چگونه صفحه فرود مناسب طراحی کنیم؟

 

تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ اولین قدم در ایجاد رابطه بین شرکت شما و مشتری بالقوه است و همه چیزهایی که باید در مورد لندینگ پیج( صفحه فرود) و نحوه کار آنها بدانید در اینجا قرار دارند.

 

لندینگ پیج (صفحه فرود) چیست؟

 

صفحه فرود به صفحه‌ای در سایت شما گفته می‌شود که برای تبدیل بازدیدکنندگان به پیوندها طراحی شده است.

از سایر صفحات وب‌سایت شما متفاوت است زیرا هر دو این معیارها را دنبال می‌کند:

  1. این یک فرم است که به شما امکان می‌دهد در ازای پیشنهاد موردنظر، اطلاعات بازدیدکننده را بگیرید.
  2. تنها هدف صفحه لندینگ تبدیل بازدیدکنندگان به لیدهاست.

به زبان ساده، صفحه فرود هر صفحه‌ای است که روی آن فرم دارد.

به یاد داشته باشید که هر صفحه‌ای در وب‌سایت شما بدون پیمایش و فرم استفاده شده برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ، یک صفحه فرود است و هر سایتی باید آن را داشته باشد.

صفحه‌های فرود چگونه کار می‌کنند؟

 

یک فرد فراخوان برای اقدام را می‌بیند و در نهایت به یک صفحه فرود با یک فرم می‌رسد.

فرد یک فرم را پر می‌کند که آنها را از یک بازدیدکننده به یک لید تبدیل می‌کند.

سپس اطلاعات مربوط به قسمت‌های فرم در پایگاه داده Lead شما ذخیره می‌شود.

شما بر اساس اطلاعاتی که در مورد آنها می‌دانید به مخاطب بازاریابی انجام داده یا هدایت می‌کنید.

اگر از یک ابزار اتوماسیون بازاریابی استفاده می‌کنید، خواهید دید که چه پیشنهادی منجر به تغییر قیمت می‌شود، چه زمانی آنها تبدیل شده‌اند و چه تعاملات دیگری در سایت شما داشته‌اند.

این اطلاعات با کمک به شما در تصمیم‌گیری برای انجام مناسب‌ترین اقدامات بازاریابی، به شما این امکان را می‌دهد که این هدف را پرورش دهید.

ما هر روز از پول برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده می‌کنیم، و مفهوم ارزش پولی را می‌توان در تدارکات پشت صفحه فرود به کاربرد.

به این صورت که شما اطلاعاتی را که به همان اندازه ارزشمند هستند و فارغ از طرف مبادله، مبادله می‌کنید.

یک بازدیدکننده فرم موجود در صفحه فرود را پر می‌کند:

زیرا آنها معتقدند محتوایی که به آن دسترسی پیدا می‌کنند برای او ارزشمند خواهد بود.

یک بازاریاب باکمال‌میل محتوای موردنظر را به بازدیدکننده سایت می‌دهد:

زیرا آنها می‌توانند از اطلاعات ارزشمند بازدیدکننده در این زمینه استفاده کنند.

فرایند تبدیل

 

اگرچه لندینگ پیچ مؤلفه اصلی فرایند تبدیل است، دارایی‌های متعددی وجود دارد که برای موفقیت در تبدیل شما با همکار می‌کنند.

 

: CTA

 

تصویری یا خطی از متن است که بازدیدکنندگان شما را به تکمیل یک اقدام خاص ترغیب می‌کند.

در صفحات فرود، CTA به بازدیدکننده می‌گوید که برای دسترسی به پیشنهاد باید کجا کلیک کند.

CTA را می‌توان در صفحات وب‌سایت شما یافت که در آن محتوا با پیشنهاد شما ارتباط دارد و همچنین در پست‌های وبلاگ مربوطه که از محتوای پیشنهاد شما پشتیبانی می‌کنند.

هرچه CTA بیشتر به صفحه فرود و سایر صفحاتی که در آن تبلیغ می‌شوند خوشایندتر باشد، احتمال تبدیل بازدیدکننده بیشتر است.

 

Landing Page:

 

صفحه فرود خود میزبان فرمی است که بازدیدکننده‌ای برای دسترسی به پیشنهاد پر می‌کند.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، تنها هدف آن توضیح مزایای یک پیشنهاد داده شده و تشویق بازدیدکنندگان برای تبدیل به لیداست.

پس از ارسال فرم، بازدیدکننده باید به صفحه “متشکرم” هدایت شود.

صفحه تشکر:

 

اگرچه یک پیام تشکر درون خطی در اکثر ابزارها موجود است، توصیه می‌شود که سربرگ جدید خود را با یک صفحه تشکر ویژه ارائه دهید.

صفحات متشکریم شامل یک دکمه “بارگیری اکنون” است که سرنخ‌های جدید می‌توانند برای دریافت بارگیری شما در صفحه فرود کلیک کنند.

علاوه بر میزبانی این پیشنهاد، صفحات متشکرم یک روش عالی برای ادامه روند تبدیل و انتقال سرآمد به پایین قیف بازاریابی است.

پیشنهادها ثانویه (مطالعات موردی، مشاوره، وبینار و موارد دیگر) باید از طریق فرم دیگری یا CTA های خاص در صفحه تشکر نشان داده شود تا رهبری را برای رفتن به مرحله بعدی تشویق کنید.

 

آنچه قبل از ایجاد لندینگ پیج نیاز دارید

 

قبل از شروع به ساختن صفحه فرود، باید اطمینان حاصل کنید که تمام تحقیقات پیش زمینه‌ای را که برای جمع‌آوری مؤثر آن لازم است انجام داده‌اید.

برای انجام این کار، قبل از شروع به کار در خود صفحه مقصد حتماً موارد زیر را پوشش دهید.

 

پرسونا (های) خریدار

 

شخصیت‌های خریدار نمایشی نیمه داستانی از مشتریان ایدئال شما هستند.

آنها می‌توانند بر اساس تحقیقات بازار و داده‌های فعلی مشتری باشد.

اگر به‌خوبی انجام شود، آنها می‌توانند به شما درک روشنی از رفتارهای مشتریان و نحوه تفکر آنها بدهند که به شما امکان می‌دهد باارزش‌ترین محتوای موردنظر خود را برای آنها بسازید.

هنگامی‌که صفحه فرود خود را ایجاد می‌کنید، مهم است که یک نفر را هدف قرار دهید.

اگر سعی کنید محتوای صفحه فرود خود را متناسب با چند شخص تنظیم کنید، به طور حتم برای همه خوشایند نخواهد شد و شانس تبدیل را کاهش می‌دهد.

وقتی یک فرد را هدف قرار می‌دهید، تلاش شما بسیار بیشتر متمرکز خواهد بود و احتمال تبدیل شما را افزایش می‌دهد.

بهتر است خوب و متمرکز باشید تا اینکه بخواهید در این شرایط جمع زیادی را مجذوب خود کنید.

 

پیشنهاد

 

پیشنهاد چیزی است که به‌منظور تأمین ارزش بازدیدکنندگان وب‌سایت سازمان، به‌غیراز محصولات یا خدماتی که سازمان می‌فروشد، ایجاد شده است.

این پیشنهاد می‌تواند یک کتاب الکترونیکی رایگان، وبینار، صفحه راهنما، راهنمای مقایسه یا هر چیز دیگری باشد.

این پیشنهاد باید یک نقطه مشترک خاص در خریدار در سفر خریدش ایجاد کند.

 

سفر خریدار

 

سفر خریدار فرایند تحقیقاتی است که خریدار بالقوه منجر به خرید می‌کند.

این مرحله را می‌توان به سه مرحله مختلف تقسیم کرد:

مرحله آگاهی، مرحله بررسی و مرحله تصمیم‌گیری.

برای هر مرحله خاص از سفر باید انواع مختلفی از محتوا ایجاد شود تا به افراد در انتقال از یک مرحله‌به‌مرحله دیگر کمک کند.

جزئیات هر یک در زیر تجزیه می‌شود:

 

مرحله آگاهی:

یک بازدیدکننده در مرحله آگاهی علائم یک مشکل یا فرصت بالقوه را بیان کرده است اما نمی‌تواند کاملاً مشخص کند که این مشکل چیست.

فرد در این مرحله تحقیقات زیادی انجام می‌دهد تا علائم آنها را بفهمد و علت آنها را مشخص کند.

بخش‌هایی از مطالب برای ایجاد و هدف قراردادن افراد در این مرحله شامل کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید و راهنماهاست.

 

مرحله ملاحظه:

 

در مرحله بررسی، یک‌چشم انداز به طور واضح مشکل یا فرصت آنها را مشخص کرده است و اکنون آنها می‌خواهند بدانند که برای حل آن چه می‌توانند بکنند.

انواع محتوایی که باید برای افراد در این مرحله از خریدار سفر ایجاد کنید، شامل مقاله‌های مقایسه‌ای، وبینارها و فیلم‌هاست.

مرحله تصمیم‌گیری (همچنین به‌عنوان Intent Stage نیز شناخته می‌شود):

در این مرحله از قیف، چشم‌انداز استراتژی و روش حل خود را می‌داند.

در این مرحله، آنها مقایسه فروشنده را انجام می‌دهند و سعی دارند لیست فروشندگان را قبل از انتخاب نهایی خود به تعداد محدودی از فروشندگان محدود کنند.

ارائه مطالعات موردی، دمو و اطلاعات مربوط به محصولات در این مرحله برای آنها تصمیمی عاقلانه است.

 

ساخت یک صفحه فرود عالی

پس از انجام تحقیقات پیش‌زمینه، وقت آن است که صفحه مقصد را کنار هم قرار دهید.

بااین‌حال، یک دستورالعمل ویژه وجود دارد (که توسط بازاریاب‌ها در سراسر جهان تهیه و کامل شده است) که باید آن را دنبال کنید تا شانس تبدیل خود را در صفحه مقصد افزایش دهید.

 

ایجاد یک عنوان جذاب:

شما باید عنوانی را ایجادکننده که بلافاصله توجه بازدیدکننده را جلب کرده و او را به خواندن ادامه دهد.

این اولین چیزی است که آنها هنگام ورود به صفحه فرود شما مشاهده می‌کنند و شما نمی‌خواهید آخرین آن باشد.

 

به طور مؤثر ارزش پیشنهاد خود را منتقل کنید:

انتقال ارزش یک پیشنهاد به طور خلاصه و مؤثر برای توسعه صفحه فرود شما بسیار مهم است.

تابه‌حال اسم تست چشمک زدن را شنیده‌اید؟

تست چشمک زدن اساساً بیان می‌کند که شما باید پیام و ارزش خود را قبل از اینکه بازدیدکننده شما وقت چشمک زدن را برساند، بیان کنید.

این بدان معنی است که حدود ۳-۵ ثانیه زمان دارید.

اگر این کار را با موفقیت انجام ندهید، خطر ازدست‌دادن آن تبدیل را دارید.

فقط یک “چشمک زدن” طول می‌کشد تا کسی تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد در صفحه مقصد شما بماند یا خیر.

 

Bullet Points را درج کنید:

به هر دلیلی، ما انسان‌ها دوست داریم همه چیز را با هم مخلوط کنیم و برای مواردی مانند صفحه‌های فرود، فاصله کوتاهی داریم.

برای مشغول نگه‌داشتن خواننده خود، از نوشتن پاراگراف‌های طولانی در صفحه مقصد خود پرهیز کنید.

در عوض، خلاصه‌ای از پیشنهاد را بنویسید و در زیر خلاصه، گلوله‌هایی را از آنچه بازدیدکننده انتظار دارد با بارگیری مطالب بخواند، ذکر کنید.

ارائه این اطلاعات به‌عنوان گلوله، خواننده را درگیر خود می‌کند.

درعین‌حال پیش نمایشی از آنچه در آینده قرار دارد را به او ارائه می‌دهد که می‌تواند آن‌ها را برای تبدیل فریب دهد.

فرم را بسازید:

 

هنگامی‌که فرم را برای صفحه فرود خود ایجاد می‌کنید، به تعداد فیلدهای فرم موردنظر خود توجه داشته باشید.

تعداد قسمت‌های فرم شما باید با مرحله سفر خریدار ارتباط داشته باشد.

به طور معمول، برای یک بخش آگاهی، می‌خواهید فرم‌ها را مختصر نگه دارید و اطلاعات اولیه مانند نام و آدرس ایمیل را به دست آورید.

هرچه محتوای شما پایین‌تر باشد، زمینه‌های بیشتری باید در نظر داشته باشید که به‌عنوان لید اضافه کنید و به خرید نزدیک می‌شوند.

هنگامی‌که آنها در مرحله تصمیم‌گیری قرار گرفتند، می‌خواهید اطلاعات بیشتری از آنها دریافت کنید تا به فروشنده کمک کند تماس را بهتر درک کند تا بتواند فروش را بهتر ببندد.

 

حذف پیمایش سایت:

 

هنگام ساختن صفحه فرود خود، می‌خواهید هر فرصتی را برای بازدیدکننده خود از صفحه حذف کنید.

با حذف پیمایش سایت از صفحه مقصد، به بازدیدکننده خود اجازه می‌دهید فقط بر روی محتوای موجود تمرکز کند، نه اینکه توسط لینک‌های فریبنده دیگر از سایت شما منحرف شود.

 

درج تصاویر:

چه کسی تصویر خوب را دوست ندارد؟

برای جلب بازدیدکننده، حتماً یک صفحه مرتبط و جذاب را در صفحه فرود خود قرار دهید.

در صورت وجود تصویر فریبنده، افراد احتمالاً در یک صفحه می‌مانند.

 

افزودن نمادهای اشتراک اجتماعی:

اگرچه باید تمام ناوبری‌ها را از صفحه مقصد حذف کنید.

اما درج آیکون‌های اشتراک اجتماعی بسیار مهم است تا افراد بتوانند صفحه فرود را با سیستم عامل‌های اجتماعی خود با دیگران به اشتراک بگذارند.

بااین‌وجود، وقتی این کار را انجام می‌دهید، مطمئن باشید که وقتی روی نماد کلیک می‌کنید، در یک تب یا پنجره جدید باز می‌شود.

شما نمی‌خواهید افراد را از صفحه هدایت کنید، اما می‌خواهید برای ارتقا option آن گزینه روشنی به آنها بدهید.

در صورت مرتبط بودن، توصیفات ارائه دهید:

 

این روزها، مردم همیشه قبل از خرید به بررسی محصولات و خدمات می‌پردازند، و این می‌تواند در صفحات مقصد نیز صدق کند.

اما توصیفی را وارد نکنید که فقط به طور مبهم با پیشنهاد شما مرتبط باشد.

مطمئن شوید که مستقیماً با آنچه تبلیغ می‌کنید ارتباط دارد.

اگر چنین نشد، بهتر است آن را کنار بگذارید.

همین توصیه برای قراردادن جوایز و افتخارات در صفحه شما نیز صدق می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل‌های شما در مراحل بعدی واضح است:

 

فرم در صفحه مقصد معمولاً به این معنی است که باید آن را پر کنید، اما حتماً کپی حاوی این مورد را در صفحه مقصد خود نیز قرار دهید.

این می‌تواند به‌سادگی این باشد: “برای دسترسی به کتاب الکترونیکی، لطفاً فرم را در سمت راست پر کنید.”

ساده است، اما به بازدیدکننده شما دستورالعمل‌های روشنی درباره مراحل بعدی می‌دهد که احتمال تبدیل آن‌ها را بیشتر می‌کند.

نکات مفید

 

در زیر چندین نکته برای بررسی وجود دارد که می‌تواند برای صفحه فرود شما تفاوت ایجاد کند:

 

تصحیح:

 

وقتی کسی از صفحه فرود شما بازدید می‌کند، باید معتبر به نظر برسید.

اگر آنها را با هم مخلوط کنید، به نظر می‌رسد شلخته است و می‌تواند افراد را از تبدیل بازدارد.

در صفحه فرود خود همه موارد را سه بار بررسی کنید.

اگر می‌دانید که در ویرایش بد هستید، از شخص دیگری بخواهید این کار را انجام دهد.

هدف این است که کپی خود را بالاتر از برابر نگه دارید:

 

اگرچه این یک قانون اساسی نیست:

اما هرچه نسخه کپی در صفحه فرود بیشتر باشد، احتمال اینکه بتوانید توجه کسی را حفظ کنید کنتراست.

صفحه فرود خود را آزمایش کنید:

 

بازهم فکر می‌کنید این یک چیز مشخص است، درست است؟

این‌طور نیست پس از ایجاد CTA که به صفحه فرود شما پیوند دارد و یک صفحه تشکر که صفحه فرود به آن هدایت می‌شود، مراحل کامل را آزمایش کنید.

با کلیک بر روی CTA، فرم را پر کنید و پیشنهاد را در صفحه تشکر بارگیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه مراحل از دیدگاه کاربر انجام شده است و تأیید کنید که اطلاعات تماس شما در پایگاه داده ذخیره شده است.

تا اطمینان حاصل شود که همه چیز از منظر پشت‌صحنه کار می‌کند.

 

نکات تبلیغاتی

 

با تکمیل صفحه فرود، کار شما تمام نشده است.

در واقع، این تازه شروع شده است.

شما باید افراد را مجبور کنید تا صفحه فرود شما را مشاهده کنند، در غیر این صورت ایجاد این صفحه چه فایده‌ای داشت؟

در زیر بهترین توصیه‌ها برای ارتقا صفحه فرود شما وجود دارد:

 

CTA:

 

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، CTA راهی عالی برای تبلیغ محتوای صفحه فرود است.

به یاد داشته باشید، CTA باید با محتوایی که در آن زندگی می‌کند و با صفحه فرود طنین‌انداز شود.

هرچه این دارایی‌ها از انسجام بیشتری برخوردار باشند، احتمال تغییر در افراد بیشتر است.

CTA ها را با تعداد زیادی بازدید مربوط به پیشنهاد و در پست‌های وبلاگ که از این پیشنهاد پشتیبانی می‌کنند، در صفحات سایت قراردهید.

ایمیل:

 

ایمیل یک روش عالی برای تبلیغ صفحه فرود شما است.

برخلاف کل پایگاه داده ایمیل، یک ایمیل تبلیغاتی به یک لیست هدفمند ارسال کنید.

هرچه این لیست در ارتباط با صفحه فرود شما بیشتر باشد، احتمال تبدیل افراد بیشتر است.

احساس نکنید که باید چرخ را با این کار دوباره اختراع کنید.

بسیاری از محتوای صفحه فرود را می‌توان در ایمیل‌ها قرارداد.

رسانه اجتماعی:

 

همان‌طور که احتمالاً از آن مطلع هستید، رسانه اجتماعی ابزاری عالی برای گسترش آگاهی در مورد محتوای شما است.

بااین‌حال، در هر رسانه اجتماعی تبلیغ نکنید زیرا این همان کاری است که فکر می‌کنید باید انجام دهید.

چند رسانه اجتماعی را که می‌دانید شخصیت‌های شما در آن هستند انتخاب کنید و به شدت در آن رسانه اجتماعی تبلیغ کنید.

فقط به این دلیل که دیگران این کار را انجام می‌دهند در صفحه فیس‌بوک تبلیغ نکنید، به این فکر کنید که آیا افراد شما کاربران مشتاق فیس‌بوک هستند.

در غیر این صورت، احتمالاً باید جای دیگری را جستجو کنید.

نتایج

 

هنگامی‌که کمپین شما به راه افتاد و ترافیک به صفحه هدایت شد، مهم نیست که فقط آرام بنشینید، استراحت کنید و از نمایش لذت ببرید.

نتایج صفحات فرود خود را مرتباً بررسی کنید، اما نه بیش از حد.

شما می‌خواهید به روندها و رویدادهای قابل‌توجهی توجه داشته باشید که در طی یک دوره زمانی خاص رخ می‌دهد.

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید هنگام تحلیل صفحه فرود خود به‌خاطر بسپارید.

از خود بپرسید، “آیا پیشنهاد من ماه‌به‌ماه همچنان عملکرد خوبی دارد؟ ” اگرنه، چه چیزی تغییر بدهم؟

اگر پیشنهادات مختلفی با صفحات فرود دارید، آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

ببینید آیا می‌توانید الگوی چرایی عملکرد بهتر برخی از دیگران را تشخیص دهید.

اگر یک صفحه فرود دارید که عملکرد بسیار خوبی دارد، آن محتوا را دوباره تبلیغ کنید و ببینید آیا می‌توانید از این طریق مخاطبین را افزایش دهید.

وقتی در صفحات فرود خود تغییراتی ایجاد می‌کنید، حتماً هر باریک مورد را تغییر دهید و مدتی تست کنید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید آنچه را که به طور خاص بر عملکرد تأثیر می‌گذارد شناسایی کرده و آن را جاکنید.

اگر چندین مورد را هم‌زمان تغییر دهید، نمی‌دانید کدام تغییر یا تغییر روی صفحه مقصد تأثیر گذاشته است و نمی‌توانید آن دانش را در صفحات مقصد آینده اعمال کنید.

منبع