نکاتی درباره ی افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت

افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت

در این مقاله نکاتی درباره ی افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت و اینکه چگونه وضعیت خزیدن را با کنسول جستجوی Google پیگیری کنید، گفته خواهد شد.

خطاهای موجود در وضعیت خزیدن شما می‌تواند نشان‌دهنده مسئله عمیق‌تری در سایت شما باشد. بررسی وضعیت خزیدن هر ۳۰-۶۰ روز برای شناسایی خطاهای احتمالی که بر عملکرد کلی بازاریابی سایت شما تأثیر می‌گذارند مهم است. این به معنای واقعی کلمه اولین قدم SEO است. بدون آن، تمام تلاش‌های دیگر بی‌فایده است.

در آنجا در نوار کناری، می‌توانید وضعیت خزیدن را در زیر فهرست بررسی کنید. پارامتر ۴۱۰ یک صفحه را به طور دائم از فهرست حذف می‌کند، بنابراین مراقب استفاده از گزینه هسته‌ای باشید. این مقاله نکاتی درباره ی افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت را بررسی می‌کند که به شما در انجام کار کمک خواهد کرد.

برای داشتن یک وب سایت دارای نمایه خوب، لزوما لازم نیست همه  مرحله و نکات را انجام دهید، اما اگر نمی‌دانید چگونه در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید، می‌تواند راهنمای مورد نیاز شما برای بهینه‌سازی سایت و افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت باشد.

خطاها و راه‌حل‌های معمول خزش

اگر وب‌سایت شما به‌اندازه کافی ضعیف است که خطای خزنده را تجربه کند، ممکن است به یک راه‌حل آسان نیاز داشته باشد یا نشان‌دهنده یک مشکل فنی بسیار بزرگ‌تر در سایت شما باشد.

موتورهای جستجو مانند Google به طور خودکار به روز نمی‌شوند. آنها به ربات‌هایی به خصوصی تکیه می‌کنند. این ربات‌ها، قطعات کوچکی از کد رایانه‌ای که هر موتور جستجو برای “خزیدن” به وب ارسال می‌کند هستند. اگر می‌خواهید نرخ خزیدن کارآمد و مکرر داشته باشید، به خواندن ادامه دهید.

 

خطاها و راه‌حل‌های معمول خزش

رایج‌ترین خطاهای خزشی که مشاهده می‌کنیم:

  1. خطاهای DNS:

DNS دستورات تایپ شده کاربران را به کد IP عددی که مربوط به صفحه وب مورد نظر آنها است، ترجمه می‌کند. سرور اینترنت در واقع زبان ما را نمی فهمد. در عوض از یک سیستم آدرس IP عددی استفاده می‌کند تا بداند به کدام سایتها متصل شده و در مرورگر بارگذاری می‌شود.

اگر DNS به درستی کار نکند، علی رغم اینکه رایانه اتصال به اینترنت را نشان می‌دهد، کاربران نمی‌توانند از خدمات متصل به وب مانند مرورگر یا ایمیل خود استفاده کنند. یک پیغام خطا به کاربران می‌دهد یا حتی یک پیام خاص “خطای DNS” را نشان دهد.

  1. خطاهای txt:

اگر می‌خواهید صفحات خود را در Google فهرست‌بندی کنید، کنسول جستجوی Google می‌تواند یکی از بهترین منابع برای شما باشد. با این حال، هنگامی که با خطاهای فهرست‌بندی مواجه می‌شوید، می‌تواند کاملا سردرد ایجاد کند.

صفحات به دلیل محدودیت robots.txt قابل خزیدن یا نمایش نیستند. یکی از رایج‌ترین خطاها در کنسول جستجوی Google خطای “صفحات به دلیل محدودیت robots.txt قابل جستجو نیستند” است. این خطا نشان می‌دهد که شما خزنده Google را از خزیدن صفحه (های) فرود خود مسدود کرده‌اید.

خوشبختانه یک راه‌حل ساده برای این خطا وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل robots.txt (example.com/robots.txt) خود را به روز کنید و به Googlebot  اجازه دهید صفحات شما را بررسی کند.

  1. خطاهای ۴۰۴:

محرک معمولی پیام خطا ۴۰۴ زمانی است که محتوای وب سایت حذف شده یا به آدرس دیگری منتقل شده است. دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می‌شود پیغام خطا ظاهر شود. این موارد شامل:

آدرس اینترنتی یا محتوای آن (مانند فایلها یا تصاویر) یا حذف شده یا منتقل شده است (بدون تنظیم پیوندهای داخلی بر این اساس)

نشانی اینترنتی به صورت نادرست (در حین ایجاد یا طراحی مجدد)، اشتباه پیوند داده شده یا در مرورگر اشتباه تایپ شده است

سرور مسئول وب سایت اجرا نمی شود یا اتصال خراب است

نام دامنه درخواستی توسط سیستم نام دامنه (DNS) نمی تواند به IP تبدیل شود

نام دامنه وارد شده وجود ندارد.

  1. خطاهای سرور

برای تشخیص برخی از این خطاها، می‌توانید از ابزار Fetch as Google استفاده کنید تا ببینید Google به طور مؤثر سایت شما را مشاهده می‌کند یا ممکن است با برخی از خطاها روبرو شود.

آماده پایان تقلب برای کلیک هستید؟

زمان آن فرارسیده است که یکبار برای همیشه کلاهبرداری کلیک را به پایان برسانید. ابرقدرت‌های موردنیاز خود را با ClickGUARD، متحد خود برای فعالیت‌های کارآمد PPC، به دست آورید. عدم واکنشی و ارائه صحیح یک صفحه می‌تواند نشانگر خطای عمیق DNS باشد که باید توسط ارائه‌دهنده DNS شما برطرف شود.

حل یک خطای سرور نیاز به تشخیص یک خطای خاص دارد که می‌تواند در این راهنما به آن اشاره شود. رایج‌ترین خطاها عبارت‌اند از:

مهلت زمانی

ارتباط رد شد

اتصال ناموفق بود

مهلت زمانی متصل شدن

بدون پاسخ

در بیشتر اوقات، خطای سرور معمولا موقتی است، اگرچه یک مشکل مداوم می‌تواند شما را ملزم به تماس مستقیم با ارائه‌دهنده میزبانی خود کند.

از طرف دیگر، خطاهای Robots.txt می‌تواند برای سایت شما مشکل‌ساز شود. اگر پرونده robots.txt شما خطای ۲۰۰ یا ۴۰۴ را برمی‌گرداند، به این معنی است که موتورهای جستجو در بازیابی این پرونده با مشکل روبرو هستند.

می‌توانید یک نقشه سایت robots.txt ارسال کنید یا به‌طورکلی از پروتکل خودداری کنید، به طور دستی صفحات noindex را انتخاب کنید که می‌تواند برای خزیدن شما مشکل‌ساز شود.

با حل سریع این خطاها، اطمینان حاصل خواهید کرد که تمام صفحات موردنظر شما خزیده شده و نمایه می‌شوند، دفعه دیگر که موتورهای جستجو سایت شما را جستجو می‌کنند.

ساده‌ترین راه برای بررسی این امر جستجوی سایت yourdomain.com در Google است. اگر Google می‌داند که سایت شما وجود دارد و قبلا آن را جستجو کرده است، لیستی از نتایج مشابه با آنچه برای NeilPatel.com در تصویر زیر مشاهده می‌کنید را مشاهده خواهید کرد:

 

بهبود سرعت سایت

 

اگر گوگل هنوز سایت شما را پیدا نکرده است، به هیچ وجه نتیجه‌ای نخواهید دید و مشابه تصویر زیر را خواهید دید:

 

بهبود سرعت سایت

 

اگر سایت شما قبلا نمایه شده است، خیلی عالی است، اما هنوز هم راهی طولانی برای بهبود وجود دارد. راهنما زیر به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که سایت شما به طور کامل نمایه شده است.

نصب و راه اندازی Google Analytics & Search Console به صورت زیر است:

اگر قبلا با این ابزارهای رایگان Google آشنا نیستید، در ادامه یک خلاصه مفیدی وجود دارد.

Google Analytics:

آمارهای مربوط به وب سایت شما مانند بازدیدکنندگان، زمان صرف شده در سایت، صفحاتی که آنها بازدید کرده‌اند، اهل کجا هستند و غیره را اندازه‌گیری می‌کند.

کنسول جستجوی Google (که قبلا به عنوان ابزار وب مستر گوگل شناخته می‌شد):

به شما امکان می‌دهد تا جنبه‌های مختلف وب سایت خود را مانند زمان آخرین خزیدن، هرگونه خطای نمایه‌سازی، مسائل امنیتی و غیره کنترل کنید.

Search Console همچنین به شما امکان می‌دهد برخی از جنبه‌های اصلی نحوه ظاهر شدن در نتایج جستجو و ارسال دستی نقشه‌های سایت را مدیریت کنید.

ایجاد صفحات وب سازگار با موبایل

با ورود شاخص اول همراه تلفن، ما همچنین باید صفحات خود را بهینه کنیم تا نسخه‌های دوستانه تلفن همراه را در نمایه تلفن همراه نمایش دهیم.

خبر خوب این است که اگر نسخه موبایل پسند وجود نداشته باشد، نسخه دسکتاپ همچنان فهرست می‌شود و در زیر فهرست تلفن همراه نمایش داده می‌شود. خبر بد این است که ممکنه در نتیجه رتبه‌بندی شما آسیب ببیند.

بسیاری از تغییرات فنی وجود دارد که می‌تواند وب ‌سایت شما را از طریق تلفن همراه دوستانه‌تر کند، از جمله:

پیاده‌سازی طراحی وب پاسخگو.

درج متا تگ viewpoint در محتوا.

کوچک کردن منابع در صفحه css و js.

برچسب‌گذاری صفحات با حافظه پنهان AMP.

بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر برای زمان بارگذاری سریع‌تر.

کاهش اندازه عناصر UI درون صفحه.

وب‌سایت خود را حتما از طریق سیستم‌عامل موبایل آزمایش کرده و از طریق Google Pagespeed Insights آن را اجرا کنید. سرعت صفحه یک فاکتور مهم برای رتبه‌بندی است و می‌تواند در سرعت جستجوی موتورهای جستجو در سایت شما تأثیرگذار باشد و موجب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت شود.

مرتبا مطالب را به‌روز رسانی کنید

اگر به طور منظم محتوای جدیدی تولید کنید، موتورهای جستجو سایت شما را به طور منظم‌تری می‌خزند و مورد بررسی قرار خواهند داد. این امر به‌ویژه برای ناشرانی که نیاز به داستان‌های جدید دارند که به طور منظم منتشر و نمایه می‌شوند بسیار مفید است.

تولید محتوا به طور منظم به موتورهای جستجوگر سیگنال می‌دهد که سایت شما دائما در حال بهبود و انتشار محتوای جدید است و بنابراین برای دستیابی به مخاطبان موردنظر خود باید بیشتر خزیده شود.

در این قسمت ممکن است سوالی مطرح شود که چرا برای فهرست‌بندی و دیده شدن سایت خود به Google نیاز دارید؟ به عبارتی اگر می‌خواهید سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود، باید ایندکس شود. با این حال، شما نمی‌خواهید سایت شما فقط یک بار ایندکس شود. بلکه می‌خواهید موتورهای جستجو ایندکس و بررسی مجدد سایت شما را ادامه دهند.

وظیفه ربات‌ها این است که به دنبال مطالب جدیدی در وب بگردد و نسخه نمایه‌شده سایت شما را به روز کند. این “مطالب جدید” می‌تواند یک صفحه جدید در یک سایت موجود، تغییر در یک صفحه موجود یا یک سایت یا وبلاگ کاملا جدید باشد. وقتی عنکبوت یک سایت یا صفحه جدید پیدا کرد، باید بفهمد آن سایت یا صفحه جدید درباره چیست.

برای هر موتور جستجو نقشه سایت ارسال کنید

یکی از بهترین نکات برای نمایه‌سازی تا امروز همچنان ارسال نقشه سایت به Google Search Console و Bing Webmaster Tools است.

می‌توانید با استفاده از برچسب‌گذاری نسخه متعارف هر صفحه که حاوی محتوای تکراری است، یک نسخه XML ایجاد کنید و یا به‌صورت دستی در کنسول جستجوی Google ایجاد کنید.

فهرست‌بندی وب سایت بسیار مهم است. به زبان ساده، نمایه‌سازی به روش عنکبوت برای جمع‌آوری و پردازش تمام داده‌های صفحات و سایت‌ها در حین خزیدن در سراسر وب است. فهرست‌بندی مکرر نتایج جستجوی شما را بهبود می بخشد.

طرح اتصال خود را بهینه کنید

ایجاد یک ساختار اطلاعاتی سازگار برای اطمینان از اینکه وب‌سایت شما نه‌تنها به‌درستی نمایه‌سازی نشده است، بلکه به‌درستی سازمان‌یافته نشده است.

ایجاد مقوله‌های اصلی سرویس که در آن صفحات وب مرتبط وجود دارد، می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای صفحه وب را به طور صحیح در برخی از گروه‌ها فهرست‌بندی کند، درحالی‌که ممکن است هدف مشخص نباشد.

هرچه سایت شما سریعتر بارگیری شود، گوگل سریعتر می‌تواند وارد سایت شود و آن را فهرست‌بندی و بررسی کند. گوگل می‌خواهد بهترین وب سایت‌ها را به کاربران خود توصیه کند. در نتیجه به دنبال سایت‌هایی است که تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌دهند. در حالی که این موارد و ویژگی‌ها شامل عوامل زیادی است، از جمله کیفیت محتوا و سرعت بارگذاری سایت و افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت و دیگر عوامل دیگر که بسیار مهم هستند.

به بیان ساده، هر چه سایت سریعتر بارگذاری شود، تجربه کاربری بهتری خواهد داشت. تجربه کاربری بهتر نیز رتبه‌بندی نتایج جستجو بالاتری به همراه خواهد داشت.

مهمتر از این که گوگل سایت شما را ایندکس می‌کند، تعداد صفحات ایندکس شده است. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که بسیاری از صفحات سایت شما ایندکس شده‌اند. این نکته چیزی است که نقشه سایت شما به آن رسیدگی می‌کند.

پیوند عمیق به صفحات وب جدا شده

اگر یک صفحه وب در سایت شما یا یک زیر دامنه به‌صورت جداگانه ایجاد شده باشد یا خطایی در جلوگیری از خزیدن آن وجود داشته باشد، می‌توانید با دستیابی به پیوند در یک دامنه خارجی آن را فهرست‌بندی کنید. این یک استراتژی مخصوصا مفید برای تبلیغ محتوای جدید در وب‌سایت شما و سریع‌تر نمایه‌سازی آن است.

برای تحقق این امر مراقب سندیکای محتوایی باشید زیرا موتورهای جستجو ممکن است صفحات سندیکایی را نادیده بگیرند و اگر به طور صحیح متعارف تصویب نشود، می‌تواند خطاهای تکراری ایجاد کند.

کوچک کردن منابع در صفحه css و js

منابع موجود در صفحه را کاهش داده و بارهای خود را افزایش دهید. مجبور کردن موتورهای جستجو برای خزیدن تصاویر بزرگ و غیربهینه، بودجه خزیدن شما را کاهش می‌دهد و از ایندکس شدن سایت شما به طور معمول جلوگیری می‌کند.

موتورهای جستجو در خزیدن برخی از عناصر درون وب‌سایت شما نیز مشکل دارند. به‌عنوان‌مثال، گوگل در طول تاریخ برای خزیدن JavaScript تلاش کرده است.

حتی برخی منابع خاص مانند Flash و CSS می‌توانند عملکرد ضعیفی نسبت به دستگاه‌های تلفن همراه داشته و از بودجه پشتیبانی و مدیریت سایت شما کم کنند. به یک معنا که این موضوع یک سناریو ضرر در ضرر است که در آن سرعت صفحه و بودجه خزیدن فدای عناصر ناخوشایند صفحه می‌شود.

حتما با کوچک کردن منابع در صفحه مانند CSS، صفحه وب خود را برای سرعت به‌ویژه در تلفن همراه بهینه کنید و موجب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت شوید. همچنین می‌توانید حافظه پنهان و فشرده‌سازی را فعال کنید تا به ربات‌های موتورهای جستجو کمک کند تا سایت شما را سریع‌تر جستجو و بررسی کنند.

صفحات را با برچسب‌های Noindex اصلاح کنید

در طول توسعه وب‌سایت شما، ممکن است منطقی باشد که برچسب noindex را در صفحاتی استفاده کنید که ممکن است تکراری باشد یا فقط برای کاربرانی باشد که اقدام خاصی را انجام می‌دهند.

صرف‌نظر از این، می‌توانید صفحات وب را با برچسب‌های noindex شناسایی کنید که با استفاده از یک ابزار آنلاین رایگان مانند Screaming Frog از خزیدن آنها جلوگیری می‌کند.

افزونه Yoast برای وردپرس به شما امکان می‌دهد به‌راحتی یک صفحه را از فهرست به noindex تغییر دهید. همچنین می‌توانید این کار را به‌صورت دستی در قسمت پشتی صفحات سایت خود انجام دهید.

همچنین برچسب‌های کلمه کلیدی متا در واقع بخشی از الگوریتم و اصول مسلم و قطعی سئو نیستند اما دلایل خوبی برای استفاده از آنها وجود دارد.

اگر در استفاده از آنها مراقب نباشید، ممکن است سایت خود را به طور کلی از فهرست نتایج جستجو خارج کنید. این موضوع بدان معناست که سایت شما برای کلمات کلیدی اصلا رتبه‌بندی نمی شود. این روزها، گوگل بیشتر نگران تجربه کاربری کلی سایت شما و قصد کاربر در جستجوی آن است. یعنی آیا کاربر می‌خواهد چیزی (قصد تجاری) بخرد یا چیزی (قصد اطلاعاتی) بیاموزد؟

یک نرخ خزیدن سفارشی تنظیم کنید

درصورتی‌که ربات‌های گوگل بر سایت شما تأثیر منفی می‌گذارند، در نسخه قدیمی Google Search Console، می‌توانید سرعت خزیدن را کم یا تنظیم کنید. این عمل همچنین به وب‌سایت شما فرصت می‌دهد تا در صورت تغییر مجدد یا تغییر مجدد قابل‌ توجه، تغییرات لازم را ایجاد کند.

اگر رباتها نتوانند به موتورهای جستجو بگویند صفحات شما در وهله اول وجود دارد، وب سایت شما هیچ بازدید و اهمیتی نخواهد داشت، به این معنی که در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شوند.

وقتی رباتها تغییری در وب سایت شما مشاهده می‌کند، هم محتوا (متن) صفحه و هم مکان‌های صفحه را که عبارت‌های جستجو در آن قرار می‌گیرند، پردازش می کند. همچنین تگ عنوان، متا تگ و ویژگی alt برای تصاویر را تجزیه و تحلیل می‌کند. سپس آن محتوا را به گوگل اضافه می‌کند یا فهرست بندی می‌کند. در نتیجه یک ابزار ضروری برای مدیر وب سایت است.

با ورود به سرچ کنسول، می‌توانید بررسی کنید که Google هر چند وقت یکبار صفحات شما را بررسی کرده است. در Search Console، روی وب سایت خود کلیک کنید. سپس بر روی Settings> Crawl Stats> Open Report کلیک کنید. برخی نمودارها مربوط به بازدید و دیگر نمونه‌ها را خواهید دید.

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه بیشتر خزیده باشند، بهتر است. با این حال، مواردی وجود دارد که خزیدن بیش از حد می‌تواند منابع سرور شما را بیش از حد بار کند. معمولا نتیجه پیکربندی اشتباه سرور، مشکلی در ربات‌های گوگل است.

البته این مورد بسیار نادر است، بنابراین احتمالا نیازی به نگرانی در این مورد نخواهید داشت. اگر این اتفاق برای شما می‌افتد، Google به شما اجازه می‌دهد نرخ خزیدن را تغییر دهید و آن را کاهش دهید.

محتوای تکراری را حذف کنید

داشتن مقادیر زیادی محتوای تکراری می‌تواند سرعت خزیدن را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و بودجه خزیدن را کاهش دهد. با مسدودکردن ایندکس شدن این صفحات یا قراردادن برچسب متعارف در صفحه‌ای که می‌خواهید ایندکس شود، می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید و موجب افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت شوید.

در همین راستا، بهینه‌سازی متا تگ های هر صفحه برای جلوگیری از اشتباه موتورهای جستجو در صفحات مشابه به‌عنوان محتوای تکراری در خزیدن، هزینه دارد. رباتها اسناد و تغییرات جدیدی را بررسی می‌کنند و سپس به فهرست قابل جستجوی گوگل اضافه می شود. آن صفحات فقط در صورتی اضافه می‌شوند که دارای محتوای باکیفیت باشند و با انجام کارهای مبهم مانند پر کردن کلمات کلیدی یا ایجاد پیوندهای متعدد از منابع نامعتبر هشدار ایجاد نکنند.

صفحاتی را که نمی‌خواهید عنکبوت‌ها بخزند مسدود کنید

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شما می‌خواهید از خزیدن یک صفحه خاص توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید. با روش‌های زیر می‌توانید این کار را انجام دهید:

قراردادن برچسب noindex.

قراردادن URL در یک فایل robots.txt.

صفحه را به ‌طورکلی حذف کنید.

این امر همچنین به‌جای آنکه موتورهای جستجو را مجبور به ریختن محتوای تکراری کند، به خزشهای شما کمک می‌کند تا کارآمدتر عمل کنند.

نتیجه

این احتمال وجود دارد که اگر در حال حاضر بهترین روش‌های جستجوگرها را دنبال می‌کنید، نباید با وضعیت خزیدن خود نگران باشید. مسلما، بررسی وضعیت خزیدن در کنسول جستجوی Google و انجام یک ممیزی پیوند داخلی به طور منظم، هیچگاه ضرری نخواهد داشت.

به عبارتی افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت این است که چگونه گوگل را مجبور کنیم وب سایت جدید و یا مطالب جدید وب سایت را فورا فهرست‌بندی کند. در نتیجه ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری در سایت خود خواهید داشت. در عین حال که ترافیک جستجوی ارگانیک برای رشد وب سایت و تجارت شما بسیار مهم است.

اما اگر سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نشود، آمار بازدید چندانی نیز ندارد. همین حالا این کار را انجام دهید، وقت و انرژی بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل، بهبود حضور اجتماعی خود و ایجاد محتوای جدید و به روز رسانی شده و تبلیغ، نتیجه عالی و مفیدی را به شما می‌دهد.

در نتیجه بهتر است در اسرع وقت فهرست‌بندی شوند، زیرا به شما زمان بیشتری می‌دهد تا مخاطبین خود را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برای موفقیت محتوای امروز، نمی‌توانید به استراتژی‌های قدیمی بهینه‌سازی موتورهای جستجوی اعتماد کنید.

کد مطلب:۱۴۰۰۰۴۲۶۰۰۳-۰۰۱-۲۵۳