۲۲ایده برای انتخاب بهترین نام دامنه

22ایده برای انتخاب بهترین نام دامنه

۲۲ایده برای انتخاب بهترین نام دامنه

 

همیشه به دنبال دات کام باشید

.comپسوند محبوب دامنهبگذارید این را دوباره بگویم: هر جا که ممکن است، همیشه به دنبال یک دامنه.com باشید. نمایشگاه A: این سایت.

22ایده برای انتخاب بهترین نام دامنهاز نظر فنی، .comفقط یکی از بسیاری از پسوندهای نام دامنه (TLD) است که در دسترس است. برخی از گزینه‌های معروف دیگر .net، .org، .co، .edu، .biz، یا حتی مواردی مانند .shop، یا .blog.

و گرچه همه آن TLDهای فریبنده وسوسه‌انگیز هستند، اما استفاده از کلاسیک .com تقریباً همیشه کار درستی است. دو دلیل:

. ۱       مردم بیشتر از هر چیز با دامنه‌های.com آشنا هستند. آنها به طور پیش‌فرض تایپ “.com” در نوار آدرس مرورگر را انجام می‌دهند و بعید به نظر می‌رسد که افزونه شما خیلی عجیب باشد. همه همیشه تصور می‌کنند  com.یک وب‌سایت یک است .

. ۲       TLD .com است و ۴۷٪ داده‌های آن در تمام وب‌سایت استفاده می‌شود، آیا همه آنها اشتباه می‌کنند؟

معنی همه اینها این است که اگر از.com که ایده‌آل شما استفاده می‌شود، شاید شما باید یا این نام را به طور کامل فراموش کنید یا با مالک فعلی تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها مایل به فروش دامنه به شما هستند. هشدار این می‌تواند گران باشد.

 

  1. گاهی اوقات به دنبال .com نروید

متأسفم من که می‌دانم چیزهایی را گیج‌کننده می‌کنم، اما لطفاً تحمل‌کن.

برخی موارد استثنا در این قانون وجود دارد:

به طور عمده، اگر وب‌سایت شما می‌تواند مخاطبان محلی را تأمین کند، مراجعه به یک TLD محلی را در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال، ایجاد یک وبلاگ برای بازار آلمان دریافت .de آدرس چطور است؟

انجام این کار به کاربران شما کمی آگاهی اضافی می‌دهد و با روشن ساختن در کشور آنها از طریق TLD محلی قابلیت اطمینان شما را افزایش می‌دهد.

اما حتی بااین‌وجود، شما نباید فقط به آن نام دامنه محلی محدود شوید. در آینده هنوز ممکن است بخواهید برند خود را گسترش دهید و اگر این اتفاق بیفتد، نمی‌خواهید بفهمید که شخصی قبلاً برند شما را گرفته است.

بنابراین، در پایان روز، حتی اگر می‌خواهید از بازار محلی تهیه کنید، با دریافت نسخه.com نیز می‌توانید در طولانی‌مدت سود ببرید. در ضمن، می‌توانید پیوند .com را به دامنه محلی خود پیوند دهید، بنابراین، مهم نیست که شخصی از کسی بازدید می‌کند، بازهم در همان وب‌سایت قرار می‌گیرند.

پسوندهای دیگر دامنه سایت-ایده های انتخاب بهترین نام دامنه

. ۳آزمایش با TLDهای غیرسنتی را در نظر بگیرید

همان‌طور که در شماره ۱ ذکر شده است، این روزها می‌توانید تعداد زیادی TLD مختلف را برای خود به دست آورید که فقط چند سال پیش در دسترس نبودند.

به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید پسوندهای دامنه از جمله:.shop، .club، .store، .blog، .design، .xyz، و غیره دریافت کنید. همچنین، شما می توانید با برخی از TLD ها که در ابتدا قصد داشتند TLD های محلی باشند، آزمایش کنید، اما به دلیل ظاهر منحصر به فرد آنها، می تواند برای اهداف مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد. این پسوند دامنه مانند .is، .io، .fm، .it، .ly، .ccو دیگر است.

برای اینکه مثالی از مورد دوم بزنم، اگر برای نام تجاری و نام تجاری شما منطقی باشد، می‌توانید سعی کنید این‌گونه به نظر برسید که کل دامنه، از جمله TLD ، یک عبارت کامل است. با انتخاب خلاقانه TLD می‌توانید به آن دست پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال، Microsoft Translator تحت translate.it در دسترس است – این کل نام دامنه و استفاده کاملاً خلاقانه از TLD ایتالیایی.it است.

domain name-auctionsبااین‌حال، چیزی که در این TLD وجود دارد این است که هر ثبت‌کننده دامنه آنها را ارائه نمی‌دهد.

بااین‌وجود، اگر به دنبال برخی از TLDهای خاص هستید، خرید از فروشگاه‌های ثبت‌کننده دیگر نیز هوشمندانه است.

 

۴.خرید سایر TLDهای اصلی را نیز در نظر بگیرید

امنیت پسوند اصلی دامنه اصلی شما .com- اعم از TLD یا محلی – تنها قدم یک است. مرحله دو دریافت سایر TLDهای معروف دیگر و سپس تنظیم آنها برای هدایت مجدد به TLD اصلی است.

به‌عنوان‌مثال، اگر آدرس موردنظر شماست SeeMeBloggin.com، موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • SeeMeBlogg.in
  • SeeMeBloggin.co
  • SeeMeBloggin.net
  • SeeMeBloggin.org
  • SeeMeBloggin.co.uk، و غیره.

اگرچه این امر به صورت‌حساب نام دامنه کلی شما در پایان سال کمک می‌کند، اما همچنین از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری می‌کنید. عمدتاً، شما نمی‌خواهید در نهایت با یک سایت دیگر با همان نام دامنه رقابت کنید اما به یک TLD متفاوت ختم می‌شود.

برخی موارد دیگر که نمی‌خواهید:

  • افرادی که سایت‌های تقلبی ایجاد می‌کنند – سایت‌هایی که شبیه سایت شما هستند اما (برای فریب مردم) نیستند.
  • افرادی که برخی از TLDهای گمشده را ثبت می‌کنند و سپس سعی می‌کنند آنها را با نرخ بسیار بالاتری به شما بفروشند.
  • بازدیدکنندگان اصلی TLD شما را مخلوط می‌کنند و نمی‌توانند به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند.

22ایده انتخاب بهترین نام دامنه. ۵ یک نام تجاری را انتخاب کنید

همه ما می‌دانیم که نام تجاری برای موفقیت طولانی‌مدت بسیار مهم است، اما دقیقاً چه چیزی یک نام دامنه را به‌عنوان مارک تجاری معرفی می‌کند فاکتورهای زیادی در اینجا وارد عمل می‌شوند، اما مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

  • یک نام تجاری معنی خاصی ندارد به‌عنوان‌مثال “Google” یک کلمه نیست، ” “YouTube نیز یکی نیست
  • این بی‌نظیر است – رقیب شما از چیزی مشابه استفاده نمی‌کند.
  • به‌خاطر سپردن آن آسان است – نه خیلی واژه، نه ترکیب واکه‌های پیچیده.
  • تلفظ و دیکته از طریق تلفن آسان است.
  • به نظر قابل‌اعتماد است – بعضی از نام‌ها با تعریف WinTheLotteryToday.com ممکن است کمی سایه‌دار باشند، به‌عنوان‌مثال ممکن است خیلی جسورانه باشد، اما به Lotterio.com نظر بهتر می‌رسد.

برای اینکه روند ایده‌پردازی راحت‌تر شود، می‌توانید چند ترکیب از کلمات واقعی و پسوندهای تصادفی را تجربه کنید، مانند Lotterio.com مثال بالا. هدف اصلی در اینجا ایجاد پتانسیل برای نام دامنه برای ایجاد ارزش نام تجاری در طول زمان است.

به‌عبارت‌دیگر، تا آنجا که ممکن است، سعی کنید مطمئن شوید که نام حلقه خوبی به آن زده است. گفتن با صدای بلند باید جالب باشد و حفظ آن فوراً دشوار نیست. درباره مواردی از Uber فکر کنید: این کوتاه و کوتاه است و در مورد چگونگی هجی کردن آن هیچ سردرگمی وجود ندارد – حتی وقتی در گفتگو به آنها اشاره می‌شود.

نام دامنه برای سایت. ۶ کوتاه، ساده و قابل‌پیش‌بینی نگه دارید

brandability یک کلمه است. کلی‌تر از ویژگی‌های یک نام دامنه نیز وجود دارد.

چهار موجود بزرگ:

  • کوتاه – ترجیحاً با کمتر از ۱۵ نویسه (-ish) ، به‌استثنای TLD
  • ساده – بدون خط‌خط، ه زیرخط، هیچ کلمه پیچیده‌ای به‌عنوان بخشی از دامنه، یا هر نقطه‌گذاری دیگر
  • فقط کلمات – از استفاده از اعداد خودداری کنید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد به‌عنوان‌مثال، اگر بخشی از نام تجاری شما باشد، مانند ۹gag.com
  • قابل‌پیش‌بینی – بدون املای عجیب‌وغریب به‌عنوان‌مثال، اگر نام شما درمیم و شما می‌خواهید آن را بخشی از دامنه خود را – مانند MykeBlogs.com- در هر زمان تنها مردم آن را به‌عنوان اشتباه تایپ خواهند دید MikeBlogs.com.

 

. ۷ غلط املایی رایج دامنه خود را بخرید

بااین‌حال، این می‌تواند صورت‌حساب دامنه سالانه شما راحتی بیشتر کند، بنابراین تمایل شماست.

به‌طورکلی، اگر فقط روی چند مورد از غلط املایی‌های دامنه تمرکز کنید، بسیار امن خواهید بود.

با نگاه‌کردن به مثال قبلی من Lotterio.com می‌توان غلط املایی را نوشت Loterio.com- تک ” T “.

پس از داشتن این موارد، آنها را به سمت نام دامنه اصلی خود هدایت کنید.

 

. ۸برای ایده‌های نام دامنه از اصطلاح نامه استفاده کنید

خوب، پس بدون توجه به آنچه در مورد انتخاب یک نام دامنه است که می‌گویند مارک، ساده، دارای یک حلقه خوب به آن، آسان است برای حفظ، و غیره و غیره، این واقعیت امر این است که در آینده با یک واقعاً نام خوب سخت است.

گاهی اوقات، به‌راحتی ده‌ها اصطلاح مختلف را پیش از آنکه به آن اصطلاح کامل بپردازید، می‌گذرانید، درحالی‌که در موارد دیگر هیچ‌چیز به‌اندازه کافی خوب به نظر نمی‌رسد. در این صورت، Thesaurus.com می‌تواند سلاح مخفی موجود در زرادخانه شما باشد.

این سایت به شما کمک می‌کند مترادف‌ها را پیدا کنید و همچنین تعاریف سریع ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند با ساختن نام دامنه خود در اطراف یک کلمه با معنایی که سو you’ve تفاهم نکرده‌اید، اشتباه احمقانه مرتکب نشوید.

توجه: همان‌طور که در بالا ذکر کردم، توصیه نمی‌شود فقط یک کلمه فرهنگ لغت استاندارد و به‌عنوان نام دامنه خود استفاده کنید، حتی اگر از یک اصطلاح نامه باشد. همیشه برخی اصلاح‌کننده‌ها را به آن اضافه کنید یا با تغییر چند حرف اینجاوآنجا آن را به چیزی اصلی تبدیل کنید.

 

. ۹ به برخی از تولیدکنندگان نام دامنه کمک کنید

اگر به‌سختی می‌توانید یک نام دامنه جالب بیابید و بنابراین با نام تجاری، نام تجاری خود را نیز پیدا کنید، این نوع دیگری از کمک‌کننده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از این ابزارها بسیار ساده است، اما به طرز شگفت آوری نیز مفید است. همه آنها به یک کلمه کلیدی از طرف شما احتیاج دارند – یک کلمه کلیدی (seed یک اسم یا یک عبارت کلیدی) و در عوض، ده‌ها یا حتی صدها پیشنهاد به شما می‌دهند، پر از نام دامنه معتبر و موجود که می‌توانید بلافاصله ثبت کنید.

22ایده برای انتخاب بهترین نام دامنه

بهترین ابزارهای این‌چنینی عبارت‌اند از:

  • LeanDomainSearch ، ایجاد شده توسط بچه‌ها در Automattic همچنین برای WordPress.com نیز شناخته می‌شود. به‌عنوان‌مثال، این همان چیزی است که هنگام جستجوی “قهوه” به دست می‌آورید:

 

  • تولیدکننده نام تجاری توسط Shopify مشابه موارد فوق عمل می‌کند و همچنین به شما کمک می‌کند تا یک فروشگاه Shopify با نام دامنه موردنظر خود ایجاد کنید.
  • Nameboy کمی قدیمی‌تر است – به‌خصوص در طراحی آن – اما هنوز هم مفید است. این یکی به ورودی خاص‌تری نیاز دارد و هنگامی‌که جهت کلی خود را می‌خواهید با نام خود دنبال کنید کار بهتری انجام می‌دهد.

 

. ۱۰ نام دامنه‌ای را انتخاب کنید که می‌توانید از نظر قانونی مالک آن باشید

نقض مارک تجاری می‌تواند به معنای یک روز واقعاً بد باشد و گرچه من می‌دانم به‌سختی کسی نام دامنه‌ای را با هدف نقض هر چیزی ثبت می‌کند، هرچند وقت یکبار این اتفاقات می‌افتد.

بنابراین، به‌عنوان یک قاعده سرانگشتی، هر زمان که ایده خوبی برای نام دامنه داشته باشید و قصد دارید آن را ثبت کنید، به‌سادگی نام را در گوگل جستجو کرده و تمام نتایج صفحه اول و دوم را جستجو کنید. آنچه شما به دنبال آن هستید مشاغلی هستند که قبلاً از این نام استفاده می‌کنند و (ظاهراً) در بازار یا بازارهای مشابهی فعالیت می‌کنند.

اگر موردی پیدا کردید، احتمالاً باید نام دامنه دیگری را انتخاب کنید.

 

. ۱۱ اگر نام دامنه کامل شما گرفته شد، زیاد عرق نکنید

اگر نام دامنه موردنظر شما از قبل گرفته شده باشد، این پایان جهان نیست. بعضی اوقات، هنوز هم می‌توانید دست روی آن بگذارید.

در اینجا آنچه شما می‌توانید انجام دهید:

  • اگر نام دامنه استفاده نمی‌شود (هیچ وب سایتی وجود ندارد یا دامنه “پارک شده است” – فقط تبلیغات را نشان می‌دهد) ، در این صورت احتمال بسیار خوبی وجود دارد که مالک فقط آن را خریداری کرده تا بعداً بفروشد. به‌احتمال زیاد برخی از اطلاعات تماس را در آن وب‌سایت پارک شده پیدا خواهید کرد. اگر اطلاعاتی وجود ندارد، از who.is استفاده کنید و ایمیل مالک را دریافت کنید.
  • اگر وب سایتی در دامنه وجود دارد، هنوز می‌توانید شانس خود را امتحان کنید و از مالک تماس بگیرید که آیا تمایل دارد دامنه را خاموش بفروشد. شانس موفقیت در اینجا کم است، اما هنوز ارزش امتحان کردن را دارد.
  • اگر دامنه کامل تخلیه و هیچ اطلاعات تماس یافت می‌شود وجود دارد، سعی کنید به دنبال از طریق شناخته شده دامنه کوه در می رم بازار، مانند بازار GoDaddy است (حراج بر اساس)، Sedo ، SnapNames یا Flippa.

یک نکته دیگر، دامنه‌هایی که از دست شخصی خریداری می‌کنید هزینه است. بعضی وقت‌ها پول خوب برآورد مطمئن در اینجا حداقل ۲۵۰ دلار خواهد بود، اما بیشتر از ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر است.

اگر توانایی پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارید، بیش از حد نگران نباشید.

 

. ۱۲ اگر نام دامنه کامل شما گرفته شده و امکان دستیابی به آن وجود ندارد، زیاد عرق نکنید

خوب، بنابراین تا آنجا که نام دامنه اهمیت دارد و داشتن یک نام مناسب می‌تواند برای شما جهانی باشد، اگر نمی‌توانید آنچه را که می‌خواهید برعهده بگیرید (در دسترس نیست یا قیمت آن بسیار بالا است).

اول‌ازهمه، چیزی که بیش از هر چیز دیگری مهم است – حتی از خود نام دامنه – این است که در واقع ایده اصلی وب‌سایت یا تجارت خود را درست به دست آورید. اگر خود را وقف اجرای آن ایده کنید و آن را عمداً انجام دهید، فقدان آن “نام دامنه کامل” مانع شما نمی‌شود.

ثانیاً، نام دامنه‌ها بعداً قابل تغییر است. حتی اگر امروز دامنه مناسبی ندارید، همیشه می‌توانید بعداً آن را دریافت کنید و سپس وب‌سایت خود را به سمت آن هدایت کنید.

به‌عنوان‌مثال، این همان چیزی است که Sumo – مجموعه‌ای از ابزارهای بازاریابی آنلاین – مدت‌ها پیش چنین کرد. نام دامنه‌ای که با آن شروع کردند sumome.com، بود، اما بعد از مدتی، وقتی بودجه کافی دریافت کردند، دامنه موردنظر خود را خریداری کردند – sumo.com. در مورد آنها، آن سوئیچ دامنه بهsumo.com به‌نوعی گران بود. دامنه جدید آنها در واقع ۱.۵ میلیون دلار هزینه دارد. اما نگران نباشید، شما مجبور نیستید این‌قدر گران باشد. سومو در واقع ۸۳ امین نام دامنه گران‌قیمت بوده است.

. ۱۳ هنگام خرید نام دامنه‌های موجود مراقب باشید

همان‌طور که در بالا به چند نکته اشاره کردم، خرید نام دامنه موجود با خرید نام جدید کمی متفاوت است. اول‌ازهمه، ازآنجایی‌که جدید نیست، این بدان معنی است که از قبل دارای سابقه است و هرگز نمی‌توانید کاملاً مطمئن باشید که این تاریخچه چیست.

  • از طرف روشن، تاریخچه دامنه ممکن است باعث تقویت گوگل شود زیرا شما از ابتدا شروع نمی‌کنید – Google دامنه را از قبل می‌داند.
  • اما در طرف مقابل، اگر دامنه دارای هر نوع موارد “غیر کشور” (پورنو، قمار، محتوای هرزنامه، توزیع هرزنامه ایمیل) باشد، ممکن است به طور کامل از Google ممنوع باشد.

خرید دامنه خود از بازاری مانند Flippa به شما ایمنی می‌بخشد، زیرا هر دامنه حداقل به ابتدایی‌ترین روش تأیید می‌شود. بااین‌حال، برای اینکه کمی امنیت بیشتر شود، باید بررسی‌های مربوط به خود را نیز انجام دهید.

ابتدا با مراجعه به Google و جستجوی موارد زیر، یک بررسی دستی انجام دهید.

site:YOURDOMAIN.com

این به شما می‌گوید که آیا Google صفحاتی را از آن دامنه فهرست کرده است. یافتن هر چیزی نشانه خوبی است. این بدان معنی است که دامنه ممنوع نیست. هرچند پیدانکردن چیزی لازم نیست که یک معامله شکن باشد.

  • اگر دامنه خالی باشد – وب سایتی وجود ندارد – در مرحله اول چیزی برای یافتن Google وجود ندارد.
  • بااین‌حال، اگر وب سایتی وجود دارد اما Google نمی‌تواند آن را ببیند از طریق site:YOURDOMAIN.com عبارت این یک پرچم قرمز است.

شما همچنین می‌توانید از طریق ابزاری مانند qedexcheck.com و ismywebsitepenalized.com چک کنید. اما همچنین به‌خاطر داشته باشید که این موارد خالی‌ازلطف نیستند. آنها را یاری کنید.

پیدا کردن دامنه مناسب

 

. ۱۴ تاریخچه دامنه را از طریق Wayback Machine بررسی کنید

توجه: این مورد حتی اگر یک نام دامنه جدید (آنچه فکر می‌کنید) باشد ارزش بررسی دارد. در برخی موارد، نام دامنه‌ای که می‌خواهید ثبت کنید ممکن است درگذشته ثبت شده باشد اما توسط مالک رها شده باشد. هنوز هم خوب است که نگاهی به آنچه در آن بود انجام دهید.

چند روش وجود دارد که می‌توانید در آنها تاریخچه نام دامنه را جستجو کنید. یکی از محبوب‌ترین‌ها، و همچنین مواردی که در دسترس همه است شامل Wayback Machine است .

این یکی از اولین ابزارها در نوع خود است. خیلی ساده، به شما اجازه می‌دهد وارد ماشین زمان شوید، بنابراین می‌توانید بگویید، و نگاهی به نحوه نگاه هر وب‌سایت درگذشته داشته باشید.

وقتی می‌گویم “هر وب سایتی” ، در واقع هیچ وب سایتی نیست. اما می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر وب‌سایت‌هایی را که در هر برهه از زمان بازدید قابل‌توجهی داشته‌اند، پیدا کنید. در مورد ما، انجام یک بررسی از طریق Wayback Machine به ما امکان می‌دهد ببینیم آیا دامنه موردعلاقه ما برای موارد قابل‌توجهی استفاده شده است یا خیر، و اگر چنین است، همه “کشور” بوده است یا خیر.

بی‌خطر است که فرض کنیم این سایت قبلاً وجود نداشته است (که درست است). هنگامی‌که بر روی هر یک از سوابق کلیک می‌کنید، در آن زمان یک عکس فوری از سایت دریافت می‌کنید. کاملاً مفید است، نه؟

سئواگر یک نام دامنه موجود خریداری می‌کنید، بهتر است به Wayback Machine بروید و هر ماه از تاریخچه دامنه را مرور کنید، فقط مطمئن شوید که در هر نقطه‌ای سایه‌ای رخ نداده است.

ایجاد دامنه مناسب برای سایت. ۱۵تاریخچه دامنه را از طریق who.is بررسی کنید

بلافاصله بعد از Wayback Machine ، who.is ابزار ابتدایی شما برای شناخت تاریخچه نام دامنه مشخص است. این یکی حداقل به دو دلیل بسیار مفید است:

  • ابتدا می‌توانید اطلاعات دامنه فعلی را مشاهده کنید – مواردی مانند مالک چه کسی (به شرطی که از محافظت از شناسه برخوردار نباشند – بعداً اطلاعات بیشتر در این باره) – ثبت‌کننده چه کسی است و غیره. هیچ فایده‌ای ندارد که من همه چیز را در اینجا لیست کنم – فقط به who.is بروید، وب‌سایت موردعلاقه خود را وارد کنید و ببینید چه خبر است.
  • دوم، who.is به شما امکان دسترسی به “گزارش تاریخچه whois” را می‌دهد. این یک سرویس پولی است – ۱۰ دلار – اما قیمت آن در مقایسه با آنچه در ازای آن دریافت می‌کنید نسبتاً ناچیز است که همه داده‌های whois مرتبط با یک نام دامنه مشخص از همان ابتدا است. این به این معنی است که شما می‌توانید تاریخچه دامنه را ببینید، چه زمانی ثبت شده است و چند بار به طور بالقوه تغییر دست داده است.

در پایان، اگر قصد تهیه دامنه موجود را دارید که می‌تواند بسیار گران تمام شود، صرف ۱۰ دلار اضافی چندان وحشیانه به نظر نمی‌رسد. بعلاوه، بعداً می‌تواند شما را دچار سردرد کند.

 

. ۱۶ دسته‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی خود را ثبت کنید

رسانه‌های اجتماعی این روزها مهم هستند – چه بخواهیم و چه نخواهیم.

به طور متوسط یک انسان متصل به وب هر روز یک ساعت را در فیسبوک می‌گذراند و در کل، فیسبوک ماهانه ۲ میلیارد بازدید می‌کند. این میلیارد است .

آنچه که من سعی می‌کنم بگویم این است: مردم بسیار بیشتر از مراجعه واقعی به وب‌سایت شما، بررسی می‌کنند که با مارک شما در Facebook چه می‌گذرد. این فقط یکی از دلایلی است که شما به طور کامل باید پروفایل‌های حرفه‌ای خود را در محبوب‌ترین سایت‌های رسانه‌های اجتماعی تنظیم کنید.

در صورت امکان، دسته‌های مشابه نام دامنه خود را دریافت کنید. اگر این موارد گرفته شد، خلاق باشید و از برخی پسوندها یا پیشوندها استفاده کنید. برخی گزینه‌ها: now، daily، hq، get، app. به‌عنوان‌مثال، Lotterio.com نام تجاری داستانی من می‌تواند LotterioHQ در توییتر ادامه یابد.

 

. ۱۷ یک ثبت‌کننده دامنه قابل‌اعتماد انتخاب کنید

ثبت‌کننده دامنه شرکتی است که یک نام دامنه را از طرف شما ثبت می‌کند و سپس به شما امکان دسترسی کامل به آن نام دامنه را می‌دهد.

نکته اصلی در ثبت، استفاده از شرکت‌های معتبر و قابل‌اعتماد است. واقعاً نمی‌خواهید در زیرخط مشکلی با دامنه روبرو شوید – وقتی نام تجاری وب‌سایت شما از قبل تأسیس شده و ازدست‌دادن دامنه به معنای دردسر است.

ثبت‌نام‌هایی که ما همیشه توصیه می‌کنیم عبارت‌اند از:

  • Namecheap و GoDaddy
  • SiteGround – بهترین شرکت میزبان توصیه شده ما که همچنین نام دامنه می‌فروشد.

 

. ۱۸ برای یافتن بهترین قیمت در اطراف خرید کنید

حتی اگر همه ثبت کنندگان دامنه یک محصول را ارائه می‌دهند – آنها یک نام دامنه را از طرف شما ثبت می‌کنند – قیمت‌گذاری ممکن است گاهی اوقات بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل، همیشه ایده خوبی است که با ثبت‌کننده‌های مختلف خرید کنید و قیمت نام دامنه موردنظر خود را با یکدیگر مقایسه کنید.

فقط برای شما مثالی بزنم، اگر دنبال .com پسوند دامنه هستید – این یک انتخاب نسبتاً محبوب این روزها – خواهید فهمید که دامنه مشابه برای شما هزینه دارد:

  • ۱۱.۹۹ دلار در GoDaddy
  • ۶.۸۸ دلار در Namecheap
  • ۳۲.۵۰ دلار در ENOM و غیره

حالا، من نمی‌گویم Namecheap همیشه ارزان‌ترین است، زیرا این‌طور نیست. قیمت همیشه به TLD خاصی که می‌خواهید دریافت کنید بستگی دارد، بنابراین همیشه به چندین ثبت‌کننده مراجعه کنید و ببینید چه خبر است.

همچنین، فقط یک یادداشت کلی: همیشه اطلاعات ورود به سیستم خود را در صفحه کاربری ثبت‌کننده بسیار ایمن نگه دارید. اگر کسی به آن پنل دسترسی پیدا کند، می‌تواند دامنه شما را به‌حساب خود منتقل کند.

. ۱۹ دامنه را قفل کنید تا سرقت نشود

حتی اگر در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما هواپیماربایی دامنه در واقع بیشتر از آنچه تصور کنید اتفاق می‌افتد.

اگر وارد جزئیات فنی خسته‌کننده نشوید، دامنه شما از طریق چندین روش قابل سرقت است. معمولاً، این کار شامل هک کردن رمز ورود یا متقاعدکردن شما برای دادن رمز عبور خود از طریق حمله فیشینگ و سایر موارد جالب است.

اساساً، اگر کسی به‌حساب کاربری ثبت‌کننده شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند هر کاری را که می‌خواهد با دامنه‌های شما انجام دهد.

برخی از ثبت کنندگان دامنه ویژگی ارائه می‌دهند که در آن دامنه شما را در وضعیت ثبت قفل نگه می‌دارند که از تلاش غیرمجاز در انتقال دامنه جلوگیری می‌کند. در این حالت، تا زمانی که قفل نام دامنه خود را باز نکنید، اطلاعات ثبت‌نام و پیکربندی DNS شما قابل تغییر نیست.

خوشبختانه، فعال‌کردن این گزینه غالباً بسیار آسان است و فقط به شما نیاز دارد که یک جعبه خاص را در صفحه کاربری ثبت‌کننده خود انتخاب کنید. آنچه در SiteGround به نظر می‌رسد.

registrar status. ۲۰ همیشه نام دامنه خود را ثبت کنید

بهتر است نگذارید شخص دیگری (مانند آژانس) نام دامنه‌ای را برای شما ثبت کند. اگرچه از این طریق کمی دردسر کمتری دارد (ازآنجاکه شخص دیگری همه کارها را انجام می‌دهد) ، بعداً می‌تواند به دردسر منجر شود.

اگر شخص دیگری دامنه را ثبت کند، شما به او و وب‌سایت خود تسلط دارید. اگر هرگز می‌خواهید از خدمات آنها دور شوید، می‌توانید از نظر اشتیاق زیاد برای انتقال دامنه به شما و کنترل کامل آن با مشکل روبرو شوید.

فقط برای ذکر چند مورد بد که ممکن است اتفاق بیفتد: ممکن است برای انجام انتقال مدت‌زمان طولانی طول بکشد، ممکن است سعی کنند برای انجام این کار هزینه‌ای را از شما اخاذی کنند یا ممکن است به طور کامل کاهش یابد (بر اساس برخی از چاپ‌های خوب در نسخه اولیه توافق).

بعلاوه، شاید مهم‌تر از همه، اگر آژانس / شخص ورشکست شد یا به هر دلیلی دسترسی به ثبت دامنه را از دست داد، شما می‌توانید نام دامنه خود را به طور کامل از دست دهید.

داستان کوتاه، همیشه دامنه‌های خود را به‌تنهایی ثبت کنید. به‌هرحال آن‌قدرها هم دشوار نیست. این راهنمای گام‌به‌گام ماست .

 

. ۲۱ فعال‌کردن محافظت از شناسه دامنه را در نظر بگیرید

به زبان ساده، محافظت از شناسه دامنه اطلاعات تماس شخصی شما را از هرکسی که جستجوی whois را روی نام دامنه شما انجام می‌دهد، پوشانده است.

به طور پیش‌فرض و تحت قوانین ICANN (سازمانی که نام دامنه‌ها را تنظیم می‌کند) ، همه نام‌های دامنه باید دارای اطلاعات مخاطب قابل‌مشاهده عمومی باشند که به آنها اختصاص‌داده‌شده است – همان اطلاعاتی که شما باید هنگام ثبت‌نام ارائه می‌دهید. این شامل نام، آدرس، شماره‌تلفن و آدرس ایمیل شماست.

بگذارید این را دوباره بگویم، به طور پیش‌فرض، همه اینها برای هرکسی که نام دامنه شما را از طریق ابزاری مانند who.is ذکر شده قرار می‌دهد، قابل‌مشاهده است.

این کامل نیست اول، هرکسی می‌تواند این اطلاعات را ببیند، به این معنی که اطلاعات شخصی شما در معرض دید قرار می‌گیرد. شما در اصل بخشی از حریم خصوصی خود را فدای هیچ‌چیز در ازای آن می‌کنید.

بنابراین، راه‌حل این مسئله تنظیم حفاظت از شناسه دامنه با ثبت دامنه است (همه ثبت کنندگان دامنه این را ارائه می‌دهند). گرچه این معمولاً یک ویژگی پولی است. برچسب قیمت می‌تواند حدود ۱ دلار در ماه باشد.

22ایده برای انتخاب بهترین نام دامنههنگامی‌که تحت حفاظت از شناسه دامنه قرار گرفت، اطلاعات whois دامنه شما با اطلاعات ثبت‌کننده شما جایگزین می‌شود.

 

. ۲۲ دامنه خود را برای تمدید خودکار تنظیم کنید

به‌طورکلی، هنگام ثبت‌نام دامنه جدید خود، باید دوره ثبت‌نام را انتخاب کنید – بازه زمانی که ثبت‌کننده دامنه را از طرف شما فعال نگه می‌دارد. معمولاً همه افراد دامنه خود را به مدت ۱۲ یا ۲۴ ماه ثبت می‌کنند.

پس از آن دوره اولیه، نام دامنه شما باید تمدید شود برای X ماه دیگر. در غیر این صورت غیرفعال می‌شود. پس از مدتی کوتاه، اگر پنجره خود را از دست دادید، دامنه دوباره به دامنه‌های موجود برمی‌گردد، به این معنی که کسی قادر به ثبت آن است.

اتفاقی که معمولاً رخ می‌دهد – درصورتی‌که شخصی با تمدید دامنه خود به‌موقع موفق نشود – این است که دامنه توسط یک دلال دامنه یا شخص مشابهی ربوده می‌شود. اساساً دامنه‌های پیر در بازار دامنه ارزشمند هستند، به‌علاوه احتمال بیشتری وجود دارد که شخصی که در ابتدا دامنه خود را تمدید نکرده است، بخواهد در برخی مواقع آن را خریداری کند.

در پایان، هر زمان که زمان آن فرارسید، با تمدید نام دامنه خود به‌صورت خودکار ایمن باشید. تقریباً تمام ثبت کنندگان دامنه این گزینه را به شما می‌دهند. آنچه در Namecheap به نظر می‌رسد در اینجا است:

 

سئو-ایده-دامنه

 

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر و حرفه ای تر شدن  آموزش سئو  مارا دنبال کنید!!

فقط برای کمک به شما، در اینجا یک نسخه کوتاه و نگهدارنده از همه آنچه در بالا گفته شد آورده شده است:

  1. همیشه به دنبال دات کام باشید

  2. اگر منطقی است با TLDهای محلی آزمایش کنید

  3. آزمایش TLDهای غیرسنتی را در نظر بگیرید design ،club ،ly ،it و سایر موارد

  4. سایر TLDهای اصلی را بخرید

  5. یک نام تجاری انتخاب کنید (منحصربه‌فرد، به‌خاطر سپردن آسان، تلفظ آسان، قابل‌اعتماد به نظر می‌رسد)

  6. آن را کوتاه، ساده و قابل‌پیش‌بینی نگه دارید

  7. اشتباه املایی نام دامنه خود را بخرید

  8. برای ایده‌های نام دامنه از اصطلاح نامه استفاده کنید

  9. به برخی از تولیدکنندگان نام دامنه کمک کنید

  10. نام دامنه‌ای را انتخاب کنید که می‌توانید به طور قانونی مالک آن باشید

  11. اگر نام دامنه کامل شما گرفته شد، اغراق نکنید – برای تهیه آن با مالک تماس بگیرید

  12. اگر نام دامنه کامل شما گرفته شد و نمی‌توان آن را به دست آورد، اغراق نکنید

  13. هنگام خرید نام دامنه‌های موجود مراقب باشید

  14. تاریخچه دامنه را از طریق Wayback Machine بررسی کنید

  15. تاریخچه دامنه را از طریق who.is بررسی کنید

  16. دسته‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی خود را ثبت کنید

  17. یک ثبت‌کننده دامنه قابل‌اعتماد انتخاب کنید

  18. برای یافتن بهترین قیمت در اطراف خرید کنید

  19. دامنه را قفل کنید تا سرقت نشود

  20. نام دامنه خود را همیشه توسط خودتان ثبت کنید

  21. فعال‌کردن حفاظت از شناسه دامنه را در نظر بگیرید

  22. دامنه خود را برای تمدید خودکار تنظیم کنید

منبع