ایجاد محتوای با استفاده از کلید واژه

ویژگی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یکی از عناصر اصلی سئو هستند. در نتیجه باید به ویژگی کلمات کلیدی دقت کافی داشته باشید. کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که در محتوای وب شما هستند و به افراد این امکان را می‌دهد که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند. وب سایتی که به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، به عنوان زبان مشترک و همچنین مانند یک پایگاه اصلی بازدیدکنندگان محسوب می‌شود.

به این صورت که این کلمات کلیدی به متصل کردن جستجوگران به سایت شما کمک می‌کند. همچنین در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کلمات کلیدی SEO شده و تحقیقات کلمات کلیدی چگونه نتایج بهتری به شما می‌دهد؟

 

کلمات کلیدی سئو چیست؟

سر فصل ها

 

برای شروع جستجو برای کلمات کلیدی باید بدانید که مردم چگونه به دنبال محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که شما ارائه می‌دهید، تا بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند. در غیر این صورت، یکی از هزاران صفحات دیگر موجود را انتخاب خواهند کرد. نتایج گوگل پیاده سازی کلمات کلیدی SEO به سایت شما کمک می‌کند تا از رقبای خود در رتبه بالاتر قرار گیرد.

به همین دلیل است که تهیه لیست کلمات کلیدی یکی از اولین و مهمترین مراحل در عمل بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. کلمات کلیدی و SEO به طور مستقیم و در ارتباط با برنامه‌های بازاریابی به هم متصل می‌شوند.

از آنجا که کلمات کلیدی برای سایر تلاشهای SEO شما اساسی هستند، باید وقت و سرمایه‌گذاری مناسبی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما بسیار مرتبط با کلمات جستجو شده توسط مخاطبان شما هستند و به طور موثر سازماندهی شده‌اند. تعیین کلمات کلیدی مناسب SEO یک فرآیند حساس و مهم است که شامل آزمایش و خطا می‌شود، اما درک اصول اولیه آسان است.

در نهایت کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه‌بندی شوید و کاربران و مخاطبان شما به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند.

یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو

اکثر بازاریابان تازه کار هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی SEO اشتباهات مشابهی را مرتکب می‌شوند. برخی از این اشتباهات را می‌توان موارد زیر دانست:

فقط یکبار در مورد کلمات کلیدی SEO تحقیق می‌کنند،

برای به روز رسانی و گسترش لیست کلمات کلیدی SEO خود تلاش زیادی نمی‌کشند یا

هدف قرار دادن کلمات کلیدی مهم و دارای رتبه بالا، به این معنی است که بسیار رقابتی هستند.

اساسا، تحقیقات کلمات کلیدی SEO باید بخشی مستمر و در حال تکامل در کار شما به عنوان یک بازاریاب باشد. همچنین کلمات کلیدی قدیمی باید به صورت دوره‌ای مورد ارزیابی و اصلاح مجدد قرار گیرند و کلمات کلیدی با حجم بالا و رقابتی اغلب می‌توانند به طور مفید و مناسبی جایگزین شوند یا با عبارات طولانی‌تر و خاص‌تری تقویت شوند.

برای پیدا کردن کسانی که از قصد سایت شما بازدید ‌کنند و به ویژه اگر افرادی باشند که به طور باقوه به دنبال خدمات شما هستند، مهم است که از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنید. دقت داشته باشید که اگر متوجه شدید که از کلمات کلیدی مشابه رقبای خود استفاده می‌کنید، ممکن است از رتبه‌بندی بالایی برخوردار نخواهید شد.

به این صورت که باید علاوه بر آن که از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین آنها استفاده می‌کنید، باید بتوانید نتایج را پیگیری کنید. همچنین آزمایشات مختلفی را انجام دهید و از خود بپرسید که چه کسی از کلمات کلیدی شما استفاده می‌کند؟ و چگونه خود را در رتبه‌بندی بالا قرار می‌دهید؟

با ارائه محتوای عالی که به سوالات مشتریان احتمالی شما در جستجوی کلمات کلیدی خود پاسخ می‌دهد، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو خواهید بود.

 

یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو

جستجوی کلیدواژه مناسب

 

با این ابزار موجود برای جستجو کلمات کلیدی، خواهید توانست که ویژگی کلمات کلیدی را درک کنید و در انتخاب آنها بهترین عملکرد را داشته باشید.

همچنین ابزارهای جستجوی کلیدواژه SEO به شما کمک می‌کند بهترین و مرتبط‌ترین کلمات کلیدی خود را بیابید. کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک و بازدید بیشتر و رتبه‌بندی خوب برای وب سایت شما می‌شود.

مزایای استفاده از ابزارهای جستجوی کلیدواژه رایگان SEO عبارتند از:

کلمات کلیدی SEO هدفمند: نتایج کلمات کلیدی خود را بر اساس صنعت یا کشور و یا دیگر ویژگی‌های مشخص، فیلتر کنید تا بتوانید بر روی کلمات کلیدی که واقعا برای استفاده در سایت مناسب و درست هستند، تمرکز کنید.

گروه‌بندی کلمات کلیدی: بیاموزید که چگونه با استفاده از گروه‌بندی موثر کلمات کلیدی، این کلمات جدید خود را در بخشهای قابل اجرا سازماندهی کنید.

کلمات کلیدی SEO بیشتر: هزاران کلمه کلیدی به علاوه داده‌هایی در خصوص مقدار و حجم جستجوی کلمات کلیدی، را جمع‌آوری خواهید کرد.

مجموعه ابزار کلمات کلیدی برای بازاریابی بسیار ارزشمند است: از Keyword Niche Finder برای شناسایی گروه‌های تبلیغاتی جدید برای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل (که قبلا به عنوان AdWords شناخته می‌شد) استفاده کنید.

 

جستجوی کلیدواژه مناسب

استفاده از کلمات کلیدی SEO برای شما مفید است

 

اکنون که بهترین کلمات کلیدی را پیدا کرده‌اید، باید آنها را به کار گیرید تا نتایج SEO مناسبی را دریافت کنید (ترافیک مبتنی بر جستجو، بازدید، رتبه‌بندی بالا و همه این موارد خوب).

از یک سو، بهترین شیوه‌های SEO توصیه می‌کند که کلمات کلیدی مربوطه را در مقالات و در انواع محتوای استفاده شده در صفحات مورد توجه در سایت خود، قرار دهید. این اتفاق باید برای عناوین و متن اصلی صفحات، گرفته تا آدرس های اینترنتی، متا، برچسب‌ها و حتی نام فایل‌های تصویری سایت انجام شود.

از سوی دیگر، وب سایت‌های بهینه‌سازی‌شده موفق دارای هزاران یا حتی میلیون‌ها کلمه کلیدی هستند. شما به خوبی نمی‌توانید برای هر یک از کلمات کلیدی خود یک صفحه منحصر به فرد ایجاد کنید. در عین حال، نمی‌توانید همه کلمات کلیدی را در تعداد انگشت شماری از صفحات جمع کنید و انتظار داشته باشید که برای هر کلمه کلیدی رتبه‌بندی شود. در این خصوص باید بدانید که این رتبه‌بندی اینطور کار نمی‌کند.

بنابراین چگونه کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی موتورهای جستجو کار می‌کند؟ پاسخ این سوال همان گروه‌بندی و سازماندهی کلمات کلیدی است. با تقسیم کلمات کلیدی خود به گروه‌های کوچک و قابل کنترل از کلمات کلیدی مرتبط، حجم کار خود را (به میزان قابل توجهی) کاهش می‌دهید. در عین حال به طور مستمر صفحات هدفمند و خاصی را ایجاد می‌کنید.

برای مثال، فرض کنید شما وب سایت یک فروشگاه آنلاین حیوانات خانگی را اداره می‌کنید. شاید عاقلانه باشد که یک کلمه کلیدی برای همه محصولات مربوط به سگ ایجاد کنید، سپس یک گروه برای همه پروژه‌های مربوط به گربه و غیره.

گام بعدی این است که هر گروه را به زیر گروه‌های کوچکتر تقسیم کنید (قفس سگ، اسباب بازی سگ، میان وعده‌های سگ) و سپس حتی گروه‌های کوچکتر برای هر نوع محصول (میان وعده‌های کم چرب، میان وعده های لوکس و …). اکنون فروشگاه حیوانات خانگی شما می‌تواند صفحات جداگانه‌ای ایجاد کند که برای هر گروه کلیدواژه کوچک بهینه شده است. کاربرد و ویژگی کلمات کلیدی به این صورت است که باید در قسمت‌های مشخصی از آن استفاده کرد تا بتوان به خوبی از مزیت‌های آن بهره‌مند شد:

استفاده از کلمه کلیدی در عنوان صفحه،

استفاده از کلمه کلیدی در URL با استفاده از آن کلمه کلیدی به خصوص که در همه مقاله کپی شده است،

استفاده از کلمه کلیدی در متا تگ‌ها، به ویژه توضیحات متا،

استفاده از کلمه کلیدی در نام و توضیحات هر فایل تصویری و در متن alt تصاویر،

استفاده از کلمه کلیدی به عنوان متن اصلی در پیوندهای برگشتی به صفحه از صفحات دیگر سایت.

هنگام بهینه‌سازی صفحات وب خود، به خاطر داشته باشید که ارتباط کلمات کلیدی از اهمیت بیشتری در تراکم کلمات کلیدی در SEO برخوردار است.

 

برای یافتن کلمات کلیدی SEO به چه چیزی نیاز دارید؟

 

در حالی که گوگل با تمام به روزرسانی‌های الگوریتم‌های خود گزارشی منتشر می‌کند، اما هنوز بازاریابانی که به دنبال بهینه‌سازی وب سایت‌های خود برای جستجو هستند، تحقیقات کلمات کلیدی یک چالش مهم و اصلی است.

در نتیجه شما ابتدا به یک تحقیق در مورد کلمات کلیدی احتیاج دارید. تحقیقات کلمه کلیدی عبارت است از یافتن و تجزیه و تحلیل واژه‌های جستجو که افراد با هدف استفاده از آن داده‌ها برای یک هدف خاص، اغلب برای استفاده درست از موتورهای جستجو (SEO) یا اهداف دیگر وارد موتورهای جستجو می‌کنند. به عبارتی همان کلماتی هستند که افراد در موتورهای جستجو برای رسیدن به اهداف خود جستجو می‌کنند.

تحقیقات کلمات کلیدی می‌تواند جستجوها را برای هدف‌گذاری، پرطرفداری برخی از کلمات در جستجو مطالب مختلف، دشواری رتبه‌بندی آنها و موارد دیگر را کشف کند.

چرا تحقیقات کلمات کلیدی مهم است؟

 

تحقیقات کلمات کلیدی بینش ارزشمندی را در مورد سوالاتی که مخاطبان شما در واقع در Google جستجو می‌کنند ارائه می‌دهد. بینشی که می‌توانید در این واژه‌های جستجوی واقعی بیابید، می‌تواند به دانش شما از استراتژی محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی بهتر شما کمک کند. با این حال، کلمات کلیدی ممکن است آنقدرها که فکر می‌کنید برای سئو اهمیت نداشته باشند.

در حالی که الگوریتم‌ها و ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که باعث شده است SEO درسال های اخیر بسیار پیشرفت کند و تعدادی از کلمات کلیدی بی‌اهمیت در رتبه‌بندی نسبتا خوبی برای جستجوهای روزانه افراد قرار گرفته اند.

و تا حدودی، این موضوع درست است. استفاده از کلمات کلیدی که دقیقا با جستجوی افراد مطابقت دارد، دیگر مهمترین عامل رتبه‌بندی در نظر یک متخصص سئو نیست. این صحبت از آن جهت است که هدف پشت آن کلمه کلیدی مهم است و اینکه آیا محتوایی برای آن منظور حل شده است یا خیر.

اما این بدان معنا نیست که تحقیقات کلمات کلیدی یک فرایند منسوخ شده است. به این شکل است که تحقیقات کلمات کلیدی به شما می‌گوید که مردم به چه موضوعاتی اهمیت می‌دهند و با فرض اینکه از ابزار SEO مناسب استفاده می‌کنید، و خواهید فهمید که این موضوعات در بین مخاطبان شما چقدر محبوب هستند.

سپس، می‌توانید از این موضوعات برای تعیین کلمات کلیدی مورد نظر و هدف استفاده کنید. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی از نظر محبوبیت، حجم جستجو و هدف کلی، می‌توانید به پاسخ سوالاتی بپردازید که بیشتر مخاطبان شما می‌خواهند پاسخ آنها را بدانند.

 

چگونگی تحقیق در مورد کلمات کلیدی

 

یک فرایند تحقیق در مورد کلمات کلیدی، وجود دارد که به شما کمک می‌کند لیستی از اصطلاحاتی را که باید آنها را هدف قرار دهید، تهیه کنید. به این ترتیب، بعد از دانش در خصوص تحقیق در کلمات کلیدی، قادر خواهید بود یک استراتژی کلید واژه قوی ایجاد و اجرا کنید که به شما کمک می‌کند تا واژه‌های جستجویی را که واقعا به آنها اهمیت می‌دهید، پیدا کنید.

مرحله ۱: فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط را براساس اطلاعاتی که در مورد تجارت خود می‌دانید تهیه کنید.

برای شروع این فرایند، به موضوعاتی که می‌خواهید از نظر سطوح عمومی‌ رتبه‌بندی کنید، فکر کنید. شما حدود ۵-۱۰ مجموعه موضوعی را که فکر می‌کنید برای تجارت شما مهم هستند، ارائه می‌دهید و سپس از آن دسته موضوعات برای کمک به ارائه برخی از کلمات کلیدی خاص در مراحل بعدی استفاده خواهید کرد.

اگر شما یک وبلاگ نویس معمولی هستید، احتمالا این کلمات کلیدی موضوعاتی هستند که بیشتر در مورد آنها در وبلاگ خود می‌نویسید. یا شاید آنها موضوعاتی باشند که بیشتر در بحث فروش مطرح می‌شوند. در این صورت باید خودتان را جای خریداران خود قرار دهید. مخاطبان موردنظر شما برای چه نوع موضوعاتی می‌خواهند، از سایت شما استفاده کنند.

در حالی که خواهید توانست حجم جستجوی ماهانه آنها نیز برای هر کلمه کلیدی مشاهده ‌کنید. این داده‌ها به شما این امکان را می‌دهد که میزان اهمیت این موضوعات را برای مخاطبان خود بسنجید و اینکه برای موفقیت در این کلمه کلیدی به چند موضوع فرعی مختلف نیاز دارید.

مرحله ۲: آن دسته از موضوعات را با کلمات کلیدی پر کنید.

اکنون که چند مجموعه موضوعی دارید که می‌خواهید روی آنها تمرکز کنید، وقت آن است که برخی از کلمات کلیدی را که در آن سطوح قرار دارند، شناسایی کنید. اینها عبارتهای کلیدی هستند که به نظر شما رتبه‌بندی آنها در SERP ها (صفحات نتایج موتورهای جستجو) مهم است. زیرا مشتری مورد نظر شما احتمالا در حال جستجو برای این اصطلاحات خاص است. در نتیجه می‌توانید از ویژگی کلمات کلیدی استفاده کنید.

نکته این مرحله این نیست که لیست نهایی عبارات کلیدی خود را تهیه کنید. شما فقط می‌خواهید با عباراتی که فکر می‌کنید مشتریان احتمالی برای جستجوی محتوای مربوط به آن مجموعه موضوعی خاص استفاده می‌کنند، به یک جمع‌بندی مفید برسید. در حالی که در مراحل بعد قرار است که لیست‌ها را محدود کنیم تا به کلمه کلیدی مناسب برسیم.

اگرچه روز به روز کلمات کلیدی بیشتری توسط گوگل جستجو می‌شوند، اما یکی دیگر از راه‌های هوشمند برای ارائه ایده‌های کلمات کلیدی این است که بدانید وب سایت شما در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی پیدا شده است.

برای انجام این کار، به نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics یا گزارش منابع HubSpot، که در ابزار Traffic Analytics موجود است، نیاز دارید. منابع ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید و ترافیک جستجوی ارگانیک خود را مشاهده کنید تا کلمات کلیدی را که افراد برای ورود به سایت شما استفاده می‌کنند، شناسایی کنید.

این تمرین را برای هر تعداد موضوعی که دارید، تکرار کنید. خواهید توانست تا با مراجعه به همکاران خود که در بخش فروش یا خدمات هستند، از آنها بپرسید که چه نوع اصطلاحاتی توسط مشتریان استفاده خواهد شد. یا چه سوالات متداولی دارند. در نهایت یک نقطه شروع عالی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستند.

مرحله ۳: درک کنید که چگونه هدف بر تحقیقات کلمات کلیدی تأثیر می‌گذارد و بر این اساس تجزیه و تحلیل کنید.

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، قصد کاربر در حال حاضر یکی از مهمترین عوامل در توانایی شما برای رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو مانند Google است. امروزه این موضوع مهم است که صفحه وب شما مشکلی را که یک جستجوگر قصد حل آن را دارد، برطرف کند تا اینکه فقط همان کلمه کلیدی مورد استفاده جستجوگر را در متن خود داشته باشد.

به راحتی می‌توان کلمات کلیدی را باید از نظر ارزش انتخاب کرد. البته باید به نحوه تفسیر کلمات کلیدی موردنظر خود بسیار دقت کنید.

 

 

مرحله ۴: در مورد واژه‌های جستجوی مرتبط تحقیق کنید.

 

این مرحله یک گام خلاقانه است که ممکن است هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی به آن فکر کرده باشید. اگر برای فکر کردن کلمات کلیدی بیشتری که افراد در مورد یک موضوع خاص جستجو می‌کنند مشکل دارید، به عبارات جستجوی مرتبط که هنگام جستجو یک کلمه کلیدی در Google ظاهر می‌شود، نگاهی بیندازید. هنگامی‌که عبارت خود را تایپ می‌کنید و به انتهای نتایج Google حرکت می‌کنید، متوجه برخی پیشنهادات مربوط به جستجوهای مربوط به ورودی اصلی خود می‌شوید.

این کلمات کلیدی می‌توانند ایده‌هایی را برای کلمات کلیدی دیگر ایجاد کنند که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید. برخی از آن عبارتهای جستجوی مرتبط را تایپ کرده و به عبارات جستجوی مرتبط آنها نگاه کنید. به این کار ادامه دهید تا واژه‌های مرتبط را بیابید.

در مورد واژه‌های جستجوی مرتبط تحقیق کنید

مرحله ۵: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به نفع خود استفاده کنید.

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و SEO مانند Ahrefs ، SEMrush و Ubersuggest می‌توانند به شما کمک کنند تا ایده‌های کلید واژه بیشتری را براساس کلمات کلیدی دقیق و کلمات کلیدی مطابق عبارت ایده‌هایی که تا این لحظه ایجاد کرده‌اید، ارائه دهید. این تمرین ممکن است جایگزین‌هایی را به شما ارائه دهد که ممکن است در نظر نگرفته باشید.

 

نحوه یافتن و انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت شما

 

از ویژگی کلمات کلیدی برای انتخاب بهترین کلیدواژه‌های خود استفاده کنید. به این صورت که مراحل زیر را به دقت طی نمایید:

مرحله ۱. سه عامل اصلی برای انتخاب کلمات کلیدی خوب را بشناسید.

 

قبل از انتخاب کلمات کلیدی و انتظار رتبه‌بندی محتوای خود برای آنها، باید کلمات کلیدی را براساس سه مورد زیر تنظیم کنید:

 

  1. ارتباط

 

گوگل مطالب را از لحاظ جوانب مختلفی رتبه‌بندی می‌کند. اینجاست که مفهوم قصد جستجو مطرح می‌شود. محتوای شما تنها در صورتی برای کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود که نیازهای جستجوگران را برآورده کند. علاوه بر این، محتوای شما باید بهترین منبع برای جستجو باشد.

 

  1. اقتدار و اعتبار

 

گوگل به منابعی که معتبر می‌داند وزن بیشتری می‌دهد. این موضوع بدان معناست که شما باید تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به یک منبع معتبر با غنی‌سازی سایت خود با محتوای مفید و اطلاعاتی و ترویج آن محتوا برای ایجاد سیگنال‌های اجتماعی و بک‌لینک‌ها انجام دهید.

اگر در جستجوها به عنوان یک سایت معتبر شناخته نمی‌شوید، یا اگر نتایج موتورهای جستجو برای آن کلمه کلیدی، بسیار قدرتمند هستند که نمی‌توانید با آنها رقابت کنید، شانس کمتری برای رتبه‌بندی دارید. مگر آنکه محتوای شما خاص و استثنایی باشد که بتوان آن را معتبر دانست.

 

  1. حجم

 

ممکن است در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه‌بندی شوید، اما اگر هیچ کس آن کلمه کلیدی را جستجو نکند، ترافیک سایت شما افزایش نمی‌یابد. حجم بازدید توسط MSV (حجم جستجوی ماهانه) اندازه‌گیری می‌شود، به این معنی که تعداد دفعات جستجو کلمه کلیدی در ماه در بین همه مخاطبان را نمایش می‌دهد.

 

نحوه یافتن و انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت شما

مرحله ۲: ترکیبی از اصطلاحات اصلی و کلمات کلیدی را بررسی کنید.

 

اگر تفاوت بین کلمات کلیدی و کلمات کلیدی به اصطلاح بلند را نمی‌دانید، به خواندن ادامه دهید. این عبارات، اصطلاحات اصلی عبارت‌های کلیدی هستند که به طور کلی کوتاه و عمومی‌تر هستند. بسته به اینکه با چه مخاطبی در ارتباط هستید، این کلمات تنها سه کلمه طول دارند. در حالی که کلیدواژه‌های بلند، عبارت‌های طولانی‌تری هستند.

مهم است که بررسی کنید که ترکیبی از اصطلاحات اصلی و کوتاه و اصطلاحات طولانی‌تر در اختیار دارید. زیرا به شما یک استراتژی کلی برای کلمه کلیدی می‌دهد که با اهداف بلند مدت و کوتاه مدت به خوبی تعیین شده است.

رتبه‌بندی اصطلاحات اصلی که به طور کلی بیشتر جستجو می‌شوند، رقابتی‌تر است.

در حالی که اصطلاحات اصلی به طور کلی دارای بیشترین حجم جستجو هستند، کسی که به دنبال چیزی خاص است، احتمالا از اصطلاحات بلندتر استفاده می‌کند و آن کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند. بنابراین لیست کلمات کلیدی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید ترکیبی درستی از اصطلاحات اصلی و کلمات کلیدی بلند دارید.

 

بررسی ترکیبی از اصطلاحات اصلی و کلمات کلیدی

مرحله ۳: ببینید رتبه رقبا برای این کلمات کلیدی چگونه است.

 

اینکه رقیب شما در حال انجام هر کاری باشد، شما به آن کار نیاز دارید. این امر در مورد کلمات کلیدی نیز صادق است. یک کلمه کلیدی برای رقیب شما مهم است، در عین حال که راهی عالی برای کمک به شما در ارزیابی مجدد کلمات کلیدی است.

اما دقت داشته باشید که مواردی را که رقبای شما به آن اهمیت نمی‌دهند را نادیده نگیرید. به این دلیل که ی‌تواند فرصتی عالی برای شما باشد تا بتوانید در رتبه‌های بهتری از رقیب خود قرار گیرید.

 

مرحله ۴: از برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google برای کاهش لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

 

اکنون که ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی را بدست آورده‌اید، وقت آن است که لیست خود را با داده‌های موجود، محدودتر کنید. در این حالت شما ابزارهای زیادی برای این کار در اختیار دارید.

ترکیبی از Keyword Planner گوگل و Google Trends توصیه می‌شود. به این صورت که در Keyword Planner، می‌توانید حجم جستجو و برآورد ترافیک کلمات کلیدی مورد نظر خود را دریافت کنید. سپس، اطلاعاتی را که از Keyword Planner به دست آورده‌اید را در Google Trends استفاده کنید.

همچنین از Keyword Planner برای علامت‌گذاری هر عبارت در لیست کلمات کلیدی که حجم جستجوی آنها بسیار کم است، استفاده کنید. اما قبل از حذف، سابقه روند و پیش بینی آنها را در Google Trends بررسی کنید. برخی از اصطلاحات کم حجم ممکن است کلماتی باشند که بتوانید در آینده روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

 

ویژگی کلمات کلیدی

 

درک کنید که هیچ “بهترین” کلمه کلیدی وجود ندارد. فقط کلمات کلیدی بهتر هستند که توسط مخاطبان شما بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرند. در نتیجه در ضمن آنکه به استراتژی خود در یافتن آنها پایبند هستید، باید به ویژگی کلمات کلیدی نیز اهمیت دهید.

بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی سئو شما ارتباط، قدرت (و اعتبار) و حجم را در نظر خواهند گرفت. همچنین شما می‌خواهید کلمات کلیدی بسیار جستجو شده توسط مخاطبان خود را پیدا کنید که بر اساس آن رقابت کنید.

در عین حال که باید تولید محتوا با کیفیت بالاتر از رتبه فعلی خود ایجاد کنید. همچنین روی موضوعات مناسب برای کسب و کار خود تمرکز کنید. هر چند ماه یکبار این کلمات کلیدی را مجددا ارزیابی کنید.

در ادامه برای هر نوع کلمه کلیدی در SEO که وجود دارد، ویژگی‌ها و مولفه‌های آن نیز بررسی خواهد شد. کلمات کلیدی اولین قدم برای موفقیت SEO است. در نهایت خواهید دانست که باید برای به حداکثر رساندن تلاش خود در SEO از کدام نوع کلمات کلیدی استفاده کنید.

 

ویژگی کلمات کلیدی

چند نوع کلید واژه وجود دارد؟

 

  1. کلمه کلیدی دم کوتاه:

همانطور که از نامش پیداست، کلمات کلیدی دم کوتاه کلمات کلیدی کوتاه (اصلی) هستند که از سه کلمه یا کمتر تشکیل شده‌اند. گاهی به آنها کلمه کلیدی head نیز گفته می‌شود. کلمات کلیدی دم کوتاه دارای حجم زیادی از جستجو هستند و در نتیجه باید گفت که از رقابت بالایی نیز برخوردارند. مخاطبان از این کلمات کلیدی دم کوتاه در اولین مرحله تحقیق خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل تعیین دقیق هدف جستجوی واژه‌های کلیدی کوتاه بسیار دشوار است.

ویژگی‌ها:

حجم جستجوی زیاد، نرخ رقابتی بالا، هدف جستجوی گسترده، نرخ تبدیل پایین؛ از آن به عنوان کلمه کلیدی موضوعی استفاده کنید که به طور مداوم در وب سایت شما وجود دارد.

  1. کلیدواژه دم بلند

کلمات کلیدی دم بلند شامل بیش از ۳ کلمه است. معمولا بسیار بیشتر از کلمات کلیدی دم کوتاه هستند. نسبت به کلمه کلیدی دم کوتاه حجم جستجوی بسیار کمتری دارند. مهمترین چیزی که باید با یک کلمه کلیدی دم بلند بدانید این است که می‌توانید به راحتی هدف جستجو را مشخص کنید.

وقتی کاربران با این کلمات کلیدی طولانی و دقیق جستجو می‌کنند، معمولا مشتریان بالقوه شما هستند.

ویژگی‌ها:

حجم جستجو پایین، نرخ رقابتی پایین، هدف جستجوی خاص، نرخ تبدیل بالا؛ از این مورد برای صفحات هدف به ویژه صفحه محصول و پست‌های وبلاگ استفاده کنید.

  1. کلمه کلیدی جدید کوتاه مدت

وقتی به کلمات کلیدی جدید فکر می‌کنید، باید به چیزی فکر کنید که اخیرا تبلیغ شده است. نمونه ای از کلمات کلیدی جدید فیلم‌هایی ست که به تازگی روی پرده سینماها می‌رود. در نتیجه حجم جستجو در زمان اکران فیلم به اوج خود می‌رسد اما پس از آن به شدت کاهش می‌یابد. در حالی است که شما با این کار با آخرین اخبار هماهنگ هستید و مخاطبان جدیدی را جذب کنید.

ویژگی‌ها:

حجم جستجوی بسیار زیاد در یک بازه زمانی خاص، نرخ رقابتی متوسط، هدف جستجوی خاص، نرخ تبدیل بالا؛ از این نوع کلیدواژه برای ایجاد محتوای به روز استفاده کنید.

 

کلمه کلیدی جدید کوتاه مدت

 

  1. کلمه کلیدی بلند مدت همیشه سبز

کلمات کلیدی همیشه سبز کلماتی هستند که همیشه هدف جستجو هستند. حجم جستجو ممکن است گاه و بیگاه در نوسان باشد اما تغییرات شدید ایجاد نمی‌شود. از لحظه‌ای که مطلبی را با تمرکز و دقت کافی برای کلمه کلیدی همیشه سبز منتشر می‌کنید تا دو سال بعد، هنوز کاربرانی در جستجوی آن خواهند بود

بنابراین برای این کلمات کلیدی باید دقت و توجه فراوانی داشته باشید. همچنین بهتر است سالی یکبار آن را به روز کنید.

مشخصه:

حجم جستجوی متوسط، نرخ رقابتی متوسط، هدف جستجوی خاص، نرخ تبدیل بالا؛ برای ایجاد مطالب آموزنده استفاده می‌شود.

  1. کلید واژه محصول

کلمات کلیدی خاصی وجود دارد که محصول شما را توضیح توصیف می‌کنند. این کلمات ابزار تحقیق و برنامه‌ریزی کلمات کلیدی است. جستجوگرانی که به دنبال کلمه کلیدی محصول هستند، به دنبال چیزی بسیار خاص هستند. در نتیجه می‌توانند مشتریان باقوه شما باشند. در نتیجه باید تا آنجا که ممکن است جزئیات آن را مشخص کنید.

مشخصه:

حجم جستجو پایین، نرخ رقابتی پایین، هدف جستجوی خاص، نرخ تبدیل بالا؛ در صفحات محصول برای متمایز شدن از دیگر محصولات در مطابقت با قصد کاربر استفاده می‌شود.

  1. کلمه کلیدی هدف‌گذاری جغرافیایی

با استفاده از کلمه کلیدی هدف‌گذاری جغرافیایی می‌توانید یک محله، شهر یا حتی کشور خاصی را هدف قرار دهید. این امر به ویژه برای مشاغل محلی کوچکتر مفید است که می‌خواهند مشتریان مرتبط و مشتریان محلی را به فروشگاه خود جذب کنند.

کلمات کلیدی هدف گذاری جغرافیایی برای مشاغل محلی که می‌خواهند SEO محلی خود را ایجاد کنند بسیار مهم است.

ویژگی کلمات کلیدی هدف‌گذاری جغرافیایی:

حجم جستجو پایین، نرخ رقابتی پایین، هدف جستجوی خاص، نرخ تبدیل بالا؛ برای مشاغل محلی و مشاغل اصلی تحویل بسیار مهم است.

 

       ۷. کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی LSI (نمایه‌سازی معنایی نهفته) کلمات کلیدی موضوعی هستند که با کلمه کلیدی اصلی شما ارتباط تنگاتنگی دارند. برای به دست آوردن کلمه کلیدی LSI، ابتدا باید در مورد کلمه کلیدی اصلی تصمیم بگیرید. کلمات کلیدی LSI به این معنا مفید هستند که می‌توانید موضوعاتی را متناسب با یک موضوع گسترده ایجاد کنید و همه شاخه‌های کوچکتر را براساس یک کلمه کلیدی اصلی هدف قرار دهید.

به عبارت دیگر، محتوای شما برای کلمات کلیدی مختلفی که کاربران جستجو می‌کنند، نشان داده می‌شود.

کلمات کلیدی LSIمشخصه:

حجم جستجو پایین، نرخ رقابتی پایین، هدف جستجوی خاص، نرخ تبدیل بالا؛ سیگنال رتبه‌بندی را برای کلمه کلیدی اصلی افزایش می‌دهید و برای ایجاد محتوا در سایت مناسب است.

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۴۷