلاین یافت می‌شود) و در تمام آنها سازگار باشد (شبیه NAPها در جستجوی محلی).

لازم به یادآوری است که گوگل به دنبال منابع معتبری است و اینها لزوماً کسانی نیستند که دارای PageRank… IMDB بالا باشند، روزنامه گاردین و ویکی‌پدیا منابع بسیار قابل اعتمادی هستند، درحالی‌که سایت‌های شایعات چنین نیستند. شین لونا دونگ (گوگل سابق، اکنون آمازون) مفهوم دانش مبتنی بر اعتماد را ابداع کرد.

چیزی که من معتقدم – اما هیچ مدرکی در مورد آن ندارم – این است که اگر شما با گذشت زمان خود را صادق، قابل‌اعتماد و قابل‌اعتماد نشان دهید، Google شروع به رفتار با شما به‌عنوان یک منبع قابل‌اعتماد (حداقل در مورد خود شما) می‌کند،

چه کاری باید انجام دهیم؟

با وب‌سایت خود شروع کنید بازنویسی مطالب را صریح‌تر در نظر بگیرید، با استفاده از سه‌گانه‌های معنایی، لیست‌ها / جداول HTML را اضافه کنید (در صورت لزوم) و در برخی از HTML۵ معنایی ساختاری سرمایه‌گذاری کنید.

سپس به پست‌های وبلاگ، صفحات دسته‌بندی، صفحات محصولات و صفحات خدمات خود بروید … شفاف، دقیق باشید، از Schema.org ، سه‌گانه‌های معنایی، HTML معنایی استفاده کنید و با ساختار و محتوای آن سازگار باشید.

در این مرحله، شما برای Google توضیح داده‌اید که کی هستید و چه کاری انجام می‌دهید / آنچه را که می‌توانید ارائه دهید. حالا شما باید ثابت کنید که راست می‌گویید! بنابراین، درحالی‌که همه این کارها را در سایت انجام می‌دهید، یک استراتژی تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که اطلاعاتی که درباره وب‌سایت خود در مورد خود ارائه می‌دهید در چندین منبع معتبر و مرتبط در وب تأیید می‌شود. نکته مهم، ایده خوبی است که پیوندهای تأیید شده از صفحات خود را پیوند دهید زیرا این کار اتصال Google را برای شما آسان می‌کند. بله، من به شما می‌گویم لینک دهید!

به یاد داشته باشید، شما می‌توانید هرآنچه را که می‌خواهید در سایت خود بنویسید، اما این درست نیست. برای اینکه Google را متقاعد کنید که حقیقت را می‌گویید، باید شواهدی را برای تهیه نسخه پشتیبان از آن ارائه دهید.

آیا موارد هم منفی هم وجود دارد؟

مطمئناً، برای همه مفید نیست. مشاغلی که صرفاً ارائه‌دهنده اطلاعات هستند، باید در مدل‌های تجاری خود تجدیدنظر کنند (آنها واقعاً باید این کار را انجام دهند!). سایت‌های خبری، دایرکتوری‌ها، موتورهای مقایسه قیمت، دیکشنری‌ها و بسیاری دیگر با کاهش فزاینده بازدید Google از SERPهایی که مستقیماً حاوی اطلاعات هستند، شاهد کاهش ترافیک هستند.