چگونه از هدینگ ها استفاده کنیم

آموزش استفاده صحیح از تگ های هدینگ H1 تا H6 در متن

 

هدینگ به طور خلاصه:

استفاده ی صحیح از عناوین یکی از اقدامات مهم در سئو ان پیج یا همان درون صفحه می باشد .ما در این بخش ابتدا شما را با مفاهیم اولیه ی هدینگ اشنا می کنیم و پس طریقه یاستفاده از هدینگ را کامل برای شما شرح میدهیم زیرا که عناوین نقش مهمی در ساختار محتوای سئو وب‌سایت شما دارند.

عناوین مختلف از نظر اهمیت از مهم‌ترین آنها (H1)، تا پایین ترین انها (H6)هست که بعد از این قسمت به بند ها می رسیم که همان فرمت پراگراف هاست،هدینگ ها به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو سرنخی درباره سلسله‌ مراتب محتوا می‌دهد و به موتور های جستوجو می فهماند که هر مطلبی چقدر در نوشته ی ما اهمیت دارد.

علاوه بر این، قراردادن کلمات کلیدی در عناوین می‌تواند به شما در ارتقا رتبه‌بندی کمک کند زیرا که شما با این کار نشان دادید که درباره ی کلمه ی کلیدی به صورت مفصل و با عنوان توضیح دادید پس همیشه از کلمه ی کلیدی در عنوان ها و هدینگ های خود استفاده کنید.

 

هدینگ  چیست؟

عنوان‌ها برای ارائه سلسله‌مراتب و وضوح یک صفحه وب استفاده می‌شوند تا نشان دهد که هر متن به چه مقدار مهم و به کلمه ی کلیدی شما مربوط می باشد. در واقع این کار به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا صفحه را به‌سرعت بررسی کنند و نیاز خود را بهتر بیابند  و به موتورهای جستجو کمک می‌کند ساختار و موضوع آن را بهتر درک کنند.

به طور کلی شش سطح عنوان وجود دارد: H1 تا H6. همان طور که میدانیم عناوین نقش زیادی در موتورهای جستجو دارند، الگوریتم‌های موتور های جستوجو نشان می دهد که گوگل از طریق همین هدینگ ها می تواند در باره ی مطالب درون سایت اطلاعات کسب کند . به همین دلیل گفته می شود که از کلمات کلیدی در عنوان  های خود استفاده کنید تا گوگل شما را مرجع قرار دهد.

هدینگ h1

عنوان صفحه همیشه هد یک می باشد و از ان قفط و فقط  یک بار باید استفاده شود زیرا که زمانی که یک مطلب می نویسید باید درباره ی عنوان ان توضیح دهید و چه بهتر که در هر صفحه درباره ی یک عنوان توضیح داده شود .

عنوان‌ها باید به‌صورت منطقی در یک صفحه قرار بگیرند. یک صفحه با عنوان H1 شروع می‌شود، و بعد از آن یک عنوان H2 قرار می‌گیرد. به دنبال آن در صورت نیاز به یک زیربخش، می‌توانید عنوان H3 را اضافه کنید. برای شروع یک بخش جدید، باید از عنوان H2 دیگر استفاده کنید. در سلسله‌مراتب از یک سطح رد نشوید. به‌عنوان‌مثال، از عنوان H1 به‌عنوان H3 نروید. باید بین آنها یک عنوان H2 وجود داشته باشد.

 

 

نواع تگ هدینگ

 

این عنوان صفحه است </ h1>
<h2> این اولین بخش است </ h2>

این یک زیربخش است </ h3>

این بخش دوم است </ h4>

این یک زیربخش دیگر است </ h3>

این بخش دوم است </ h4>

 

هدینگ سئو
هدینگ سئو
  • همان طور که می بینی تنها از یک هد ۱ استفاده می شود
  • شما می توانید چندین هد ۲ بسته به نیاز خود داشته باشد مثلا سه هد ۲ داریید
  • برای هر هد ۲ می توان چند هد ۳ و برای هر هد ۳ می توان چند هد ۴ قرار داد
  • نکته ای که باید رعایت کنید این است که حتما در استفاده از هد ها با ید ارتباط موضوعی را رعایت کنید یعنی وقتی برای موضوع اصلی  (هد ۱) دو عدد هد ۲ انتخاب می کنید باید توجه داشته باشد که موضوع های هد ۲ زیر مجموعه ی هد ۱ یاشند و همینطور الی اخر…

نکات درباره ی هدینگ عنوان

 

از طولانی شدن عنوان H1 خودداری کنید. در صورت طولانی بودن این هد خوانایی ان برای کاربران سخت خواهد شد، و این امر به تجربه ی کاربری آنها آسیب می‌رساند. ما توصیه می‌کنیم ویژگی عنوان را حفظ کنید. حداکثر طول، ۶۰ کاراکتر باشد و  حداقل طول اندازه ی باشد که برای خواننده منطقی باشد. طبق تجربه ما، پایبند بودن به حداقل ۴ کلمه در عنوان به شما در این امر کمک می‌کند. مهم‌تر از همه: مطمئن شوید عنوان H1 برای بازدیدکنندگان شما منطقی باشد.

چند عنوان در H1؟

هیچ گاه از دو عنوان برای هد یک استفاده نکنید حتی در HTML5 هم وجود ندارد
هنگامی‌که مشخصات HTML5 برای اولین‌بار ارائه شد، از چندین عنوان H1 در هر صفحه پشتیبانی می‌کرد. بااین‌حال، ازآنجاکه مرورگرها این توصیه را قبول نکردند، پس از انتشار استاندار HTML5.1، پشتیبانی از این مورد کاهش یافت.

 

heading tags 1
heading tags 1

سایر کاربردها برای عنوان H1

اگر عنوان صفحه را تعریف نکرده‌اید و در فیلد ان چیزی ننوشته اید، یا اگر موتورهای جستجو عنوان شما را به‌اندازه کافی مرتبط نمی‌دانند. ممکن است عنوان H1 صفحه را به‌جای عنوان موتور جستجو صفحه نشان دهد.

عناوین H2-H6

عنوان‌های H2 – H6 برای ساختار بیشتر مطالب استفاده می‌شوند. استفاده از عنوان H2 توصیه می‌شود و استفاده از عناوین H3-H6 اختیاری است.

تأثیر عناوین بر سئو از دید گوگل

گوگل نیز با استفاده از کلماتی که در عنوان‌های صفحه استفاده شده است به کلیدواژه‌های صفحه و موضوعاتی که در صفحه در مورد آن صحبت شده است پی برده و می‌تواند صفحه را در نتایج مرتبط نمایش دهد.

سئو کردن عنوان‌ها

همان‌طور که محتوای صفحه را سئو می‌کنید، در استفاده از عنوان‌های صفحه نیز باید قوانینی را به کار ببرید تا آن‌ها نیز مطابق با اصول سئو باشند.به این منظور به نکات زیر توجه کنید:

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان:
اما می‌دانیم که بهتر است از کلمات کلیدی صفحه و در عنوان‌ها استفاده شود. به‌علاوه، بهتر است کلماتی که در عنوان استفاده شده در پاراگراف زیر عنوان نیز به کار رود تا گوگل متوجه شود که این عنوان مرتبط با مطلب زیر آن بوده و به‌درستی انتخاب شده است. به‌عبارت‌دیگر، ارتباط بین عناوین html و مطالب زیر آن ضروری است.

آیا عناوین باعث بهبود رتبه من می‌شود؟
بله، آنها این کار را می‌کنند! حتی امروزه نیز عنوان‌ها در برقراری ارتباط بین کلمات کلیدی به موتورهای جستجو نقش دارند.
درحالی‌که در طول سال‌ها نقش عناوین در الگوریتم‌های موتور جستجو کاهش‌یافته است، اما سیگنال روشنی را دررابطه‌با یک صفحه به موتورهای جستجو ارسال می‌کند.

 

تگ های مهم
تگ های مهم

سایر نکات مربوط به استفاده از عنوان

• هنگام به‌روزرسانی محتوا، از به‌روزرسانی عنوان H1 و سایر برچسب‌های تیتر، H2، H3 غافل نشوید.
• به‌هیچ‌وجه عنوان‌ها را سفارشی نکنید. باید عناوین را طبیعی نگه دارید. خوانایی برای محتوای با کیفیت بالا بسیار مهم است.
• اگر محتوا اجازه سلسله‌مراتب را نمی‌دهد، به‌اجبار این کار را نکنید. شما می‌توانید بدون آن خوب هم عمل کنید.
• همیشه برچسب‌های عنوان را منظم قرار دهید.
• قسمت‌هایی که می‌توانید حذف کنید را پاک کنید. استفاده از آن‌ها ممکن است موجب سردرگمی کاربران و موتورهای جستجو شود.
• از سبک (CSS) برای بازنویسی رفتارهای پیش‌فرض برای برچسب‌های عنوان استفاده کنید اما همیشه نظم و سطح را حفظ کنید.

 

pyramid back links building