نکاتی درباره ی افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت

افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت

در این مقاله نکاتی درباره‌ی افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت (Tips on speeding up the indexing of site pages) و وضعیت خزیدن را با کنسول جستجوی Google بررسی خواهد شد که توصیه می‌شود ایرا راهکارها و نکات را برای سایت خود پیگیری کنید.

خطاهای موجود در وضعیت خزیدن شما می‌تواند نشان‌دهنده مسئله عمیق‌تری در سایت شما باشد.

در این مقاله نکات و و ترفندهایی برای اطمینان از اینکه وب سایت شما به درستی نمایه ‌شود، آورده شده است و به صفحات وب شما کمک می‌کند رتبه بالاتری در جستجو داشته باشند. هنگامی‌که یک سایت در حال فعالیت است یا مدت زمان زیادی از فعالیت آن گذشته است، اکثر مدیران وب سایت دیگر دیگر به نمایه‌سازی و ایندکس صفحات خود اهمیت نمی‌دهند.

فقط پس از گذشت زمان، متوجه می‌شوید که سایت شما در حال از دست دادن رتبه بندی کلمات کلیدی است و هیچ یک از پست‌های جدید شما حتی برای کلمه کلیدی مورد نظر خود به ۱۰۰ مورد برتر نمی‌رسد. این می‌تواند به سادگی نتیجه ساختار فنی سایت شما، محتوا یا تغییرات جدید الگوریتم باشد، اما همچنین می‌تواند ناشی از خطا در جستجوی صفحات برتر باشد. با داشتن صدها میلیارد صفحه وب در فهرست گوگل، باید بودجه خود را بهینه سازی کنید تا رقابتی باقی بمانید.

 

در این قسمت در نوار کناری، می‌توانید وضعیت خزیدن را در زیر فهرست بررسی کنید پارامتر ۴۱۰ یک صفحه را به طور دائم از فهرست حذف می‌کند، بنابراین مراقب استفاده از گزینه اصلی باشید.

 

خطاها و راه‌حل‌های معمول خزش

 

اگر وب‌سایت شما به‌اندازه کافی ضعیف است که خطای خزنده را تجربه کند، ممکن است به یک راه‌حل آسان نیاز داشته باشد یا نشان‌دهنده یک مشکل فنی بسیار بزرگ‌تر در سایت شما باشد. رایج‌ترین خطاهای خزشی که مشاهده می‌کنیم:

خطاهای DNS

خطاهای سرور

خطاهای Robotstxt

خطاهای ۴۰۴

برای تشخیص برخی از این خطاها، می‌توانید از ابزار Fetch as Google استفاده کنید تا ببینید Google به طور مؤثر سایت شما را مشاهده می‌کند.

عدم ارائه صحیح صفحه می‌تواند نشان دهنده خطای DNS باشد که باید توسط ارائه دهنده DNS شما برطرف شود. در بیشتر مواقع، خطای سرور موقتی است، اگرچه یک مشکل مداوم می‌تواند شما را ملزم کند که مستقیما با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.

از طرف دیگر، خطاهای Robots.txt می‌تواند برای سایت شما مشکل سازتر باشد. اگر فایل robots.txt شما خطای ۲۰۰ یا ۴۰۴ را برمی‌گرداند، به این معنی است که موتورهای جستجو در بازیابی این فایل با مشکل روبرو هستند.

حل سریع این خطاها باعث می‌شود که دفعات بعدی که موتورهای جستجو به سایت شما می‌پردازند، همه صفحات مورد نظر شما نمایه شوند و موجب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت می شود.

 

آماده پایان کلاهبرداری کلیک هستید؟

 

زمان آن فرارسیده است که یکبار برای همیشه کلاهبرداری کلیک را به پایان برسانید ابرقدرت‌های موردنیاز خود را با ClickGUARD، متحد خود برای فعالیت‌های کارآمد PPC، به دست آورید.

عدم واکنشی و ارائه صحیح یک صفحه می‌تواند نشانگر خطای عمیق DNS باشد که باید توسط ارائه‌دهنده DNS شما برطرف شود.

حل یک خطای سرور نیاز به تشخیص یک خطای خاص دارد که می‌تواند در این راهنما به آن اشاره شود رایج‌ترین خطاها عبارت‌اند از:

مهلت زمانی

ارتباط رد شد

اتصال ناموفق بود

مهلت زمانی متصل شوید

بدون پاسخ

در بیشتر اوقات، خطای سرور معمولا موقتی است، اگرچه یک مشکل مداوم می‌تواند شما را ملزم به تماس مستقیم با ارائه‌دهنده میزبانی خود کند.

از طرف دیگر، خطاهای Robotstxt می‌تواند برای سایت شما مشکل‌ساز شود اگر پرونده robotstxt شما خطای ۲۰۰ یا ۴۰۴ را برمی‌گرداند، به این معنی است که موتورهای جستجو در بازیابی این پرونده با مشکل روبرو هستند.

 

آماده پایان کلاهبرداری کلیک هستید

 

می‌توانید یک نقشه سایت robotstxt ارسال کنید یا به‌طورکلی از پروتکل خودداری کنید، به طور دستی صفحات noindex را انتخاب کنید که می‌تواند برای خزیدن شما مشکل‌ساز شود.

با حل سریع این خطاها، اطمینان حاصل خواهید کرد که تمام صفحات موردنظر شما خزیده شده و نمایه می‌شوند، دفعه دیگر که موتورهای جستجو سایت شما را جستجو می‌کنند.

 

ایجاد صفحات وب سازگار با موبایل

 

با ورود شاخص اول همراه، ما همچنین باید صفحات خود را بهینه کنیم تا نسخه‌های دوستانه تلفن همراه را در نمایه تلفن همراه نمایش دهیم.

خبر خوب این است که اگر نسخه موبایل پسند وجود نداشته باشد، نسخه دسکتاپ همچنان فهرست می‌شود و در زیر فهرست تلفن همراه نمایش داده می‌شود. خبر بد این است که ممکنه در نتیجه رتبه‌بندی شما آسیب ببیند.

بسیاری از تغییرات فنی وجود دارد که می‌تواند وب‌سایت شما را از طریق تلفن همراه دوستانه‌تر کند، از جمله:

پیاده‌سازی طراحی وب پاسخگو

درج متا تگ viewpoint در محتوا

کوچک کردن منابع در صفحه css و js

برچسب‌گذاری صفحات با حافظه پنهان AMP

بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر برای زمان بارگذاری سریع‌تر

کاهش اندازه عناصر UI درون صفحه.

وب‌سایت خود را حتما از طریق سیستم‌عامل موبایل آزمایش کرده و از طریق Google Pagespeed Insights آن را اجرا کنید سرعت صفحه یک فاکتور مهم برای رتبه‌بندی است و می‌تواند در سرعت جستجوی موتورهای جستجو در سایت شما تأثیرگذار باشد.

 

مرتبا مطالب سایت را به‌روز کنید

 

 

مرتبا مطالب سایت را به‌روز کنید

اگر به طور منظم محتوای جدیدی تولید کنید، موتورهای جستجو سایت شما را به طور منظم‌تری می‌خزند. در نتیجه  این امر به‌ویژه برای ناشرانی که نیاز به داستان‌های جدید دارند که به طور منظم منتشر و نمایه می‌شوند بسیار مفید است.

تولید محتوا به طور منظم به موتورهای جستجوگر سیگنال می‌دهد که سایت شما دائما در حال بهبود و انتشار محتوای جدید است و بنابراین برای دستیابی به مخاطبان موردنظر خود باید بیشتر نمایش داده شود.

 

برای هر موتور جستجو نقشه سایت ارسال کنید

 

یکی از بهترین نکات برای نمایه‌سازی تا امروز همچنان ارسال نقشه سایت به Google Search Console و Bing Webmaster Tools است.

می‌توانید با استفاده از برچسب‌گذاری نسخه متعارف هر صفحه که حاوی محتوای تکراری است، یک نسخه XML ایجاد کنید و یا به‌صورت دستی در کنسول جستجوی Google ایجاد کنید. به این صورت که به صورت دستی در کنسول سرچ گوگل با برچسب گذاری نسخه معمولی هر صفحه که حاوی محتوای تکراری است ایجاد کنید.

طرح اتصال خود را بهینه کنید

طرح اتصال خود را بهینه کنید

 

ایجاد یک ساختار اطلاعاتی سازگار برای اطمینان از اینکه وب‌سایت شما نه‌تنها به‌درستی نمایه‌سازی شده است، بلکه به‌درستی سازمان‌یافته شده است.

ایجاد مقوله‌های اصلی سرویس که در آن صفحات وب مرتبط وجود دارد، می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای صفحه وب را به طور صحیح در برخی از گروه‌ها فهرست‌بندی کند، درحالی‌که ممکن است هدف مشخص نباشد.

این وضعیت را تصور کنید: شما از یک وب سایت دیدن می‌کنید و زمان خود را صرف جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود می‌کنید. سپس روی یک پیوند، سپس بر روی لینک دیگر، و دوباره و دوباره کلیک می کنید. اما متوجه می شوید که هیچ نکته مفیدی نمی‌توانید پیدا کنید. چه صاحب محصول و چه طراح باشید، نمی‌خواهید وب سایت شما پیچ و خم زیادی داشته باشد و چیزی جز مطالب و طراحی ناامیدکننده نداشته باشد.

معماری اطلاعات به جلوگیری از این امر کمک می‌کند. به طور کلی این کار هرج و مرج را مدیریت می‌کند و ساختار واضحی را برای یک وب سایت، یک برنامه یا یک محتوا ایجاد می‌کند. در این قسمت نحوه ایجاد معماری اطلاعات به صورت مفید را توضیح خواهیم داد.

 

طرح اتصال خود را بهینه کنید

معماری اطلاعات چیست؟

 

وقتی به مکان جدیدی می‌رسید، به ابزاری نیاز دارید که شما را راهنمایی کند. اگر آخر هفته را در شهری ناآشنا می‌گذرانید، باید با نقشه همراه شوید. سپس از نشانه‌ها و آدرس‌های خیابان برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنید. در مورد هر مکان ناآشنا نیز چنین امری صادق است. به این صورت که شما نمی خواهید زمان را هدر دهید و یا در جایی راه خود را پیدا نکنید، بنابراین به راهنمایی نیاز دارید.

معماری اطلاعات (IA) علم ساختاربندی محتوا است که در وب سایت‌ها یا وبلاگ‌های خبری، فروشگاه‌های آنلاین، برنامه‌های رزرو، نرم افزارهای قابل بارگیری و غیره اعمال می‌شود. هدف معماری اطلاعات طبقه‌بندی محتوا به روشنی و قابل فهم و ترتیب با توجه به روابط بین قطعات محتوا، به کاربران امکان می‌دهد با تلاش کمتری آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. IA تنها در هنگام ایجاد محصول از ابتدا اعمال نمی‌شود، بلکه در طراحی مجدد استفاده می‌شود.

معماری اطلاعات بخشی از طراحی تعامل است که محتوا، زمینه و کاربران را در نظر می‌گیرد. این بدان معناست که هنگام ساختاربندی اطلاعات محصول، نیازهای کاربر، اهداف تجاری و انواع مختلف محتوا باید در نظر گرفته شود.

 

پیوند عمیق به صفحات وب جدا شده

 

اگر یک صفحه وب در سایت شما یا یک زیر دامنه به‌صورت جداگانه ایجاد شده باشد یا خطایی در جلوگیری از خزیدن آن وجود داشته باشد، می‌توانید با دستیابی به پیوند در یک دامنه خارجی آن را فهرست‌بندی کنید. این نکته یک استراتژی مخصوص و مفیدی برای تبلیغ محتوای جدید در وب‌سایت شما و سریع‌تر نمایه‌سازی آن است.

برای تحقق این امر مراقب سندیکای محتوایی باشید زیرا موتورهای جستجو ممکن است صفحات سندیکایی را نادیده بگیرند و اگر به طور صحیح متعارف تصویب نشود، می‌تواند خطاهای تکراری ایجاد کند.

 

پیوندهای خارجی چیست؟

 

پیوندهای خارجی، پیوندهایی هستند که هر دامنه‌ای غیر از دامنه‌ای که پیوند در آن وجود دارد (منبع) را هدف قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، اگر وب سایت دیگری به شما لینک دهد، این لینک، پیوند خارجی به سایت شما محسوب می‌شود. به طور مشابه، اگر به وب سایت دیگری پیوند دهید، این نیز یک پیوند خارجی محسوب می‌شود.

پیوند خارجی به صورت زیر تعریف شده است:

پیوند خارجی پیوندی است که به یک دامنه خارجی اشاره می‌کند.

SEO کاران حرفه‌ای و برتر معتقدند پیوندهای خارجی مهمترین منبع قدرت رتبه‌بندی هستند.

پیوندهای خارجی ارزش پیوند (قدرت رتبه‌بندی) را متفاوت از پیوندهای داخلی منتقل می‌کنند زیرا موتورهای جستجو آنها را به عنوان رای شخص ثالث در نظر می‌گیرند

پیوند داخلی زمانی ایجاد می‌شود که یک سایت به آدرس‌های اینترنتی دیگر در همان سایت پیوند می‌دهد، در حالی که پیوند خارجی هنگامی ایجاد می‌شود که یک سایت به URL های یک سایت دیگر پیوند می‌دهد. به عبارت دیگر، پیوندهای داخلی زمانی است که به صفحات خود لینک می‌دهید، در حالی که پیوندهای خارجی به صفحات سایر دامنه‌ها اشاره می‌کنند.

 

پیوندهای حقوق صاحبان سهام خارجی چیست؟

 

پیوندهای ارزش ویژه خارجی آن پیوندهای خارجی هستند که سیگنال‌های SEO مانند PageRank و anchor text را که گوگل برای رتبه‌بندی صفحات از آنها استفاده می‌کند، عبور می‌دهند. به طور معمول، این پیوندها بدون ویژگی “nofollow” هستند. با این وجود، از آنجا که Google در حال حاضر پیوندهای nofollow را به عنوان نکاتی در نظر می‌گیرد، تقریبا هر پیوند خارجی ممکن است به طور بالقوه دارای حقوق صاحبان سهام باشد.

برای یافتن پیوندهای خارجی به وب سایت خود، باید از یک ابزار SEO مانند کنسول جستجوی Google یا Moz’s Link Explorer استفاده کنید. این نمایه‌ها می‌توانند بک لینک‌های شناخته‌شده به سایت خود را به همراه سایر اطلاعات مانند متن مورد استفاده به شما نشان دهند.

 

منابع موجود در صفحه را کاهش داده و بارهای خود را افزایش دهید؟؟؟

 

مجبور کردن موتورهای جستجو برای خزیدن تصاویر بزرگ و غیربهینه، بودجه خزیدن شما را کاهش می‌دهد و از ایندکس شدن سایت شما به طور معمول جلوگیری می‌کند.

موتورهای جستجو در خزیدن برخی از عناصر باطن وب‌سایت شما نیز مشکل دارند به‌عنوان‌مثال، گوگل در طول تاریخ برای خزیدن JavaScript تلاش کرده است.

حتی برخی منابع خاص مانند Flash و CSS می‌توانند عملکرد ضعیفی نسبت به دستگاه‌های تلفن همراه داشته و بودجه خزیدن شما را کم کنند. به این معنا که یک سناریو ضرر در ضرر است که در آن سرعت صفحه و بودجه خزیدن فدای عناصر ناخوشایند صفحه می‌شود.

حتما با کوچک کردن منابع در صفحه مانند CSS، صفحه وب خود را برای سرعت به‌ویژه در تلفن همراه بهینه کنید همچنین می‌توانید حافظه پنهان و فشرده‌سازی را فعال کنید تا به عنکبوت‌ها و ربات‌های موتورهای جستجو کمک کند تا سایت شما را سریع‌تر جستجو کنند.

 

منابع موجود در صفحه را کاهش داده و بارهای خود را افزایش دهید

صفحات را با برچسب‌های Noindex اصلاح کنید.

 

در طول توسعه وب‌سایت شما، ممکن است منطقی باشد که برچسب noindex را در صفحاتی استفاده کنید که ممکن است تکراری باشد یا فقط برای کاربرانی باشد که اقدام خاصی را انجام می‌دهند.

صرف‌نظر از این، می‌توانید صفحات وب را با برچسب‌های noindex شناسایی کنید که با استفاده از یک ابزار آنلاین رایگان مانند Screaming Frog از خزیدن آنها جلوگیری می‌کند.

افزونه Yoast برای وردپرس به شما امکان می‌دهد به‌راحتی یک صفحه را از فهرست به noindex تغییر دهید. همچنین می‌توانید این کار را به‌صورت دستی در قسمت پشتی صفحات سایت خود انجام دهید.

 

یک نرخ خزیدن سفارشی تنظیم کنید

 

درصورتی‌که ربات‌ها و یا به اصطلاح عنکبوت‌های گوگل بر سایت شما تأثیر منفی می‌گذارند، در نسخه قدیمی Google Search Console ، می‌توانید سرعت خزیدن را کم یا تنظیم کنید.

این همچنین به وب‌سایت شما فرصت می‌دهد تا در صورت تغییر مجدد یا تغییر مجدد قابل‌توجه، تغییرات لازم را ایجاد کند. در نسخه قدیمی‌کنسول جستجوی گوگل، اگر جستجوگران گوگل بر سایت شما تأثیر منفی بگذارند، می‌توانید سرعت بررسی سایت خود را سفارشی کنید. این همچنین به وب سایت شما زمان می‌دهد تا تغییرات لازم را در صورت تغییر مجدد یا قابل توجه انجام دهد.

 

یک نرخ خزیدن سفارشی تنظیم کنید

محتوای تکراری را حذف کنید

 

داشتن مقادیر زیادی محتوای تکراری می‌تواند سرعت خزیدن را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و بودجه خزیدن را کاهش دهد.

با مسدودکردن ایندکس شدن این صفحات یا قراردادن برچسب متعارف در صفحه‌ای که می‌خواهید ایندکس شود، می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید.

در همین راستا، بهینه‌سازی متا تگ‌های هر صفحه برای جلوگیری از اشتباه موتورهای جستجو در صفحات مشابه به‌عنوان محتوای تکراری در خزیدن، هزینه دارد.بنابراین با حذف محتوای تکراری موجب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت خواهید شد.

 

صفحاتی را که نمی‌خواهید عنکبوت‌ها بخزند مسدود کنید

 

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شما می‌خواهید از خزیدن یک صفحه خاص توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید با روش‌های زیر می‌توانید این کار را انجام دهید:

قراردادن برچسب noindex

قراردادن URL در یک فایل robotstxt

حذف صفحه به‌طورکلی

این امر همچنین به‌جای آنکه موتورهای جستجو را مجبور به ریختن محتوای تکراری کند، به خزشهای شما کمک می‌کند تا کارآمدتر عمل کنند و موجب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت شوند.

 

پیگیری وضعیت جستجو با کنسول جستجوی گوگل

 

خطاها در وضعیت بررسی صفحه شما می‌تواند نشان‌دهنده مشکل عمیق‌تری در سایت شما باشد. بررسی وضعیت، هر ۳۰-۶۰ روز، برای شناسایی خطاهای احتمالی که بر عملکرد کلی بازاریابی سایت شما تأثیر می‌گذارد، مهم است. این به معنای واقعی کلمه اولین قدم سئو است. بدون آن، همه تلاش‌های دیگر بیهوده است.

یک پارامتر ۴۱۰ یک صفحه را برای همیشه از فهرست حذف می‌کند، بنابراین در استفاده از گزینه هسته(core) مراقب باشید.بنابراین با حذف خطاها موجب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت می شوید.

 

از وب سایت های شبکه های اجتماعی استفاده کنید

 

بیشتر مردم از انواع مختلف وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در واقع استفاده از شبکه های اجتماعی یکی دیگر از کارهایی است که موجب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت می شود. با به اشتراک‌گذاری صفحات وب خود که دارای پیوندهای پشتیبان هستند، از انواع مختلف وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. اشتراک‌گذاری اجتماعی بیشتر، ترافیک بیشتری را به صفحه وب شما می‌آورد و به طور طبیعی به گوگل این امکان را می‌دهد تا از آن مطلع شود.

این موثرترین و ساده‌ترین راه برای فهرست‌بندی وب‌سایت‌های شما از طریق گوگل است. این امر با استفاده از جذب کاربران جدید به ترافیک شما و همچنین نمایه‌سازی صفحات وب شما باعث افزایش ایندکس صفحات سایت شما می‌شود.

 

از وب سایت های شبکه های اجتماعی استفاده کنید

سخن پایانی

 

این احتمال وجود دارد که اگر در حال حاضر بهترین روش‌های جستجوگرها را دنبال می‌کنید، نباید با وضعیت خزیدن خود نگران باشید. مسلما، بررسی وضعیت خزیدن در کنسول جستجوی Google و انجام یک ممیزی پیوند داخلی به طور منظم، هیچگاه ضرری نخواهد داشت.

باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما فهرست‌بندی شده است تا صفحات فرود، وبلاگ ها، صفحات اصلی و سایر مطالب آنلاین شما در نتایج موتور جستجوی گوگل ظاهر شود. فهرست گوگل یک پایگاه داده است.

هنگامی‌که افراد از موتور جستجو برای یافتن محتوا استفاده می‌کنند، گوگل تلاش می‌کند تا مرتبط ترین نتایج را بیابد. اگر صفحه شما فهرست‌بندی نشده باشد، در نتایج جستجوی گوگل ظاهر نمی‌شود.