۵ فاکتور برای رتبه بندی محتوا در گوگل

در حالی که نمی‌دانید اصول سئو چیست و نمی‌توانید طرز فکر و عملکرد موتورهای جستجو را کنترل کنید، هنوز کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا شانس وب‌سایت خود را برای نمایش در نتایج جستجو افزایش دهید. در این حالت است که اصول سئو و فاکتورهای مهم آن برای شما مهم تلقی خواهد شد. یعنی همسویی وب‌سایت شما با عوامل مختلف رتبه‌بندی Google.

شاید بخواهید تفاوت بین عوامل رتبه‌بندی فنی، درون صفحه و خارج از صفحه را بدانید، در نتیجه در ادامه خواهید توانست تفاوت این عوامل و نکات مهم در خصوص هر یک از اینها را ببینید.

 

فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل برای سال ۲۰۲۱

 

آیا می‌دانستید بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه‌بندی گوگل وجود دارد؟ گوگل محبوب‌ترین موتور جستجوی موجود عوامل مختلفی دارد برای رتبه‌بندی محتوا و اینکه اصول سئو چیست دارد که هنوز هم برای هیچ کس آشکار نشده است.

این موتور جستجو بر سایر موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو تسلط دارد و روزانه بیش از ۵.۱۴ میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود. با تغییر سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) پیاده سازی و پیگیری همه این فاکتورها کاری پیچیده و سخت می‌شود. بنابراین، ممکن است با خود فکر کنید که کدام عوامل رتبه‌بندی Google برای وب سایت شما مهم است؟در ادامه به ۵ فاکتور مهم اشاره خواهیم کرد:

 

محتوای با کیفیت بالا

 

مهمترین عوامل رتبه‌بندی گوگل برای محتوا را می‌توان محتوای با کیفیت بالا دانست.

حتما چندین جا خوانده اید که محتوا پادشاه است. و در مورد عوامل رتبه‌بندی گوگل، قطعا پادشاه است. اگر بتوانید محتوایی منحصر به فرد، تازه و مفید برای کاربران ایجاد کنید، گوگل آن را در نتایج موتورهای جستجو، رتبه بالاتری خواهد گذاشت.

همانطور که گفته شد، گوگل توجه ویژه‌ای به کیفیت محتوای شما دارد. مهم نیست که وب سایت شما چقدر بهینه‌سازی شده است، اما اگر محتوای شما ارزشمند نباشد، نمی‌توانید انتظار رتبه‌بندی بالاتری را داشته باشید. بنابراین، کیفیت محتوا برای گوگل مهم است.

 

محتوای با کیفیت بالا

محتوای اصلی، منحصر به فرد و ارزشمند

 

Google به محتوای جدید و منحصر به فرد اولویت می‌دهد. شما می‌خواهید مطالبی ایجاد کنید که به سوالات خوانندگان شما پاسخ دهد، ارزشی جدید و مفید ارائه دهد و در عین حال یونیک و اصلی باشد. اگر محتوای شما تکراری یا مشابه سایر صفحات وب است، می‌تواند تأثیر منفی بر SEO سایت شما داشته باشد.

توجه داشته باشید که اگر به طور مرتب محتوای تکراری منتشر کنید، Google سایت شما را در جستجو بسیار پایین نشان می‌دهد. بنابراین، هنگام ایجاد محتوا، مطمئن شوید که متفاوت و بهتر از سایر وب‌سایت‌هایی است که برای عبارت جستجو شده رتبه‌بندی شده‌اند.

محتوای به روز و تازه

 

راه دیگری که می‌توانید کیفیت محتوا را افزایش دهید، تازه و به روز نگه داشتن آن است. با به روزرسانی مرتب پست‌های خود و افزودن اطلاعات جدید، یک سیگنال مثبت به موتور جستجو ارسال می‌کنید. اگر موضوعاتی را که شامل اخبار یا روندها می‌شوند پوشش دهید، تازه بودن محتوا نقش مهمی ایفا می‌کند. برای چنین موضوعاتی، Google صفحاتی را ترجیح می‌دهد که آخرین اطلاعات و مفیدتری را ارائه دهند.

 

محتوای به روز و تازه

طول محتوا

یکی از سوالاتی که ما بارها با آن برخورد کرده‌ایم این است که آیا طول محتوا بخشی از عوامل رتبه‌بندی گوگل است؟ در خصوص پاسخ این سوال باید گفت که بله مهم است.

طبق مطالعات مختلف، طول محتوا بر رتبه‌بندی نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد. به طور متوسط، پست‌هایی با  کلمه بیشتر در صفحه اول رتبه‌بندی می‌شوند. در عین حال توجه کنید که متوسط طولی که گوگل از آن در رتبه‌بندی صفحه اول سایت استفاده کرده‌است، چیزی در حدود ۲۰۰۰ کلمه بوده است.

 

رابطه طول محتوای ایجاد شده و فاکتورهای اصول سئو

 

با این وجود، هیچ قانون سخت و محکمی وجود ندارد که در هنگام نوشتن باید از محدودیت کلمه استفاده کنید. تلاش گوگل بر این است که یک محتوای دارای عمق و موضوعی را با جزئیات کامل پوشش دهد. در نتیجه ترجیح می‌دهد، سایت‌ها راه‌حل‌های مفصلی ارائه دهند و به سوالات کاربران به طور کامل پاسخ دهند.

 

ساختار و سازمان محتوا

 

وقتی صحبت از کیفیت محتوا می‌شود، پست‌های وبلاگ شما باید به خوبی سازماندهی و ساختار یافته باشند. این امر باعث می‌شود بازدیدکنندگان پست‌های شما را بخوانند و به راحتی راه‌حل مشکلات خود را بیابند.

برای بهبود ساختار و سازماندهی مقالات خود، می‌توانید از چند عنوان مفید و مربوط و عناوین فرعی مرتبط برای گروه‌بندی کردن و منسجم کردن مطالب خود در کنار یکدیگر استفاده کنید. فراموش نکنید که به جریان مقاله خود نگاه کنید و ببینید کدام بخش باید اول باشد.

بنابراین، با کار بر روی ساختار و سازمان محتوای خود، خوانایی آن را افزایش می‌دهید. در نتیجه، شما تجربه کاربری سایت خود را بهبود می بخشید، که به طور غیر مستقیم شانس شما را برای رتبه‌بندی بالاتر در Google افزایش می‌دهد.

 

ساختار محتوا و رتبه‌بندی آن در گوگل

 

بک لینک

 

بعد از محتوا، دومین عامل مهم رتبه‌بندی گوگل، بک لینک است و به نوعی بخش مهمی از الگوریتم رتبه‌بندی گوگل محسوب می‌شوند. در این قسمت علاوه بر سوال اصول سئو چیست به سوال بک لینک‌ها چقدر برای سئو سایت شما مهم هستند خواهیم پرداخت. پیوندهای پشتیبان یا پیوندهای ورودی مانند رای اعتماد به وب سایت شما هستند. گوگل همه این آرا را با هم جمع می‌کند و بررسی می‌کند که آیا وب سایت شما شایسته رتبه‌بندی در ۱۰ نتیجه برتر است یا خیر.

 

بک لینک

عوامل مهم محتوا سایت در رتبه‌بندی

 

اصول سئو چیست و چه فاکتورهایی برای این اصول مهم تلقی می‌شوند. باید گفت که گوگل از حدود ۲۰۰ عامل مختلف برای رتبه‌بندی یک سایت استفاده می‌کند. با این حال هنوز گوگل به طور رسمی اعلام نکره است و تنها فروضات محققان است. برای افرادی که تازه شروع به رتبه‌بندی سایت خود کرده‌اند، این فاکتورها بسیار مهم تلقی خواهد شد.

در عین حال که باید گفت همه این عوامل به یک اندازه مهم نیستند، برخی از آنها ضروری هستند.. ممکن است برخی دیگر از این عوامل نیز تفاوت زیادی در رتبه‌بندی ایجاد نکنند. بسیاری از آنها حتی تأثیر چندانی بر آنها ندارید.

 

مهمترین عوامل رتبه‌بندی گوگل که یک مبتدی باید بداند

 

اگر سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده‌اید و می‌خواهید دریابید که ابتدا باید بر چه جنبه‌هایی از SEO تمرکز کنید، در این مقاله خواهید فهیمد اصول سئو چیست و چه فاکتورهایی برای رتبه‌بندی محتوا مهم است.

در ادامه در جهت اینکه اصول سئو چیست و چه اهمیتی بر تولید محتوا و رتبه‌بندی آن توسط گوگل دارد، باید یکسری نکات و عوامل مهم در این جهت را بدانید. در نتیجه مهم‌ترین این عوامل در ادامه برای شما ذکر شده است.

 

اصول اولیه عوامل رتبه‌بندی محتوا

 

اصول سئو چیست و عوامل رتبه‌بندی محتوا چه مواردی هستند؟ بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) فرایند بهینه‌سازی وب سایت شما برای رتبه‌بندی هرچه بیشتر در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک است. هنگامی‌که در مورد جستجو صحبت می‌کنیم، ما از عبارت ارگانیک برای اشاره به نتایج جستجو استفاده می‌کنیم. این امر متفاوت از تبلیغات با پرداخت کلیک یا (PPC) است، که یک استراتژی است که بر ایجاد ترافیک پولی متمرکز است.

برای آن که به تفاوت بین نتایج جستجوی ارگانیک و پولی بپردازیم ابتدا باید گفت که رتبه‌بندی‌های پولی و ارگانیک در Google توسط الگوریتم‌هایی تعیین می‌شود که ویژگی‌ها و معیارهای مختلفی را که توسط گوگل مهم تلقی می‌شوند در نظر می‌گیرند.

در نتیجه این عوامل همان عوامل رتبه‌بندی شما هستند. در عین حال که ما هیچ وقت نخواهیم دانست که واقعا عوامل رتبه‌بندی گوگل چه چیزهایی هستند. اما بسیاری از آنها را بر اساس آنچه گوگل برای ما نشان داده است و آنچه از طریق آزمایش و تمرین تجربی یافته‌ایم، می‌شناسیم.

 

اصول اولیه عوامل رتبه‌بندی محتوا

اصول اولیه رتبه‌بندی محتوا در گوگل

 

همچنین می‌دانیم که در حالی که عوامل و الگوریتم‌های رتبه‌بندی ممکن است تغییر کنند. ویژگی‌هایی که Google سعی می‌کند از طریق آنها تجزیه و تحلیل کند عبارتند از کیفیت، قابلیت اطمینان و عملکرد. که در ادامه به توضیح مفضلی نسبت به هر یک  از اینها خواهیم پرداخت.

 

انواع عوامل رتبه‌بندی گوگل برای محتوا

 

قبل از اینکه به ۵ فاکتور رتبه‌بندی برتر محتوا گوگل که می‌توانید صفحات وب سایت خود را بر اساس آنها بهینه‌سازی کنید بپردازیم، ابتدا به بررسی انواع مختلف این رتبه‌بندی می‌پردازیم. معمولا بر اساس عوامل رتبه‌بندی در داخل و خارج از صفحه صحبت می‌کنند، اما در واقع سه گروه وجود دارد:

عوامل رتبه‌بندی خارج از صفحه: این موارد توسط Google در موارد و مکانهای دیگر از سایت شما اندازه‌گیری می‌شود و در درجه اول شامل بک لینک می‌شود.

عوامل رتبه‌بندی روی صفحه: این مورد عمدتا به کلمات کلیدی و کیفیت اطلاعاتی صفحات شما مربوط می‌شوند.

 

انواع عوامل رتبه‌بندی گوگل برای محتوا

انواع رتبه‌بندی گوگل

 

عوامل رتبه‌بندی فنی: این موارد نیز در سایت شما اندازه گیری می‌شوند، اما در مقایسه با صفحات جداگانه بیشتر به عملکرد کلی آن بستگی دارد.

توجه به این نکته ضروری است که هیچ عامل رتبه‌بندی واحدی وجود ندارد که SEO شما را خراب یا خوب کند. این ترکیبی از تمام تلاش‌های فنی، درون صفحه و خارج از صفحه شما است که برای ایجاد یک وب سایت سازگار با SEO کار می‌کنند.

 

عوامل نمای صفحه و فنی

 

نحوه بهینه‌سازی صفحه سایت شما عمیق‌ترین تأثیر را در رتبه‌بندی آن دارد. در اینجا عوامل بهینه‌سازی صفحات و سایت وجود دارد که می‌تواند بر دید جستجوی آن تأثیر بگذارد.

 

۱.برچسب عنوان محتوا:

 

اولین نکته‌ای که باید در جهت اصول سئو چیست بدانید این است که کلمه کلیدی در برچسب عنوان بسیار مهم تلقی خواهد شد. عنوان متا تگ یکی از قوی‌ترین سیگنال‌های مربوط به یک موتور جستجو برای رتبه‌بندی است. این برچسب به منظور توضیح دقیق محتوای صفحات است.

به این ترتیب موتورهای جستجو از آن برای نمایش عنوان اصلی یک نتیجه جستجو استفاده می‌کنند. به این صورت که با بودن یک کلمه کلیدی در آن به موتور جستجو نشان می‌دهد که صفحه را برای چه چیزی رتبه‌بندی می‌کند.

در حالت ایده‌آل، کلمه کلیدی باید در ابتدای تگ عنوان قرار گیرد. صفحاتی که از این طریق بهینه‌سازی شده‌اند نسبت به صفحاتی که کلمه کلیدی آنها به انتهای برچسب عنوان نزدیکتر است رتبه بهتری خواهند داشت. در نتیجه باید رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنید.

 

برچسب عنوان محتوا

۲.کلمه کلیدی در برچسب توضیحات متا:

 

اهمیت تگ توضیحات متا امروزه اغلب در توضیح اینکه اصول سئو چیست، مورد بحث قرار می‌گیرد. با این وجود هنوز یک سیگنال مهم در این خصوص است. همچنین برای به دست آوردن کلیک کاربر از صفحات نتایج جستجو بسیار مهم است. گنجاندن کلمه کلیدی در آن باعث می‌شود تا بیشتر به موتور جستجو و جستجوگر مربوط شود و مخاطب وارد صفحه مورد نظر شود.

 

۳.کلمه کلیدی در برچسب H1:

 

برچسب H1 یکی دیگر از عوامل ارتباط است که به عنوان توصیف محتوای صفحات عمل می‌کند. علیرغم بحث مستمر در مورد اهمیت آن، هنوز هم خوب است که کلمه کلیدی خود را در یک برچسب H1 منحصر به فرد در یک صفحه قرار دهید. اصول سئو چیست و فاکتورهای آن را با استفاده از مکرر و با تعداد زیاد کلمات کلیدی در صفحات اشتباه نگیرید.

 

کلمه کلیدی در برچسب H1

۴.طول محتوا:

 

این روزها جستجوگران می‌خواهند آگاهی خود را بالا ببرند و از اطلاعات پیش پا افتاده و کم اهمیت رضایت ندارند. بنابراین، گوگل به دنبال محتوای معتبر و آموزنده است تا رتبه اول را برای آن صفحه داشته باشد.

در نتیجه هرچه محتوای شما طولانی‌تر باشد، این شانس بیشتر است که بتوانید جنبه‌های بیشتری از موضوع خود را پوشش دهید. پس به نوشتن طولانی اما بسیار مفید برای کاربران خود ادامه دهید.

 

۵.محتوای تکراری:

 

همه عوامل نمی‌توانند بر رتبه‌بندی شما تأثیر مثبت بگذارند. با این حال داشتن محتوای مشابه  و کپی در صفحات مختلف سایت شما می‌تواند به رتبه شما صدمه بزند. همچنین از تکرار محتوا و کپی آن خودداری کنید و برای هر صفحه نسخه اصلی و کپی نشده، بنویسید.

 

محتوای تکراری

۶.بهینه‌سازی تصویر:

در این صورت شما خواهید توانست از طریق تصاویر، به بهینه‌سازی صفحه خود کمک کنید. به عنوان مثال، تصاویر می‌توانند سیگنال‌های مربوط به موتور جستجو را از طریق متن alt، شرح و توضیحات آنها ارسال کنند.  در نتیجه یکی از پاسخ‌های مهم برای اینکه اصول سئو چیست و نکات مهم آن چیست، تصاویر است. تصاویر در رتبه‌بندی سایت شما کمک بزرگی می‌کند.

 

بهینه‌سازی تصویر

۷.به روز رسانی محتوا:

 

الگوریتم گوگل محتوای تازه به روز شده را ترجیح می‌دهد تا محتوایی که سالها پیش نوشته شده است و هیچ تغییری تا کنون صورت نگرفته است. البته این بدان معنا نیست که باید صفحات خود را دائما ویرایش کنید. محققان معتقدند که برای صفحات تجاری، مانند توضیحات محصول، گوگل این واقعیت را تشخیص می‌دهد که به اندازه  پست‌های وبلاگ که وقایع اخیر را پوشش می‌دهند از نظر زمانی حساس نیستند. عاقلانه است که برخی از استراتژی‌ها را برای به روز رسانی انواع خاصی از محتوا هر ۱۲ ماه یا بیشتر در نظر بگیرید.

 

۸.پیوندهای خارجی:

 

پیوند دادن به صفحات معتبر، سیگنال‌های اعتماد را به موتور جستجو ارسال می‌کند. اینطور فکر کنید، تنها دلیلی که باعث می‌شود یک کاربر را به سایت دیگری بفرستید این است که می‌خواهید آنها بیشتر در مورد موضوع یاد بگیرند و اطلاعات کافی کسب نمایند. این عامل می‌تواند یک عامل اعتماد بزرگ برای گوگل باشد.

اما تعداد زیاد پیوندهای خروجی می‌تواند رتبه صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به دید جستجوی آن آسیب برساند. پیوندهای خروجی می‌توانند بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارند اما از آنها در حد اعتدال استفاده کنید.

 

۹.پیوندهای داخلی:

 

پیوند صفحات سایت شما می‌تواند قدرت آنها را بین یکدیگر منتقل کند.

 

۱۰.کلمه کلیدی در URL:

 

گنجاندن کلمه کلیدی در آدرس ساید (URL) می‌تواند سیگنال مهمی را نشان دهد مبنی بر اینکه به گوگل نشان می‌دهد این صفحه به این موضوع و این کلمه کلیدی اختصاص یافته است.

 

کلمه کلیدی در URL

عوامل درون سایت و نکات مهم سئو

 

برای آن که بدانیم اصول سئو چیست و فاکتورهای مهم رتبه‌بندی محتوا در گوگل را نام ببریم باید بدانید که عوامل خاصی در سطح سایت شما وجود دارد که می‌تواند بر نمای جستجوی سایت شما تأثیر بگذارد. برخی این عوامل عبارتند از:

۱.نقشه سایت:

داشتن یک نقشه سایت، به موتور جستجو کمک می‌کند تا تمام صفحات سایت شما را فهرست‌بندی کند. این کار ساده‌ترین و کارآمدترین راه برای اطلاع از صفحات وب سایت شما در گوگل است.

۲.اعتماد دامنه:

اعتماد مهم است. با این حال نباید فرض کرد که سایت‌هایی که گوگل به آنها اعتماد دارد باید رتبه بالاتری داشته باشند. پس برای اینکه بدانیم اصول سئو چیست و چگونه می‌توانید این اعتماد را در گوگل ایجاد کنیم؟

در عین حال که هیچ چیز قطعی نیست، برخی از محققان ذکر کرده‌اند که برخی از این عوامل اعتماد را بررسی کرده‌اند. در نتیجه با استفاده از این عوامل مهم در ایجاد اعتماد، مطمئنا برای سایت شما نتیجه خواهد داد

۳.محل سرور:

برخی از سئوکارها معتقدند که مکان یک سرور به افزایش رتبه برای آن کشور یا منطقه خاص کمک می‌کند.

۴.سایت بهینه شده برای موبایل:

تنها یک سال پیش، ۴۶ درصد از جستجوگران از موبایل منحصرا برای تحقیق استفاده می‌کردند. در عین حال که این درصد همچنان با روند بیشتری در حال افزایش است، تعجب‌آور نخواهد بود که داشتن یک سایت بهینه‌سازی شده برای موبایل به نحوی بر رتبه‌بندی آن در گوگل تأثیر بگذارد.

 

 

سایت بهینه شده برای موبایل

 

عوامل خارج از صفحه در رتبه‌بندی سایت

 

یکی دیگر از مهم‌ترین نکته سوال اصول سئو چیست و فاکتورهای مهم آن چیست، عوامل خارج از صفحه سایت شما است. به عبارتی Google، هنگام رتبه‌بندی صفحات سایت مورد نظر عوامل خارج از سایت را نیز بررسی می‌کند. در این صورت باید گفت که برخی از موارد اصلی در این بررسی وجود دارد که می‌توانند عوامل و نکات زیر باشند:

 

۱.تعداد دامنه‌های پیونددهنده:

 

تعداد دامنه‌هایی که به شما لینک می‌دهند یکی از مهمترین عوامل رتبه‌بندی محتوا در سایت شما از نظر گوگل است. در نتیجه هر چه این دامنه پیوند داده‌شده، بیشتر باشد، اعتماد و اهیمت سایت شما از نظر گوگل بالاتر می‌رود.

 

۲.تعداد صفحات پیونددهنده:

 

ممکن است پیوندهایی از یک دامنه خاص به سایت شما وجود داشته باشد. تعداد آنها نیز یک عامل رتبه‌بندی است. بهتر است پیوندهای بیشتری از دامنه‌های جداگانه و مجزایی داشته باشید تا از یک دامنه واحد چندین پیوند را داشته باشد.

 

تعداد صفحات پیونددهنده

۳.قدرت دامنه صفحه پیوند:

همه صفحات برابر نیستند. به عبارتی پیوندها به صفحات با قدرت دامنه بالاتر، عامل بزرگتری نسبت به صفحات دارای دامنه کم قدرت خواهند بود. بنابراین، شما باید تلاش کنید پیوندهایی را از وب سایت‌های دارای دامنه بالا ایجاد کنید.

 

۴.ارتباط لینک:

برخی ازسئوکاران که در پاسخ اصول سئو چیست و بررسی فاکتورهای مهم رتبه‌بندی تحقیق می‌کنند، معتقدند پیوندهای صفحات مربوط به موضوع صفحات شما برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری دارد. در نتیجه سعی کنید پیوندهایی که برای سایت خود ایجاد می‌کنید موضوعی نزدیک به موضوع صفحه مورد نظر شما داشته باشد.

 

ارتباط لینک

۵.افتدار پیوند دامنه:

اقتدار یک دامنه نیز ممکن است یک عامل رتبه‌بندی مهم باشد. به همین دلیل، پیوند از صفحه با قدرت کم در یک سایت با قدرت بالا بیشتر از یک منبع دامنه پایین ارزش دارد.

۶ .پیوندها از یک صفحه اصلی:

به طور مشابه، برخی از سئوکاران معتقدند پیوندهای صفحه اصلی دامنه پیوند دهنده قدرت بیشتری نسبت به پیوندهای یکی از صفحات آن دارد.

۷.تنوع انواع پیوندها:

نوع پیوندهایی که به سایت خود ایجاد می‌کنید نیز اهمیت دارد. پیوندهای زیاد از یک نوع ممکن است نشان دهنده اسپم باشد و بر رتبه شما تأثیر منفی بگذارد. در نتیجه سعی کنید پیوندهای زیادی از یک سایت واحد نداشته باشید.

۸.پیوندهای متنی:

گفته می‌شود که پیوندهای موجود در محتوای صفحه ارزش بیشتری از پیوندهای موجود در نوار کناری سایت دارند.

پیوندهای متنی

عوامل رتبه‌بندی Google در صفحه

 

برخی از مهمترین عواملی که در متن و محتوای تولید شده در سایت شما بررسی می‌شود در موارد بالاتر ذکر شد. در ادامه قصد داریم با جزئیات کامل به بررسی اینکه اصول سئو چیست و چگونه محتوای سایت شما را بررسی می‌کند بپردازیم.

یک. هدف‌گذاری کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در مرکز یک استراتژی موثر SEO قرار دارند. این کلمات که می‌توان گفت همان عبارتهای جستجویی هستند که افراد هنگام مراجعه به موتور جستجو برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند استفاده می‌کنند. قبل از شروع به ایجاد محتوا برای وب سایت خود، انجام تحقیقات کامل در خصوص کلمه و کلمات کلیدی بسیار مهم است.

کلمات کلیدی و انتخاب آنها

در نظرسنجی و مطالعات انجام شده اخیر، سئوکاران، کلمات کلیدی را به عنوان یک روش تأثیرگذار برای هدایت ترافیک جدید شناسایی کردند. فرایند تحقیق در خصوص کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهد تا درک بهتری از آنچه مخاطبان در جستجوی آن هستند داشته باشید و محتوایی ایجاد کنید که مستقیما به این پرسش‌های جستجو پاسخ دهد.

قبل از ایجاد محتوا برای یک صفحه یا نوشتن مقاله، ۴-۵ کلمه کلیدی مرتبط را که می‌خواهید هدف قرار دهید، مشخص کنید. هرگاه این کلمات کلیدی به طور طبیعی در متن جا گرفت، آنها را وارد کنید و در سایر عناصر روی صفحه قرار دهید، که در ادامه به آنها می پردازیم. توجه داشته باشید که همیشه برای خواننده بنویسید نه برای موتور جستجو.

موتورهای جستجو هوشمند هستند و زمانی تشخیص می‌دهند که به خاطر سئو، کلمات کلیدی را به طور مکرر و غیرطبیعی در یک صفحه قرار می‌دهند. در نتیجه برای اینکه بدانید اصول سئو چیست باید بدانید چه تعداد کلمه کلیدی و البته به طور طبیعی استفاده کنید.

دوم. برچسب عنوان و عنوان

همانطور که گفته شد نباید کیفیت محتوای خود را از دست ندهید به خاطر اینکه می‌خواهید رتبه بالاتری داشته باشد. به این دلیل که کیفیت برای Google در اولویت است، بنابراین بر تولید محتوایی متمرکز شوید که درک آن برای مخاطبان آسان و البته مفید باشد.

یکی از نکات مهمی که در خصوص اصول سئو چیست باید بدانید، این است که موتورهای جستجو از برچسب‌هایی استفاده می‌کنند تا بدانند صفحه در مورد چیست و آن را به طور مناسب فهرست‌بندی می‌کنند. هنگامی‌که می‌دانید برای کدام کلمات کلیدی می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، مهم است که آنها را در مکانهای خاصی در صفحه خود مانند عنوان و برچسب‌های عنوان وارد کنید.

(برچسب عنوان چیزی است که بیشتر در صفحات نتایج جستجو برجسته شده است.)

سوم. توضیحات متا

توضیحات متا شرح کوتاهی است که در کد HTML صفحه وب شما وجود دارد. اگرچه در خود صفحه ظاهر نمی‌شود، اما در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. توضیحات متا را که در مکانی در زیر نمای عنوان صفحه سایت نمایش داده‌می‌شود.

اگرچه توضیحات متا یک عامل مهم رتبه‌بندی نیست، اما گاهی اوقات گوگل از آن برای دادن یک یا دو خط از نتایج برجسته درون آن صفحه استفاده می‌کند. بعلاوه، اطلاعات بیشتری در مورد صفحه به جستجوگران می‌دهد.

 

توضیحات متا

 

به همین دلیل، هنوز هم مهم است که توضیحات متا را به عنوان بخشی از چک لیست SEO خود وارد کنید و مطمئن شوید که مطالب موجود در صفحه را به طور دقیق خلاصه می‌کند.

 

چهارم. متن زیر تصویر

اگر تا به حال چیزی را در Google Images جستجو کرده اید، احتمالا می‌توانید حدس بزنید که یک جزء مهم و جدانشدنی SEO، در تصاویر وجود دارد. در نتیجه به یکی از پاسخ‌های سوال اصول سئو چیست می‌رسیم. به این صورت که هر تصویری در وب‌سایت شما دارای متن مخصوص به خودش است که به عنوان برچسب alt نیز شناخته می‌شود.

این متن چندین هدف را دنبال می‌کند:

باعث می‌شود وب سایت شما در دسترس خوانندگانی که عکسها را در گوگل جستجو می‌کنند، قرار گیرد که برای مرور ممکن است وارد وب‌سایت شما شوند.

اگر تصویر شما بارگیری نشد، متن در زیر عکس ظاهر می‌شود و به خواننده پیامی از این عکس منتقل خواهد کرد.

همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تصویر را درک کرده و آن را به درستی فهرست‌بندی کنند.

متن مناسب بهینه‌سازی شده قادر است تصاویر شما را به صفحه اول نتایج جستجو برای تصاویر منتقل کند و در رتبه بالاتری عکس را به کاربران نمایش می‌دهد.

 

متن زیر تصویر

پنجم. کیفیت اطلاعات و محتوا

بیشتر محتواها به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهند. به عبارتی دیگر  برای مخاطبان شما موثر نیست. در نتیجه باید یادآور شد که روند جستجوی Google در طول زمان تغییر می‌کند. گوگل برای تعیین رتبه‌بندی به زمان، به روزرسانی دقیق و ارتباط آن با تارخ معاصر اهمیت می‌دهد.

همچنین اگر وب سایت شما مدت زیادی فعالیت داشته باشد، به احتمال زیاد محتوای قدیمی و ضعیف زیادی وجود دارد که همانطور در سایت دست نخورده باقی مانده‌اند.

در نتیجه دقت داشته باشید که علاوه بر نوشتن محتوای جدید خالص، به مطالعه یک راه ساده برای مشاهده برخی از نکات اساسی اینکه اصول سئو چیست و به روز رسانی صفحات قدیمی با کلمات کلیدی و اطلاعات جدید بپردازید.

در عین حال که ممکن است ساده به نظر برسد، اما نحوه ایجاد URL های صفحه شما بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد. از سوی دیگر، نشانی اینترنتی که از ساختار ساده‌ای پیروی می‌کند، مختصر است و کلمه کلیدی مورد نظر را در خود جای داده است. که می‌تواند ک URL مناسب SEO باشد.

 

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۳۱