گوگل کنسول و لزوم استفاده از آن

گوگل کنسول چیست

گوگل کنسول چیست و چرا همه افراد دارای وب سایت باید از Google Search Console استفاده کنند؟ کنسول جستجوی گوگل یکی از قدرتمندترین ابزارهای سئو است که کاملا رایگان می‌باشد. گوگل کنسول به این منظور ایجاد شده است تا به راحتی عملکرد وب سایت شما را ردیابی کند.

شما می‌توانید اطلاعات ارزشمندی از حساب کنسول جستجوی گوگل خود به‌دست آورید، به این معنی که می‌توانید ببینید کدام قسمت از وب سایت شما نیاز به کار دارد. این می‌تواند مربوط بخش فنی از وب سایت شما باشد، مانند افزایش تعداد خطاها که باید برطرف شوند.

علاوه بر مشاهده این نوع داده‌ها، هنگام مشاهده خطاهای جدید توسط کنسول گوگل، اعلان‌های رایانامه دریافت خواهید کرد. به دلیل این اعلان‌ها، به سرعت از مشکلاتی که باید برطرف کنید مطلع می‌شوید. به همین دلیل است که همه افرادی که دارای وب سایت هستند باید نحوه استفاده از آن را بیاموزند.

 

راه اندازی حساب

 

برای شروع استفاده از Google Search Console، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. در کنسول جستجوی جدید گوگل، می‌توانید روی ” Add a property” در نوار بالای گوگل کنسول کلیک کنید، سپس می‌توانید وب سایت مورد نظر خود را وارد کنید. اگر گزینه new Domain option را انتخاب می‌کنید، فقط باید نام دامنه جدید خود را اضافه کنید؛ بدون www یا زیر دامنه. این گزینه همه موارد متصل به آن دامنه را ردیابی می‌کند. با گزینه ‘old’ URL باید URL مناسب را اضافه کنید، بنابراین اگر دارای یک وب سایت https و با یا بدون www هستید، برای جمع آوری داده‌های مناسب، افزودن نسخه مناسب مهم است.

اگر می‌خواهید همه آدرس‌های اینترنتی خود یا آدرس‌های اینترنتی خاصی را دنبال کنید، دامنه را انتخاب کنید.

وقتی یک وب سایت اضافه می‌کنید، باید تأیید کنید که مالک آن هستید. چندین گزینه برای تأیید مالکیت شما وجود دارد. گزینه Domain فقط با تأیید DNS کار می‌کند، در حالی‌که پیشوند URL از روش‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

برای کاربران وردپرس که از Yoast SEO استفاده می‌کنند، کد تأیید را از طریق روش HTML  دریافت کنند. به راحتی می‌توانید این کد را کپی کرده و در برگه Webmaster tools اضافه کنید.

پس از ذخیره این مورد، می‌توانید به کنسول جستجو بازگردید و برای تأیید روی دکمه “تأیید” کلیک کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفته باشد، یک پیام موفقیت آمیز دریافت خواهید کرد و گوگل کنسول شروع به جمع آوری داده‌ها برای وب سایت شما می‌کند.

 

راه اندازی حساب گوگل کنسول

امکانات موجود در Google Search Console

 

حالا که شما حساب خود را راه‌اندازی کرده‌اید، مرحله بعدی بررسی داده‌ها خواهد بود. در ادامه بیشتر به سوال گوگل کنسول چیست خواهیم پرداخت.

 

امکانات موجود در Google Search Console

برگه عملکرد (Performance tab)

 

در برگه عملکرد، می‌توانید مشاهده کنید که وب سایت شما در گوگل برای چه صفحاتی و چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده است. در نسخه قدیمی‌گوگل کنسول می‌توانید حداکثر داده‌های ۹۰ روز گذشته را مشاهده کنید اما در نسخه فعلی، امکان مشاهده داده‌ها تا ۱۶ ماه وجود دارد. به خاطر داشته باشید که داده‌ها از لحظه تنظیم حساب شما در دسترس هستند.

اگر برگه عملکرد را به طور منظم بررسی کنید، می‌توانید به سرعت مشاهده کنید که چه کلمات کلیدی یا چه صفحاتی نیاز به توجه و بهینه سازی بیشتری دارند. لیستی از “نمایش داده‌ها”، “صفحات”، “کشورها” یا “دستگاه ها” را مشاهده می‌کنید.

با گزینه ظاهر جستجو (search appearance) می‌توانید بررسی کنید که وضعیت نتایج شما در جستجو چگونه است. هر یک از این بخش‌ها را می‌توان بر اساس تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها یا موقعیت متوسط طبقه بندی کرد. نمای کلی Perfomance حاوی اطلاعات زیادی است که هریک از آنها را باهم بررسی می‌کنیم:

 

  1. کلیک کنید (clicks)

 

تعداد کلیک‌ها به شما می‌گوید که افراد در نتایج جستجوی گوگل چند بار روی وب سایت شما کلیک کرده‌اند. این شماره می‌تواند نشانگر عملکرد عناوین صفحه شما باشد مثلا اگر فقط چند نفر روی عنوان وب سایت شما کلیک کنند، نشان از این دارد که صفحه شما در نتایج جستجو برجسته نیست. بررسی نتایج برای شما مفید خواهد بود تا ببینید چه محتوایی می‌تواند برای وب سایت شما بهینه باشد.

البته موقعیت جستجو نیز بر تعداد کلیک‌ها تأثیر می‌گذارد. اگر صفحه شما درسه صفحه اول، اولین صفحه نتایج گوگل باشد، به طور خودکار بیشتر از صفحه‌ای که در صفحه دوم نتایج جستجو قرار دارد، کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کند.

 

کلیک کنید (clicks)

 

  1. برداشت ها (impressions)

 

برداشت‌ها به شما می‌گوید که چند بار وب سایت شما در نتایج جستجو نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، تعداد نمایش داده شده از یک کلمه کلیدی نشان می‌دهد که وب سایت شما چند بار در نتایج جستجوی گوگل برای آن کلمه کلیدی نمایش داده می‌شود.

اگر شما هنوز نمی‌دانید رتبه آن صفحه برای آن کلمه کلیدی چیست؛ برای مشاهده رتبه‌بندی صفحات برای کلمه کلیدی خاص، می‌توانید روی خط کلمه کلیدی کلیک کنید. پس از آن، می‌توانید به برگه صفحات (Pages) بروید تا ببینید چه صفحاتی دقیقاً برای این کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند.

  1. CTR متوسط (Average CTR)

 

CTR نرخ کلیک را به شما می‌گوید؛ یعنی چند درصد از افرادی که وب سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده کرده‌اند به وب سایت شما مراجعه کرده‌اند. احتمالا متوجه شده‌اید که صفحات بالاتر نرخ کلیک بیشتری دارند.

با این حال، مواردی نیز وجود دارد که می‌توانید خودتان برای افزایش CTR انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید توضیحات متا و عنوان صفحه خود را بازنویسی کنید تا جذاب‌تر شود. وقتی عنوان و توضیحات سایت شما از سایر نتایج متمایز می‌شود، احتمالاً افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک می‌کنند و CTR شما افزایش می‌یابد.

 

  1. موقعیت متوسط (Average position)

 

آخرین مورد در این لیست “موقعیت متوسط” است. این اطلاعات به شما می‌گوید که میانگین رتبه‌بندی یک کلمه کلیدی یا صفحه خاص در بازه زمانی انتخاب شده شما چقدر بوده است. البته، این موقعیت همیشه قابل اعتماد نیست زیرا به نظر می‌رسد گوگل بهتر درک می‌کند که کدام نتایج برای کدام بازدید‌کننده مناسب است.

 

پوشش شاخص

 

برگه پوشش فهرست (Index coverage) یک برگه فنی‌تر در گوگل کنسول است. این بخش نشان می‌دهد که چند صفحه در فهرست گوگل از آخرین به روزرسانی وجود دارد و چه خطاها و هشدارهایی باعث ایندکس شدن صحیح صفحات شما برای گوگل شده است.

توصیه می‌کنیم این برگه را به طور مرتب بررسی کنید تا ببینید چه خطاها و هشدارهایی در وب سایت شما ظاهر می‌شود. با این حال، هنگامی‌که گوگل خطاهای جدید را پیدا کند، اعلان‌ها را نیز دریافت می‌کنید. هنگامی‌که چنین اعلانی دریافت می‌کنید، می‌توانید خطا را با جزئیات بیشتری در اینجا بررسی کنید.

ممکن است متوجه شوید که خطاها زمانی ایجاد می‌شوند که به عنوان مثال، تغییر مسیر به درستی کار نمی‌کند یا گوگل در صفحه شما کد شکسته یا صفحات خطا را پیدا می‌کند.

 

پوشش شاخص

 

با کلیک روی پیوند، می‌توانید خطا را عمیق‌تر تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه URLهای خاصی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. وقتی خطا را برطرف کردید، می‌توانید آن را به عنوان مورد ثابت علامت‌گذاری کنید تا مطمئن شوید گوگل دوباره آن URL را آزمایش نمی‌کند.

از شما سوال می‌پرسد که خطای خاص برطرف شد؟ آن را تأیید کنید تا بتواند بررسی کند که آیا آن پاسخ واقعی است یا خیر. در این حالت خواهید توانست به راحتی گوگل کنسول چیست را درک کرده و بتوانید از آن بهره ببرید.

بازرسی URL (URL Inspection tool)

 

ابزار بازرسی URL به شما کمک می‌کند تا URL های خاصی را تجزیه و تحلیل کنید. شما صفحه را از فهرست گوگل بازیابی کرده و آن را با صفحه‌ای که اکنون در سایت شما وجود دارد مقایسه کنید تا ببینید آیا تفاوت‌هایی وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات، تعدادی از خطاها را نیز متوجه خواهید شد. این ممکن است در مورد عدم توانایی گوگل کنسول در جستجوی صحیح صفحه شما باشد.

ابزار بازرسی URL بینش‌های ارزشمندی را در مورد هر URL در سایت شما ارائه می‌دهد:

 

برگه‌های ارتقا (Enhancement)

 

در زیر گزینه پوشش شاخص (Index coverage)، می‌توانید برگه Enhancement را پیدا کنید. در اینجا، همه چیزی که برای بهبود عملکرد سایت خود نیاز دارید پیدا خواهید کرد. این اطلاعات در مورد سرعت سایت، قابلیت استفاده از تلفن همراه، استفاده از AMP و بهبود داده‌های ساختار یافته است.

 

سرعت (speed)

 

گزارش سرعت هنوز در مراحل آزمایشی خود است، اما در حال حاضر یک افزونه ارزشمند است. این گزارش ایده خوبی از سرعت بارگذاری سایت شما در تلفن همراه و دسکتاپ ارائه می‌دهد. علاوه بر این، نشان می‌دهد که کدام صفحات دارای مشکلاتی هستند که مانع بارگذاری سریع آنها می‌شود. بنابراین خوب است بدانید که چگونه باید درباره سرعت سایت فکری بکنید.

 

AMP

 

یکی از برگه‌هاAMP  است. AMP مخفف کلمات Accelerated Mobile Pages یعنی صفحات سریع همراه است. اگر AMP را برای وب سایت خود تنظیم کرده‌اید، می‌توانید خطاهای موجود در گوگل کنسول را بررسی کنید. در این بخش می‌توانید صفحات AMP معتبر و صفحات معتبر با هشدارها و خطاها را مشاهده کنید. می‌توانید در صورت برطرف کردن مشکل، تصحیح خود را تأیید کنید.

 

AMP

افزایش نتایج غنی (Rich results enhancement tab)

 

اگر داده‌های ساختار یافته‌ای در سایت خود دارید، ایده خوبی است که گزارش‌های پیشرفت را در گوگل کنسول بررسی کنید تا بهتر درک کنید که گوگل کنسول چیست. در این برگه همه بینش‌ها و پیشرفت‌هایی که می‌تواند منجر به نتایج غنی شود جمع آوری می‌شود.

مثلا؛ مناسبت‌ها

سوالات متداول

چگونه

شغل‌ها

آرم‌ها

محصولات

بررسی‌ها

همه این برگه‌ها نشان می‌دهد که چقدر پیشرفت‌های معتبر دارید یا چند مورد دارای خطا یا هشدار هستند. جزئیات مربوط به نوع خطاها و هشدارها و آدرس‌های اینترنتی موجود در آنها را دریافت می‌کنید. همچنین یک خط روند وجود دارد که نشان می‌دهد کدام موارد در حال افزایش یا کاهش است.

 

نقشه‌های سایت (XML sitemap)

 

نقشه سایت مانند نقشه راه برای همه صفحات و پست‌های مهم وب سایت شما است. در گوگل کنسول شما به طور خودکار یک نقشه سایت دارید و به این وسیله می‌توانید مهم‌ترین صفحات و پست‌های خود را به راحتی پیدا کنید.

توصیه می‌کنیم که آدرس نقشه سایت XML خود را در کنسول جستجوی گوگل وارد کنید تا گوگل به راحتی آن را پیدا کند. علاوه بر این، می‌توانید به راحتی ببینید آیا نقشه سایت شما خطا می‌دهد یا به عنوان مثال برخی از صفحات فهرست بندی نشده اند. با بررسی منظم، مطمئن می‌شوید که گوگل می‌تواند نقشه سایت شما را به درستی پیدا کرده و بخواند.

 

نقشه‌های سایت (XML sitemap)

پیوندها (links)

 

در پیوندهای مربوط به بخش سایت خود، می‌توانید ببینید چند پیوند از سایت‌های دیگر به وب سایت شما اشاره می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید ببینید چه وب سایت هایی پیوند دارند، این پیوندها چند پیوند به سایت شما دارند و در نهایت، چه پیوندهای متنی بیشتر برای پیوند دادن به وب سایت شما استفاده می‌شود. این می‌تواند اطلاعات ارزشمندی باشد زیرا پیوندها برای SEO بسیار مهم هستند. تجزیه و تحلیل منظم این فهرست می‌تواند ارزشمند باشد زیرا می‌توانید مهم‌ترین صفحات و پست‌های خود را که بیشترین پیوندهای داخلی و ارجاع را دریافت می‌کنند را ببینید. حتی می‌توانید ببینید که صفحات جداگانه چقدر پیوند دریافت می‌کنند.

 

قابلیت استفاده از موبایل (mobile usability)

 

برگه قابلیت استفاده از تلفن همراه، مشکلات استفاده از وب سایت تلفن همراه یا صفحات تلفن همراه خاص را به شما نشان می‌دهد. از آنجا که ترافیک تلفن همراه در سراسر جهان در حال افزایش است، توصیه می‌کنیم این برگه را به طور مرتب بررسی کنید. اگر سایت تلفن همراه شما کاربر پسند نیست، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به سرعت آن را ترک می‌کنند.

 

اقدامات دستی (manual actions)

 

اگر سایت شما توسط گوگل جریمه شود، اطلاعات بیشتر را در اینجا دریافت خواهید کرد. همچنین اگر سایت شما تحت تأثیر یک اقدام دستی قرار گرفته باشد، از طریق ایمیل پیام دریافت خواهید کرد.

مواردی می‌تواند منجر به این نوع مجازات‌ها شود، از جمله:

پیوندهای غیر طبیعی یا خریداری شده دارید، سایت شما هک شده است، شما چیزی را از گوگل پنهان می‌کنید، تغییر مسیرهای زیرکانه (مانند پنهان کردن آدرس‌های اینترنتی وابسته)، محتوای تولید شده بریده شده یا دارای پوشش تهاجمی باشد که باعث شود گوگل سایت شما را در لیست سیاه قرار دهد.

 

اقدامات دستی

مسائل امنیتی (security issues)

 

در برگه مسائل امنیتی هنگامی‌که وب سایت شما دارای مشکل امنیتی است، اعلانی دریافت خواهید کرد.

 

بررسی فایل robots.txt

 

در بررسی اینکه گوگل کنسول چیست باید متذکر شد که داشتن یک وب سایت لزوما به این معنی نیست که می‌خواهید همه صفحات یا فهرست‌های آن توسط موتورهای جستجو نمایه شوند. اگر موارد خاصی در سایت شما وجود دارد که می‌خواهید موتورهای جستجو را از آنها دور نگه دارید، می‌توانید با استفاده از یک فایل robots.txt این کار را انجام دهید. یک فایل robots.txt که در ریشه سایت شما قرار می‌گیرد، به ربات‌های موتور جستجو می‌گوید که با استفاده از دستوراتی که به عنوان استاندارد حذف روبات‌ها شناخته می‌شوند، چه کاری انجام می‌دهید و نمی‌خواهید ایندکس شود.

دستورات موجود در فایل‌های robots.txt دستورالعمل هستند اگرچه توسط موتورهای جستجوی معتبری مانند گوگل استفاده می‌شوند، اما این امکان وجود دارد که برای سایر موتور‌های جستجو پذیرفته نباشد. فایل‌های Robots.txt همچنین مانع از پیوند سایر وب سایت‌ها به محتوای شما می‌شوند، حتی اگر نمی‌خواهید ایندکس شود.

اگر می‌خواهید فایل robots.txt خود را بررسی کنید، وارد Search Console شوید و سایتی را انتخاب کنید که فایل robots.txt آن را می‌خواهید بررسی کنید. اگر هنوز سایت خود را در گوگل کنسول اضافه یا تایید نکرده اید، اول این کار را انجام دهید. در سمت چپ صفحه، گزینه Crawl را مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کنید و robots.txt Teste را انتخاب کنید. Robster.txt Tester Tool به شما امکان می‌دهد فایل robots.txt خود را مشاهده کرده، تغییراتی در آن ایجاد کنید و در صورت مشاهده هر گونه خطایی به شما هشدار می‌دهد.

 

بررسی فایل robots.txt

خطاهای سایت در گوگل کنسول

 

هیچ کس نمی‌خواهد مشکلی در وب سایت خود داشته باشد، اما گاهی اوقات ممکن است متوجه نشوید که مشکلی وجود دارد مگر اینکه کسی به شما بگوید. به جای اینکه منتظر بمانید تا کسی در مورد مشکلی به شما اطلاع دهد، کنسول جستجوی گوگل می‌تواند بلافاصله هرگونه خطایی را که در سایت شما پیدا می‌کند به شما اطلاع دهد.

سایتی را که می‌خواهید بررسی کنید انتخاب کنید. در سمت چپ صفحه، روی Crawl کلیک کنید، سپس Crawl Errors را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای بهبود سئو

به جای مرور هر یک از گزارش‌های Search Console با جزئیات بسیار خسته‌کننده، چند روش کاربردی برای استفاده از آن برای بهبود SEO وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

بهبود رتبه برای کلمات کلیدی ضعیف

 

کلمات کلیدی ضعیف آنهایی هستند که هنوز رتبه‌های یک یا دو در جستجوی افراد را کسب نکرده‌اند. در نتیجه عملکرد آنها ضعیف است. به این دلیل که اکثر افراد یکی از دو نتیجه اول را کلیک می‌کنند، به این معنی که اگر در موقعیت‌های پایین رتبه‌بندی کنید، تعداد زیادی ترافیک و بازدید را از دست می‌دهید.

به عنوان مثال، اگر در رتبه هشتم قرار بگیرید، تقریبا ۱.۸ درصد از جستجوگران روی نتیجه شما کلیک می‌کنند. رتبه آن کلمه کلیدی را در موقعیت دوم قرار دهید و خواهید دید که این عدد تقریبا به ۱۴ درصد می‌رسد.

بنابراین فرض کنید کلمه کلیدی مورد نظر دارای حجم جستجوی ماهیانه ۱۰۰۰ نفر است. رتبه‌بندی در موقعیت ۸ به شما ۱۸ بازدید از جستجوی ارگانیک در ماه می‌دهد، در حالی که برای موقعیت دوم ۱۶۰ نفر است.

برای یافتن این کلمات کلیدی و رتبه‌بندی آنها در کنسول جستجوی Google، به گزارش نتایج جستجو بروید و میانگین CTR و داده‌های موقعیت را مورد بررسی قرار دهید. در مرحله بعد، به گزارش نمایش داده‌ها بروید و میانگین فیلتر و موقعیت رتبه‌بندی را بر اساس موقعیت به ترتیب نزولی مرتب کنید.

 

 نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای بهبود سئو

فیلتر بر اساس کنسول جستجوی موقعیت

 

موردی برای حذف فهرست برای کلمات کلیدی ضعیف است. یعنی، آنهایی که قبلا در موقعیت‌های ۳ تا ۸ رتبه‌بندی کرده‌اید و از آنها ترافیک و بازدید دریافت کرده‌اید.

به نظر می رسد در اینجا پتانسیل بهینه سازی وجود دارد، زیرا صفحه‌ای که رتبه‌بندی می‌شود راهنمای SEO برای شما محسوب خواهد شد. در این حالت بهتر خواهید توانست بفهمید گوگل کنسول چیست و کلمات کلیدی بهتر و بیشتر تکرار شده را استفاده نمایید.

SIDENOTE تعداد نمایش و تعداد دفعاتی است که در نتایج جستجوی این کلمه کلیدی مورد نظر نمایش داده شده‌اید. بنابراین روی این کلمه کلیدی کلیک کرده و به برگه “صفحات” بروید تا ببینید کدام صفحه رتبه‌بندی شده است. از اینجا، می‌توان بررسی کرد که آیا صفحه در مورد همان موضوع است یا خیر و تعیین اینکه آیا زمینه‌ای برای بهینه سازی بیشتر آن برای این کلمه کلیدی وجود دارد یا خیر.

بنابراین احتمالا ارزش آن را دارد که یک تجزیه و تحلیل جداگانه از این صفحه انجام دهید و ببینید که آیا می‌توانید موقعیت آن را با بهبود سئوی داخلی خود، افزودن برخی پیوندهای داخلی مرتبط، دریافت بک لینک بیشتر، بهبود سرعت صفحه یا موارد دیگر ارتقا دهید.

 

افزودن و تأیید سایت در گوگل کنسول

 

افزودن یک سایت به Search Console یک فرایند بسیار ساده است. ابتدا وارد حساب Search Console خود شوید. پس از ورود به سیستم، کادر کنار دکمه قرمز رنگی را مشاهده می‌کنید که روی آن نوشته شده است “افزودن ویژگی” (Add Property).

در مرحله بعد، از شما خواسته می‌شود که سایت خود را تأیید کنید. چند راه مختلف وجود دارد که می‌توانید این کار را انجام دهید. اینکه کدام روش برای شما بهترین کار را می‌کند بستگی به این دارد که آیا تجربه کار با HTML را دارید یا خیر، یا به بارگذاری فایل‌ها در سایت دسترسی دارید و یا اندازه سایت خود و اینکه آیا برنامه‌های دیگر Google به سایت خود متصل هستید یا نه.

 

افزودن و تأیید سایت در گوگل کنسول

افزودن تگ HTML

 

این روش برای کاربران و وب مسترهایی  که تجربه کار با کد HTML را دارند بهترین است. از داشبورد Search Console، “مدیریت ویژگی”، سپس “تأیید این ویژگی” را انتخاب کنید. کد HTML مورد نیاز برای تأیید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کد را کپی کرده و از ویرایشگر HTML خود برای بازکردن کد صفحه اصلی سایت خود استفاده کنید. کد ارائه شده را جایگذاری کنید. پس از افزودن کد تأیید، کد به روز شده را ذخیره و منتشر کنید و صفحه اصلی سایت خود را باز کنید. از آنجا، کد منبع سایت را مشاهده کنید. کد تأیید باید در قسمت <Head> قابل مشاهده باشد.

هنگامی‌که مطمئن شدید کد به صفحه اصلی سایت شما اضافه شده است، به Search Console بازگردید و روی “تأیید” کلیک کنید. سپس Google کد سایت شما را برای کد تأیید بررسی می‌کند. در صورت یافتن کد، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد سایت تأیید شده است. در غیر این صورت، اطلاعاتی در مورد خطاهایی که با آن مواجه شده است به شما ارائه می‌شود.

وقتی سایت شما توسط Search Console تأیید شد، کد تأیید را از سایت خود حذف نکنید. اگر کد حذف شود، باعث می‌شود سایت شما در بازبینی، تأیید نشده اعلام شود.

 

افزودن تگ HTML

جمع‌بندی

 

اگر به درستی با مفهوم گوگل کنسول چیست در ارتباط باشید، خواهید توانست به درستی از این قابلیت استفاده نمایید. به طور خلاصه کنسول جستجوی گوگل یک سرویس رایگان است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات زیادی در مورد وب سایت خود و افرادی که از آن بازدید می‌کنند بیاموزید.

می‌توانید از آن برای اطلاع از مواردی مانند تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند و نحوه پیدا کردن آن، این که آیا افراد از طریق دستگاه تلفن همراه یا رایانه از سایت شما بازدید می‌کنند و کدام صفحات سایت شما بیشترین محبوبیت را دارند، استفاده کنید. همچنین گوگل کنسول می‌تواند به شما در یافتن و رفع خطاهای وب سایت، ارسال نقشه سایت کمک کند.

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۴۱

۱۲تا از ابزارهای پیشگام مدیریت رسانه‌های اجتماعی رایگان