موتور‌های جستجو چگونه کار می‌کنند؟

موتور‌های جستجو چگونه کار می‌کنند ؟ ابتدا در پاسخ این سوال که موتور‌های جستجو چگونه کار می‌کنند باید گفت که موتورهای جستجو با گردش در وب با استفاده از ربات‌هایی به نام عنکبوت (spiders) کار می‌کنند. این جستجو‌گران وب به طور موثر پیوندها را صفحه به صفحه دنبال می‌کنند تا محتوای جدیدی را برای افزودن به فهرست جستجو پیدا کنند. هنگامی‌که از موتور جستجو استفاده می‌کنید، نتایج مربوطه از فهرست استخراج شده و با استفاده از الگوریتم رتبه‌بندی می‌شوند.

اگر می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید تا در نتیجه بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت شما سر‌بزنند، باید به درک اولیه از نحوه پیدا کردن، فهرست بندی و رتبه‌بندی محتوا توسط موتورهای جستجو نیاز داشته باشید. این چیزی است که در این مقاله در مورد آن یاد خواهید گرفت.

موتور جستجو چیست؟

 

موتورهای جستجو به کاربران امکان می‌دهند در اینترنت با استفاده از کلمات کلیدی مطالب را جستجو کنند. موتورهای جستجو زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند. هنگامی‌که یک کاربر یک عبارت را در موتور جستجو وارد می‌کند، یک صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شود و صفحات پیدا شده را به ترتیب ارتباط آنها رتبه‌بندی می‌کند. نحوه انجام این رتبه‌بندی در موتورهای جستجو متفاوت است.
موتورهای جستجو اغلب الگوریتم‌های خود را برای بهبود تجربه کاربر تغییر می‌دهند (برنامه‌هایی که نتایج را رتبه‌بندی می‌کنند). هدف آنها درک نحوه جستجو کاربران است تا بهترین پاسخ را به پرسش آنها بدهند. این بدان معناست که اولویت را به بالاترین کیفیت و مرتبط ترین صفحات بدهند.

هر موتور جستجو از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

۱. فهرست جستجوی کتابخانه دیجیتالی اطلاعات مربوط به صفحات وب
۲. الگوریتم های جستجو برنامه‌های رایانه‌ای که نتایج مطابقت را از فهرست جستجو رتبه‌بندی می‌کند
نمونه‌هایی از موتورهای جستجوی محبوب عبارتند از Google ، Bing و DuckDuckGo.

موتور جستجو چیست؟

هدف موتورهای جستجو چیست؟

هدف هر موتور جستجو ارائه بهترین و مرتبط‌ترین نتایج برای کاربران است. به این صورت از لحاظ تئوری، آنها سهم بازار را به‌دست می‌آورند یا حفظ می‌کنند.

چگونه موتورهای جستجو درآمد کسب می‌کنند؟

موتورهای جستجو دارای دو نوع نتایج جستجو هستند:

۱. نتایج ارگانیک از فهرست جستجو که شما نمی‌توانید برای حضور صفحه خود در این نتایج هزینه کنید.
۲. نتایج مربوط به تبلیغ کنندگان، که شما می‌توانید هزینه کنید تا وب سایت شما در اینجا باشد.
هر بار که شخصی روی یک نتیجه جستجوی پولی کلیک می‌کند، تبلیغ کننده به موتور جستجو پول می‌دهد. این تبلیغات با عنوان “پرداخت به ازای کلیک” (PPC) شناخته می‌شود. به همین دلیل است که سهم بازار اهمیت دارد. وجود کاربران بیشتر به معنی کلیک بیشتر و در نتیجه تبلیغات و درآمد بیشتر است.

چرا باید به نحوه عملکرد موتورهای جستجو اهمیت دهید؟

درک اینکه موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و چگونه محتوا را پیدا می‌کنند، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی می‌کنند به شما کمک می‌کند تا وب سایت خود را در نتایج جستجوی ارگانیک برای کلمات کلیدی مرتبط و محبوب رتبه‌بندی کنید و در نتیجه تعداد بیشتری کلیک و ترافیک ارگانیک به محتوای خود اختصاص خواهید داد.
در نتیجه اینکه بدانید موتور‌های جستجو چگونه کار می‌کنند ، می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا از سئو برای رسیدن به مشتریان بالقوه خود استفاده کند.

چگونه موتورهای جستجو درآمد کسب می‌کنند؟

محبوب‌ترین موتور جستجو کدام است؟

گوگل ۹۲ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. گوگل موتور جستجویی است که اکثر متخصصان سئو و صاحبان وب سایت‌ها به آن اهمیت می‌دهند زیرا این پتانسیل را دارد که ترافیک بیشتری را نسبت به سایر موتورهای جستجو به دنبال داشته باشد.

محبوب‌ترین موتور جستجو کدام است؟

اکثر موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل و بینگ میلیاردها صفحه در فهرست‌های جستجوی خود دارند. بنابراین قبل از اینکه در مورد رتبه‌بندی الگوریتم‌ها صحبت کنیم، بیایید در ادامه مکانیسم‌های مورد استفاده برای ایجاد و حفظ یک فهرست وب را عمیق‌تر بررسی کنیم.

محبوب‌ترین موتور جستجو کدام است؟

فرایند اصلی گوگل

فرایند اصلی Google را مرحله به مرحله تجزیه کنیم:
۱. آدرس‌های اینترنتی (URLs)
۲. جستجو (Crawl)
۳. پردازش و ارائه (Processing)
۴. نمایه‌سازی (Indexing)
روند زیر به طور خاص در مورد گوگل اعمال می‌شود، اما به سایر موتورهای جستجوی وب مانند Bing بسیار شبیه است. انواع دیگری از موتورهای جستجو مانند آمازون، یوتیوب و ویکی پدیا وجود دارند که فقط نتایج وب سایت خود را نشان می‌دهند.
جستجو (Crawl)
جایی که یک ربات رایانه‌ای به نام عنکبوت، مثلا Googlebot، صفحات کشف‌شده را بازدید و بارگیری می‌کند.

توجه به این نکته ضروری است که گوگل همیشه صفحات را به ترتیبی که آنها را کشف می‌کند نمی‌گردد بلکه بر اساس چند عامل آدرس‌های URL را بررسی می‌کند از جمله؛ رتبه صفحه URL، اینکه هر چند وقت یکبار URL تغییر می‌کند، جدید است یا نه.
اگر وب سایت بزرگی دارید، ممکن است مدتی طول بکشد تا موتورهای جستجو به طور کامل آن را بررسی کنند.

فرایند اصلی گوگل

پردازش و ارائه (Processing)

پردازش جایی است که گوگل برای درک و استخراج اطلاعات کلیدی از صفحات بررسی کار می‌کند. هیچ کس خارج از گوگل از تمام جزئیات این فرایند اطلاع ندارد، اما بخش‌های مهم درک ما استخراج پیوندها و ذخیره محتوا برای نمایه‌سازی است.

نمایه‌سازی (Indexing)

نمایه‌سازی جایی است که اطلاعات پردازش شده از صفحات بررسی‌شده به یک پایگاه داده بزرگ به نام فهرست جستجو اضافه می‌شود. این ویژگی اساسا یک کتابخانه دیجیتالی از تریلیون‌ها صفحه وب است که نتایج جستجوی گوگل از آن نشأت می‌گیرد.

این نکته بسیار مهم است. به این صورت که هنگامی‌که یک کلمه یا جمله را در موتور جستجو تایپ می‌کنید، به طور مستقیم در اینترنت برای نتایج منطبق جستجو نمی‌کنید. شما در حال جستجو در فهرست موتورهای جستجو صفحات وب هستید. اگر یک صفحه وب در فهرست جستجو نباشد، کاربران موتور جستجو آن را پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل فهرست‌بندی وب سایت شما در موتورهای جستجوی اصلی مانند Google و Bing بسیار مهم است.

نمایه‌سازی (Indexing)

موتورهای جستجو چگونه صفحات را رتبه‌بندی می‌کنند؟

کشف، بررسی و نمایه‌سازی محتوا فقط اولین قسمت این پازل است. موتورهای جستجو همچنین به روشی برای رتبه‌بندی نتایج منطبق هنگام انجام جستجو توسط کاربر نیاز دارند. این وظیفه الگوریتم های موتورهای جستجو است. هر موتور جستجو الگوریتم‌های منحصر به فردی برای رتبه‌بندی صفحات وب دارد.

موتورهای جستجو چگونه نتایج جستجو را شخصی سازی می‌کنند؟

موتورهای جستجو درک می‌کنند که نتایج متفاوت برای افراد مختلف جذاب است و به این شکل متوجه می‌توان نتیجه گرفت که موتور‌های جستجو چگونه کار می‌کنند . به همین دلیل آنها نتایج خود را برای هر کاربر تنظیم می‌کنند.
اگر تا به حال چیزی مشابه را در چندین دستگاه یا مرورگر جستجو کرده‌اید، احتمالا آثار این شخصی‌سازی را مشاهده کرده‌اید. نتایج اغلب بسته به عوامل مختلف در موقعیت‌های مختلف ظاهر می‌شوند.
برای پاسخ کامل‌تر به سوال اینکه موتورهای جستجو چگونه نتایج را شخصی‌سازی می‌کنند؟ می‌توان گفت که گوگل اظهار می‌دارد که “اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی شما، سابقه جستجوی گذشته و تنظیمات جستجو همه به ما کمک می‌کند تا نتایج شما را مطابق با آنچه در آن لحظه برای شما مفید و مناسب است، تنظیم کنیم.”
بیایید نگاهی دقیق‌تر به این سه مولفه بیندازیم:

۱. محل سکونت

اگر چیزی مانند “رستوران ایرانی” جستجو کنید، همه نتایج موجود در بسته نقشه رستوران‌های محلی هستند. همچنین از موقعیت مکانی شما هم برای شخصی‌سازی نتایج جستجو استفاده می‌کند. به عبارت دیگر گوگل صفحات را با فهرست‌های محلی به جای فهرست‌های ملی برای شما به نمایش می‌گذارید. به این علت که شما قصد ندارید به کشور دیگر یا منطقه ی دوری از خود دیگری نقل مکان کنید. گوگل اصطلاحا به آن “خرید خانه” می‌گوید.

به این ترتیب موقعیت مکانی شما نتایج جستجوهای محلی را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوری که هنگام جستجوی یک چیز به زبان مختلف، عملا هیچ تداخلی وجود ندارد.

تاثیر محل سکونت بر موتورهای جستجو

۲. زبان

گوگل می‌داند که نشان دادن نتایج انگلیسی به کاربران اسپانیایی عمدتا فایده‌ای ندارد. با این حال، گوگل تا حدی به صاحبان وب سایت‌ها متکی است که این کار را انجام دهند. اگر صفحات شما را به چند زبان است، ممکن است گوگل متوجه نشود از چند زبان پشتیبانی می‌کند. در نتیجه باید به گونه درستی به آنها بگویید که این وب سایت از چند زبان به خصوص پشتیبانی می‌کند.
می‌توانید این کار را با یک ویژگی HTML به نام hreflang انجام دهید که یک قطعه کوچک از کد است که رابطه بین نسخه‌های متعدد یک صفحه در زبان‌های مختلف را نشان می‌دهد.

۳. سابقه جستجو

شاید بارزترین مثال استفاده از گوگل از سابقه جستجو برای شخصی‌سازی نتایج، زمانی باشد که چند بار یک جستجو را انجام می‌دهید و به این صورت یک موارد را رتبه‌بندی می‌کند.
این انفاق همیشه نمی‌افتد، اما به نظر می‌رسد بسیار رایج است؛ به خصوص اگر چندین بار در مدت کوتاهی روی یک صفحه کلیک کرده یا از آن دیدن کنید.

تاثیر سابقه جستجو بر نتایج جستجو

سایت‌های نمایش داده‌شده

اگر در هیچ یک از نتایج جستجو، سایت شما ظاهر نمی‌شود، چند دلیل ممکن است وجود داشته باشد:
سایت شما کاملا جدید است و هنوز بررسی نشده است.
سایت شما به هیچ وب سایت خارجی پیوندی ندارد.
سایت شما شامل برخی از کد‌های اصلی به نام دستورالعمل‌های بررسی است که موتورهای جستجو را مسدود می‌کند.
سایت شما به دلیل تاکتیک‌های نامطلوب، توسط گوگل مجازات شده است.
اگر از گوگل کنسول (Google Search Console) یا اپراتور جستجوی پیشرفته (site: domain.com) استفاده کرده‌اید و متوجه شده‌اید که برخی از صفحات مهم شما در فهرست نیستند یا برخی از صفحات بی‌اهمیت شما به اشتباه فهرست‌بندی شده‌اند، برخی از بهینه‌سازی‌ها را می‌توانید پیاده‌سازی کنید تا گوگل ربات را بهتر هدایت کنید که چگونه می‌خواهید محتوای وب شما بررسی شود.

این که به موتورهای جستجو بگویید که چگونه سایت شما را بررسی کنند، می‌تواند به شما کنترل بهتری در مورد آنچه در فهرست ذکر می‌شود، بدهد.
ببینید کدام صفحات گوگل می‌توانند با MOZ PRO کار کنند و گوگل کدام صفحات را می‌تواند با Moz Pro بررسی کند. (Moz Pro می‌تواند مشکلات مربوط به قابلیت بررسی سایت شما را شناسایی کند.)

Robots.txt

برای هدایت گوگل بات از صفحات و بخش‌های خاصی از سایت خود، از robots.txt استفاده کنید.
فایل‌های Robots.txt در فهرست اصلی وب سایت‌ها، به عنوان مثال (yourdomain.com/robots.txt) قرار دارند و نشان می‌دهند که موتورهای جستجوی سایت شما باید کدام قسمت‌ها را بررسی کنند و همچنین سرعت بررسی آنها در سایت شما را از طریق دستورالعمل‌های خاص robots.txt. انجام می‌شود.

نحوه برخورد ربات گوگل با فایل های robots.txt

اگر ربات نتواند فایل robots.txt را برای یک سایت پیدا کند، به جستجو در سایت ادامه می‌دهد ولی اگر یک فایل robots.txt برای یک سایت پیدا کند، معمولا به پیشنهادات پایبند بوده و به بررسی سایت ادامه می‌دهد.
اگر هنگام تلاش برای دسترسی به فایل robots.txt یک سایت، با خطایی روبرو شود و نتواند تعیین کند که آیا این سایت وجود دارد یا خیر، دیگر سایت را بررسی نمی‌کند. در نهایت می‌توان فهمید که موتور‌های جستجو چگونه کار می‌کنند .

نحوه برخورد ربات گوگل با فایل های robots.txt

تعریف پارامترهای URL در GSC

برخی از سایت‌ها (که رایج‌ترین آنها در تجارت الکترونیک است) با پیوستن پارامترهای خاصی به آدرس‌های اینترنتی (URL)، محتوای یکسانی را در چندین نشانی اینترنتی مختلف در دسترس قرار می‌دهند. اگر تا به حال به صورت آنلاین خرید کرده‌اید، احتمالا جستجوی خود را از طریق فیلترها محدود کرده‌اید. به عنوان مثال، شما می‌توانید واژه کلاه را در سایتی جستجو کنید، سپس جستجوی خود را براساس اندازه، رنگ و سبک اصلاح کنید. هر بار که اصلاح می‌کنید، URL کمی تغییر می‌کند:

https://www.example.com/products/women/dresses/green.htmhttps://www.ex category=dresses&color=greenhttps

چگونه گوگل می‌داند که کدام نسخه از آدرس اینترنتی برای جستجوگران ارائه می‌شود؟ گوگل در تعیین آدرس‌های اینترنتی نمایندگی به درستی عمل می‌کند، اما می‌توانید از ویژگی پارامترهای آدرس اینترنتی در کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا دقیقا به گوگل بگویید که می‌خواهید با صفحات شما چگونه رفتار کند.

آیا بررسی‌کنندگان یا crawls‌ها می‌توانند همه محتوای مهم شما را بیابند؟

گاهی اوقات یک موتور جستجو قادر است قسمت‌هایی از سایت شما را پیدا کند، اما سایر صفحات یا بخش‌ها ممکن است به دلایلی مبهم باشند و یافت نشوند. این نکته مهم است که مطمئن شوید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و قادر به کشف تمام محتوای موردنظر شما هستند و نه فقط صفحه اصلی شما. مواردی باعث می‌شود crawl‌ها نتوانند به صفحه شما دست پیدا کنند.
به عنوان مثال خود شما ربات‌ها را از این کار منع کرده‌اید، در نتیجه استفاده از این گونه ابزارها نمایانگر سایتی است که می‌توان آن را بررسی کرد، اما نمی‌توان از آن عبور کرد یا مواردی که محتوای شما در پشت فرم‌های ورود پنهان شده است.
اگر از کاربران می‌خواهید قبل از دسترسی به محتوای خاصی وارد سیستم شوند، فرم‌ها را پر کنند یا به نظرسنجی‌ها پاسخ دهند، موتورهای جستجو آن صفحات محافظت شده را نمی‌بینند پس crawl‌ها وارد سیستم نمی‌شود.

آیا بررسی‌کنندگان یا crawls‌ها می‌توانند همه محتوای مهم شما را بیابند؟

فرم‌های جستجو

ربات‌ها نمی‌توانند از فرم‌های جستجو استفاده کنند. برخی افراد معتقدند که اگر یک کادر جستجو در سایت خود قرار دهند، موتورهای جستجو قادر خواهند بود هر آنچه را که بازدیدکنندگان آنها جستجو می‌کنند، بیابند ولی این ایده غلط است.

متنی که در محتوای غیر متنی پنهان شده است

از فرم‌های رسانه‌ای غیر متنی (تصاویر، ویدئو، GIF و غیره) برای نمایش متنی که می‌خواهید نمایه شود استفاده نمی‌شود. با این که موتورهای جستجو در تشخیص تصاویر پیشرفته‌تر شده‌اند، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانند آن را بخوانند و درک کنند. همیشه بهتر است متن را در علامت “<HTML> ” صفحه وب خود اضافه کنید.

معماری اطلاعات

معماری اطلاعات عمل سازماندهی و برچسب گذاری محتوا بر روی یک وب سایت برای بهبود کارایی و قابلیت یافتن کاربران است. بهترین معماری اطلاعات، بصری است. بدین معنا که کاربران نباید برای یافتن اطلاعات در وب سایت شما سخت تلاش کنند.

آیا از نقشه سایت استفاده می‌کنید؟

برای آنکه بتوانید درک کنید که موتور‌های جستجو چگونه کار می‌کنند ، باید بدانید که اصول مدنظر آنها چیست. به عبارتی نقشه سایت لیستی از آدرس‌های اینترنتی سایت شماست که crawl‌ها می‌توانند از آنها برای کشف و فهرست‌بندی محتوای شما استفاده کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از یافتن صفحات با اولویت اول در گوگل، ایجاد فایلی است که استانداردهای گوگل را داشته باشد و آن را از طریق کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید. این روش می‌تواند به crawl‌ها کمک کند تا راهی برای رسیدن به همه صفحات مهم شما دنبال کنند.

اطمینان حاصل کنید که فقط آدرس‌هایی را که می‌خواهید توسط موتورهای جستجو نمایه شوند، وارد کرده‌اید و مطمئن باشید که به بررسی کنندگان سایت جهت‌های ثابت می‌دهید. به عنوان مثال، در صورتی که آن آدرس را از طریق robots.txt مسدود کرده اید، نشانی اینترنتی را در نقشه سایت خود قرار ندهید یا نشانی‌های اینترنتی را در نقشه سایت خود قرار دهید که تکراری هستند.

اگر سایت شما هیچ سایت دیگری ندارد که به آن لینک دهد، ممکن است بتوانید با ارسال نقشه سایت XML خود در گوگل کنسول، ایندکس شوید. هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها یک آدرس اینترنتی ارسال شده را در فهرست خود قرار دهند، اما ارزش امتحان کردن را دارد!

آیا از نقشه سایت استفاده می‌کنید؟

مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی گوگل

موتورهای جستجو اطلاعات فهرست بندی شده را مرتب کرده و نتایج مناسب برای هر عبارت را نشان می‌دهند. آنها این کار را با الگوریتم‌های جستجو انجام می‌دهند و قواعدی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا جستجوگر نتایج بهتری به کاربر ارائه ‌دهد.
الگوریتم‌ها از عوامل متعددی برای تعیین کیفیت صفحات فهرست خود استفاده می‌کنند. گوگل از مجموعه‌ای کامل از الگوریتم‌ها برای رتبه‌بندی نتایج مرتبط استفاده می‌کند. بسیاری از عوامل رتبه‌بندی مورد استفاده در این الگوریتم‌ها محبوبیت عمومی یک قطعه از محتوا و حتی تجربه کیفی کاربران را هنگام ورود به صفحه تجزیه و تحلیل می‌کنند. این عوامل عبارتند از:
۱. کیفیت بک لینک
۲. سازگاری با تلفن همراه
۳. تازگی یا نحوه به‌روزرسانی محتوا
۴. سرعت صفحه
کیفیت بک لینک (Backlinks)
استفاده از لینک‌های پشتیبان (Backlinks) گوگل در حال حاضر یک فهرست شامل تریلیون‌ها صفحه وب دارد. اگر شخصی پیوندی را به یکی از صفحات شما در وب اضافه کند، می‌توانید آن را پیدا کنید.
شما می‌توانید بک لینک‌های وب سایت خود را به صورت رایگان با استفاده از Site Explorer با Ahrefs Webmaster Tools مشاهده کنید. به این صورت:
۱. برای یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools ثبت نام کنید
۲. دامنه خود را در Site Explorer جایگذاری کنید
۳. به گزارش Backlinks بروید

هرچه بک لینک از وب سایت‌های معتبر داشته باشید، شانس شما برای رتبه‌بندی بیشتر در نتایج جستجو بیشتر است.

سازگاری با تلفن همراه

۶۵ درصد جستجوهای گوگل در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود. از سال ۲۰۱۹، سازگاری با تلفن همراه، یک عامل رتبه‌بندی برای جستجوهاست. این بدان معناست که گوگل عمدتا از نسخه موبایل برای نمایه‌سازی و رتبه‌بندی محتوا در همه دستگاه‌ها استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، عدم سازگاری با تلفن همراه می‌تواند رتبه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
شما می‌توانید با استفاده از ابزار Test-Friendly Mobile Google یا در گزارش Mobile Usability در گوگل کنسول، سازگاری با هر صفحه وب را با تلفن همراه بررسی کنید.

تازگی یا نحوه به روزرسانی محتوا

هنگامی‌که موتور جستجو متوجه شد چه نوع نتیجه‌ای را می‌خواهید ببینید، باید صفحات منطبق را پیدا کند. مجموعه ای از عوامل به موتور جستجو کمک می‌کند تا بهترین صفحات را تعیین کند، از جمله: عنوان و ارتباط محتوا، انواع محتوا، کیفیت و تازگی محتوا، محبوبیت صفحه، زبان عبارت جستجو شده.

سرعت صفحه

بسیاری از افراد در مورد سرعت صفحه قطع می‌شوند، بنابراین شایان ذکر است که صفحات شما برای رتبه‌بندی نیازی به سرعت ندارند. گوگل می‌گوید سرعت صفحه فقط برای صفحاتی که “کندترین تجربه را به کاربران ارائه می‌دهند” مشکل ایجاد می‌کند و آنها باید سرعت صفحه خود را ارتقا دهند.
می‌توانید سرعت هر صفحه وب را در PageSpeed Insights بررسی کنید، که همچنین پیشنهاداتی را برای سریع‌تر شدن صفحه ایجاد می‌کند.
PageSpeed Insights همچنین نشان می‌دهد که وضعیت صفحه شما در مورد Core Web Vitals چگونه به نظر می‌رسد.
Core Web Vitals از سه معیار تشکیل شده است که عملکرد بارگذاری، تعامل و ثبات بصری صفحات وب شما را ارزیابی می‌کند. گوگل تأیید کرد که Core Web Vitals از ژوئن ۲۰۲۱ یک سیگنال رتبه‌بندی خواهد بود.
با استفاده از گزارش Core Web Vitals در Google Search Console می‌توانید عملکرد همه صفحات وب سایت خود را مشاهده کنید.

سرعت صفحه

نتیجه گیری

هر زمان که کسی جستجویی را انجام می‌دهد، هزاران نتیجه ممکن وجود دارد، بنابراین موتورهای جستجو تصمیم می‌گیرند که جستجوگر کدام صفحات را پیدا کند. بخش عمده‌ای از تعیین رتبه صفحه شما برای هر عبارت بستگی به این دارد که محتوای صفحه شما چقدر مطابق با درخواست است. به عبارت دیگر، آیا این صفحه با کلماتی که جستجو شده است مطابقت دارد و به جستجوگر کمک می‌کند یا نه؟
همانطور که در مقاله متوجه شدید که موتور‌های جستجو چگونه کار می‌کنند ، به طور کلی می‌توان گفت که برای تعیین ارتباط، موتورهای جستجو از الگوریتم‌ها، فرایند یا فرمول‌ها استفاده می‌کنند که به موجب آن اطلاعات ذخیره شده به روش‌های معنی دار بازیابی و مرتب می‌شوند. این الگوریتم‌ها در طول سال ها تغییرات زیادی را به منظور بهبود کیفیت نتایج جستجو انجام داده‌اند که همه با هدف بهبود کیفیت کلی جستجو است.
به دلیل تمرکز بر رضایت کاربر و انجام وظیفه، هیچ معیار محکمی‌در مورد مدت زمان نمایش محتوای شما، چند بار حاوی کلمه کلیدی یا مواردی که در برچسب‌های سربرگ خود قرار می‌دهید، وجود ندارد. همه آنها می‌توانند در نحوه عملکرد یک صفحه در جستجو نقش داشته باشند، اما تمرکز باید بر کاربرانی باشد که مطالب را می‌خوانند.

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۴۶