افزایش ترافیک ارگانیک سایت

افزایش

افزایش ترافیک ارگانیک سایت

 

قطعاً همه ما می‌دانیم برای فروش بیشتر در سایت خود نیازمند دیده‌شدن توسط کاربران و هدیه دادن یک محیط کاربری خوب به آنها می‌باشیم. ما در این مقاله قصد داریم به موضوع افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود بپردازیم.

 

۱-ترافیک ارگانیک سایت

به‌طورکلی می‌توان به ۲ مورد اشاره کرد که دیگر شاخه‌ها نیز به این ۲ شاخه مربوط می‌شوند:

منظور از ترافیک ارگانیک این است که شما با محتواهای سئو شده و با کیفیتی که در سایتتان قرار می‌دهید و محیط کاربری که برای مخاطبانتان ایجاد کرده‌اید. آنان را جذب سایت خودکرده و بازدیدها را از آن خود می‌کنید و این کار کاملاً به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

پس اگر توانستید با رعایت اصول سئو و دیگر ملاک‌های رتبه‌بندی سایت‌ها، ترافیک کاربران را از رقبایتان بدزدید در واقع این کار را به‌صورت ارگانیک انجام داده‌اید و فوق العادس تبریک میگم.

۲-ترافیک خریداری شده سایت

اما اگر با اصول اولیه سئو آشنایی ندارید و یا می‌خواهید در مدت‌زمان کمتری بازدید سایت خود را افزایش دهید می‌توانید ترافیک خریداری کنید. با این کار شاید در کوتاه‌مدت بتوانید آمار سایت خود را بالا ببرید اما در بلندمدت قطعاً به ترافیک ارگانیک نیاز پیدا می‌کنید.

 

چند راه افزایش ترافیک ارگانیک سایت

 

۱-ساختار سایت

در واقع اصلی‌ترین بخش، ساختار یا فونداسیون سایت شما می‌باشد که باید توجه کافی به آن را داشته باشید.

چه از لحاظ ویژگی‌های جذاب بصری برای کاربران و چه از لحاظ چیدمان آن برای دسترسی راحت‌تر به مقالات و محتواهای تولید شده و همچنین در نظر داشته باشید که اگر بتوانید کاربر را ۳ دقیقه در سایت خود سرگرم کنید که از سایت خارج نشود می‌تواند امتیاز خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

 

۲-سرعت

یکی دیگر از عوامل افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما سرعت آن می‌باشد. شما می‌توانید با بهینه‌کردن عکس‌های بارگذاری شده در سایتتان سرعت سایت خود را بهبود دهید البته از استفاده کردن از هاست های قوی هم تأثیر به سزایی در این امر دارد.

توصیه می‌شود برای افزایش سرعت سایت خود ۲۰ راه افزایش سرعت وبسایت را مطالعه فرمایید.

 

۳-انتشار محتوا با استراتژی

محتواهایی را منتشر کنید که موردعلاقه کاربران باشد. راجع‌به موضوع محتوا کاملاً فکر و تحقیق کنید چرا که تأثیر آن در افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما بسیار زیاد است.

یکی دیگر از راه‌های فرعی تولید محتوا بازسازی و ترمیم محتواهای منتشر شده در قبل است البته باید زمان و وقت خود را برای محتواهایی با بازدید بالا بگذارید. مطمئن باشید اضافه‌کردن چند پرسش‌وپاسخ، نقل و قول و چند جمله بیشتر نه‌تنها ضرری ندارد بلکه به محتوای طلایی سایتتان تبدیل می‌شود.

در ضمن سعی کنید حتماً از تقویم تولید محتوا استفاده کنید و به‌صورت منظم و در ساعات خاص نسبت به انتشار محتوای خود اقدام کنید.

رعایت اصول نگارشی قطعاً یکی از موضوعات مهم برای کاربران می‌باشد سعی کنید مقالات خود را خوانا و روان بنویسید و از پس‌زمینه رنگی استفاده نکنید.

امروزه سایت‌هایی می‌توانند در سطوح بالا رقابت کنند که علاوه بر نیاز کاربر اطلاعات اضافه‌ای را نیز بتوانند به آنها ارائه دهند. پس محتواهای خود را به‌روز نگه دارید و همین امر سبب می‌شود که کاربر زمان بیشتری در سایت حاضر باشد و همان‌طور که در بالا اشاره شد مدت‌زمان حضور کاربر در سایت شما یکی از فاکتورهای مهم در افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود برای تولید محتوا، محتوای جذاب را بخوانید.

۴-رسانه‌های اجتماعی

به‌هیچ‌عنوان از رسانه‌های اجتماعی غافل نشوید چرا که با ارجاع دادن مخاطبانتان به اینستاگرام و یا دیگر شبکه‌ها می‌توانید در تعامل با آنان باشید.

در ضمن شما می‌توانید با آنالیز شبکه‌های اجتماعی علایق و سلیقه کاربران را راحت‌تر متوجه شده و بر اساس آن تولید محتوا کنید.

اگر محتوای تولید شده در راستای علایق کاربران باشد، قطعاً می‌توانید ترافیک ارگانیک خوبی کسب کنید.

 

۵-ویدئو

ویدئو یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های نشر محتوا می‌باشد شما می‌توانید با تهیه یک کلیپ ۱ دقیقه‌ای با کیفیت، مخاطبان زیادی را جذب کنید.

ازآنجاکه تهیه ویدئو به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد شما می‌توانید با تولید آن به‌راحتی از رقبای خود عبور کنید چرا که هم‌اکنون اکثر کاربران احتیاج به ویدئوهای بیشتری دارند و شما می‌توانید تعداد زیادی از آنها را پوشش دهید و قطعاً همه این کارها سبب افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما می‌شود.

ترافیک ارگانیک سایت

جمع‌بندی کلی

برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود باید به همه اصول سئو پایبند باشید و از همه راه‌های تولید محتوا استفاده کنید.

برای درک بهتر راه های تولید محتوا بهتر است ۶ راه تولید محتوا را مطالعه فرمایید.

در ضمن در هر لحظه با کاربران خود در تعامل باشید و تحقیق کنید که به چه چیزهایی نیاز دارند و در راستای نیازها و علائق آنها به تولید و نشر محتوا اقدام کنید.